Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

    Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
    Защо все пак тая разлика?

    Като начало , защото при поставянето на задачата на инженерите в самото начало разхода е бил някъде в дъното на таблицата. Много преди това са мощност и въртящ момент от единица обем, тегло на агрегата, вибрации, обем на целия двигател заедно с охлаждането ......... отделно стои въпроса , че при разработването на един мотоциклет се влагат в пъти по-малко средства с оглед на това ,че произведените бройки са пак в пъти по-малко. Това означава много по-малко доизкусуряване.

    Абе с други думи - къде се чуло и видяло кола с 600 см3 двигател да разполага със 110 кс. например. Друга е концепцията.
    0888932647

    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

    Коментар


    • #17
      От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

      Джорджо,вдигането на оборотите изисква други пружини на клапаните най малкото.Освен ако по маломощният двигател не е скопен нарочно за да подпира цената на по мощния от пазарните условия.

      Коментар


      • #18
        От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

        Чакай сега, за какви обороти и от к'ъв зор да се вдигат?

        Относно "пазарната стратегия" на BMW, можем само да гадаем. Моделът със слабия двигател се предлага като BMW F650 GS, като наследник на прочутия BMW F650 Dakar, въпреки 800-кубиковия двигател. Разликите между BMW F650 GS и BMW F800 GS, са три - в управляващия блок, в окачването (почти незначителна) и още някаква, която забравих, но си беше чисто козметична. Цените обаче, са меко казано, различни.

        П.п. под "различни", разбирайте около 25%... има няма 5-6 хиляди левчета.

        П.П. За да не стане грешка, дискутираните модели се появиха на пазара, почти едновременно, през лятото на 2008-ма.
        Последно редактирано от giorgio; 13-08-10, 10:29.
        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

        Коментар


        • #19
          От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

          Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
          Power:....................69.73 HP (50.9 kW)) @ 7000 RPM............................84.48 HP (61.7 kW)) @ 7500 RPM
          Torque:...................75.00 Nm (7.6 kgf-m or 55.3 ft.lbs) @ 4500 RPM.....83.00 Nm (8.5 kgf-m or 61.2 ft.lbs) @ 5750 RPM
          Стигам до извода че първия двигател е "скопен" повече от втория, особено в частта над 4500 оборота. Иначе и двата са скопени за да покрият изисквания за емисии. Колкото до цената - подозирам че и от по-евтиния вариант БМВ не са на загуба.
          “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
          Walter Rohrl
          GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

          Коментар


          • #20
            От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

            Не мога да разбера защо се правите на ..... прости ...??

            На една съвременна кочина ... разбирай 5-10 годишна, процесора работи на 8- 12 МХз .... на по-новите 20 и повече ....
            Това е напълно достатъчно ... за всичко ... разбирай ... има време за каквото се сетиш.
            На времето видях с очите си комп със Z80 вътре ..... на 8 МХз ...

            Та, относно моторите .... там много бавно се внедряват електрониките. Реално са поне 10-15 години след автомобилите като развитие. Затова и няма база за сравнение!

            Така,че карайте си старите кочинки, радвайте се на живота.... и така .....

            А останалото са само икономически трикове ..... маркетингови стратегии .... и много гладни счетоводители .....

            Инженери отдавна НЯМА!!!
            Последно редактирано от CarTest™; 13-08-10, 13:59.
            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

            Коментар


            • #21
              От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

              Ми то вече е казано по-горе - едно ендуро барабар с моториста отгоре има коефициент на съпротивление сигурно 2 пъти по-голям от това на лека кола. При 120 км в час нищо чудно енергията за подържане на скоростта на мотора да е приблизтелно равна на тази, необхидима за лека кола от среден клас.
              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

              Коментар


              • #22
                От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                Това и на мене ми е интересно. В темата на Чуров за Тунис се споменаваха едни разходи 8-9 бензин, от които изпаднах в шок. И това при скорост до 120 и спокойо каране. Аеродинамиката ли ги събаря толкова или има нещо друго?
                Хич да не е, но дъртия ми Лансер на 120 на магистрала гореше 6.5 бензин, за да кача 8 трябва да не слизам под 140.
                Защо все пак тая разлика?
                АТВ-то на сина ми Кавасаки КФХ 450Р нормално докарва разход от 10-11 л/100 км. Също е инжекцион, и този разход е при средна скорост 30-40 км/ч. Но не знам каква му е мощността. АТВ Ямаха Раптор 700, също инжекцион/ нормално гори 7-8 л/100км мисля, че е 49 к.с. а Кавасаки КФХ 700 двуцилиндров змей-горйнин и 18/100 не са му непосилни.
                И аз се чудя как са могли да го докарат този разход /не вярвам създателите на двигателите да са в споразумение с петролните шейхове, ама знае ли човек?
                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                Коментар


