Ремонта на помпата е в два случая - липса на снабдяване с гориво и теч. Теча обикновено се явява отпред, където понакога може да неси заслужава ремонта. Липсата на снабдяване с гориво се получава тогава когато помпата не е регулирана за високите, има някой връщащ клапан, който неможе да задържа нафтата и има износен елемент. При последния случай следва подмяна на елемента и когато той бъде от менте ясно е колко ще кара и помпата. Аз несъм виждал досега подмяна на елемент и дълговечност на помпа поради липсата на оригинален такъв...
При всички положения обаче дизела нетрябва да пуши с недоизгоряла нафта ако има проблем помпата, защото та неможе да пусне повече гориво от колкото трябва поради това, че е ограничена. От нея може да има липса на достатъчно снабдяване с гориво и естествено загуба на мощност и невъзможност за палене.
Справката за исправността на една помпа е работа точно за 10 мин. Качва се на стенд с епруведки. Електродвигател развърта помпата с необходими обороти, като преди това и е подаден +12в на клапана и нафта. На ниски трябва всички епроведки да имат еднакви стойности(те са толкова колкото са и тръбичките излизащи от помпата). При подаване на газ и бързо развартане трябва да качва много бързо в епроведките до отчетен максимум. Този максимум е фиксиран и може да се овеиличи или намали от регулиращ винт на самата помпа.Точно от него се определя износването на елемента. В края на експеримента, когато помпата е набрала максимално налягане в епроведките се оставя да преседи 1-2 мин. Ако няма спад в наляганията значи помпата задържа гориво и всичко е ок. Ако помпата незадържа гориво значи, че клапанчетата испускат налягането и се ремонтират (заменят се с нови или може да е попаднал и малък боклук, който се почиства).
Това е в общи линии.
Колега:Това с епроветките се отнася за редовите помпи!Роторните елемента е един и той подава еднакво количество на всички дюзи!Само се засича общото количесто!
Коментар