Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Охлаждане на въздуха от газовата уредба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

    Има нещо фундаментално вредно в идеята, в този вид както е поставен първоначлно въпроса.
    Какъвто и топлообменник да се монтира, той ще генерира загуби в дебита и от там в количеството въздух/горивна смес, които ще постъпват в цилиндрите на един атмосферен двигател. Евентуален ефект от охлаждането не би компенсирал този вреден ефект.
    С турбто е друг случая. Там по принцип се генерира турболенция в потока, самото турбо допълнително загрява въздуха до по-високи температури - веднъж чрез топлобмен и втори път от сгъстяването на флуида. така че от интеркулера може да има само ползи. Загубите които генерира от съпротивление на преминаващия поток, се компенсират лесно защото се работи с принудително пълнене.

    Коментар


    • #17
      От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

      Мисля си , че би било най-елементарно да се закачи някакъв редуцир вентил между газовия клапан и изпарителя /и той е редуцир вентил/. Та въпросния първичен редуцир да се натъпче във входящия колектор , така че постъпващия въздух да го обдухва. Тогава първата степен на сваляне на налягането в изпарителя ще трябва да се коригира. Обаче сметките с наляганията стават мнооого тънки.

      На практика пак Ясен е прав, за кой ли път.

      Много се ядосвам , че никой производител не си е направил още труда да направи инжекцион на който да му е все едно какво гориво му пускаш - газ или бензин. Не би трябвало да е много трудно. Особено ако цялата бензинова инсталация работи на 12-15 атм. налягане и впръсква горивото директно в цилиндъра. Тогава би трябвало да се усети направо турбо/интеркулер ефект. Не знам дали си изразих правилно объканите мисли....
      0888932647

      Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

      Коментар


      • #18
        От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

        Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
        ...
        Много се ядосвам , че никой производител не си е направил още труда да направи инжекцион на който да му е все едно какво гориво му пускаш - газ или бензин. Не би трябвало да е много трудно. Особено ако цялата бензинова инсталация работи на 12-15 атм. налягане и впръсква горивото директно в цилиндъра. Тогава би трябвало да се усети направо турбо/интеркулер ефект. Не знам дали си изразих правилно объканите мисли....
        Всъщност, има такива и Е трудно. Затова са и скъпи, поставят се само на бензиновите измишльотини с директно впръскване. И работят зле, поне на газ. И не са на 12-15 атмосфери, защото в ГМТ налягането в цилиндъра е по-високо. Говорим за стотици или даже хиляди атмосфери. Абе, като на дизелите.

        Коментар


        • #19
          От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

          Що бе Жоре ....
          Някой производители го правят с бензина, и то доста отдавна .... GDI, FSI ...и други подобни. Само, че наляганията са доста по високи ... около 100 бара.
          Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

          Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

          Коментар


          • #20
            От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

            Ами щото при "нормална" околна температура толкова е налягането на пропан-бутана /с много уговорки/. А нарочна попмпа за постигане на константни величини е пак доста скъпа. Май точно тя оскъпява въпросните ГИ с течна фаза.

            Номера е , че на мен ми се иска газта да си върви през нормалните инжектори /вместо да ги спираш и да "пресъхват"/. И само софтуерно да се "командват" по различен начин инжектори и искра съобразно горивото което си си избрал.

            В рамките на мечтите ми в тази посока най-красивия вариант включва LNG и може би водород. Ама не би! Те измислиха и изпонаправиха какви ли не шарени хибриди само не и нещо наистина практично.

            Интересна подробност - по данни на производители /от кухнята/ производствената цена на литър етилов алкохол е около 1 лв/л. Защо ли го казвам?

            Разводних се!
            0888932647

            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

            Коментар


            • #21
              От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

              Виж сега, те ония в ...найсет етажните проектантски сгради на автомобилните концерни са мнооого кухи лейки и не са светнали за тая работа....

              Това дето го мислите няма как да стане. Дебита на газовата фаза, студено преноса и не стига доникъде за тая цел.
              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

              Коментар


              • #22
                От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                Виж сега, те ония в ...найсет етажните проектантски сгради на автомобилните концерни са мнооого кухи лейки и не са светнали за тая работа....

