Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
    Ясене, единствения режим, при който турбините пречат, вместо да помагат, това е пусковият режим. От там нагоре, винаги губим една енергия през ауспуха, част от която я връщаме през турбината, когато я има.
    Въпросът е къде я връщаме. При някои системи турбината върти коляновия вал и там е ясно че връщаме енергията на място където върши работа.

    Когато турбината върти компресор (случаят за който говорим) турбината докарва до това че през двигателя се дроселира повече въздух при по-голям пад на налягането - с всички последствия от това. Докарваш в дизеловия двигател кахър който изначално го има само в бензиновия.

    С всичко това изобщо не отричам ролята на турбината за намаляване на разхода на гориво.

    Коментар


    • #47
      От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

      Прочее, на цялата тема въпросът може да се реши с трупче под педала.

      Ама споко, няма да падне разходът.

      Коментар


      • #48
        От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Ключовият въпрос е "в кой режим". Ако ги накараш да развиват еднаква мощност, за ниски до средни режими, атмосферният упорито ще харчи по-малко нафта за киловатчас. В по-високите режими, примерно след 2/3 мощност атмосферният ще се задъха, ще подпуши и ще изгуби съревнованието. В този момент турбинираният ще има още доста запас и ще е много далеч от върховите си режими с върховия си разход.

        Или ако ги сложиш на еднакъв Гоуф (те и тежат приблизително еднакво) и ги подкараш с 80км/ч извънградско, атмосферният ще харчи едни 10-15% надолу. Около 100-110км/ч ще се изравнят и нататък турбинираният ще е по-добър.

        Числата са малко от въздуха де, не съм се занимавал и с двата двигателя, ама пусто му запазване на енергията все до там води.
        Ще е по-добър, но и с по-добър разход, особено "нататък".

        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        Не само числата са ти от въздуха в случая. Уважавам компетентността ти по много въпроси, но по този дълбоко си се заблудил.
        На Димича това му го преподават в училище, а и му го показват с тестове на стенд. Дават и дълги и широки обяснения защо е така. Използва се част от енергията на отработилите газове, която иначе просто се губи, за намаляване на загубите на енергия за пълнене на цилиндрите. Това с режимите, също е само в твоите представи- практически във всички режими КПД на турбинирания е по добър. Изобщо казано, хем го пише в дебелите книги, хем се мери и на практика.
        Дори и бензинов двигател с турбина е с по-добро КПД от атмосферен.

        Напълно съгласен с Андрей - уейстгейт турбините също обикновенно се управляват с електроника и въпросния ел. клапан. Ако е малко отворен гейта, ще се случва точно това - турбината ще си достига пикове, но при по-високи обороти. Файдата е никаква. Може би с малко препрограмиране, може да се постигне някаква икономия, но не кой знае каква.
        Ако трябва да"не върви" много, му слагаш тухла под газта. А ако трябва само икономия, си обуваш по-малките обувки и караш по-умно.
        ...

        Така и не ми стана ясно, колегата защо иска да убие мотора, като целта не е и икономия ?!


        P.S. Замотах се с поста, и Ясен е написал в два реда това което имах предвид.
        Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 17-03-15, 09:47. Причина: P.S.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • #49
          От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Когато турбината върти компресор (случаят за който говорим) турбината докарва до това че през двигателя се дроселира повече въздух при по-голям пад на налягането - с всички последствия от това. Докарваш в дизеловия двигател кахър който изначално го има само в бензиновия.
          Когато върти компресор, също върши работа. Една енергия е нужна на буталото за да всмуче въздух от атмосферата, друга, по-малка, за да го направи от въздуха сгъстен дори и в малка степен(в ниските режими) от компресора. Т.е. намаляват се помпените загуби. А сгъстения въздух, сме го получили бонус от енергията на отработените газове, която иначе губим цялата през ауспуха. Повечето въздух, не е проблем за дизеловия двигател, дори напротив - повишават се някои параметри от които зависи качеството на горивния му процес. В определени режими пък, повечето въздух, има неблагоприятни последствия за екологичността и заради това при тях се отваря ЕГР-клапана и се вкарват част от изгорелите газове за рециркулация, като те го играят инертен газ. Така параметрите за горене се запазват, като малко се намаляват температурата на процеса и количеството кислород участващо в него.

