Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

    Да, с изпарение става. Но тези дето са сметнали че ще усещаме -10 като -18, са имали предвид изпарението на течност(вода) при някаква си скорост и температура на вятъра. Ледът се изпарява, но далеч по-малко отколкото водата, а и освен това е по-малко топлопроводим от нея. Резервоарите и горивопроводите също не са разположени на мачти да се веят нарочно от вятъра. А и има значение времето през което се осъществява топлообмена.
    Простия извод е, че ако си зарязал колата от май месец на паркинга с лятната нафта в нея, вероятността да я запалиш на -15 клони към нула. И обратното, ако се кара ежедневно и достатъчно дълго, сипва се зимна нафта(най-добре на бензиностанции с голям оборот), при добро желание се слагат и добавки(макар, че аз не съм ползвал), не се спира нарочно на най-проветривото място... и всичко друго и е наред на колицата, вероятността да запали на -15 е към 99%.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      Ледът се изпарява, но далеч по-малко отколкото водата, а и освен това е по-малко топлопроводим от нея. Резервоарите и горивопроводите също не са разположени на мачти да се веят нарочно от вятъра. А и има значение времето през което се осъществява топлообмена.
      ... и понеже всичките тези фактори, ефектът при леда е ограничен до около 7-10 градуса надолу. Течната вода прави повече - толкова, че понякога част от нея замръзва.

      Коментар


      • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

        Ей хванахте се за температурите а, те бяха само примерни. И няма значение как го усещам аз или който и да е, а как го мери калибриран уред. И какъв е дебита и температурата на обратната нафта, за да затопли плосък резервоар с размерите на задната седалка в условия на някакъв вятър? Я си спомнете не сте ли виждали закъсали камиони зимно време. Тръгнал на път и вика нафтата ми замръзна, а уж запалил и подгрял в гаража. А новите дизели нямат ли изолираща "кора" да го наречем на резервоара и тръбопровода - що им е? Исках да кажа, че при нашия стандарт за филтруемост при -15, може да се получи такова стечение на външни фактори, че и при замерена по-положителна температура на завет, да има прекъсване и загасване на мотора и това предизвиква въпроси: От къде заредих?, Какво ми сипаха? Нафтата на тея е калпава....
        Не е необходимо да вярвате, но по добре да имате едно наум отколкото да го установите когато най-много ви трябва колата. Аз затова служебната я държа на завет и като стане много студено, не е пълня догоре, ами когато се наложи и то от бензиностанции с подземни резервоари.
        ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
        Е250 1998-продаден
        Субару Пустош

        Коментар


        • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

          Ясене, не мога да разбера нещо...

          Значи-имаме температура на въздуха -10. Слагаме термометър в резервоара, и мерим. На завет ще е пак -10. Искаш да кажеш, че ако духа-термометъра в резервоара ще покаже по-ниска температура ли?

          Нещо ми се вижда невъзможно.
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Ясене, не мога да разбера нещо...

            Значи-имаме температура на въздуха -10. Слагаме термометър в резервоара, и мерим. На завет ще е пак -10. Искаш да кажеш, че ако духа-термометъра в резервоара ще покаже по-ниска температура ли?

            Нещо ми се вижда невъзможно.
            Казвам, че МОЖЕ да покаже по-ниска температура. Примерно, ако върху резервоара има полепнала киша или сняг. От тях водата се изпарява и охлажда казана.

            Традиционен метод, за измерване на влажност:
            Два термометъра. Един сух и един с мокър памук (ако ще да замръзне). Пускаш вентилатор. Отчиташ двата и гледаш в таблица. Ако показват еднакво - 100% влажност. Ако не - мокрият показва по-ниско и по таблицата намираш влажността.

            Коментар


            • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

              Да де. Нали и аз това казвам. За експеримента трябва резервоара да е сух. Тогава няма какво да се изпарява, и няма кой фактор да даде градусите по-ниски от околните.

              За меренето на влага с термометри го знам.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                Ледът не сублимира ли много бавно за да окаже влияние?
                Обратната нафта на разпределителна механична помпа е десетки литри на час.

                Коментар


                • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                  Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                  Да де. Нали и аз това казвам. За експеримента трябва резервоара да е сух. Тогава няма какво да се изпарява, и няма кой фактор да даде градусите по-ниски от околните.
                  ...
                  А бе, другари, какво става с антифриза в радиатора като работи перката и какво става, като не работи? Като му духа (било поради перката, било от насрещния поток) температурата пада нали? Какво като антифризът е вътре в радиатора на завет?

                  Що на мостовете (където става течение) може да има заледяване, докато иначе пътят си е само мокър, щото не е достатъчно студено за да замръзне?

                  Как си обяснявате случаите на желиране на горивото в движение, когато горивопроводите се обдухват?
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                    Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                    Ледът не сублимира ли много бавно за да окаже влияние?
                    Понякога е достатъчно бързо.

                    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                    А бе, другари, какво става с антифриза в радиатора като работи перката и какво става, като не работи? Като му духа (било поради перката, било от насрещния поток) температурата пада нали? Какво като антифризът е вътре в радиатора на завет?
                    Температурата на антифриза в този случай пада, главно защото е по-висока от тази на околния въздух.

                    Коментар


                    • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      ... Температурата на антифриза в този случай пада, главно защото е по-висока от тази на околния въздух.
                      Ахъм, ама като ми се прецака виското и спре да духа като хората що не пада, ами стрелката върви нагоре? Хем става още по-висока от тази на околния въздух.
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                        Щото топлината произведена от двигателя е повече от тази която се отнема от радиатора от мижавия поток относително студен въздух.

                        Съвсем друга тема.
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                          Ахъм, ама като ми се прецака виското и спре да духа като хората що не пада, ами стрелката върви нагоре? Хем става още по-висока от тази на околния въздух.
                          Щото караш японски кенеф
                          На мен на колата над 90 перки нема и при 40 градуса и газта в ламарината - сети се що
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                            ... На мен на колата над 90 ...
                            Кой ти говори за над 90?!? А над 90, кат няма перка, има вятър от друго. Което е и съществения момент в питанката.

                            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                            Щото топлината произведена от двигателя е повече от тази която се отнема от радиатора от мижавия поток относително студен въздух.

                            Съвсем друга тема.
                            Що да е друга? Има вятър - отнема се повече топлина.

                            По другите 2 въпроса да кажеш нещо?
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                              Радиатора се охлажда от обдухване. Колкото и да го духаш /радиатора/, ако не е мокър, няма да изстине повече от температурата на въздуха.
                              Мокър резервоар може да изстине под околната температура. Обясниха го защо.
                              Въпреки всичко, аз не съм виждал кола да има някакъв особен нрав само на "духащо" време. Ама и теорията е важна.
                              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                              Коментар


                              • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                                Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                                ... няма да изстине повече от температурата на въздуха. ...
                                По този пункт се съгласих. Но е факт, че колкото е по-интензивно обдухването, толкова по-бързо ще се достигне тази температура, която може и да е достатъчно ниска за да предизвика проблеми с горивото. Т.е. съветите да не си оставяш колата за през нощта на много проветриво място не са неуместни. Както и съветите резервоарът да се поддържа по-пълен.
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X