Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

    Остава да се сетим, при каква температура става ефективен катализатора, па после следва да се сетим откъде се взема тая температура и как се достига след като реакцията била спряла.

    бе смешката с вредния турбокомпресор(откъм КПД) мислех е приключена в темата за харча на фаровете, ама сметки щеше да даваш
    байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
    Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
    Суперспам - спама на суперите

    Коментар


    • #92
      От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      ....
      Катализаторът затова е катализатор, за да осигури протичането на химична реакция при условия, при които реагентите няма да се навият да го правят сами.
      Ясене, аз от химията с добро помня само даскалицата по химия, ама в едно кьошенце на паметта ми се е загнездило, че катализаторите не могат да предизвикват извършването на химична реакция, която по принцип не може да протече.

      Катализаторите само променят скоростта на такива реакции, които протичат и без катализатор.

      Коментар


      • #93
        От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

        Пичове, не го яжте Ясен, в случая е прав.
        В ДВГ, освен понятието "момент на запалване", има и понятието "момент на пълно изгаряне", който за всички ДВГ е строго определен - 12 - 14 гр. след ГМТ!
        В тоя момент налягането в цилиндъра е най голямо и се счита, че след преминаване на буталото през този момент изгарянето в цилиндъра е пълно.

        Коментар


        • #94
          От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
          Пичове, не го яжте Ясен, в случая е прав.
          В ДВГ, освен понятието "момент на запалване", има и понятието "момент на пълно изгаряне", който за всички ДВГ е строго определен - 12 - 14 гр. след ГМТ!
          В тоя момент налягането в цилиндъра е най голямо и се счита, че след преминаване на буталото през този момент изгарянето в цилиндъра е пълно.
          При какви обороти? Защото изгарянето протича с една и съща скорост , но в зависимост от оборотите , буталото се движи с различна скорост , така , че при ниски обороти края на изгарянето ще е при едно положение на буталото/гр. след ГМТ/ , а при високи в друго положение. При демонтиран ауспух на мотора се вижда най-добре какво излиза при 1000 , 5000 , 10000об.м.
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар


          • #95
            От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

            Аре бе 10 000? Има ли такъв дизел?
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #96
              От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

              Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
              При какви обороти? Защото изгарянето протича с една и съща скорост , но в зависимост от оборотите , буталото се движи с различна скорост , така , че при ниски обороти края на изгарянето ще е при едно положение на буталото/гр. след ГМТ/ , а при високи в друго положение. При демонтиран ауспух на мотора се вижда най-добре какво излиза при 1000 , 5000 , 10000об.м.
              Както казах "момента на пълно изгаряне" е твърд - 12-14* независмо от типа ДВГ, обороти, натоварване и т.н.
              За да е твърд този момент се грижи, комп., или съответните мех. регулатори при ДВГ без комп., като регулира момента на запалване спрямо натоварването и по този начин винаги момента на пълно изгаряне е твърда величина.
              Нали не си мислиш, че съм го измислил аз!? Порови се и ще намериш информация от автори далеч по компетентни от нас.

              Коментар


              • #97
                От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                Всъщност скоростта на горене е приблизително пропорционална на скоростта на движение на буталото, освен за много ниски режими. Иначе нямаше да имаме двигатели които работят адекватно от 600 до 6000 оборота в минута. Системите за регулиране на аванса на запалване/впръскване имат задачата да компенсират само отклоненията от тази пропорционалност. А обяснението за пропорционалността са вихрите в цилиндъра (понякога и други обяснения има).

                Да, има дизели които работят над 10000 об/мин, но не точно в транспорта.

                И не, катализаторът няма за задача да прави термодинамично невъзможни неща. Той осигурява реагирането на тези остатъци, които по една или друга причина не са реагирали в условията на цилиндъра, а не че не биха реагирали изобщо и при никакви условия.

                Това че газовете на излизане от цилиндъра светят изобщо не означава че там все още протичат някакви химични процеси. Означава просто че са горещи.