                • #23
                  От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                  хайде, АТВ-то или ендурото, там е малко относително, щото не се знае разхода дали е на километър или на час, ако ги ползуваш по предназначение, та всичко е възможно.
                  Но при движение по асфалт с що-годе постоянна скорост? А стига бе, че тя Витарата ми харчи толкова (8-9 бензин при 120 крайсерска скорост), а аеродинамиката гарантирано не е по-добра от на мотор, барабар с моториста. Отделно, че има някоя и друга гума в повече, а това също си е съпротивление, а за теглото да не говорим изобщо.


                  Има нещо гнило в цялата работа, но пусто, като съм скаран с моторите, нямам идея какво и защо. То затова и питам.
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #24
                    От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                    Моето мнение за по-високия разход на моторите е ,че ,,проблема,, е не толкова в електрониката а в това ,че се търси по скоро компактен и лек двигател с определени габарити и размери ,т.е. при тази конструкция и технологични решения разхода на гориво ще бъде по голям.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                      Според мен,причината за относително високият разход на гориво при мотоциклетите е комплексен резултат от много причини.
                      Първо аеродинамиката на мотоциклета е лоша.
                      Второ–специфичният разход на гориво на двигателите е висок поради много причини.Тези двигатели са проектирани за висока специфична и литрова мощност.Това е постигнато с форсиране на двигателите по средноефективно налягане(с увеличаване степента на сгъстяване) и с повишаване на оборотите им.
                      Двигатели имащи толкова широк работен диапазон се нуждаят от променливо газоразпределение,променлива геометрия на всмукателните колектори и достатъчно добро дозиране на горивото,за да работят добре(достатъчно икономично) при различни режими.Ясно е,че всички тези неща се използват в двигателостроенето от сравнително скоро.Мотоциклетите,чиито двигатели използват някои от възможните съвременни технологии,са осезаемо по-икономични,но пък за сметка на усложнената и оскъпена конструкция.
                      Отделно,с цел повишаване на литровата мощност,чрез увеличаване на максималните обороти,и за подобряване на характеристиките,има тенденция за увеличаване на броя на цилиндрите при запазване на работния обем.Т.е. правят се прекалено малки многоцилиндрови двигатели,което също е предпоставка за повишаване на специфичният разход на гориво(голяма охладителна площ на цилиндрите,при същия работен обем,повишени загуби от триене и т.н.)

                      И третата,също важна причина,е начина на управление на мотоциклетите.
                      Поради факта,че те на практика са много по-динамични от автомобилите,управлението им се осъществява по предимно неикономичен начин.Какво имам предвид:По тромавите превозни средства се ускоряват до по-ниска скорост(което е свързано и със разлика в загубите от аеродинамиката) и обикновенно намаляват скоростта си по-плавно и премислено.В резултат загубите на енергия от по-големите амплитуди на изменение на скоростта,при мотоциклетите са по-големи.

                      P.S. Търпя ,добре обоснована,градивна критика.(може да бъркам или пропускам нещо)
                      Последно редактирано от cecoa1; 15-08-10, 13:34.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #26
                        От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                        Това със скоростта на обработка на многото данни на един съвременен двигател просто не е вярно.Смело твърдя, че един що-годе читав процесор, примерно 2Гхц. може да обработва данните и управлява без проблем 10 модерни двигателя работещи заедно.Толкова изчислителна мощ има в излишък, ако не и повече....
                        Целия номер в ДВГ е да изкараш най-голямо ефектовно налягане на челото на буталото с най-малко изразходвано гориво...При всякакви динамични режими.Като при това добавиш и коригиращи коефициенти относно състава на изгорелите газове.....
                        0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                        Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                        Суперскан България www.decbg.com
                        Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                        Коментар


                        • #27
                          От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                          Много интересна тема!
                          И аз съм мислил по този въпрос.Към казаното от Цецо може да се добави много малко.
                          Но според мен истината е основно в третата част от неговите разсъждения.
                          Колегата с витарата ако се опита да се движи в група с спокойно каращи мотоциклети(макс 120 км/ч) разхода му на гориво ще е двойно по-висок от цитирания от него.А аз съм сигурен, че няма да може да се движи в пакет с тях.
                          Рязкото засилване "пие" много бензин.От там идва и високоия разход на гориво в състезанията.

