Обява

Свий
Няма добавени обяви.

въпрос за смяна на масло и филтри

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

    Коментар


    • #32
      Относно масла филтри .... пробег за смяна ... всеки си е.. жената както знае .....
      Ама като се стигне до WV505, Ford 5/30 ... някога става весело ...
      По 1 литър на 1500 км .... като не е каквото трябва.
      Слагаш правилното ...... разход 200 грама на 15 000 км. .....
      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

      Коментар


      • #33
        До: въпрос за смяна на масло и филтри

        Първоначално публикуван от IvanZ Преглед на мнение
        Колега както си подбираш личния лекар, стоматолог, адвокат/при нужда/, внимателно и с предварително проучване, така би трябвало да се избира и автосервиз, а не първия срещнат или тоя с най-лъскава реклама. Мърлячи има във всяка една област,а по логиката на някои върли противници на автосеревизите, като има слаби адвокати, примерно, дайте да изядем 20-тина тома правна литература и да се пртедставляваме сами в съда.
        човек сам си избира кмета, жената, сервиза, личния си лекар... - и после си носи последиците от своя избор

        Коментар


        • #34
          До: въпрос за смяна на масло и филтри

          Вижте една интересна таблича за избор на масла. Ще я кача тук защото считам че е повече от полезна сега всеки може нагледно да види как да избира маслата си а не да се чуди какво означават цифрите и буквите в избора на масло.....
          Прикачени файлове
          S klase Mercedes V6, 3200cc, 204 к.с., 500 Нм.
          или както е казал чипа: 240 к.с., 650 Нм.
          пауър та пауър...пистолетен изстрел :lol:

          Коментар


          • #35
            До: въпрос за смяна на масло и филтри

            Първоначално публикуван от 4x4 Преглед на мнение
            Вижте една интересна таблича за избор на масла. Ще я кача тук защото считам че е повече от полезна сега всеки може нагледно да види как да избира маслата си а не да се чуди какво означават цифрите и буквите в избора на масло.....
            Нещо не схващам. От къде я изкопа тая графика.
            0W30 = от минус 40градуса до плюс 30градуса. Това какво значи. Че сега като е плюс 40градуса не трябва да карам ли. Щото на моя мотор повече от 30 не трябва да се слага дори ако се кара в Африка.
            Ами 0W20.

            Коментар


            • #36
              До: въпрос за смяна на масло и филтри

              е малко няма да караш ще чакаш да паднат температурите до 30 градуса
              Bertone freeclimber 1.8 115hp

              Коментар


              • #37
                До: въпрос за смяна на масло и филтри

                Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                Нещо не схващам. От къде я изкопа тая графика.
                не е важно да схващаш а да си избереш маслото според сезона всичко друго е як блъф за наивници...

                и аз чешах доста главата...но от ОМВ са категорични с табличката

                числото пред буквичката W означава да се съобразиш с температурката на студения ти мотор и сезона за да качи бързичко маслото щото там е най голямото износване....а числото след W показва работен температурен режим до "х" гр по целзий
                та простичко е....
                затова и 5W30 е на двойна цена от другите щото режима му е такъв а не че е кой знае кво....просто казано двукомпонентни масла....за студен пусков режим и за топъл такъв

                сам избирай...вече знаеш ! минерал 15 полусинтетика 10 и синтетика 5

                а търговски трикове дал господ за незнаещите проблема е друг...след промиване на мотора и преминаване на 5W30 сам си го набиваш щото това масълце почиства всички наслоявания навсякъде резорбира ги щото нали затова е синтетика и в един момент двигателя ако е малко по хлабав се разтропва и почваш пак да чешаш глава кво ли стана....нищо не е станало...иска се сега добавка за сгъстяване и тя си е еб...мамата стигаш до извода че ем...до края ем...у рая нема

                а оня лаф : долях синтетика и ми се пресече с минералното ми е любимия виц и се радвай че съм я добарал табличката за да се поразбули малко мистерийката на масълцата че като гледам бе готов да се закълнеш в друго а ако още се съмняваш...нета е обширен попрочети и пак ела подготвен

                не чети като дявола евангелието а бавничко се загледкай в букви и цифри :
                Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                0W30 = от минус 40градуса до плюс 30градуса. Това какво значи. Че сега като е плюс 40градуса не трябва да карам ли. Щото на моя мотор повече от 30 не трябва да се слага дори ако се кара в Африка. Ами 0W20.
                0W30 и 0W20...това къде в таблицата го видяха очите ти ? я пак виж? всички означения са самостоятелни видове масла!!! А викам да не си ги комбинираш как ти е кеф ? да не търчиш пак у Балканстар за модификатор

