Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

    При едновремешните пускови системи със сгъстен въздух
    Персонален поздрав за всички в народното събрание /Господ да ви убие,Аллах да ви вземе,Чумата да ви тръшне,Синовете ви зетьове да ви доведат.АМИН/

    Коментар


    • #62
      От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

      Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
      Може ли да осветиш това с пример?
      За някакви седлови влекачи се сещам. Но не помня кои.

      Коментар


      • #63
        От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

        Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
        Може ли да осветиш това с пример?






        http://cars.negrov.net/articles/turbo/
        Последно редактирано от motor_men; 17-03-15, 21:59.
        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • #64
          От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          За някакви седлови влекачи се сещам. Но не помня кои.
          Използва се при камиони и автобуси, като може да вдигне мощността до 10% в някой режими, което не означава че двигател от 400к.с. става 440. Просто вместо да се разтоварва турбината за да не прави свръхналягане, енергията на изгорелите газове, чрез редуктор и еднопосочен съединител се предава към коляновия вал.
          Системата се казва турбокомпауд.
          Турбокомпресора се задвижва от изгорелите газове, споменава се в постовете че имало и механични "турбо"компресори, да уточня че не са "турбо", а са просто задвижвани от коляновия вал.
          При бензиновия двигател турбокомпресора има доста режими, в които влошава показателите, за това и управлението е по-сложно. При дизеловия няма никакъв проблем и не влошаванищо, освен намаляване на ресурса на самия двигател ако се направи по-високо турбонадув.

          Коментар


          • #65
            От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

            Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
            Използва се при камиони и автобуси, като може да вдигне мощността до 10% в някой режими, което не означава че двигател от 400к.с. става 440. Просто вместо да се разтоварва турбината за да не прави свръхналягане, енергията на изгорелите газове, чрез редуктор и еднопосочен съединител се предава към коляновия вал.
            Системата се казва турбокомпауд.
            Турбокомпресора се задвижва от изгорелите газове, споменава се в постовете че имало и механични "турбо"компресори, да уточня че не са "турбо", а са просто задвижвани от коляновия вал.
            При бензиновия двигател турбокомпресора има доста режими, в които влошава показателите, за това и управлението е по-сложно. При дизеловия няма никакъв проблем и не влошаванищо, освен намаляване на ресурса на самия двигател ако се направи по-високо турбонадув.
            Това , че не се задвижва от изгорелите газове , не значи , че няма и с турбина за нагнетяване , пак е турбокомпресор.



            А това вече си е компресор.



            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • #66
              От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

              Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
              Това , че не се задвижва от изгорелите газове , не значи , че няма и с турбина за нагнетяване , пак е турбокомпресор.



              А това вече си е компресор.



              Както искате го наричайте, но турбина се води часта, която чрез остатъчно доизгаряне на газовете превръща енергията им в механична, а компресор е частта, която сгъстява (компресира). От там идва наименованието турбокомпресор. В другия случай е механичен компресор, задвижван от ремък, верига или зъбна предавка. Това че помпеното колело прилича на турбинно, не го прави "турбо", защото не превръща енергия. Всеки си има право на избор да го казва както си знае, но е хубаво да се говори на един език.

              Коментар


              • #67
                От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                Когато аз бях млад в турбокомпресора никакво изгаряне не се правеше - нито остатъчно, нито никакво. Поне на цивилните коли. Разните спортни антилаг системи не ги броим.

                Събраната от турбината енергия произхожда от налягането на газовете в края на работния такт и, за съжаление, от работата на буталото при изпускателния такт.

                Коментар


                • #68
                  От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                  Благодаря на Весо и Димич, за запълването на дупката в знанията ми!

                  Коментар


                  • #69
                    От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Когато аз бях млад в турбокомпресора никакво изгаряне не се правеше - нито остатъчно, нито никакво. Поне на цивилните коли. Разните спортни антилаг системи не ги броим.

                    Събраната от турбината енергия произхожда от налягането на газовете в края на работния такт и, за съжаление, от работата на буталото при изпускателния такт.
                    Вземи да въртиш принудително двигателя и чакай да ти надуе турбо компресора.
                    При принудителен празен ход двигателя се върти без подаване на гориво и турбото не работи. Започва да работи едва когато се подаде гориво и част от горивото доизгаря. То за това се повишава КПД на самия двигател, защото усвоява една част от енергията на горивото и я превръща в полезна работа. Двигателите с турбо компресор се правят и с по-ранно отваряне на испускателния клапан в сравнение ако е без и затварят пълнителния също малко по-късно. Турбината че не се усеща да рааботи на ниски обороти на двигателя се дължи именно на факта че в цилиндъра горивото изгаря по-пълно и неможе даразвърти достатъчно турбината.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                      Мисля че в тая тема повечето са чели за турбо...

