Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кое е най доброто масло GL-5 или GL-4

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Уауу 20 страници за нещо така така елементарно..

    Слага се каквото масло е предписал производителя, и GL4 е за механични предавки зъбчатки а GL5 е за хипоидни и червячни предавки...
    заради адитивите вътре в маслата, ГЛ5 лепне по въртящите се елементи докато ГЛ4 е по скоро като водичка..
    Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

    Коментар


    • Ами чета, чета и съвсем се обърках! За моя 4runner, ако е същия като хайлукс сърф от същите години го дават това: https://www.roughtrax4x4.com/blog/hi...pecifications/
      За скоростите и за предния диф дават API GL-4 or 5, за задния диф LSD API GL5 or 6. Бях решил навсякъде да слагам GL-5 75W140 LS, но сега вече не знам. Хайде някой да даде съвет! Къде GL-4 и къде GL-5, за конкретния автомобил 4 runner, 2,4 LT, ръчни скорости R150F, отзад LSD. Доколкото разбрах от темата, Gl-4 и GL-5 са масла със съвсем различно приложение. Възможно ли е да препоръчват и двете?
      Последно редактирано от rivan; 16-05-23, 09:30.
      Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
      Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин

      Коментар


      • td120
        td120 коментира
        Редактиране на коментар
        Чак пък със "съвсем различно" не са. Разликите м/у GL-4 и GL-5 от един и същ виск.клас са основно в количеството Extreme Pressure добавки във формулата на маслата. Понеже кутията рядко "иска" GL-5, маслата за скоростни кутии най-често са "закичени" с етикет 4 или (неформалната) 4+. При тях обикновено са "доизпипани" фрикционните характеристики. GL-4/5 няма да досажда на цветните метали в кутията и (обикновено,но не винаги !) ще има задоволително представяне в синхр.кутия.
        GL-5/GL-4 се "разчита" като 5-ца, "безопасна" за приложения,изискващи количества Extreme Pressure добавки като за 4-ка .

    • Минимум спецификации

      W140 ще ти е дебело,W110 според мен по-добре
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • При мен също го има причукването при отпуснат съединител като загреят скоростите, описано е по-назад в темата, затова мисля, че W140 ще работи по-добре при по-високи температури. Но основния въпрос е GL-4 или GL-5? Или 4/5
        Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
        Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин

        Коментар


        • Слагаш в дифовете 75W140 GL5, ако са с LSD с добавка или такова, което си има добавка, а в скоростите GL4 или 4+5 с вискозитет, препоръчан от производителя (масовия случай на нормални ръчни скорости е 75W90 или 80W90). Това изречение изчерпва темата.

          Бенцбосе, имаш много поздрави от мен за "дебелото", освен ако нямаш предвид скоростите. НИКОЙ не може да ме накара да сложа нещо различно от 75W140 в дифовете.

          В дифовете имаш триене между зъбни колела + няколко търкалящи лагера с натяг, а оборотите са такива че колкото по-дебело, тлкова по-добре. В LSD-тата и триене между пластини пак с мижави обороти. Колкото по-устойчив маслен филм и ЕП добавки, толкова по-добре.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Ни така ни иначе,на натоварен диф на колица с която се тегли му препоръчват 110,за много екшън и тонове на теглича и 140
            Задния диф на женския Мерцедес е с неговото си масло 80W90,половин милион километра,задния диф на комбито и е с АмсОйл W140 с добавката за LSD и смяна на през 50 -100 000

            И аз като теб съм за дебелите масла,но на 2.4 моторче предния диф ще върви и пее с W110 на ония климат,натоварване,теглене / не се споменава / и въобще идея.С нищо няма да му помогне 140 в предния.

            За скоростите не давам акъл,там бих сложил възможно най-доброто което може да поеме колицата без значение какво и предписват,те като са го писали това половината масла на пазара не са били бутилирани още та ега не им се водя по предписанията

        • Ръчна трансмисия на 2.4 се препоръчва GL-4 макс въпреки какво пише в дебелите книги,че може и GL5 - това не било добре за синхронизаторите.

          За скорости и раздатка 75W90, дифове 80W90 и това по бърза търсачка.
          От АмсОйл даже това препоръчват,а те на нещо което се товари са смели и не им е проблем да ти препоръчат и 3 различни масла в зависимост колко тормозиш колицата.

