От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.
Да, с изпарение става. Но тези дето са сметнали че ще усещаме -10 като -18, са имали предвид изпарението на течност(вода) при някаква си скорост и температура на вятъра. Ледът се изпарява, но далеч по-малко отколкото водата, а и освен това е по-малко топлопроводим от нея. Резервоарите и горивопроводите също не са разположени на мачти да се веят нарочно от вятъра. А и има значение времето през което се осъществява топлообмена.
Простия извод е, че ако си зарязал колата от май месец на паркинга с лятната нафта в нея, вероятността да я запалиш на -15 клони към нула. И обратното, ако се кара ежедневно и достатъчно дълго, сипва се зимна нафта(най-добре на бензиностанции с голям оборот), при добро желание се слагат и добавки(макар, че аз не съм ползвал), не се спира нарочно на най-проветривото място... и всичко друго и е наред на колицата, вероятността да запали на -15 е към 99%.
Да, с изпарение става. Но тези дето са сметнали че ще усещаме -10 като -18, са имали предвид изпарението на течност(вода) при някаква си скорост и температура на вятъра. Ледът се изпарява, но далеч по-малко отколкото водата, а и освен това е по-малко топлопроводим от нея. Резервоарите и горивопроводите също не са разположени на мачти да се веят нарочно от вятъра. А и има значение времето през което се осъществява топлообмена.
Простия извод е, че ако си зарязал колата от май месец на паркинга с лятната нафта в нея, вероятността да я запалиш на -15 клони към нула. И обратното, ако се кара ежедневно и достатъчно дълго, сипва се зимна нафта(най-добре на бензиностанции с голям оборот), при добро желание се слагат и добавки(макар, че аз не съм ползвал), не се спира нарочно на най-проветривото място... и всичко друго и е наред на колицата, вероятността да запали на -15 е към 99%.
Коментар