От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД
Ключовият въпрос е "в кой режим". Ако ги накараш да развиват еднаква мощност, за ниски до средни режими, атмосферният упорито ще харчи по-малко нафта за киловатчас. В по-високите режими, примерно след 2/3 мощност атмосферният ще се задъха, ще подпуши и ще изгуби съревнованието. В този момент турбинираният ще има още доста запас и ще е много далеч от върховите си режими с върховия си разход.
Или ако ги сложиш на еднакъв Гоуф (те и тежат приблизително еднакво) и ги подкараш с 80км/ч извънградско, атмосферният ще харчи едни 10-15% надолу. Около 100-110км/ч ще се изравнят и нататък турбинираният ще е по-добър.
Числата са малко от въздуха де, не съм се занимавал и с двата двигателя, ама пусто му запазване на енергията все до там води.
Първоначално публикуван от motor_men
Преглед на мнение
Или ако ги сложиш на еднакъв Гоуф (те и тежат приблизително еднакво) и ги подкараш с 80км/ч извънградско, атмосферният ще харчи едни 10-15% надолу. Около 100-110км/ч ще се изравнят и нататък турбинираният ще е по-добър.
Числата са малко от въздуха де, не съм се занимавал и с двата двигателя, ама пусто му запазване на енергията все до там води.
Коментар