Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

    Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
    Ясене , не говориме за бензинов двигател с механична турбина , а за два еднакви дизелови двигателя , единия без турбина , а другия с турбина. Примерно WV 1.6D и WV 1.6TD , кой е с по-голям КПД ?
    Ключовият въпрос е "в кой режим". Ако ги накараш да развиват еднаква мощност, за ниски до средни режими, атмосферният упорито ще харчи по-малко нафта за киловатчас. В по-високите режими, примерно след 2/3 мощност атмосферният ще се задъха, ще подпуши и ще изгуби съревнованието. В този момент турбинираният ще има още доста запас и ще е много далеч от върховите си режими с върховия си разход.

    Или ако ги сложиш на еднакъв Гоуф (те и тежат приблизително еднакво) и ги подкараш с 80км/ч извънградско, атмосферният ще харчи едни 10-15% надолу. Около 100-110км/ч ще се изравнят и нататък турбинираният ще е по-добър.

    Числата са малко от въздуха де, не съм се занимавал и с двата двигателя, ама пусто му запазване на енергията все до там води.

    Коментар


    • #32
      От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

      Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
      Е как го управлява? Гейта го движи един клапан дето взима налягането от студената част на турбото. Мисля че е по скоро да го предпази от свръх надуване.
      Тоя клапан (или прочутия N75 при ВАГ групата) е високо честотен соленоид, който контролира налягането в актуатора на гейта и така го управлява....актуатора е оная 'бибина' с мебраната дето вързана за лоста на гейта с щангичка. ЕКУ-то има таблици с 'таргети'/цели на налягането и гледа да ги изпълнява. Така че и да олабиш гейта, просто компа ще опитва винаги да достигне зададеното налягане....и ме съмнява да нямаш МАП сензор...някъде по турбо пътищата или по кулера има сензор за налягане ,от който компа непрекъснато следи налягането. Макар че гадая...никога не съм разглеждал такова Пежо.

      Коментар


      • #33
        От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Числата са малко от въздуха де, не съм се занимавал и с двата двигателя, ама пусто му запазване на енергията все до там води.
        Не само числата са ти от въздуха в случая. Уважавам компетентността ти по много въпроси, но по този дълбоко си се заблудил.
        На Димича това му го преподават в училище, а и му го показват с тестове на стенд. Дават и дълги и широки обяснения защо е така. Използва се част от енергията на отработилите газове, която иначе просто се губи, за намаляване на загубите на енергия за пълнене на цилиндрите. Това с режимите, също е само в твоите представи- практически във всички режими КПД на турбинирания е по добър. Изобщо казано, хем го пише в дебелите книги, хем се мери и на практика.
        Дори и бензинов двигател с турбина е с по-добро КПД от атмосферен.

        Напълно съгласен с Андрей - уейстгейт турбините също обикновенно се управляват с електроника и въпросния ел. клапан. Ако е малко отворен гейта, ще се случва точно това - турбината ще си достига пикове, но при по-високи обороти. Файдата е никаква. Може би с малко препрограмиране, може да се постигне някаква икономия, но не кой знае каква.
        Ако трябва да"не върви" много, му слагаш тухла под газта. А ако трябва само икономия, си обуваш по-малките обувки и караш по-умно.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #34
          От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Ключовият въпрос е "в кой режим". Ако ги накараш да развиват еднаква мощност, за ниски до средни режими, атмосферният упорито ще харчи по-малко нафта за киловатчас. В по-високите режими, примерно след 2/3 мощност атмосферният ще се задъха, ще подпуши и ще изгуби съревнованието. В този момент турбинираният ще има още доста запас и ще е много далеч от върховите си режими с върховия си разход.

          Или ако ги сложиш на еднакъв Гоуф (те и тежат приблизително еднакво) и ги подкараш с 80км/ч извънградско, атмосферният ще харчи едни 10-15% надолу. Около 100-110км/ч ще се изравнят и нататък турбинираният ще е по-добър.

          Числата са малко от въздуха де, не съм се занимавал и с двата двигателя, ама пусто му запазване на енергията все до там води.
          Ясене , не знам каква специалност си завършил , но много бъркаш на моменти по отношение на двигатели и автомобилни възли. Това което пишеш , до известна степен важи за бензинов двигател с турбокомпресор , защото за да му се монтира турбина с по-високо налягане , трябва да се намали степента на сгъстяване , за да се избегне самозапалване /детонационно горене/ на горивната смес. Затова в по-ниски обороти тези двигатели са по-неефективни. При дизела го няма този проблем , защото горивната смес се образува и запалва чрез впръскване на гориво при много високо налягане , при ниски обороти двата двигателя/дизелови/ работят по един и същи начин , след сработване на турбината , плюса по всички показатели е за турбо дизела.
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар


          • #35
            От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

            Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
            Ясене , не знам каква специалност си завършил , но много бъркаш на моменти по отношение на двигатели и автомобилни възли. Това което пишеш , до известна степен важи за бензинов двигател с турбокомпресор , защото за да му се монтира турбина с по-високо налягане , трябва да се намали степента на сгъстяване , за да се избегне самозапалване /детонационно горене/ на горивната смес. Затова в по-ниски обороти тези двигатели са по-неефективни. При дизела го няма този проблем , защото горивната смес се образува и запалва чрез впръскване на гориво при много високо налягане , при ниски обороти двата двигателя/дизелови/ работят по един и същи начин , след сработване на турбината , плюса по всички показатели е за турбо дизела.
            Имам един турбо бензин nред блока - максималния въртящ момент е преди турбото.
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #36
              От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

              С Цецо по този въпрос си имаме отдавнашно разногласие, но този път ще намеря време да направя принципните сметки.

