Обява

Свий
Няма добавени обяви.

наУчно погледнато-смяна масло

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: наУчно погледнато-смяна масло

    Първоначално публикуван от borko73 Преглед на мнение
    ... ще поставя котарака на диета !
    Ей това е идея - моят котарак е доста дебел.

    А за маслата - уточнение. Аз всичките мои вандалства ги правя на газ и метан. С бензин или нафта надали ще изкарват по толкова.

    Коментар


    • #17
      До: наУчно погледнато-смяна масло

      Никой не ми отговори на въпроса за лабораторията.


      Първоначално публикуван от borko73 Преглед на мнение
      ще се сменя , ясно, , искаше ми се да спестя от нещо, криза е!!! ще поставя котарака на диета !
      Щом е криза гушкай котарака и се топлата взаимно, а икономисвай от отопление. До колкото съм чел, ако проблема е в превишен срок, а не километри не е проблем да се сменя веднъж на 2 г. и за най-"нестабилните" масла.
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • #18
        До: наУчно погледнато-смяна масло

        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
        При пълна синтетика и аз съм прескачал (Ланчия Тема, Фиат Крома и Опел Вектра `97) по една година без смяна. Ама всичките искаха малко доливане, та - "естествено опресняване" Имам си обаче един "Пасат" `91 г. - не харчи грам - прескачам само периода ( нали е "1 год. или Х км."). Навърти ли километрите обаче, сърце не ми дава да експериментирам с такава невиждана преди от мен машинка (нищо не му се случи.... само вода в чистачките и бензин за 6 години )
        Да, на който не му е мила колата да не сменя масло.Мойта за 20 000 не мърда и милиметър и си и сипвам само или синтетика или най-много пилу защото е заслужила и ми е мила.
        Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

        Коментар


        • #19
          До: наУчно погледнато-смяна масло

          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
          Никой не ми отговори на въпроса за лабораторията.
          Пък в Америка бият негрите. Какво точно очакваш от лаборатория? Периодичен анализ със диференциално следене на металните йони? Знам, че в локомотивните депа го правеха едно време. Сигурно и сега го правят. Някъде беше обсъдено.

          Коментар


          • #20
            До: наУчно погледнато-смяна масло

            ... и не само ги бият, а очакванията ми са дали след известен пробег покрива параметрите си. Бих направил разход за изследване, за да знам с какво масло в бъдеще да го сменям. Мисля си, че е много полезно.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • #21
              До: наУчно погледнато-смяна масло

              Borko,това не е ли с "мерцедесовия" ом661 ?
              П.С.
              Анализ на масла:
              http://glubricants.com/lab.html

              Булавто също се хвалеха,че правят(изпращат пробите във Франция)...$$ предполагам.Пък и са нужни няколко,за да се установи тенденцията на износ. Прдвид факта,че почти никой в Европа не го прави за лекия си автомобил(ограничени данни от анализите),липса на ориентировъчни данни от производителя-не знам доколко има смисъл.
              За горива също има,ама като видях колко е тестът за мазилни свойства,ми се отщя.
              Последно редактирано от Torque; 08-01-10, 14:22.

              Коментар


              • #22
                До: наУчно погледнато-смяна масло

                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                ... за да знам с какво масло в бъдеще да го сменям.
                Ей тук е заровено кучето. За да знаеш в бъдеще с какво, трябва да си сигурен, че то в бъдеще ще е същото. Пък то няма гаранции. Това, което правят в големите машинни паркове е да следят износването на машините и на маслото статистически по няколко параметъра и да го коригират, евентуално с преговори с доставчика на масло. Но с една машина това нямаш никакъв начин да го постигнеш. Еле пък, ако не знаеш какъв е щатният профил на продуктите на износване.

                Коментар


                • #23
                  До: наУчно погледнато-смяна масло

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Нищо му няма.

                  За да направи дебелата смолиста гнус по вътрешните части на двигателя, трябва да просрочиш поне две смени на масло.

                  Ако пък маслото намалява и ти периодично доливаш прясно, може и повече да изкара.

                  Аз сега също правя подобен "експеримент". Криза е.

                  След определен пробег маслото от масло се превръща в шлайф паста. Това е от отлагания по цилиндрите от горивния процес от боклуци от проникнала прах конденз и т.н. Не забравяйте че в двгателя има много части които се търкат(плъзгат) една в друга и без правилно мазане е като да се пуснеш по водна пързалка без вода.

                  А сега си представи каво се случва на сегментите когато се тръкват по стените на цилиндъра, коляновия вал по черупките на мотовилките ....

                  Като ги изшлайфаш за 3 000 км после ще ти иде целия келипир на вятъра. По добре по-евтино масло по-често отколкото скъпо без смяна.

                  ....... това е мойто мнение .... зависи на кой колко му се иска да си кара колата.
                  Т5
                  Crossrunner

                  Коментар


                  • #24
                    До: наУчно погледнато-смяна масло

                    Чак шлайф-паста не става - има филтър за тази цел. А за скъпото и евтиното - хубаво, ама донякъде. Скоростта, с която маслата си губят качествата в процеса на работа е много различна за различните масла. Тъй че въпросът не е еднозначен.

                    Коментар


                    • #25
                      До: наУчно погледнато-смяна масло

                      Първоначално публикуван от Haji Преглед на мнение
                      След определен пробег маслото от масло се превръща в шлайф паста. Това е от отлагания по цилиндрите от горивния процес от боклуци от проникнала прах конденз и т.н. Не забравяйте че в двгателя има много части които се търкат(плъзгат) една в друга и без правилно мазане е като да се пуснеш по водна пързалка без вода.

