Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Октаново число на пропан-бутана

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
    Така и така сме в газаджийска тема, да попитам:
    Каква е разликата в изпарител под 100 киловата, и такъв 140 да речем.
    Може ли от обикновен-за лека кола, посредством смяна на карантии вътре да се получи изпарител кото да храни 150 коня двигател?
    Не може!
    Преминалото количество газ за единица време през изпарителя е повече при по-големия двигател. Всеки изпарител има топлообменен кръг. От едната страна горещ антифриз, а от другата студена газ. Предствлява канали, фрезовани в алуминиевото тяло, по-които газта се върти, за да се затопли. Изпарителя е изчислен, че може да подгрее адекватно само определен максимален дебит, който съответства на определена мощност. Разликата е и в диаметъра на отворите, през които минава газта-двата клапана вътре+входящия щуцер.
    Реално с дрелка и свредла през 0.1, 0.2мм, ако не съсипеш отворите и има достатъчно "материал" отстрани, може да ги разпробиеш. Като не повредиш челата, че там лягат клапаните.
    А серпентината(топлообменника) може да го преработиш. Има снимки в нета. Добавяш прегради, фрезоваш нови канали и тн, за да има газта повече време съприкосновение с топлообменника.
    Постигат се някакви резултата. Дали от 100коня изпарител ще извадиш мощност да захраниш 150к.с мотор-съмнявам се. Ако изпарителя обаче малко не му достига, сигурно ще станат нещата. За мен лично не си заслужава занимавката, освен ако няма кво да правиш.

    Коментар


    • venkabg
      venkabg коментира
      Редактиране на коментар
      Нещо не губиш, ако пробваш. Разпробий навсякъде, където може. Ще се замаеш от "мустаците" оставени от производството. Иначе топлообменника има значение. Виждал съм BRC изпарител, на когото освен дежурните фрезовани канали от към страната на водата са направени и "пъпчици", достигащи през дебелината на цялото тялото точно до клапана на първата степен и около него. Помислено е там. А има изпарители, които са направени как да е. Работят всички, ама при едните запасът е огромен. И подържат по-висока температура на газта, много по-стабилно, в много по-студено време. И при ГИ като настъпиш налягането едва пада, а при други-почти минава на бензин. Срещал съм по каталози, че обявената мощност(и други параметри) са валидни до примерно -5,-10 градуса. Надолу съответно намаляват.
      Аз след разпробиване внимателно с водна шкурка бих полирал челото на отвора, баш там, където затваря клапана. После да пишеш дали го е захранил.

    • venkabg
      venkabg коментира
      Редактиране на коментар
      Нещо не губиш, ако пробваш. Разпробий навсякъде, където може. Ще се замаеш от "мустаците" оставени от производството. Иначе топлообменника има значение. Виждал съм BRC изпарител, на когото освен дежурните фрезовани канали от към страната на водата са направени и "пъпчици", достигащи през дебелината на цялото тялото точно до клапана на първата степен и около него. Помислено е там. А има изпарители, които са направени как да е. Работят всички, ама при едните запасът е огромен. И подържат по-висока температура на газта, много по-стабилно, в много по-студено време. И при ГИ като настъпиш налягането едва пада, а при други-почти минава на бензин. Срещал съм по каталози, че обявената мощност(и други параметри) са валидни до примерно -5,-10 градуса. Надолу съответно намаляват.
      Аз след разпробиване внимателно с водна шкурка бих полирал челото на отвора, баш там, където затваря клапана. После да пишеш дали го е захранил.

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Имам и БРЦ стар-от форд-нисана. Нещо не ме кефи, макар да ги има "пъпчиците" за по-голяма топлообменна площ.

      Това с полиране на челото на щуцера съм го правил на първия си изпарител изобщо, по стечение на обстоятелствата-същото такова Марини като на ЗиЛ-а. По-слабо де, ама вътре си е кажи-речи еднакво. Там според мен няма много за постигане, щото гумичката след няколко дни си приема формата на шуцера, и няма значение дали е полиран, дали е крив или прав, гумичката обира всичко.
      Намалена мощност при много ниски температури не ме вълнува, този камион се кара само по топло време, не по-ниско от 8-10 градуса, че и нагоре.
      И естествено, че ще пиша, стига да остане време за експерименти.

  • #17
    Не знам защо толкова ме увлича към ОФФФФтопик но и аз ще попитам. Много ме интересува газовото оборудване следващо поколение но.. хибрида който е популярен в Украйна примерно – това е... газов редуктор/изпарител механиката на който е на основата на стъпков двигател, като останалото си е същото – карбуратор (не искам да го махам). Естествено всичкото това го управлява микропроцесорна специализирана система.

    Защо ме интересува тази посока? Защото вакуумните изпарители се настройват лесно вярно но резултата им е... компромисен. Не ми харесва какво се получава при голямо натоварване на двигателя, съответно ако настроя всичко за такива режими, то бяга оптималната настройка за нискооборотните режими... Омръзнаха ми проблемите на тази механика, а електрониката ми е МНОГО по-близка. Така или иначе изпарителя ми по години е надминал 15... и не очаквам че ще стане чудо т.е. мисля вече за подмяна. А цената (т.е. прагматичната страна на въпроса) не ме интересува. Това е проект само за кеф. Даже съм си поръчал широкополосна ламбда сонда, за да мога по нАучно да човъркам по въпроса.
    Ако може – дайте посоката съвсем ориентировъчно (не.. конспект, а само кратки общи понятия) – как е известен този изпарител на български (да именно тук са ми големите липси, а Украйна ми е далеч), има ли някакво понятие макар условно за това – примерно ГБО-3, ГБО-4. Така ама съвсем основни понятия за да хвана посоката. Аз ще си търся информация на тази основа...
    Последно редактирано от TStanim; 24-09-21, 08:57.

    Коментар

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X