              Коментар


              • #37
                От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
                Тоя клапан (или прочутия N75 при ВАГ групата) е високо честотен соленоид, който контролира налягането в актуатора на гейта и така го управлява....актуатора е оная 'бибина' с мебраната дето вързана за лоста на гейта с щангичка. ЕКУ-то има таблици с 'таргети'/цели на налягането и гледа да ги изпълнява. Така че и да олабиш гейта, просто компа ще опитва винаги да достигне зададеното налягане....и ме съмнява да нямаш МАП сензор...някъде по турбо пътищата или по кулера има сензор за налягане ,от който компа непрекъснато следи налягането. Макар че гадая...никога не съм разглеждал такова Пежо.
                Няма нито такива изгъзици като ел клапани на турбината нито мап сензор. Ако не вярваш разгледай описанието на този двг. DW4TD. За какво му е MAP като си има дебитомер и компа много по точно знае колко въздух минава в момента и колко гориво да пусне за него.
                Хората са го направили по просто и интелигентно, не като VAG.

                Обаче странното е че ЕКУ-то не се оплаква като вижда високи обороти и същевременно нисък поток на въздуха.

                Пак да повторя - основната цел не е по голяма икономия, а да не може примерно при тръгване с газ до долу на светофар да се изстрелва.
                Ники

                Коментар


                • #38
                  От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  Имам един турбо бензин nред блока - максималния въртящ момент е преди турбото.
                  Може , ако турбината е с по-ниско налягане , не е нужна промяна на степента на сгъстяване . На много бензинови двигатели в последствие им монтират турбини. А и не всички турбини се задвижват от изгорелите газове.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #39
                    От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                    8-1 е сгъстяването
                    Литровата мощност е 100 кс
                    Просто Бусо е гениален
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • #40
                      От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                      8-1 е сгъстяването
                      Литровата мощност е 100 кс
                      Просто Бусо е гениален
                      Не е толко ниска , има някои съвременни двигатели с подобна степен на сгъстяване и огромен въртящ момент при много ниски обороти , без турбо.
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • #41
                        От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                        Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                        Не е толко ниска , има някои съвременни двигатели с подобна степен на сгъстяване и огромен въртящ момент при много ниски обороти , без турбо.
                        Сигурно, ама надали имат макс мощност на 6000?
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • #42
                          От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                          Имам един турбо бензин nред блока - максималния въртящ момент е преди турбото.
                          Е, като кажеш едно кажи и две...три...

                          Ясене, единствения режим, при който турбините пречат, вместо да помагат, това е пусковият режим. От там нагоре, винаги губим една енергия през ауспуха, част от която я връщаме през турбината, когато я има.

                          А по въпросния случай - възможно е да няма датчик за налягане и уейстгейта на турбината да отваря по старомодния начин - с мембрана с пружинка, в зависимост от налягането във всмукателния колектор. Обаче ако ти блокира уейстгейта, нЕма кой да ти каже...(както виждаш и в твоя случай нищо не казва). Ако е отворен, не е много страшно, ще спре да върви, но ако блокира затворен, си трябва късмет да спука нещо по всмукателния тракт(най-добре маркуч), преди да счупи турбината от свръх обороти. Тя е предвидена да ѝ се отвори гейта, примерно при по-малко от половината от максималните обороти и да кажем 3/4 от пълното натоварване. После няма да го направи и при пълна газ на доста над средните обороти - енергията на задвижващите я газове ще е повече от двойно над предвидената, респективно и нейните обороти...
                          Ако целта на "скопяването" е да се ограничат последствията от идиотско шофиране(примерно за служебни коли) трудна работа. Просто по тази точка, го правиш да не може да се дава газ "до долу". Има вариант на някои автомобили да се направи софтуерно, а дори се и използва за в периода на разработване на нов автомобил.

                          ПП: Петре, как разбра, че максималния момент е преди турбото, и какво означава това?!
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #43
                            От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                            Е, като кажеш едно кажи и две...три...
                            2.0 в6
                            280 Нм при 2400
                            202 кс при 6000

                            Старомоден дизайн - два клапана на цилиндър - едните са с пръти
                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • #44
                              От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                              Сигурно, ама надали имат макс мощност на 6000?




                              Без турбо и със турбо , мерено на гумата , V2 , 1800к.см. , само степента на сгъстяване е малко по-висока от твоята.
                              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                              Коментар


                              • #45
                                От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                                Ако правилно разчитам въртящия момент е след турбото?

                                От какво е тоя двуцилиндров?
                                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X