                      А сега си представи каво се случва на сегментите когато се тръкват по стените на цилиндъра, коляновия вал по черупките на мотовилките ....

                      Като ги изшлайфаш за 3 000 км после ще ти иде целия келипир на вятъра. По добре по-евтино масло по-често отколкото скъпо без смяна.

                      ....... това е мойто мнение .... зависи на кой колко му се иска да си кара колата.
                      Колега,това сигорно си го прочел някъде,щото практиката е друго нещо.Един съсед има Ифа-л-50 и се хвали че последните 23г не и е сменял маслото а само долива.Може да не е от 23г но аз не съм го виждал да прави тази процедура.На стария МБ-190 много пъти му се е налагало да прескача смяната и нищо само малко му се долива.Имах ме един МБ-409 бус ,който две години го карах ме на отработено от ваната в масларната,щото гореше по 6л за 1000км,и го чаках ме да фърли мотора че имах ме друг.Буса беше навъртял само в България над 800 000км. и му се скапа купето а мотора и така не можах ме да го сменим.

                      Коментар


                      • #26
                        До: наУчно погледнато-смяна масло

                        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                        Не стана ясно какво точно имаш предвид, но... По повечето "Пасатите" (Б5, Б5,5) фабрично е въведен терминът "масло с удължен пробег". То е с друг парт номер и друга цена. При смяната с такова, на борд компютърса се указва, че е с такъв тип масло, и той почва да изчислява интервалът до следващата смяна динамично. В сметката се взема предвид натоварване на двигателя, температура на маслото, честота на палене/гасене и още куп други параметри. Ако се кара основно градско, обикновено интервалът е 15 000, а при извънградско 30 000. Загледай се в сервизната книжка на някой автомобил внос от Германия. Едва ли ще видиш нещо различно от 30 000 между сервизните интервали. И те ли са експериментатори?
                        Ицо, нямах толкова предвид пробега, колкото експериментите с маслата по принцип. Или никога не си чувал, че МБ300СЕЛ за по-икономично се кара с Приста? Примерно. Това е нещо, на което лично съм бил свидетел и то не веднъж. И после що харчел масло като за световно. Да си чувал термина "масларка" относно споменатие по-горе марки? Ако не си - поинтересувай се. И проблема не е в производителя, колкото и да е не съм фен на немските коли.

                        Моята препоръка е: не икономисвайте от масла! От там нататък всеки сам си прави сметката.

                        П.П. на Рекс-а му сменях маслото на 8хиляди, щото оборотомера си беше абониран за червената зона. На мицака съм го оставял и до 12-13хиляди, макар и само 2 пъти. Витарата я взех с някакъв говнолин, който по сервизна книжка е BP, ама аз съм готов да споря, че не е. Гнуста ще се изчисти чак като отворя двигателя напролет. От мен толкова, нататък вие си преценявайте кога, колко и с какво масло си карате колите.
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #27
                          До: наУчно погледнато-смяна масло

                          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                          ... и не само ги бият, а очакванията ми са дали след известен пробег покрива параметрите си. Бих направил разход за изследване, за да знам с какво масло в бъдеще да го сменям....
                          Тези изследвания си ги правят конструкторите на двигатели още на стендовете преди да ги пуснат в производство . За да спестят твоите разходи за преоткриване на топлата вода . И като продават автомобила , към него има една книжка , в която препоръчват какво масло и на колко хил. да се сменя .
                          ... а понеже е криза , аз лично предпочитам да ги слушам ... така от спестения масраф за ремонт на двигатели ми остава и за храна на котарака .
                          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                          Коментар


                          • #28
                            До: наУчно погледнато-смяна масло

                            Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
                            Колега,това сигорно си го прочел някъде,щото практиката е друго нещо.Един съсед има Ифа-л-50 и се хвали че последните 23г не и е сменял маслото а само долива.Може да не е от 23г но аз не съм го виждал да прави тази процедура.На стария МБ-190 много пъти му се е налагало да прескача смяната и нищо само малко му се долива.Имах ме един МБ-409 бус ,който две години го карах ме на отработено от ваната в масларната,щото гореше по 6л за 1000км,и го чаках ме да фърли мотора че имах ме друг.Буса беше навъртял само в България над 800 000км. и му се скапа купето а мотора и така не можах ме да го сменим.

                            Е ти пък сега що намесваш Бенца ?! Той е извън класацията .
                            Я подкарай Уаз-ката с преработено масло да видим колко ше издържи ...
                            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                            Коментар


                            • #29
                              До: наУчно погледнато-смяна масло

                              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                              Тези изследвания си ги правят конструкторите на двигатели още на стендовете преди да ги пуснат в производство . За да спестят твоите разходи за преоткриване на топлата вода . И като продават автомобила , към него има една книжка , в която препоръчват какво масло и на колко хил. да се сменя .
                              ... а понеже е криза , аз лично предпочитам да ги слушам ... така от спестения масраф за ремонт на двигатели ми остава и за храна на котарака .
                              Никъде не съм писал, че не си сменям редовно маслата, напротив даже и по-рано от предписаното от производителя. В много случаи даже 2 пъти по-рано. Но много ме интересува какво са качествата на различните отработени масла.
                              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                              Коментар


                              • #30
                                До: наУчно погледнато-смяна масло

                                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                                Никъде не съм писал, че не си сменям редовно маслата, напротив даже и по-рано от предписаното от производителя. В много случаи даже 2 пъти по-рано. Но много ме интересува какво са качествата на различните отработени масла.
                                ....ами имат остатъчни качества .....например за печка , която гори отработено масло са си супер !

                                А това че за едни се препоръчва смяна на 5 000 , а за други - на 25 000 , спор няма.
                                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X