                колега Сапоро не му пригласяй акапелно щото такова масло с такива параметри
                от минус 40градуса до плюс 30градуса нема и са му се превидели на Кинекса ...жега бе днес миражи разни
                Първоначално публикуван от sapporo Преглед на мнение
                е малко няма да караш ще чакаш да паднат температурите до 30 градуса
                малце се иска да се позагледа чиляк в табличката за да я проумее
                Последно редактирано от 4x4; 25-07-07, 07:52.
                S klase Mercedes V6, 3200cc, 204 к.с., 500 Нм.
                или както е казал чипа: 240 к.с., 650 Нм.
                пауър та пауър...пистолетен изстрел :lol:

                Коментар


                • #38
                  До: въпрос за смяна на масло и филтри

                  Първоначално публикуван от 4x4 Преглед на мнение

                  числото пред буквичката W означава да се съобразиш с температурката на студения ти мотор и сезона за да качи бързичко маслото щото там е най голямото износване....а числото след W показва работен температурен режим до "х" гр по целзий
                  та простичко е....
                  Добре де 5W30 какво значи тогава. 5 ясно - гарантира мазно стартиране при минус 35градуса. В същност не е много ясно, защото за 5W40 не пише -35 а -30градуса.
                  Според препоръките на производителя аз мога да карам само с 5W30 зимата или 10W30 лятото.

                  Последно редактирано от kinex; 25-07-07, 09:37.

                  Коментар


                  • #39
                    До: въпрос за смяна на масло и филтри

                    5W30 значи че за зимата имаш тъничко масълце лесно качващо се в студения мотор добре работещо до -30 гр. В същия момент това масло в летен режим работи най добре до +30 гр
                    и понеже сега сме лято ...ползвай летни масла...виж последното 20W50 значи че не са ти нужни зимни трепети и двигателя не е толко студен при старт(приел е околната температура)...но за сметка на това маслото работи перфектно до + 50 гр. Гъсто масло лятото...рядко зимата...това е тайната а има и чисто летни SAE 30 ,40,50
                    виждам че си вденал вече за какво иде реч...

                    аз самия имах проблем през зимата с масло в скоростна кутия на стария мерцедес. Едвам включваше докато бе студен...смених го и всичко си дойде на мястото...
                    Последно редактирано от 4x4; 25-07-07, 09:40.
                    S klase Mercedes V6, 3200cc, 204 к.с., 500 Нм.
                    или както е казал чипа: 240 к.с., 650 Нм.
                    пауър та пауър...пистолетен изстрел :lol:

                    Коментар


                    • #40
                      До: въпрос за смяна на масло и филтри

                      Много страно маслото как разбира колко градуса е отвънка.
                      Двигателя като загрее все си е 100градуса.

                      Коментар


                      • #41
                        До: въпрос за смяна на масло и филтри

                        да така е...ако бяха ти написали и работен режим на мотор ептем щеше да я увапцаш ! Затова в топлия режим като казват гр за външна температура под това понятие е скрито именно топлинния режим на маслото в мотор...нещо като гражданско наименование за лесно помнене
                        не е нужно да ставаш маслар технолог...и да го разбираш как го смесват и защо....важно е да знаеш табличката...тя ти стига за да си коректен с мотора си !

                        качих табличката защото ми писна от търговски тарикатлици...това било такова, онова било онакова...аре бе, дрън дрън
                        S klase Mercedes V6, 3200cc, 204 к.с., 500 Нм.
                        или както е казал чипа: 240 к.с., 650 Нм.
                        пауър та пауър...пистолетен изстрел :lol:

                        Коментар


                        • #42
                          До: въпрос за смяна на масло и филтри

                          Щях да я увапцам. Ти изобщо имаш ли представа на кои говориш.

                          Копирам ти един пост които съм писал преди година. За да разбереш (ако можеш) че таблицата която си лепнал е пълна глупост.

                          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                          Вискозитета на маслото е даденост която е продиктувана от две неща.

                          Едното е изискването на двигателя което е свързано с много неща едно от които е и мазителната система. Производителя на двигателя е препоръчал вискозитета които е подходящ и там мърдане няма.

                          Другото изискване е съобразено с климатичните условия при експлоатация.

