До: въпрос за смяна на масло и филтри
Ти го каза.
Динамичен вискозитет 5W означава че вискозитета на мослото гарантира безпроблемен старт на двигателя при до -35градуса. Нито повече нито по малко. Не може като увеличиш кинематичния от 30 на 40, динамичния 5W вече да означава друго нещо. В случая на графиката за 5W има дадени две стоиности (-35 и -30). Така не може. Вярно е че е проста математика но в случая е проста грешка.
А в червената си част графиката е тотално збъркана. Кинематичния вискозитет няма нищо общо с външната температура и климатичните условия и указва само и единствено плътноста на маслото при 100градуса работна температура на двигателя.
Нормално е да наблъскаш два литра масло с добавки и да го дадеш в оторизирана лаборатория за сертификат. Всички самозванци го правят защото нямат собствени разработки. После си пълнят в тубите каквото им доиде и лепят етикети.
Ама чак пък да изопачават стандартите, хич не е коректно.
Освен че е грешна графиката е и непълна.
Нищо не пише за 0W20. Според OMV излиза че такова масло не трябва да се кара при температура на околната среда по висока от 20градуса а според Ауди може да се ползва при турбодизеловите им двигатели при умерен климат.
Нищо не пише и за 10W60. Излиза че в жегите е най-добре да караме с такова. Да ама някои двигатели не го понасят защото 60 е много гъсто и мазителната система не работи добре с повече от 30. Това поне е пробвано.
Първоначално публикуван от 4x4
Преглед на мнение
Първоначално публикуван от 4x4
Преглед на мнение
А в червената си част графиката е тотално збъркана. Кинематичния вискозитет няма нищо общо с външната температура и климатичните условия и указва само и единствено плътноста на маслото при 100градуса работна температура на двигателя.
Нормално е да наблъскаш два литра масло с добавки и да го дадеш в оторизирана лаборатория за сертификат. Всички самозванци го правят защото нямат собствени разработки. После си пълнят в тубите каквото им доиде и лепят етикети.
Ама чак пък да изопачават стандартите, хич не е коректно.
Освен че е грешна графиката е и непълна.
Нищо не пише за 0W20. Според OMV излиза че такова масло не трябва да се кара при температура на околната среда по висока от 20градуса а според Ауди може да се ползва при турбодизеловите им двигатели при умерен климат.
Нищо не пише и за 10W60. Излиза че в жегите е най-добре да караме с такова. Да ама някои двигатели не го понасят защото 60 е много гъсто и мазителната система не работи добре с повече от 30. Това поне е пробвано.

, то си кенеф....
Коментар