          Е за това аз препоръчвам макс 110 по дифовете еле па предния,кликай на какво те интересува,тия знаят какво пишат / и те като мен /

          https://www.amsoil.com/lookup/auto-a...ode-r-22r-e-l/
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • Да де, и на теранотата дават 75W90 в дифовете. Познай колко ги слушам.

            Това е обикновен, тъп, хипоиден диф, не някоя ракетна технология. Най-много го интересува да не къса масления филм при натоварване, защото точно в хипоидната двойка се случва най-голямата загуба на енергия. И колкото по-устойчив е филма, толкова по-малко е загубата. Точно това е ряазликата между кола с предно и напречен мотор и кола със задно и надлъжен мотор. При еднакви други условия тая със задно харчи поне с литър на 100 отгоре. Колата с предно и напречен мотор няма хипоидна предавка, а всичко е с тривиални наклонени зъби. Затова и масово не изискваттакива масла за дифа и скоростите, а понякога направои са си с двигателно.

            LSD добавката е против залепване на дисковете на LSD-то. Тя към триенето няма отношение или е мижаво. LSD-тата започват да издават страннни звуци ако я няма именно защото започват да залепват и отлепват на пресекулки.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Е па колите с предно съм ги забравил 25 години вече,там съвсем нямам мнение.

              Аз не споря,казвам само,че за неговия случай на тая кола в тоя диф при тия условия ……110 са му напълно достатъчни какво ще да прави,къде ще да е, тя ще изгние 6 пъти рамата преди да се предаде дифа

          • Дaйте сега да погледнем и от по-различен ъгъл...купили сме ново возило,произведено преди доволно време,де не е имало досадното изискване от производителя : "искаме точно туй масло, с точно тая спецификация...и да,на таз цена,сори..." . Дали сме една сума за това,друга-за това и онова...и не можем отдели хубава сума тъкмо сега за обслужване с продукти "оптимален вариант".
            Или пък искаме да налеем там нещо по-евтино на първо време,пък после...ако изобщо...зер трябват едни около 8 литра...умножено по 30-40 лева(за съвременна синтетика)...често иде нагорно.То и удобни опаковки няма.
            Или пък искаме "да разтикаме" няколко месеца,да "поизмием", преди да налеем "златните" течности...

            Та за рънъра :
            -в преден и заден - SAE 80w-90 ; 85w-90 или 90 LS (с limited slip добавки във формулата) GL-5 . Позволява закупуването и на по-голяма опаковка(икономия на парица и на досада). Могат се лесно различи по присъствието на кое да е от тия одобрения : ZF TE-ML 05C ; 05N ;12C; 12D ;16E; 16G; 21C ; 21N. Тие вси са с LS добавки(от фабриката). Това за лесно търсене в нетя.
            Ако се спрем на вариантa "нормално" хипоидно + прибавяне на добавка (на Мопар, Форд или някаква там друга), изборът се разширава още.Колегите да кажат за съотношението при смесване.

            - ск.кутия и раздатка- 80w-90 ,API GL-4 (масла за "ръчка" демек).Потребители ползват и 75w-90 , GL-5/4 ("total drive line") навсякъде,обаче докладват (разбираемо) по-леко превключване с GL-4 . Масло САМО с GL-5 (класически "диференциално" ; "хипоидно" ),без 4-ка, няма място в кутията.

            Ако сме на зор,може да направим компромис със "зимния" xW- вискозитет,придържайки се към "работния" (в случая 90), хеле пък ако возилото ще се ползва само лятос/временно.Пък ако щеш - и чиста 90-ка.

            Относно -140-ката... то сегашните трансмисионни синтетики "работят" при по-ниски температури от "вчерашните" си събратя и от минералките...ама автопроизводителите "натискат" за "по-тънки" масла по едни други причини. Тъй че ако производителят на агрегата е предвидил един вискозитет,а ползвателят (Форд,Крайслер и т.н.) "рекомендуе" някакъв друг(и то доста по-нисък) ,крайният потребител (ний) е добре да се замисли/разрови в таз "мистерия". Към днешно време производителят (ZF; Spicer или тамкойто е пр.) ще повтаря с полвин уста "препоръката" на потребителя/производителя на каляската,де ще ходи...Но пък май за тойотата няма баш такива съмнения...аз не бих ходил по-горе от 90-ка.То сега да идете в тойота,ще извадят 75w-85 диф.масло и 75--ка за трансферната.Вси тие на ужасна цена.

