Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

    Става въпрос за двигател Пежо 1.4 Hdi.

    Развих му малко болта койта управлява клапана на уестгейта, тоест и на по ниски обороти да стои леко отворен и да пуска част от изгорелите газове директно в ауспуха.
    Покарах колата- май на ниски обороти е леко по пъргава, на по високи както очаквах не се усеща турбото и оборотите нарастват плавно.


    Интересува ме може ли да има негативни последици от това за мотора?
    КПД-то на двигателя ще се влоши ли?
    За мощността ми е ясно.

    Като цяло знам че е глупост и повечето хора се опитват да правят обратното, но на мен ми се иска да я удуша леко от към мощност колата, ако може и от към разход на гориво.
    Ники

  • #2
    От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

    Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение

    Като цяло знам че е глупост и повечето хора се опитват да правят обратното, но на мен ми се иска да я удуша леко от към мощност колата, ако може и от към разход на гориво.
    Ще удушиш DPF-а със сажди, ako има такъв на този модел.

    Коментар


    • #3
      От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

      Няма DPF, също така и не забелязвам разлика в пушенето, доколкото знам ЕКУ-то дозира горивото спрямо отчетения въздух от дебитомера и не мисля че би трябвало да пуши.
      Също така няма и датчик за налягане на въздуха в колектора.

      Повече ме вълнува въпроса какво става с КПД-то на двигателя?
      Ники

      Коментар


      • #4
        От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

        Ами то тогава турбото е с механично управление само? Иначе ЕКУто ще се опитва да компенсира това, което си направил.

        Коментар


        • #5
          От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

          Да с механично управление е, има само уестгейт. Няма променлива геометрия. Според мен екуто ще вижда че въздуха е малко и ще пуска респективно и малко гориво. Правилно ли мисля?
          Ники

          Коментар


          • #6
            От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

            Колега не че нещо, просто ми е интересно какъв разход дава този мотор в оригинален вид...
            0-

            Коментар


            • #7
              От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

              26.01 -13.03.15 1066 км с 67.29 литра 6.31/100 градско всеки ден през центъра по 28 км на ден. Да се върнем на въпроса за КПД-то.
              Ники

              Коментар


              • #8
                От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                Ами при тези условия КПД-то на двигателя няма да се промени. Ще имаш само намалена мощност, като кривата й ще е успоредна на фабричната, но по-надолу с колкото си врътнал винта. Предполагам, че за да компенсираш в града, където не ти определяш скоростта, ще се наложи да натискаш повече и да караш в по-високи обороти на по ниска предавка. И в резултат разходът може и да се вдигне. Но това не е поради понижено КПД на мотора, а на цялата система - водач, полезно тегло.... и всички външни условия.

                Коментар


                • #9
                  От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                  Четох посовете два пъти, но не разбрах целта на това упражнение?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                    Разходът е целта на упражнението,но при 6.31/100 градско вариантите не са много,градски транспорт ,парашутка,колело ,пеша и др излиза най евтино.
                    Персонален поздрав за всички в народното събрание /Господ да ви убие,Аллах да ви вземе,Чумата да ви тръшне,Синовете ви зетьове да ви доведат.АМИН/

                    Коментар


                    • #11
                      От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                      Чисто теоретично - КПД на двигателя в някои режими ще се повиши, в други ще намалее, като цяло разходът ще пострада, защото намалената максимална мощност ще те принуди да вкарваш двигателя в не особено смислени режими и да го държиш по-голяма част от времето в такива.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                        Първоначално публикуван от automax Преглед на мнение
                        Четох посовете два пъти, но не разбрах целта на това упражнение?
                        Основната цел е да намаля мощността, да не може да ускорява толкова бързо и да намаля максималната скорост която може да вдигне.

                        Разхода като цяло си е добре, ясно ми е че няма на къде да искам да падне, по скоро се притеснявах след интервенцията на не падне кпд-то и да се вдигне осезаемо.
                        Ники

                        Коментар


                        • #13
                          От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                          Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
                          Основната цел е да намаля мощността, да не може да ускорява толкова бързо и да намаля максималната скорост която може да вдигне.

                          Разхода като цяло си е добре, ясно ми е че няма на къде да искам да падне, по скоро се притеснявах след интервенцията на не падне кпд-то и да се вдигне осезаемо.
                          Ако съм отгатнал Пежото е това:

                          http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=5248

                          Не е голяма бегачка с 68 кс. при 4000 об./мин.
                          Освен ако някой не се учи да кара на нея.

                          Извини ме, но ми е доста странно.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                            Абе не е странно някой да иска да харчи по-малко.

                            Ама не става така.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                              Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
                              Основната цел е да намаля мощността, да не може да ускорява толкова бързо и да намаля максималната скорост която може да вдигне.
                              Понеже карам същия двигател в друга кола, колко да падне мощността, като и без това е маломощна? Питам без да се заяждам, защото нито ускорява като змей, нито спира така, нито пък разхода е голям. В София този мотор трудно харчи над 7/100 даже и да висиш по задръстванията, аз лятото го докарвам под 6 като я карам като крадена.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X