Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Класация на марки и модели двигателни масла...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Класация на марки и модели двигателни масла...

    Първоначално публикуван от Митко/fulda/ Преглед на мнение
    Много съм съгласен ! Ако сипваш " Диона Шмиргел " го сменяй на 1000 км. Позволено е и по-малко ...
    Честно , аз от 5 години карам само с В.Р. /отдавна собственност на Кастрол / и съм изключително доволен .Е , вярно е и това , че го взимаме от официалния дистрибутор за България ...
    Само да доуточня, мисля че е важно. British Petroleum не е собственост на Кастрол, а точно обратното. Както и ARAL между впрочем. Това положение, обаче, не променя нищо по отношение на маслата. Те си се произвеждат в същите рафинерии и по същите формули по които се произвеждат съответните марки масла. Което и масло да изберете - BP, Castrol или ARAL, няма да сбъркате. Само внимавайте с Castrolа, който е внесен от САЩ. Той не става за нашите коли!!! Ще го познаете по ниската цена. Липсват половината присадки и ще си сдухате двигателя. За другите не съм виждал ментета.
    Ако се колебаеш дали някой е боклук, значи той си е.

    Коментар


    • #32
      До: Класация на марки и модели двигателни масла...

      най - доброто масло е прясното с подходящ вискозитет за сезона и двигателя. нафтата и бензина в бг са по евро стандартите и сернистота им е в нормите (в други параметри са извън стандарта - наличие на различни "добавки" и най-вече количеството което мери помпата ). разхода на масло не е показател за качеството му а за състоянието на двигателя (когато е с правилния за съответния двг вискозитет). предпочитайте масла на утвърдени марки SHELL, CASTROL, VALVOLINE, BP, MOBIL и др.. и това не защото другите са "менте" а защото тези фирми са т.н. производители или блендъри и присъствието и съотношението на различните съставки е по-строго контролирано от колкото при останалите брандове и технологиите им са утвърдени и изпитани. (приемете сравнението между Johnie Walker и Savoy Club ) в "ефтините" масла "букета" от добавки, който при синтетичните и полусинтетичните представлява около 30-50% от производствената им стойност е значително по-беден и съответно качествата им занижени. грешно е да се смята, че едно минерално масло на SHELL с подходящ вискозитет е по-лошо от едно полусинтетично на Q8 (марките са примерни). от гледна точка на икономията аз лично предпочитам да наливам на всеки 5000-6000км марково минерално на утвърден производител от колкото на 10000-15000 многообещаващи синтетики от по-ефтина марка само защото на съседа не му тропали повдигачите с него. много важно правило, което почти никой не спазва е да се сменя маслото на около 6-8 месеца НЕЗАВИСИМО от пробега. от момента в който го налеете в мотора то започва да старее и качествата дори на най егзотичното масло след 6-8 месеца (дори при минимален пробег) са силно влошени. ....моите 5 пари.
      "..there is no substitute for cubic inches.."

      Коментар


      • #33
        До: Класация на марки и модели двигателни масла...

        Някой случайно да е използвал Селениа(Selenia)?

        http://www.flitalia.it/en/fl/compone...od/Itemid,254/

        Коментар


        • #34
          До: Класация на марки и модели двигателни масла...

          Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
          Някой случайно да е използвал Селениа(Selenia)?

          http://www.flitalia.it/en/fl/compone...od/Itemid,254/

          Да, аз.
          Ползвах първо Селения Турбодизел(10в-40), сега минах на Тутела Жарама 10в-40 - и 2-те масла са на един производител - FL(fiat lubricanti). Впечатленията ми от селенията са, че прави доста плътен филм.
          Единствената причина, поради която го смених е че Тутела-та има по висока спецификация по САЕ.
          И 2-те масла ги сменям на 7500км
          Мое мнение- смятам че Селения ТД е доста подходяща за дизеловите мотори на ЛР Дискавъри 1 и Дифендър 200-300тди.
          И на 2-те масла вносителя е Вантотрейд. На селения има голям асортимент за бензинови мотори.
          За дизеловите са 2 варианта- Селения ТД, Селения WR за комън райл и тутела 10в-40 и 5в-40, които стават и за бензинови.
          http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
          Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

          Коментар


          • #35
            До: Класация на марки и модели двигателни масла...

