Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

    Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
    Коефициента е едно на ръка,но не играе ли роля и няколко пъти по-голямата площ на автомобила?
    Зависи. Както и от плътността на флуида, и от скоростта, и от площта, и от коефициента.
    “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
    Walter Rohrl
    GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

    Коментар


    • #32
      От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

      Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
      Коефициента е едно на ръка,но не играе ли роля и няколко пъти по-голямата площ на автомобила?
      Ако сложиш един моторист с мотора легнал, челната му проекция е кажи-речи колкото на автомобил. Само че той не кара легнал, а прав и се обтича от двете страни. Всяка от които страни е аеродинамично по-зле от старо Жигули - стърчат детайли от мотора и моториста.

      п.п. за мен мотоциклетният разход на гориво е изяснен и оправдан. Отдалечавам се още от придобиването на мотор.
      Последно редактирано от Ясен; 19-09-10, 22:55.

      Коментар


      • #33
        От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

        п.п. за мен мотоциклетният разход на гориво е изяснен и оправдан.
        Ако може да изясниш и за нас?
        Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

        Коментар


        • #34
          От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

          Всъщност горе съм го написал - въздушното му съпротивление е като на поне две леки коли, а понеже то расте с квадрата от скоростта, моторът много бързо губи предимството от съпротивлението на колелата. Двигателят е с по-висок специфичен разход поради инженерни компромиси.

          Коментар


          • #35
            От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

            Челна проекция на мотор кажи речи колкото на автомобил?
            Да бе да
            Калин Владов,09РСПБЗН

            Коментар


            • #36
              От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

              Площа на проекцията няма нищо общо с въздушното съпротивление.
              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

              Коментар


              • #37
                От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                Коефициента на челно съпротивление на Воинг 747 е 0.016 , ан Жигулита 0.38,на най добрите спортни автомобили 0.22.За мотори нямам данни в главата ,но ще поразровя из нета.
                Съпротивлението на движение на един обект във въздуха има няколко компоненти-челно съпртивлене ,тилно и индуктивно.П ри различните скородсти те влияят различно.

                Коментар


                • #38
                  От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                  Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                  Площа на проекцията няма нищо общо с въздушното съпротивление.
                  Бъркаш.И не знам какви са тези цифри,които си цитирал по-горе(20-30...40).Коефициентите обикновенно са 0,20 до 0,30-0,40...и така...
                  Проекцията на челната площ на предмета,е един от основните фактори във формулата за силата на съпротивлението от въздуха.Роля играе и плътността на въздуха и скоростта.
                  Коефициента,който си цитирал,отразява формата на предмета и по-точно неговата обтекаемост.http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient
                  Този коефициент не зависи от големината на предмета.Т.е. ако намалим в мащаб,размерите на предмета,коефициента се запазва същият,но съпротивлението което ще му оказва при движение въздуха ще е по-малко–ще можем да задвижваме предмета с определена скорост,с по-малко сила/мощност.

                  P.S.Иначе те подкрепям–повечето мотоциклети имат доста по-висок коефициент на въздушно съпротивление от повечето автомобили.
                  Това,въпреки по-малката площ на проекцията на челната им повърхност,и в комбинация с неикономичните им двигатели и неикономичните им режими на движение(управление),води до сравнително високият им разход на гориво(спрямо някои автомобили например).
                  Последното е като отговор за Калин–той е прав.Наистина е трудно да се сравнява проекцията на мотоциклет(с мотоциклетист) с тази на лек автомобил.Проекцията на мотоциклетите рядко е над 1-1,5кв.м,а на леките автомобили пък,по обективни причини,не може да бъде под 1,5-2кв.м(по тесни коли от 1,5м и по-ниски от 1м,аз лично не виждам много често)
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #39
                    От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                    Изобщо не бъркам, това че съм дал коефицента в "проценти", не го прави грешен, а що се отнася до мащабирането, то там си е цял раздел, който въпреки многото теории и формули, на практика се оказва приблизително... неточно. Да оставим на страна и математическото моделиране на динамични процеси, които включват циркулация и дивергенциа, защото там кашата е още по-голяма. Както и да е, отвори някой учебник по динамика на флуидите, примерно на професор Панов, и ще разбереш защо не ползвам, като източник на информация, нета...
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                      Добре,да оставим на страна сложните думи,сложните теории...
                      Прост пример:Даден е предмет–например автомобил,имащ определен коефициент на въздушно съпротивление и определана площ на проекцията на челната повърхнина.При определена скорост,например 100км/ч,съпротивителната сила,която му оказва въздуха е точно определена(при определена плътност на въздуха).
                      Каква ще бъде съпротивителната сила при същата скорост,оказвана на друг предмет(може пак автомобил или мотоциклет–няма значение),който има същият коефициент на въздушно съпротивление,но проекцията на челната му повърхност е два пъти по-малка от тази на първия?
                      Кой от двата предмета(автомобила) ще се нуждае от повече мощност,за преодоляване на общите пътни съпротивления,ако приемем,че съпротивлението от търкаляне на колелата е еднакво и за двата?

                      Отговори според учебника,който си цитирал.Според формулите "от нета",които съм учил и в училище,аз знам верният отговор.
                      Физиката не е чак толкова разтегливо понятие,дори и да се обяснява на хора като мен,които са изучавали само опростената,смляна и годна за практическа употреба част от нея.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #41
                        От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                        Аз май съм си тъпичък ,че не мога да разбера да какво спорите.Или може би съм учил различна аеродинамика.А пък казват ,че руската е най добрата в света.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                          Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                          ...А пък казват ,че руската е най добрата в света.
                          Може, ама щеше да важи за нас ако карахме самолети.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #43
                            От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                            Я да оспамя малко и аз. Някой знае ли дали науката аеродинамика успя да обясни и опише кълбенцето от цигарен дим? Щото някога ми бяха казвали , че според тая наука това явление е невъзможно.
                            0888932647

                            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                            Коментар


                            • #44
                              От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                              Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                              Я да оспамя малко и аз. Някой знае ли дали науката аеродинамика успя да обясни и опише кълбенцето от цигарен дим? Щото някога ми бяха казвали , че според тая наука това явление е невъзможно.
                              Че какво му е на кълбото дим? Тороиден вихър. Близкородствен със смерчовете. Всъщност, във въздуха почти всеки вихър се опитва да стане тороиден, а обяснението на поведението му е много старо.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Че какво му е на кълбото дим? Тороиден вихър. Близкородствен със смерчовете. Всъщност, във въздуха почти всеки вихър се опитва да стане тороиден, а обяснението на поведението му е много старо.
                                Аааа ..... хак да ми е , като задавам глупави въпроси. Иначе като си поприпомних малко , по-скоро им куца математическия модел на въпросния вихър. Но и това може да са глупости ..... бе чешам си пръстите. Я ме трий!
                                0888932647

                                Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X