                          Органа които класифицира маслата според вискозитета им е
                          Society of Automotive Engineers (SAE) /Сдружение на автомобилните инженери/
                          Класификацията на S.A.E. оценява моторните масла според поведението им при различни температури и посочва техния вискозитетен клас. Вискозитет най-общо означава течливостта на маслото. Например водата има нисък вискозитет, а медът е високовискозен. Така че ако едно масло е твърде вискозно, то среща трудности при циркулацията и при защитата на механичните части от износване (типичен недостатък при стартиране на двигателя през зимата). Ако пък е твърде течливо, то е склонно да се "изплъзва" бързо и по този начин двигателят остава незащитен. Затова смазочното масло с високо качество не става твърде течливо, когато се нагрява през лятото, а зимно време не се сгъстява много и циркулира в двигателя, като по този начин го защитава дори и през най-лошите зимни сутрини.
                          SAE разделя моторните масла на 11 вискозитетни класа - така наречените едносезонни масла. Шест класа за приложение предимно при ниски температури, означени с буквата W (от англ. winter) и цифра отпред - 0, 5, 10, 15, 20 и 25. Например маслата с означение SAE 0W притежават най-добра течливост и не позволяват на маслото да се втвърди до температура -50 градуса. Например
                          ако КАТЕРИТЕ ВИСОКИ ВЪРХОВЕ ПРЕЗ ЗИМАТА

                          добре е автомобилът ви да е зареден с масло с характеристика 0W. Останалите пет класа по SAE класифицират вискозитета при загрял двигател 100градуса. Те се означават с числата 20, 30, 40, 50, 60
                          Ако си мислите че вече по отношение на маслата всичко ви е ясно - грешите. Следва най-важното КАЧЕСТВОТО.



                          Качеството на моторното масло зависи от двете му съставни части: базово масло и химически активни добавки (присадки).

                          Базовото масло определя и неговия вид - дали е минерално, синтетично или полусинтетично. Изходната суровина и на двата вида е нефтът, но при синтетичните качеството на базата може да бъде "управлявано" в процеса на получаване, което го прави много по-добро от минералните. Третата основна група базови масла представлява смес от двете в определено съотношение. За съвременните високонатоварени двигатели всички производители на автомобили препоръчват синтетични или полусинтетични моторн масла.
                          Синтетичните смазочни продукти са изработени от молекули, които са модифицирани чрез сложни химични процеси и осигуряват по-добри експлоатационни показатели при екстремни условия, свързани с температура, налягане или действащи сили. Минералните смазки са произведени от молекули, съдържащи се в суровия петрол, които се отделят при дестилационния процес в рафинериите.

                          Най-важната част на едно масло са присадките, които се явяват "подправката" на базовото масло. Ако то не притежава определени свойства, производителите го подобряват с различни присадки. Понякога допълнителните вещества придават изцяло нови свойства на моторното масло и са важни за работата на агрегата, защото не позволяват образуването на лак и въглеродни отлагания при високи температури, поемат замърсяванията, от тях зависи способността на маслото да намалява триенето на елементите и т. н.


                          Организацийте които класифицират двигателното масло според неговото качество са две:

                          American Petroleum Institute (API)/Американски петролен институт/ - класифицира маслата според способността им да предпазват двигателя. Буквата S се използва за бензинови двигатели, а буквата C за дизелови. Буквата след S или C обозначава степента на защита и експлоатационни качества, като A е най-ниската а X най-високата степен. Някои масла могат да бъдат използвани както при бензинови, така и при дизелови двигатели, затова в класификацията им се посочва SJ/CF или CF-4/SJ.

                          Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles (ACEA) -
                          Асоцияция на Европейските Автомобилни КОНСТРУКТОРИ подобна на API, с тази разлика, че докато API се основава на американски двигатели, ACEA се основава на европейски двигатели. ACEA също използва букви за обозначаване на класификацията.Ако има надпис A.C.E.A. А , това означава, че маслото е предназначено за бензинови двигатели, а А.С.Е.А. В - за дизелови. "Е" пък е буквата, която съответства за масла, предназначени за дизелови двигатели, но за тежкотоварни МПС-та. А.С.Е.А. поставят след буквите и цифрите от 1 до 5 - според степента на натоварване на двигателя. Например А.С.Е.А. А5 се използва за много мощни бензинови двигатели. Универсалните масла, подходящи за всякаква употреба и натоварване, са обозначени със символите А2/В2 и А3/В3.