            И аз ползвам от години само Selenia и съм изключително доволен.

            Коментар


            • #36
              До: Класация на марки и модели двигателни масла...

              Привет на всички колеги
              откакто се помня съм под колите и на моторите а според майка ми ,бог да я прости, съм правен в ГАЗ 69 от тези с крачния стартер.
              почнал съм с Москвич 408 масло м10 д сменяше се на 2000 км.
              Маслата са една от любимите ми теми откакто през 93 си прецаках двигателя с Кастрол GTX 3 взет от официалния вносител.Оттогава ми е и навика да гледам баркодовете на стоките.Всички авточасти които аз си вкарвам от Германия са си с немски баркод, а същите части купени от България и представени за немски са я с белгииски, я с турски, та даже и с алжирски баркодове съм виждал.
              В света се произвеждат базови масла от големите фирми със собствени рафинерии
              Shell,BP и т.н. останалите фирми ги купуват от тях и ги блендират в това число поне 100 вида немски фирми -Fuchs,Aral, Igol Мotorex и т.н.Неса лоши като масла стига да са истински.Лошото е че за да се постигне цена се правят компромиси с качеството.
              Истинските масла са скъпи и не се продават на нашия пазар.
              Например масло Xenum - белгииско масло GPX 5W40-50 euro са 5 литра
              WPX 7.5w40- 70 euro -5 литра ,но това са масла от висок клас www.xenum.be за повече информация.

              Коментар


              • #37
                До: Класация на марки и модели двигателни масла...

                Първоначално публикуван от Asen - Dezki Преглед на мнение
                Да, аз.
                Ползвах първо Селения Турбодизел(10в-40), сега минах на Тутела Жарама 10в-40 - и 2-те масла са на един производител - FL(fiat lubricanti). Впечатленията ми от селенията са, че прави доста плътен филм.
                Единствената причина, поради която го смених е че Тутела-та има по висока спецификация по САЕ.
                И 2-те масла ги сменям на 7500км
                Мое мнение- смятам че Селения ТД е доста подходяща за дизеловите мотори на ЛР Дискавъри 1 и Дифендър 200-300тди.
                И на 2-те масла вносителя е Вантотрейд. На селения има голям асортимент за бензинови мотори.
                За дизеловите са 2 варианта- Селения ТД, Селения WR за комън райл и тутела 10в-40 и 5в-40, които стават и за бензинови.
                Няма как да не прави по-плътен филм като SELENIA TD 10W-40 е с две систетични и една минерална база.Аз също до скоро го наливах в атмосферен дизелов двигател.
                Според мен отдавна SELENIA TD не са лицензирали маслата си и затова въпросното е толкова нисък клас по опаковка CD.Наскоро Fiat продаде бизнеса си с маслата и FL вече не е част от групировката.
                Но най-малкото,че се продава в едно и двулитрови метални опаковки го прави предпочитано от мен, предполагам ментетата са почти изключени.

                Коментар


                • #38
                  До: Класация на марки и модели двигателни масла...

                  Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                  Не бих казал че проблема с ментетата е много голям. Вече всички марки масла имат офицялни дилъри. Просто трябва да се копува по внимателно и не от всеки.
                  Само за сведение, най-новите синтетики ЛонгЛайф се сменят на 20 000км. При нашата нафта която има десет пъти повече сяра се препоръчва да се сменят на 5 000 - 10 000 в зависимост от начина на експлоатация на автомобила. Някои уж имат добавка която неотрализира сярата но има ли ефект все още не ми е ясно.
                  Така че сами си направете сметката, след 2 000км тази Приста какво представлява.
                  Благодаря, виж за това въобще и не съм предполагал тия сяри и тем подобни ами нали уж ОМВ Лукойл......... все реномирани бензиностанции, пък как така ще се ебават с нафтата..... Сменям го тогава с някакво друго пак благодаря
                  [IMG]http://htftp.domainbg.com/MARINHAKER/MARINHAKER/marin2.JPG[/IMG]

                  Коментар


                  • #39
                    До: Класация на марки и модели двигателни масла...