                Коментар


                • #98
                  От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Всъщност скоростта на горене е приблизително пропорционална на скоростта на движение на буталото, освен за много ниски режими. Иначе нямаше да имаме двигатели които работят адекватно от 600 до 6000 оборота в минута. Системите за регулиране на аванса на запалване/впръскване имат задачата да компенсират само отклоненията от тази пропорционалност. А обяснението за пропорционалността са вихрите в цилиндъра (понякога и други обяснения има).

                  Да, има дизели които работят над 10000 об/мин, но не точно в транспорта.

                  И не, катализаторът няма за задача да прави термодинамично невъзможни неща. Той осигурява реагирането на тези остатъци, които по една или друга причина не са реагирали в условията на цилиндъра, а не че не биха реагирали изобщо и при никакви условия.

                  Това че газовете на излизане от цилиндъра светят изобщо не означава че там все още протичат някакви химични процеси. Означава просто че са горещи.
                  Може да работят адекватно от 600 до 6000 оборота в минута , но най-високия въртящ момент е при строго определени обороти. Я помисли дали това не е свързано със скоростта на изгарянето при точно определени обороти/скорост на движение на буталото/

                  Andro 160 , Момента на подаване на импулс за запалване на горивната смес пак зависи от оборотите на двигателя , при ниски обороти е по-късно , а при високи по-рано , защото при ниски обороти буталото по-бавно стига до ГМТ , а при високи по-бързо , буталото се движи с различна скорост спрямо оборотите. А самото запалване на горивната смес става в един и същ момент.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #99
                    От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                    Стига де, дизела на 10 000 оборота няма да се запали.
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                      Аре бе 10 000? Има ли такъв дизел?
                      Написал съм на мотора , разбирай го като мотор. А дизел може и да има с 10000об., на Льо Ман.
                      Последно редактирано от motor_men; 21-03-15, 20:24. Причина: а
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                        Търтей, сещаш ли се за онези двигателчета за авиомодели - те номинално работят на такива обороти, докарват го и до 15 000. Въпросът с паленето се решава с етер като компнент в горивото.
                        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                        Коментар


                        • От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                          Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                          Търтей, сещаш ли се за онези двигателчета за авиомодели - те номинално работят на такива обороти, докарват го и до 15 000. Въпросът с паленето се решава с етер като компнент в горивото.
                          Бе сигурно може и некоя свещ да сложат за да стане номера, ама тука говорим (уж) за автомобилни турбодизели

                          Ся верно, аз си позволих да дам за пример тубро бензин, който се оказа че има показатели като на мотоциклетен двигател.
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                            Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                            Може да работят адекватно от 600 до 6000 оборота в минута , но най-високия въртящ момент е при строго определени обороти. Я помисли дали това не е свързано със скоростта на изгарянето при точно определени обороти/скорост на движение на буталото/
                            Ами не, не е пряко свързано.

                            Най-висок въртящ момент има при строго определените обороти в които пълненето на двигателя е най-ефективно. На научен език това е volumetric efficiency или коефициент на пълнене. Мястото му в характеристиката на двигателя зависи от акустичните свойства на смукателния и изпускателния тракт и не се променя даже като се промени горивото.

                            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                            Стига де, дизела на 10 000 оборота няма да се запали.
                            Въпрос на разпръскване, т.е. на налягане в дюзите - и това когато изобщо си играеш да впръскваш горивото. Ако просто изтървеш дизела да заработи на собственото си масло ще вдигне (за кратко де) и над 10000 - говоря за дизел на лека кола.

                            Коментар


                            • От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                              Да, ма маслото не е дизел.
                              Иначе като му сложиш свещи и пуснеш бензин и получаваш доста модерен бензинов двигател
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар


                              • От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                                Лимитиращият фактор е ГНП. Затова дадох пример с маслото като очевиден начин да се заобиколи това ограничение. Че лагери, биели и тн също няма да стигнат далече е добре известно.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X