                          Освен двете по горе описани организации които класифицират маслата по общо и теоритично има и трета която се ръководи от спецификата на конкретния двигател.

                          Класификация на Европейските автомобило-ПРОИЗВОДИТЕЛИ (ССМС). Тези норми отразяват едно по-високо на минималните експлоатационни изисквания към моторните масла. Комитет е обосновал тези нови норми с по-тежките работни режими в Европа и с някой конструктивни особенности. При тях се отчитат: удължени интервали на смазване, повишени температури на маслото, променени качества на горивата, както и новото развитие на горивата, както и новото развитие на на двигателите. Класификациите на ССМС са пригодени към американските методи на изпитания, но са допълнени с европейски изпитания. Нивата се означават пак с букви G за бензинови двигатели и D- за дизеловите.

                          Нивата на маслата за БЕНЗИНОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ са следните:
                          G4(заменяща G2)- обикновени моторни масла без характеристиките за лесно студено пускане и икономия на гориво. Сравнява се с “SG” по API.;
                          G5 (заменяща G3)- масла за лесно студено пускане и повишени натоварвания за всички климатични условия, както и за икономия на гориво. Сравнява се с “SH” по API.

                          Нивата на маслата за ДИЗЕЛОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ са следните:
                          D4 (заменяща D)- моторни масла за всички видове товарни дизелови автомобили с и без турбо и удължени срокове на смяна на маслото, работещи при най-тежки условия на експлоатация. Сравнява се СЕ по API.
                          PD2 (заменя PD1)- за всички дизелови леки и лекотоварни автомобили с и без турбо.


                          Производителите на моторни масла подобряват качеството ежедневно. Така буквите след абривиатурата се приближават към края на азбуката а когато качеството се обозначава с цифри те стават по големи.

                          Коментар


                          • #43
                            До: въпрос за смяна на масло и филтри

                            Ако мислиш че с написаното знаеш повече от OMV Austria жестоко се лъжеш

                            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                            Добре де 5W30 какво значи тогава. 5 ясно - гарантира мазно стартиране при минус 35градуса. В същност не е много ясно, защото за 5W40 не пише -35 а -30градуса.
                            Според препоръките на производителя аз мога да карам само с 5W30 зимата или 10W30 лятото.

                            виждам че не ти е мноо ясно защо 5W40 мърда в данните ? Забележи мърда отпред в - с 5 гр и качва отзад в + 5 гр
                            просто математика...няма нищо ново измислено освен мазане добавки итн...основата си е една и съща...топлата водица е открита и няма да я преоткриеш...може само да се съобразиш с нея !

                            Казват че за маслата има едно магическо число 35...вадиш и прибавяш към него....сега ако и това искаш да ти обяснявам...

                            кратък пример...от 35 вадиш 10W40 и получаваш зимна температура 25gr на едни вадиш на други прибавяш...

                            хубаво е че си преписал горното отнякъде ма остава и да го разбереш? Мога към него още цяла лекция за букви да ти кача, но след нея ще се задръстиш жестоко от инфо...множко са буквите а и символи има... затова запомни тая простата табличка и няма да сбъркаш...ако се съмяваш в някое от маслата че не е в тия граници...иди при вносителя и вземи каталожните данни за маслото...сам ще се учудиш на резултата

                            нали се сещаш че един мастодонт като OMV когато публикува такива таблички знае много добре за какво иде реч
                            Последно редактирано от 4x4; 25-07-07, 10:14.
                            S klase Mercedes V6, 3200cc, 204 к.с., 500 Нм.
                            или както е казал чипа: 240 к.с., 650 Нм.
                            пауър та пауър...пистолетен изстрел :lol:

                            Коментар


                            • #44
                              До: въпрос за смяна на масло и филтри

                              Първата цифра означава динамичен вискозитет при студен старт и няма абсолютно нищо общо със втората цифра с която се означава кинематичния вискозитет при загрял двигател 100градуса.

                              Коментар


                              • #45
                                До: въпрос за смяна на масло и филтри

                                че кои ти е казал че първата цифра има нещо общо със втората ????????????????????????????????????????????????????????????????????? пак халюцинираш различни са разбира се!
                                S klase Mercedes V6, 3200cc, 204 к.с., 500 Нм.
                                или както е казал чипа: 240 к.с., 650 Нм.
                                пауър та пауър...пистолетен изстрел :lol:

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X