                    Здравейте. От около година карам старичка "Астра" /1991/. Като я взех беше с "Mobil super M" и досега я карам със същото, като само доливам, но това е от двигателя, не от маслото. Нямам забележки, след палене лампата угасва почти веднага. Имах и " Escort". Него пък го лубрикирах с "Приста лидер". Но той беше такси, а там ниските експлоатационни разходи са особено важни. Какво става с онази книжка за маслата? Мисля, че съм я чел преди години, доста полезна информация имаше, но вече няма откъде да я намеря. Хубаво ще е да я поразгледаме пак.
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #40
                      До: Класация на марки и модели двигателни масла...

                      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                      Здравейте. От около година карам старичка "Астра" /1991/. Като я взех беше с "Mobil super M" и досега я карам със същото, като само доливам, но това е от двигателя, не от маслото. Нямам забележки, след палене лампата угасва почти веднага. Имах и " Escort". Него пък го лубрикирах с "Приста лидер". Но той беше такси, а там ниските експлоатационни разходи са особено важни. Какво става с онази книжка за маслата? Мисля, че съм я чел преди години, доста полезна информация имаше, но вече няма откъде да я намеря. Хубаво ще е да я поразгледаме пак.
                      е еми ще гасне като доливаш постоянно ново масло,то и зехтин да долееш ще има някакво налягане за определено време.
                      ПАВКО
                      0888802068

                      Коментар


                      • #41
                        До: Класация на марки и модели двигателни масла...

                        няма ментета има евтини масла който се предлагат на пазара за скъпи,както се казва по горе блендиране добавки и пр,а за пристата и тя помага в някой случай евтино масло за 2-3000км.ВиЖдал съм как скъпи масла при смяна като капна в/У нагорещена ламарина как се топят/ИЗПАРЯВАТ/"като краве масло'"ТАКА ,ЧЕ ВНИМАВАЙТЕ КАТО КУПУВАТЕ!!!!
                        ПАВКО
                        0888802068

                        Коментар


                        • #42
                          До: Класация на марки и модели двигателни масла...

                          По отношение на зехтина- някъде в някакъв авто вестник четох, че на една от редовните сбирки на притежателите на "VW Beetle" в Германия двама собственици хванали бас дали съответния двигател може да работи с олио. Можело. Набързо източили маслото от мотора на "Бръмбара" и налели купеното от близкия магазин олио /или зехтин/, незнам точно. Имало различни мнения за това колко ще работи двигателя - от "няма да запали" до "нищо не може да му стане". Не само, че запалил, но и работил няколко часа- докато свършил бензина. Е, не искам да кажа, че може да се кара с олио, все пак става въпрос за съвсем друг вид двигател, работа на място без натоварване и т.н. но е интересно като факт. За достоверността на информацията не отговарям, че нали ги знаете журналистите...
                          А ето и една интересна информация, за която отговарям, че е вярна- мой познат в случай на голям зор /разбирай нужда/ налял в хидравликата на трактора си /ЮМЗ/ олио, и останал доволен, тъй че и досега си кара с него. Това поради бедност, но показва, че в екстремни ситуации човек може да спаси положението с малко изобретателност. Но моето мнение е, че не може да се е....ш с техниката и да искаш да ти служи вярно и да не те изоставя в най- неподходящия момент. Както е казано: Козата си иска пръч...
                          Има ли желание-има и начин!

                          Коментар


                          • #43
                            До: Класация на марки и модели двигателни масла...

                            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                            . Какво става с онази книжка за маслата? Мисля, че съм я чел преди години, доста полезна информация имаше, но вече няма откъде да я намеря. Хубаво ще е да я поразгледаме пак.
                            Книжката я има, даже е излязло новото издание миналата година.Ако говорим за едно и също нещо..."Масла и греси...", автор Любен Трайков.Може да се намери по "Славейков".

                            Коментар


                            • #44
                              До: Класация на марки и модели двигателни масла...

                              Аз съм само на Мотул, но напоследък много качиха цените.Синтетиката е 22лв/л.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Класация на марки и модели двигателни масла...

                                заредиха ми сега Волвото с полуситетика на арал и ми се видя доста скъпо-24лв. за литър.
                                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X