            Смяна-според експлоатацията. Аз бих предпочел (за 30-годишен автомобил) минералка/полусинтетика (80w-90) на смяна "утежнен режим" пред пълна синтетика и дълъг интервал на двойна и тройна цена...но всеки си знае.

            Тези горе са най-евтиният , допустим от производителя вариант,който няма да убие нищо. Поради базите и композицията не са , разбира се, подходящи за удължен интервал. За "нормален" и "утежнен" ,както е било преди 30 години... са си чудесни.Е,докат дигнат температура(зимъс най-вече),ще се отразят там леко на икономията на гориво,ама няма пълно щастие.

            Пример:

            За ск.кутия и раздатката:
            RAVENOL Getriebeoel MZG 80W-90 GL 4

            https://ravenol.bg/product/%d1%82%d1...-gl-4-4%d0%bb/
            https://www.ravenol.de/en/product/ge...ae-80w-90-gl-4

            ...................................
            За двата дифа:
            RAVENOL Sperrdifferential-Hypoid-Getriebeoel LS 90

            https://ravenol.bg/product/%d1%82%d1...ls-90-4%d0%bb/

            https://www.ravenol.de/en/product/ge...getr-oel-ls-90

            Не е нужно да е Равенол,разбира се. Mobil, Shell,Valvoline,Castrol и десетките "независими" немски блендери имат подходящи. Ако се разтърси човек,може се приближи и до 15лв./л.

            Иначе (ако авоарите не са проблем) -таван няма.

            Коментар


            • Бе други си е да не го мързи човек са пише,виж как добре си го написал,не се бьзикам.

              АЗ поне цена на масло за скорости и диф не гледам - или сменям веднъж само в дифовете или ако товаря дифа си сменям на 5 години,събира литър,айде 2 да са,не било 11 долара ми 14,разликата половин кутия цигари на 5 години………е това не ми го лови Елката като сметка,бухам от добрата чорба и не го мисля.

              На 30 годишно возило мислено преди 40 му няма маслата вече,от много отдавна са спрели производство по спецификации и са заменени с други които не винаги са по-добри да не кажа обратното,минерал не карам след като има синтетика,а дебелата синтетика с това което иска мотора,за това което е мислен …….вьоб’е не покрива спецификациите вече та от 100 одобрени масла аз карам 101вото неодобрено.

              Ни така ни иначе,е горе писах - минимум по спецификация к възможно най-доброто което иска колицата,а по логиката Нека да има…..аз бих сложил 110 в преден диф,причините Спарки ги е написал,че мен ме мързи и гледам с 2-3 изречения да мина
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • Първоначално публикуван от td120 Преглед на мнение
                ...аз не бих ходил по-горе от 90-ка....
                Защото?

                При мен поне не иде реч за интервал на смяна. Моите се сменят след закупуване и после "как дойде", като втора смяна може и да не дочакам преди да продам возилото. Сервизния интервал на тия дифове при нормално ползване е нещо като 50000км и то само проверка.Понякога изобщо не дават смяна, понякога на 80-100000. Нормално маслото на обикновен диф дори след 200000км си е бистро и нищо му няма. В LSD-то има мътилка, която се утаява.

                Някога намирането на добавки за LSD не беше лесно като сега. А W140 в общи случай е синтетика и с вградена добавка. Другите са преобладаващо без добавка, и преди време като се ровичках масово не бяха много синтетични.

                ...а цената... е силно субективен фактор. Има 75W90 по-скъпо от 75W140.

                На студено между двете аз поне не мога да намеря драстична разлика във вискозитета. На жега - предпочитам като се нахендря накъде и побоксувам, та LSD-то стопли чорбите, маслото ми да е по-устойчиво на температури, вместо да става на водичка. На по-натоварени диференциали още от завода препоръчват W140.


                Изискванията към дифовете на основните ми 2 возила (Nissan) през последните 16-17 години са същите - 75W90, 80W90 GL-5, задния с добавка. През всичките тия години са били със 75W140. На сегашното директно от завода му дават W140. А точно в тия мостове в последните 50 години, да не кажа повече, практически нищо не се е променило. На всички коли въобще, не само на въпросната Тойота.

                Виж във скоростите си има свободни съчинения на корем и там да се бяга от предписаното се случва да не е добър вариант. Има и всеяднни кутии, разбира се, но вероятността точно твоята да не е от тях е на много порадъци по-голяма от тая дифът ти да се мръщи по някаква причина на W140 (дори чисто физически не си представям такава причина).