                Това дето го мислите няма как да стане. Дебита на газовата фаза, студено преноса и не стига доникъде за тая цел.
                Понякога наистина си мисля , че е пълно с кухи лейки по онези сгради. Само мисълта , че има прекалено много счетоводители омешани в конструирането ме утешава понякога.

                Колкото до охладителния ефект на прехода в газова фаза - ясно е че е нищожен %. Ама то така или иначе борбата за КПД много отдавна е паднала под 5%. Важното е вреда да няма.
                0888932647

                Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                Коментар


                • #23
                  От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                  Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                  ...
                  Интересна подробност - по данни на производители /от кухнята/ производствената цена на литър етилов алкохол е около 1 лв/л. Защо ли го казвам?
                  По официални данни на Лукойл, производствената цена на 1л бензин е около 80ст, а бензинът е даже по-калоричен от спирта.

                  Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                  Виж сега, те ония в ...найсет етажните проектантски сгради на автомобилните концерни са мнооого кухи лейки и не са светнали за тая работа....
                  Ако и част от тях очевидно да не са кухи лейки, не забравяй, че те решават свои проблеми, а не наши. Двата набора проблеми само частично се покриват.

                  Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                  Понякога наистина си мисля , че е пълно с кухи лейки по онези сгради. Само мисълта , че има прекалено много счетоводители омешани в конструирането ме утешава понякога.
                  Е, аз, като инженер, мога да намекна, че проблемът е и в счетоводителите, и в инженерите, и в кухите лейки и в двете съсловия.

                  А по темата - както вече ви казах, идеалната схема на охлаждане е просто двете вещества да се смесят непосредствено преди цилиндъра или в него, без предварително изпаряване. Каквато схема имаме реализирана във всички бензинови двигатели, докато работят на бензин. С пропан-бутан можем да постигнем максимум това. Да върви като на бензин. Или 1-2% повече, заради факта, че пропанът и бутанът са всъщност по-доброто гориво. Всички други разгледани комбинации са по-нискоефективни, а за досада - и по-сложни. Съжалявам.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                    Решението - въздуха минава през "воден" интеркулер, а течността между интеркулера и изпарителя се върти с проста електрическа водна помпа. Това за лятото. Зимата се пуска в "стандартен" зимен режим.

                    ...ама няма пълно щастие, щото интеркулера ще е скъп и трудно ще изплати ползите от него.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                      Темата не беше ли за охлаждане на купето ползвайки студовата енергия на пропан-бутана?

                      Това пак казвам, че няма как да стане.
                      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                        Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                        Темата не беше ли за охлаждане на купето ползвайки студовата енергия на пропан-бутана?

                        Това пак казвам, че няма как да стане.
                        Аз разбрах че е за охлаждането на входящия в двигателя въздух, та белким "глътне" с една идея в повече.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                          Спарки явно чете, а аз спя.

                          И така няма да стане, ефекта пак ще е пренебрежимо малък. Ясен в случая е прав, изпаряването трябва да става в горивната камера, ама там направата на универсална горивна камера за всички режими си е секс.

                          И тук топлата вода е измислена. Поставяш кулер на въздушния поток и го охлаждаш принудително с ел. вентилатор.
                          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                            Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                            Спарки явно чете, а аз спя.

                            И така няма да стане, ефекта пак ще е пренебрежимо малък. Ясен в случая е прав, изпаряването трябва да става в горивната камера, ама там направата на универсална горивна камера за всички режими си е секс.

                            И тук топлата вода е измислена. Поставяш кулер на въздушния поток и го охлаждаш принудително с ел. вентилатор.
                            И как ще го охладиш, като е със същата температура?
                            Тук за турбо не се споменава.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                              Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                              Темата не беше ли за охлаждане на купето ползвайки студовата енергия на пропан-бутана?
                              Това пак казвам, че няма как да стане.
                              Това сме го дъвкали преди време и отговорът е, че ИМА как да стане. Или поне е по-лесно от това, което обсъждаме тук.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                                Абе то невъзможни неща няма по принцип, ама дали си струва. Те едни хора и ядрото на атома разбиват, ама не си подгряват чушкопека с това, не че не може....
                                "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X