Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

    Колеги, за да не стане грешка искам съвет:
    - по каталог препоръчват 5W30 синтетика , само че имам опасение ако сложа такова , няма ли да протече двигателя..
    Имам намерение да сложа полу синтетика 10W40 , защото двигателя е на 120хил. Проблеми за маслената помпа няма ли да има!?Особено зимата - второто ще е доста гъсто , но пълната синтетика мие прекалено и се опасявам , че ще се налага доливане на поне 2 л. до смяна../ще го гори/
    Пишете мнението си..
    Пишете и за масло от което сте доволни.
    Благодаря Ви предварително!
    Двигателя е Хонда 200к. В-тек - 99г.
    СИЛНИТЕ КРАДАТ ОТ ЧУЖДИ ДЪРЖАВИ, СЛАБИТЕ - ОТ СВОЯТ НАРОД !

  • #2
    До: Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

    Първоначално публикуван от pe4en Преглед на мнение
    Колеги, за да не стане грешка искам съвет:
    - по каталог препоръчват 5W30 синтетика , само че имам опасение ако сложа такова , няма ли да протече двигателя..
    Имам намерение да сложа полу синтетика 10W40 , защото двигателя е на 120хил. Проблеми за маслената помпа няма ли да има!?Особено зимата - второто ще е доста гъсто , но пълната синтетика мие прекалено и се опасявам , че ще се налага доливане на поне 2 л. до смяна../ще го гори/
    Пишете мнението си..
    Пишете и за масло от което сте доволни.
    Благодаря Ви предварително!
    Двигателя е Хонда 200к. В-тек - 99г.
    Аз съм с 10W40, вместо 5W30. Бях малко с резерви, когато в сервиза ми препоръчаха полусинтетика. Не тече. На налягане няма разлика от синтетиката. Аз обаче ще покарам 2-3К км и ще сложа синтетика. Все ме гложде .

    Коментар


    • #3
      До: Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

      Вискозитетният клас 5W30, който ви е препоръчан по каталог е бил за страна с по-студен климат от нашия. Тук са ви препоръчали правилно 10W40, защото той покрива по-добре нашите климатични условия (всъщност напълно).
      Ако се притеснявате за качеството гледайте другата класификация - по API.

      Коментар


      • #4
        До: Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

        10 не е "много повече" от 5. Па и тука вече няма зима. Ако имаш и турбина и тя е на същите километри, изобщо ще и дойде по-добре.

        Коментар


        • #5
          До: Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

          Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
          Вискозитетният клас 5W30, който ви е препоръчан по каталог е бил за страна с по-студен климат от нашия. Тук са ви препоръчали правилно 10W40, защото той покрива по-добре нашите климатични условия (всъщност напълно).
          Ако се притеснявате за качеството гледайте другата класификация - по API.
          Правилно!!!А иначе съвременните масла могат да се смесват без да се пресичат.От пълна синтетика до минерално.10 W40 до 15 W40 е идеалното от към температурен климат масло.А,и вискозитетът има значение в загрял мотор.Не в тубата...
          0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

          Коментар


          • #6
            До: Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

            Тури тогава 0W на турбина и гледай сеир. То всичко тругва на сухо, а това и работи дявол знае колко пак на сухо.

            Коментар


            • #7
              До: Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
              Тури тогава 0W на турбина и гледай сеир. То всичко тругва на сухо, а това и работи дявол знае колко пак на сухо.
              А ти тури една ламарина на огъня, и сипи в единия край 0W30 Кастрол Ейдж, а в другия 10W40 кое да е минерално. Това което ще видиш ще ти промени генерално представите за тънките синтетики.
              Разликата между 0, 5 и 10 при еднакъв кинематичен вискозитет е точно колкото от тука до луната. Особено когато двигателя има специфични изисквания, и не е всеяден.

              Коментар


              • #8
                До: Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

                Ми аз кво разправям.
                Не, ако ги слагаш на котлона, ще стане каша. Няма да разбереш ни кво, ни що. Така се мереше нещо друго и минералния остатък. Забравих вече.