                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • Малко лирическо отклонение! В семейния автопарк се водят на отчет 4 автомобила: два леки, един сув и от началото на годината въпросната тойота. Купена е , защото съвременните автомобили с "висока" проходимост все повече заприличват на леки и не покриват изискванията ми за движение извън асфалта, камо ли по по-разбити черни пътища, да не говорим за места, където път изобщо няма. Разбира се , има съвременни високопроходими машини, които ми харесват, но не бих дал 100-150 000 лв за кола, която да я завирам по драките и катеря по чукарите. Тойотата /Баба Тотка/ Ще се ползва за леки разходки /е, може и не толкова леки/ по баири, поляни, върхове и природни забележителности, предимно лятото. Предполагам не повече от 2-3, максимум до 5 000 км на година, от тях предполагам не повече от 1/3 извън асфалта. Това определя до голяма степен изборът и на масла - При този пробег ще се сменят много по-рано от предписаните километри, вероятно на 2-3 години. Абсолютно съгласен, че маслата, за които е проектирана, вече не се предлагат на пазара и трябва да се търсят заместители, които поне частично да отговарят на изискванията и най-важното да не вредят. В този смисъл намирам темата за много интересна и полезна. Благодаря за отговорите по моя казус, доста неща ми се изясниха и предпазиха от грешки, които щях да допусна.
                  И още нещо - откъм ръжди купето и рамата са ОК и не е ясно кое ще живее повече - тенекиите или диференциалите! Така че, ще помагам и на двете с каквото мога, да имат щастлив и дълъг живот!
                  Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
                  Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин

                  Коментар


                  • BENZBOSS
                    BENZBOSS коментира
                    Редактиране на коментар
                    Преден диф със семейството по полянки лятото за 4-5000 км на година……..тенекиите ще клекнат първи ма няма съм жив да го видя.

                    А и не се занимавай с минерал,бухай синтетика да ти е спокойно и забравяй,след 5-6 годинки пак

                  • td120
                    td120 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Гледам какво е писал (като работен вискозитет) производителят на агрегата...купувам съвременно масло от същия работен вискозитет и експл.клас .Междувременно производителят на машината е "залитнал" към "по-енергоспестяващи" масла(демек "по-тънки")...навсякъде по нея.И ни пробутват тия благини за "обратносъвместими"...Тъй съм,обазно казано, "на плюсче" по една точка.
                    По таз логика и предвид факта,че сегашните синтетики са далече от полу-с. и напълносинтетичните отпреди 20-30 години(още едно плюсче), бих си се придържал към 90-ката във 4runner-a.То и минералките не са същите отпреди време.
                    Друго основание е това,че тия от клас xw-90 са доволно по-разпростанени като приложение и ,как да кажем, "изпитани" (ако щеш - и присъстват в дългите именници-с десетилетия-на големите фирми).
                    Трето,по-лесно се намират на пазара и са по-любезни към портфейла (екзотики като 110 ; 190 не знам дали изобщо се намират в Родината).
                    Къде може да се "играе" , отсвирваме фирмените препоръки,без да страда талигата (лесно е с наличната информация).И ако разликата минералка-синтетика е нищожна-синтетика навсякъде като Боса.

                    Обаче "по-дебело" не значи автоматично по-добра защита (при непороменени други условия).
                    Из разните леки талиги-резачки (амг-та,бенвета каквибяха...зер те май отдавна слязоха под литър в дифовете) експерименти с по-тънко от предвиденото от конструктора xw-140 няма да си правя(пък и ако имам финансовата възможност да съм собственик на такова чудо -въбще няма и да ми хрумне).Един Господ знае каква им температурата вътре,кога се "разтрият" добре.
                    Иначе вреда от по-гъсто диф.масло едва ли ще има(освен ако "географията" вътре на моста не предполага там някакво по-особено разплискване/пълзене на течността в работен режим)...освен там връз горивната икономия,докато дигне течността температура ...
                    Ако ще да тегля(еле лятос) - ще гледам да увелича обема/подобря охлаждането...датчик с уред може да сложа от любопитство...и/или ще мина и на по-висок работен вискозитет,ако трябва(и ще сменям на по-нисък интервал).
                    Ако ще да карам кротко,шосейно насам-натам,разходка сегиз-тогиз - стоя си на "предвиденото" без излишни главоболия.
                    Ако редовно газя реки и потоци...тече уплътнение и трябва да доливам,пък пари за ремонт няма-минералката е разумен избор. Никой не ги е отписал.

