Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

    Всъщност въпросът изобщо не опира до конкретния двигател. Пазарът е пълен с коли които се продават във вариант със заводски ограничени параметри - било за конкретни пазари, било по някакви други причини. Няма нито един случай в който ограниченият вариант да харчи по-малко от базовия. Винаги е обратното.

    Коментар


    • #17
      От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

      Първоначално публикуван от automax Преглед на мнение
      Четох посовете два пъти, но не разбрах целта на това упражнение?
      И аз.

      Почти всеки който кара печка, го прави с цел икономия.

      И за да е пълна мизерията (така и не разбрах къде е границата с икономията ) карам с алтернативни горива (без масло и други замърсяващи природата простотии !).
      Поради тази причина харесвам обикновени, просташки, дизели без електроника.

      ОТ 17-18 години съм фен на дизеловата PSA техника, и от толкова задължително имам поне една такава под ръка, и около 30 на най-популярната немска класика от 20 век.

      И аз искам колите ми много да вървят и нищо да не харчат, ама се оказва, че поне при мен, не става !


      Атмосферният дизел не върви, еле па под 2000см3, а турбинираният си подхарчва, но всичко зависи от крака.
      От това, което си написал, разбирам, че искаш да удушиш малък такъв.

      ... и във връзка с горният цитат в поста: Колега, ква ти е идеята ?!
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • #18
        От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

        Разхода определено ще се вдигне!
        0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

        Коментар


        • #19
          От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

          Единствената полза от упражнението е, че ще се удължи живота на турбото
          много автомати-слаби резултати!

          Коментар


          • #20
            От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

            Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
            Единствената полза от упражнението е, че ще се удължи живота на турбото
            То, по-добре е съвсем да го свали, май.

            Коментар


            • #21
              От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

              Това че няма геометрия не означава директно, че компютъра не управлява гейта..т.е освен ,че ше 'тръгва' по-късно турбото друга файда не виждам. В крайна сметка максималното налягане пак ще е същото.

              Коментар


              • #22
                От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                Е как го управлява? Гейта го движи един клапан дето взима налягането от студената част на турбото. Мисля че е по скоро да го предпази от свръх надуване.
                Ники

                Коментар


                • #23
                  От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                  Няма как да вдигне същото максимално налягане. МАФ-а ограничава горивото. Ако беше с механична помпа, става.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                    КПД-то при двигател с турбо е по-добро. Колкото по-голямо налягане прави и съответно се получава по-голяма литрова мощност на двигателя, се подобрява КПД-то. А от там и разхода е по-нисък. Цялата тази работа с намаляването на налягането на турбото е просто безсмислена. Всеки се стреми да увеличи налягането.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                      Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
                      Това че няма геометрия не означава директно, че компютъра не управлява гейта..т.е освен ,че ше 'тръгва' по-късно турбото друга файда не виждам. В крайна сметка максималното налягане пак ще е същото.
                      Точно. Примерно при моето ауди 80 комютъра според показанията на мапа и един допълнителен клапан(N75), регулира налягането. Aко "шунтирам" управлението, уестгейта отваря на 0.6 bar.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                        Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                        КПД-то при двигател с турбо е по-добро.
                        Изобщо казано, това не е вярно и е по-скоро обратното при равни други условия.

                        Само че КПД на двигателя не е всичко за ефективността на един автомобил. Отделно че не е постоянен а се мени в широки граници в зависимост от режима на двигателя. Това което прави турбината в един дизелов автомобил е че за равни мощности прави двигателя има-няма двойно по-лек и не знам колко пъти по-тих. Това позволява при равно количество товар целият автомобил да е по-лек и по-малък, което изисква по-малко енергия за разнасянето му и от това се печели повече отколкото се губи от загубата на КПД.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                          Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                          КПД-то при двигател с турбо е по-добро. Колкото по-голямо налягане прави и съответно се получава по-голяма литрова мощност на двигателя, се подобрява КПД-то. А от там и разхода е по-нисък. Цялата тази работа с намаляването на налягането на турбото е просто безсмислена. Всеки се стреми да увеличи налягането.
                          По-голямото налягане прави по-голяма литрова мощност, но с повече нафта, щото за нормалната работа на ДВГ-то има отношение въздух/гориво, което качва и разхода.
                          Когато целта е омизеряване, (ама ако може пак да си е пе'стин коня ) най-лесно тестове се правят с дърт дизел,
                          но няма как да са ти спрели манджата, а ти да спринтираш шампионски, па си дишай колкото искаш.

                          ... достатъчно простичко ли беше, че Ясен мноо дигнА нивото ?
                          Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 16-03-15, 20:45. Причина: ?
                          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                          Коментар


                          • #28
                            От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Изобщо казано, това не е вярно и е по-скоро обратното при равни други условия.

                            Само че КПД на двигателя не е всичко за ефективността на един автомобил. Отделно че не е постоянен а се мени в широки граници в зависимост от режима на двигателя. Това което прави турбината в един дизелов автомобил е че за равни мощности прави двигателя има-няма двойно по-лек и не знам колко пъти по-тих. Това позволява при равно количество товар целият автомобил да е по-лек и по-малък, което изисква по-малко енергия за разнасянето му и от това се печели повече отколкото се губи от загубата на КПД.
                            Не съм съгласен с теб. Двигателя без турбо засмуква въздух като създава вакум при движение на буталото надолу , като за това се изразходва енергия. Освен това се засмуква приблизително толко колкото е обема на цилиндъра , колкото е по-голяма надморската височина , толко по-малко е количеството на засмукания въздух , по-неефективно горене , по-малка мощност. Турбокомпресора нагнетява повече въздух , по-голямо количество се сгъстява ,повече кислород и по-добро изгаряне , от там се постига и по-голяма мощност. Освен това компенсира разликите в надморската височина. Затова мое мнение е , че двигателя с турбокомпресор е с по-висок КПД , разбира се , че се движи в определени граници , а не е постоянен.
                            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                            Коментар


                            • #29
                              От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                              Всичко което пишеш важи за мощност. КПД е по-сложно нещо.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                                Ясене , не говориме за бензинов двигател с механична турбина , а за два еднакви дизелови двигателя , единия без турбина , а другия с турбина. Примерно WV 1.6D и WV 1.6TD , кой е с по-голям КПД ?
                                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X