          Търтей, къде го турбото в таз информация :
          "2.0 в6
          280 Нм при 2400
          202 кс при 6000

          Старомоден дизайн - два клапана на цилиндър - едните са с пръти"

          От казаното от теб аз разбрах, че мотора първо си развива максималния момент, пък после чак, при по-високи обороти, турбото достига максималното си налягане. Което на теория нЕма как да стане. Т.е. има как но не се прави щото е глупост.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #50
            От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            Търтей, къде го турбото в таз информация :
            "2.0 в6
            280 Нм при 2400
            202 кс при 6000

            Старомоден дизайн - два клапана на цилиндър - едните са с пръти"

            От казаното от теб аз разбрах, че мотора първо си развива максималния момент, пък после чак, при по-високи обороти, турбото достига максималното си налягане. Което на теория нЕма как да стане. Т.е. има как но не се прави щото е глупост.
            Доколкото знам макс налягане е при 3000
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #51
              От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              Доколкото знам макс налягане е при 3000
              Т'ва малко не ми се вЕрва.
              Нали знаеш защо спада въртящия момент след максимума си?! Влошава се пълненето(и не само, но основно), а в случая се подобрява.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #52
                От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                С Цецо по този въпрос си имаме отдавнашно разногласие, но този път ще намеря време да направя принципните сметки.
                Не е само с Цецо,
                ами и с всички учебници по ДВГ, но давай сметките
                байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                Суперспам - спама на суперите

                Коментар


                • #53
                  От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  Ако правилно разчитам въртящия момент е след турбото?

                  От какво е тоя двуцилиндров?
                  От мотор , скромен чопър , на един колега от друг форум , той си го е правил. Тоя твоя двигател с каква турбина е , че не става ясно , защото и при 2000об. може да надува , макар и по-малко.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #54
                    От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                    Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                    От мотор , скромен чопър , на един колега от друг форум , той си го е правил. Тоя твоя двигател с каква турбина е , че не става ясно , защото и при 2000об. може да надува , макар и по-малко.
                    Гарет т25

                    То има ли турбина, която изобщо не надува?
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • #55
                      От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                      Гарет т25

                      То има ли турбина, която изобщо не надува?
                      Разкрихме те , Alfa Romeo , така са показателите , но все пак турбината си надува при тези 2500об. , и е много "икономична" градско.
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • #56
                        От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                        Че аз не съм се крил, Бусо не знам да е правил двигатели за нещо друго.
                        Така де и за Ферари е работил, ама пусто нямам

                        Не каза дали има турбини които не надуват?

                        А икономична, колко да е икономична, повече от 20 не е горяла
                        В интерес на истината градско може да даде под 10, ама изисква много железни нерви и галене.
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • #57
                          От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                          Баси - на жена ми нервите не й издържат с тоя умрел двигател (на Фиестата нали не бъркам, че е същия мъртвец?), който отгоре на това, не е и чак толкова икономичен...аз по-скоро му гласех интеркулер и чипосване....
                          В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                          Коментар


                          • #58
                            От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                            Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
                            Няма нито такива изгъзици като ел клапани на турбината нито мап сензор. Ако не вярваш разгледай описанието на този двг. DW4TD. За какво му е MAP като си има дебитомер и компа много по точно знае колко въздух минава в момента и колко гориво да пусне за него.
                            Хората са го направили по просто и интелигентно, не като VAG.

                            Обаче странното е че ЕКУ-то не се оплаква като вижда високи обороти и същевременно нисък поток на въздуха.

                            Пак да повторя - основната цел не е по голяма икономия, а да не може примерно при тръгване с газ до долу на светофар да се изстрелва.
                            Верно е 'на пружина' тоя мотор...нема управление на буста....и хората са го направили просто не защото е ителигентно, а защото е евтино. Ако погледнеш по нагоре в гамата на Пежо, ще откриеш всичките липсващи при теб елементи...МАП,соленоид, геометрия.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                              Изписаха се много верни неща по нагоре, всяка система е индивидуална в зависимост кой е производителя на горивната система,французин ,немец,японец и др всички работят.Набляга се на екологията по различни начини в зависимост от производителя дали ще забие в сервизен режим до 3000 оборота е приоритет на европейските производители японци и азиатци работят в целия диапазон от обороти с леки ограничения в зависимост от еврогейските норми за изгорели газове.А за да осакатиш това нещо само откачи управлението на егр клапана да няма мониторинг на вредните емисий и само ще влезе в сервизен режим с ограничаване на горивото и тогава турбото и да надува и да не надува се тая ,гориво няма достатъчно ще върви но доста по слабо.Недостатък свети чека и пише antipollution fault
                              Последно редактирано от dodo_x; 17-03-15, 20:34. Причина: правопис
                              Персонален поздрав за всички в народното събрание /Господ да ви убие,Аллах да ви вземе,Чумата да ви тръшне,Синовете ви зетьове да ви доведат.АМИН/

                              Коментар


                              • #60
                                От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                ... При някои системи турбината върти коляновия вал ..
                                Може ли да осветиш това с пример?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X