                    И тук го има това с големия "разкрач" на 75w-140 (както при моторните 10w-60-ки). Някои падат до 110-ка за нула време...други "държат" десетки хиляди км.Това пак се отразява на крайната цена.

                • Ново двайсе! Свързах се с официалния дистрибутор на реномирана марка за масла и му обясних какво масло и за каква кола ми е необходимо. Исках да отговаря едновременно на GL4 и на GL5. В разговора, човекът обясни, че маслата отговарящи на GL4/GL5 са много агресивни към скоростни кутии на по-старите автомобили и ме съветва да купя минерално масло. Но минералните масла са с вискозитет 80W90, а не 75W90, каквото предписва производителят. Тези пък, които намерих 75W90, не са сертифицирани по API. Пълна бъркотия! Какво масло за скоростите като марка и модел ми препоръчвате? Отделно пък в различни сайтове намерих и противоречива информация за количеството масло в скорости, раздатка и дифове, кое е верно? За да не става реклама, може и на лични!
                  Последно редактирано от rivan; 07-06-23, 09:10.
                  Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
                  Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин

                  Коментар


                  • td120
                    td120 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Аз,зер употребих антифриз и се разписах нещо...кхя,да не иде зян...

                    Ами "съветниците" на Валволин,Лики-моли,Кроон и Мотул са единодушни относно обемите:

                    Кутия- 2,9л.
                    Раздатка - 1,1л.
                    Диф LSD - 2,2л.(без LSD - пак същият обем)
                    Преден диф без A.D.D. - 1,6л.
                    Преден диф с A.D.D. - 1,9л.


                    Ерго кутия+раздатка (същото масло , GL-4) = 4л.
                    И още там към 4л.за дифовете (можете ги обслужи и двата с едно и също, за LSD, GL-5).

                    Що се отнася до вискозитет (75w-90..или 80w-90...или чиста 90-ка ...)и базовото масло-според джоба ! Нямате изрично изискване да ползвате само 75w-90 синтетика). Не виждам какво може да се допълни към казаното по-горе и долу от всички.
                    Амсойл от колегата във форума...валволин...шел...мобил...кастрол...Лики-Моли и още сума ти имат подходящи.
                    Избор има,тука проблемът е в разфасовките...едва ли ще искате да купувате там туби по 20л.,та трябва да се търси малко повече.

                    Примерно за дифовете:

                    https://ravenol.bg/product/%d1%82%d1...5w-90-1%d0%bb/

                    https://www.shell-livedocs.com/data/...46fba9c632.pdf

                    https://api.kroon-oil.com/pdf/en/inf...-80w-90-EN.pdf

                    ....................
                    За кутията + раздатката :

                    https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/7E3D454FD5E9B7EE802582B80030D8B8/$File/BPXE-9ZWGML.pdf

                    https://ravenol.bg/product/%d1%82%d1...-gl-4-4%d0%bb/

                    и пр.

                    Горните съществуват в нормални разфасовки (1, 4 или 5л.)
                    Още- съвременно TDL 75w-90 API GL-5/GL-4/МТ-1 няма да атакува синхронизаторите,обаче е възможно кутията да не го понася при превключване. Някои не възразяват,други-да.Понеже обикновено са синтетики, аз лично не бих искал да разбирам по скъпия начин,затуй бих си стоял при GL-4 в кутията..."съветниците" за избор на масла на разните фирми се осланят на препоръката на Тойота,че допуска и GL-5 в кутията и раздатката(разбираемо-производтелят допуска...а и те от своя страна трябва да продават продукция).Обаче потребителите е по-добре да заложим на по-сигурния вариант (GL-4 демек).

                    А и търговецът на Амсойл има всичко необходимо накуп.

                    https://ap1shop.com/en/products/cate...ionno-maslo-2/

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Пак Castrol-а, поне 75W140 е боклук. Ползвах го дълги години (12-13) и си беше екстра, сипах в "новия" (тогава джип), със същия диф като стария - нищо общо. Звуци, пукане и т.н. Кротна се като го изхвърлих и налягм Motul + добавка.

                    И не е менте от търгаш. От същите години пазарувам от един и същ, познат.

                  • rivan
                    rivan коментира
                    Редактиране на коментар
                    ..

                • Дрън-дрън ярина.

                  GL4 в кутия, GL5 в дифове. Толкоз. Има ги във всеки магазин. Защо си решил че трябва да покрива и двете нямам идея.