                      Коментар


                      • #71
                        От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                        Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                        Вземи да въртиш принудително двигателя и чакай да ти надуе турбо компресора.
                        При принудителен празен ход двигателя се върти без подаване на гориво и турбото не работи. Започва да работи едва когато се подаде гориво и част от горивото доизгаря. То за това се повишава КПД на самия двигател, защото усвоява една част от енергията на горивото и я превръща в полезна работа. Двигателите с турбо компресор се правят и с по-ранно отваряне на испускателния клапан в сравнение ако е без и затварят пълнителния също малко по-късно. Турбината че не се усеща да рааботи на ниски обороти на двигателя се дължи именно на факта че в цилиндъра горивото изгаря по-пълно и неможе даразвърти достатъчно турбината.
                        Интересно къде изгаря горивото когато няма турбина?

                        Коментар


                        • #72
                          От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Интересно къде изгаря горивото когато няма турбина?
                          Става дума за принудителен празен ход.
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • #73
                            От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                            Става дума за масово разпространено заблуждение преди всичко. Това - съчетано с дълбоко и масово непознаване на основни природни закони от страна на преподавателския състав, което им позволява да дрънкат глупости.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                              Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                              Вземи да въртиш принудително двигателя и чакай да ти надуе турбо компресора.
                              При принудителен празен ход двигателя се върти без подаване на гориво и турбото не работи. Започва да работи едва когато се подаде гориво и част от горивото доизгаря. То за това се повишава КПД на самия двигател, защото усвоява една част от енергията на горивото и я превръща в полезна работа. Двигателите с турбо компресор се правят и с по-ранно отваряне на испускателния клапан в сравнение ако е без и затварят пълнителния също малко по-късно. Турбината че не се усеща да рааботи на ниски обороти на двигателя се дължи именно на факта че в цилиндъра горивото изгаря по-пълно и неможе даразвърти достатъчно турбината.
                              При принудително празен ход на бензинов или дизелов двигател? Защото бензиновия има дроселова клапа която спира притока на въздух , но дизеловия няма , засмуква въздух и двигателя работи като компресор , затова и турбината се върти от налягането , разбира се не на максимални обороти. Не , че ги разбирам много нещата , но съм монтирал турбокомпресор на двигател без турбо , разглобявал съм турбокомпресор... Доизгаряне на гориво в турбината ще я унищожи , високата темпепратура в турбокомпресора не е желателна , някои турбокомпресори се охлаждат от охладителната система на двигателя. А турбокомпресорите които се монтират много по-назад на изпускателната система как работят , и там ли има доизгаряне?
                              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                              Коментар


                              • #75
                                От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Става дума за масово разпространено заблуждение преди всичко. Това - съчетано с дълбоко и масово непознаване на основни природни закони от страна на преподавателския състав, което им позволява да дрънкат глупости.
                                Преподавателите че не са винаги в час, това е факт. Но за разлика от теб(в случая, и без да искам да те засегна), една част от тях, преди да "дрънкат глупости", освен че са ги чели, са ги видели и на практика.
                                Т.е. изгубили са си времето, да мерят разни неща, по разни стендове. А даже и да ги оставим тях, има едни други хора, които пък работата им е да си прекарват живота в изследвания именно на двигателите с вътрешно горене. Те са инженерите, които знаейки природните закони, се опитват да направят двигателите по-практични и по-ефективни. Т.е. това което ни заобикаля, като тяхна продукция, е именно такова, щото е по-ефективното. И не е по-ефективно, заради по-ниското тегло на турбо двигателите, а като цяло. Огледай се, няма камион, автобус, влак, кораб, багер, стационарен двигател, че дори вече и автомобил, с атмосферен дизел. Ясно е, че в много от приложенията, теглото на двигателя не е толкова решаващо колкото неговия КПД.

                                Отделно от всичко това, помисли, ако наистина има използваеми режими, в които атмосферния дизел да превъзхожда този с принудително пълнене, то не би било проблем да се направи с двойни колектори, така че да може турбото да се изолира. Вместо това обаче, се използват системи с по два турбокомпресора(или един механичен и един турбо), или такива с променлива геометрия на турбото, за да се отговори по пълно на нуждите в различни режими.
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X