                Коментар


                • #9
                  До: Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

                  Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                  Тури тогава 0W на турбина и гледай сеир. То всичко тругва на сухо, а това и работи дявол знае колко пак на сухо.
                  И к'во ще стане с турбината?
                  0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                  Коментар


                  • #10
                    До: Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

                    Чевръсто ше фърли топа. Помпата много бавно вдига толкова рядкото масло до нея, и сигурно половин минуте се върти на инат, не в смазка.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

                      Е точно обратното е. Минералното просто се изплъзва от котлона. Май му е топло.
                      А помпата при всички положения вдига по-лесно рядкото масло. Друг е въпроса че с минералното всичко в двигателя става капсул от нагари, и това че на таблото показва нормално налягане изобщо не значи че има мазане.
                      Тънките синтетики маже там където минералните не могат да достигнат. Горивна камера, клапани, турбо. За това и разхода на масло с тях е по голям. Щото изгарят. Изгарят ама мажат.
                      Какъв е проблема. Нека го гори. Нали го продават по бензиностанциите. А и тоя разход със сигурно не води до фалит.
                      Не мога да цитирам в момента нормалния разход на масло при Порше Кайен V8 би турбо, обаче по спомен беше толкова висок че ако същия е на някое Рено 1.2i, двигателя е направо за ремонт.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

                        Я разкажи как с по-рядко масло налягането се вдига по-бързо?)) Еваларка батка, не знаех че имаш на склад квантови течности.
                        Че тури го в мензурка де, няма да ти избяга. Капката увисва на облачето от парите си, затова и бяга.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

                          Колата е Honda Civic 2001, 1.7 V-Tec. По каталог и дават 5W20. От нова до сега само в дилара и все това и сипват там. Питах ги до кога така, все пак сега вече е на 170 000 км. Казаха ми докато е кола все ще е така, започне ли да гори нема да минеш теста за изгорели газове и си за ремонт така или иначе. Маслото колкото влиза толкова излиза, не гори, не тече само потамниава савсем малко/ и дума да не става да почернее като в БГ. Смениам го на 8 000 км. До мене на канала имаше един с над 450 000 оригинални километра на колата си / същата Хонда/ и на него му слагаха 5W20. Климата тука е като Варна праз лиатото. Не знам какво да те посъветвам, тази кола и на мене ми обарка представите за масла. На другата кола /Е320/ сипвам 0W40, на 200 000 км мотор и пада от максимум до средата на пръчката за 8 000 км. Сипи на хондето една синтетика и после се похвали какво е станало.
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • #14
                            До: Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

                            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                            Я разкажи как с по-рядко масло налягането се вдига по-бързо?)) Еваларка батка, не знаех че имаш на склад квантови течности.
                            Че тури го в мензурка де, няма да ти избяга. Капката увисва на облачето от парите си, затова и бяга.
                            Не знам. Аз не го пия. В двигателя го слагам. И съдя по това че производителя на автомобила препоръчва обикновено два вида масла като вискозитет. Като в повечето случаи, втората цифра е еднаква и на двете, а първата е по-малка за зимния период или при по студен климат. С други думи, рядкото масло през зимата е за предпочитане.
                            На въпроса в темата:
                            Вместо 5/30 не може при никакви условия 10/40

                            Коментар


                            • #15
                              До: Какво ще стане,ако вместо масло 5w30 използваме 10W40 полусинтетика

                              Кажете нещо за марки масла .Имам чувството че всички масла в БГ са ментета . Извинявам се ако съм засегнал някои! Много уважавам марката Кастрол поузвах го от 1994г. до тази година на всичките ми автомобили в началото бях доволен после нещата се влошиха откъдето и да го взема все същата работа почнах да доливам често ито на няколко автомобила сиреч ако е един да кажем че има проблем!!!! Препоръчаха ми Мотул сега ще видя с него как ще вървят нещата.Извинявам се че малко нее по темата ама знаеш ли какво ще сипеш?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X