                  Към момента - забрави за Castrol 75W140. Може Amsoil, Moltul и Bardahl например, ако ти е кеф и с допълнително добавка в задния (Amsoil и Mopar я продават), ако е LSD, макар че си имат.

                  За минералното е съвсем дрън-дрън ярина. Не знам какво му се кумиш на тоя всеяден дръгел толкова.
                  Последно редактирано от sparkybg; 07-06-23, 10:39.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • Ами ето го разминаването:

                    https://www.roughtrax4x4.com/blog/hi...pecifications/
                    Поръчах мотул 5 литра туба 75w90, продавачът провери в каталозите и потвърди горните количества.Пак да повторя, ръчни скорости, отзад LSD. Ще сменя в скорости и раздатка, ако остане в преден диф, ако не - ще купя допълнително.
                    Цитат:
                    Ами "съветниците" на Валволин,Лики-моли,Кроон и Мотул са единодушни относно обемите:

                    Кутия- 2,9л.
                    Раздатка - 1,1л.
                    Диф LSD - 2,2л.(без LSD - пак същият обем)
                    Преден диф без A.D.D. - 1,6л.
                    Преден диф с A.D.D. - 1,9л.


                    Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
                    Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин

                    Коментар


                    • td120
                      td120 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Сега има 2 варианта:
                      -да ползвам туй навсякъде (+LS добавка за задния и предния,ако е LS )и да не си усложнявам живота...тъкмо и ще докладвам за евентуално необичайно поведение на кутията лятос и зимъс при превключване с цел трупане на знания и опит...

                      -да си купя добавка и да го ползвам само го в дифовете...и да поръчам някаква GL-4-ка за кутията и раздатката

                      https://azupim01.motul.com/media/mot...0_20220616.pdf

                      А каква му цената?

                    • rivan
                      rivan коментира
                      Редактиране на коментар
                      105 лв. тубата 5 л
                      Ако ползвам за дифовете същото + добавка за LSD възниква въпросът за съвместимост на масло и добавка от различни производители. Маслото на мотул за LSD е на цена от 50 лв литъра. Има масло на Mannol за LSD на цена 13 лв литъра, чудя се дали да не го ползвам за промивка за 100 -тина км и после да го сменя с хубаво масло. Преди години е писано във форума, че е добро масло, но сега какво е не се знае.
                      Последно редактирано от rivan; 07-06-23, 14:15.

                    • td120
                      td120 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Едва ли. Те се произвеждат от ограничен кръг фирми(обикновено тия,де произвеждат пакетите добавки за разните масла+някои други, за "разни химии",като CRC/Sta-Lube)...просто DANA,AcDelco(General Motors),Motorcraft(Ford),Chrysler,Auburn и т.н. ги продават в свои опаковки.
                      Не бих купувал там от някоя неизвестна марка все пак.
                      Никъде не съм срещал забележката "ползвайте само с това и това масло".
                      Възможно е в проблемното масло на Кастрол ,де Спарки е ползвал,да не са сложили оптималната концентрация...или въобще да са пропуснали.

                      Ето добавката от AC Delco (GM) ,пише си изрично кой е производителят и даже кой точно негов продукт е (макар да не са длъжни да го правят) :
                      https://www.rockauto.com/genImages/310/10-4003_MSDS.pdf
                      https://seattleautomotive.com/files/...t-additive.pdf

                      Същото LUBRIZOL® 6178 се ползва от BMW и MB като добавка при шумни кормилни системи (в ATF).

                      Ако искате да "промиете"- радвайте се на лятото с кое да е , най-евтино LS масло ("SAE 90 LS" или гола 90-ка + LS добавка да бъде)...а не само за 100км,пари на вятъра са това.
                      Избор голям.

                      P.S. Motul 75w-90 LS e скъпо,защото е естерна синтетика. Минералката Motul 90 PA https://azupim01.motul.com/media/mot...l_20210427.pdf следва да е под 20лв./л.

                      Ето още един вариант на добра,отлична биля цена:

                      https://oilgroupbg.com/total-transmi...%8A%D1%80.html + добавка от горните "марки".

                  • Я и аз да се включа с въпрос: след като смених маслото в дифовете на Кайена ( Liqui Moly 75w90 gl4/gl5) започнах да чувам виене от предния диф след като позагрее. Не знам какво е било старото. Мисля да пробвам с по-гъсто и да видя дали шумът ще изчезне. 75w140 ли да сложа ? Може ли да навреди нещо ? Други минуси ? Зимата ?

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X