                          Горните разсъждения са си лично мои и не претендират за изчерпателност или вярност.Интересни ще са и други мнения.

                          Все пак съпротивленията при движения бяха няколко-от търкаляне,въздушно(два компонента-напречно сечение и обтекаемост),тегло....позабравил съм вече теорията на автомобила, но при всички съпротивления автомобила е в по-лоша позиция от мотоциклета...
                          Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                          Коментар


                          • #28
                            От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                            Моите 5 стотинки:
                            Често се случва в една фирма да има по няколко екипа, дето вършат едно и също, различно добре. Съответно, освен намесата на счетито и маркетинговия отдел, значение има и кой е правил конкретното управление. Първо, никой няма да даде на екипа, разработващ ширпотребата, някаква екзотика. Те си работят ширпотребата, достатъчно добре за целите, дето си е поставила фирмата, и им се плащат съответните пари. От друга страна, има едни други доказали се хора, на които се дават повече "творчески" задачи от сорта "я виж какво можеш да направиш по тоя въпрос", при това често без срокове (в смисъл самите те често си определят сроковете), и често доста добре подплатени финансово, а и технически. Та тия взимат нещо, правят, струват, тестват, настройват, пак тестват и прочие, и в крайна сметка докарват достатъчна надеждност, икономичност и повишени параметри, ама на друга цена. За да си позволи фирмата да плаща заплатите на тия, продава продуктите им на съответната цена, стига за тях да има пазар.

                            Конкретен пример, споделен ми от колега в университета, чиито баща е някаква клечка по нефтени платформи и прочие: Става авария на кладенец, примерно сходна с наскорошната в мексиканския залив, но в много по-малък мащаб. Опитват 4 пъти да оправят работата чрез странични сондажи (както я оправиха в залива в крайна сметка, окончателно), и 4-те пъти не се получава - не уцелват, и други проблеми. В крайна сметка, като осирането стане очевадно викат тоя, дето знае как, и той идва, и оправя работата още с пърия опит, като с това прибира едни "други" пари, обаче, тръгва си и остава опиталите преди него с висящите ченета да продължават да си анализират грешките.

                            ...а иначе колегите са напълно прави че точно компютъра в днешно време не е никакъв фактор в ограниченията върху един двигател. Далеч по-важно е кой и как е накълвал това, дето са му наляли в мозъка, а и кой въобще е проектирал конкретната система. Основата се прави от малко хора, а останалите просто "копи-пействат" което където им трябва, често различно кадърно. Огромна част от "програмистите" изобщо към момента не пишат код, а цъкат с мишката и "копи-пействат" вече готови модули, като евентуално заедно с това ги преборват та да заработят някак в конфигурацията, в която са решили да ги наредят.

                            А и конкретен пример с двигател - имам Skoda fabia 1.2 12V. Двигателят - чешка разработка, сравнително модерна, че и награди получавала и прочие. На моята е 65к.с. (до колкото помня). 3 години след като го пускат, вече в новия модел Fabia, се мъдри абсолютно същия двигател, но вече с 10 кончета отгоре. Това при еднакви еко норми, и по книга еднакъв разход, че даже и май разхода беше в полза на втория, по-мощен. Явно просто са направили нужните изпитания и оптимизации, както и проверката във времето за достатъчна надеждност.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #29
                              От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                              Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                              ...
                              Все пак съпротивленията при движения бяха няколко-от търкаляне,въздушно(два компонента-напречно сечение и обтекаемост),тегло....позабравил съм вече теорията на автомобила, но при всички съпротивления автомобила е в по-лоша позиция от мотоциклета...
                              Руси, докато по отношение на триенето при търкаляне и теглото, автомобилът би бил в по-неизгодна позиция, то по отношение на аеродинамиката печели, изключвайки "пистарките". Теглото има значение само при ускорение, но за сметка на това, въздушното съпротивление нараства с квадрата на скоростта. При повечето автомобили коефицента на въздушно съпротивление е от порядъка на 20-30, докато при повечето мотоциклети е над 40.
                              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Някои разсъждения по съвременни двигатели с вътрешно горене

                                Коефициента е едно на ръка,но не играе ли роля и няколко пъти по-голямата площ на автомобила?
                                Калин Владов,09РСПБЗН

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X