Първоначално публикуван от Кольо
Преглед на мнение
Преминалото количество газ за единица време през изпарителя е повече при по-големия двигател. Всеки изпарител има топлообменен кръг. От едната страна горещ антифриз, а от другата студена газ. Предствлява канали, фрезовани в алуминиевото тяло, по-които газта се върти, за да се затопли. Изпарителя е изчислен, че може да подгрее адекватно само определен максимален дебит, който съответства на определена мощност. Разликата е и в диаметъра на отворите, през които минава газта-двата клапана вътре+входящия щуцер.
Реално с дрелка и свредла през 0.1, 0.2мм, ако не съсипеш отворите и има достатъчно "материал" отстрани, може да ги разпробиеш. Като не повредиш челата, че там лягат клапаните.
А серпентината(топлообменника) може да го преработиш. Има снимки в нета. Добавяш прегради, фрезоваш нови канали и тн, за да има газта повече време съприкосновение с топлообменника.
Постигат се някакви резултата. Дали от 100коня изпарител ще извадиш мощност да захраниш 150к.с мотор-съмнявам се. Ако изпарителя обаче малко не му достига, сигурно ще станат нещата. За мен лично не си заслужава занимавката, освен ако няма кво да правиш.
Коментар