Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Охлаждане на въздуха от газовата уредба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Охлаждане на въздуха от газовата уредба

    Седя си тия дни на един гьол, духаше северняк и рибката не пипаше, та се поразмислих за принудително охлаждане на въздуха без турбо.
    Значи имам Гранд Чероки с 4 литров мотор. Карам го основно на газ. Дойде ми идейка да се измисли някаква серпентинка преди изпарителя, която да охлажда входящия въздух . Естествено това ще се ползва само през лятото. Така би трябвало да се постигне повече мощност и вероятно да се свали мъничко разхода. Макар идеята не е да се сваля разхода, а да се увеличи мощността, защото има и поумрели кончета в мотора

    Айде дайте мнение, акъл и съвети.

    Вероятно темата не е за тук, ама я пуснах без да се усетя
    Последно редактирано от musovir; 25-05-10, 15:54.
    Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
    Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
    ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

  • #2
    От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

    Колега Мусовир имаше тема за климатик на лада с втори изпарител. Човека също охлаждаше въздуха но на купето. Пиши ако измислиш нещо друго . Поздрави .
    На нас клиренс ни трябва , не скорост

    Коментар


    • #3
      От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

      Първоначално публикуван от musovir Преглед на мнение
      Седя си тия дни на един гьол, духаше северняк и рибката не пипаше, та се поразмислих за принудително охлаждане на въздуха без турбо.
      Значи имам Гранд Чероки с 4 литров мотор. Карам го основно на газ. Дойде ми идейка да се измисли някаква серпентинка преди изпарителя, която да охлажда входящия въздух . Естествено това ще се ползва само през лятото. Така би трябвало да се постигне повече мощност и вероятно да се свали мъничко разхода. Макар идеята не е да се сваля разхода, а да се увеличи мощността, защото има и поумрели кончета в мотора

      Айде дайте мнение, акъл и съвети.

      Вероятно темата не е за тук, ама я пуснах без да се усетя
      Реално умуваш от Газовата уредба да охладиш количеството въздух с нея?Така ли?

      Коментар


      • #4
        От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

        Колега... ТЕОРЕТИЧЕСКИ... си прав, но не съм сигурен дали количеството преминаваща течна газ, ще успее да охлади каквото и да е.
        Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
        http://www.cardomain.com/ride/2562837

        Коментар


        • #5
          От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

          Единственото,което ми идва като идея(глупост),е един вид втори изпарител.Само,че двата му преходника за вода да се ползват за количеството въздух.От газовият клапан първо да влезе в експерименталния изпарител(боквално да замръзне)и течната газ да премине в другия чрез посочения със стрелка на картинката.Възможно е и премахването на няколко мембрани или клапанчета.Както споменах по-горе това е първата ми инженерна мисъл,след прочет на заглавието.
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:WvfVMSUX15iOhg1720pETa5RQqet19N13PZJYKL2c14126H29d28322njml16xks4Ar621oB25G18zFw812ICuDy2324727b.jpg
Прегледи:1
Размер:28.6 КБ
ID:5179464

          Коментар


          • #6
            От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

            Първоначално публикуван от stroil Преглед на мнение
            Единственото,което ми идва като идея(глупост),е един вид втори изпарител.Само,че двата му преходника за вода да се ползват за количеството въздух.От газовият клапан първо да влезе в експерименталния изпарител(боквално да замръзне)и течната газ да премине в другия чрез посочения със стрелка на картинката.Възможно е и премахването на няколко мембрани или клапанчета.Както споменах по-горе това е първата ми инженерна мисъл,след прочет на заглавието.
            [ATTACH]210713[/ATTACH]
            Ами, да посмятаме малко.
            Среден двигател е с обем 2 литра. При 4000об/мин. прави 8 кубика въздух за минута.

            Коментар


            • #7
              От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
              Ами, да посмятаме малко.
              Среден двигател е с обем 2 литра. При 4000об/мин. прави 8 кубика въздух за минута.
              Пояснил съм, че мотора ми е 4 литра, иначе ми е ясно, че дебита може да е малък. Значи на междуградско разхода ми варира между 15 и 19 /100. А в града стигам и до 34/100.
              Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
              Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
              ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

              Коментар


              • #8
                От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                Опитай с изпарител от климатик. Боя се обаче, че пропанът преминаващ през ТРВто ще е недостаъчен да храни изпарителя за двигателя. Друг потенциален проблем е, че от първия изпарител ще излиза газообразна фаза и може да имаш ядове с работата на ДВГ.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #9
                  От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                  Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                  Ами, да посмятаме малко.
                  Среден двигател е с обем 2 литра. При 4000об/мин. прави 8 кубика въздух за минута.
                  трябва да делиш на "такността" на двигателя, та за примера ще са 2 кубика най-точно казано - горивна смес.

                  при 4л. двигател съответно 4 кубика

                  това е базата за смятане на преминаващия изпаряващ(охлаждащ) пропан .

                  Сигурно ще има малък ефект, но и дупки за повечето въздух май ще трябва
                  байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                  Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                  Суперспам - спама на суперите

                  Коментар


                  • #10
                    От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                    Първоначално публикуван от Dobril Dossev Преглед на мнение
                    трябва да делиш на "такността" на двигателя, та за примера ще са 2 кубика най-точно казано - горивна смес.

                    при 4л. двигател съответно 4 кубика

                    това е базата за смятане на преминаващия изпаряващ(охлаждащ) пропан .

                    Сигурно ще има малък ефект, но и дупки за повечето въздух май ще трябва
                    Да. Прав си. Усетих се отдавна, но не това е важното.
                    При разход на гориво от 15л/ч. няма как забележимо да промениш температурата на 120 или 240 кубика въздух.
                    То, ако се замисли човек, зимата трябва да сме изтребители, а лятото охлюви.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                      Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                      Да. Прав си. Усетих се отдавна, но не това е важното.
                      При разход на гориво от 15л/ч. няма как забележимо да промениш температурата на 120 или 240 кубика въздух.
                      То, ако се замисли човек, зимата трябва да сме изтребители, а лятото охлюви.
                      А защо има интеркулери тогава ? Пък ако трябва можем да добавим и някакво турбо.
                      Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
                      Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
                      ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

                      Коментар


                      • #12
                        От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                        Първоначално публикуван от musovir Преглед на мнение
                        А защо има интеркулери тогава ? Пък ако трябва можем да добавим и някакво турбо.
                        Ами точно заради турбините. Междинно охлаждане. Не, че няма и турбини без охладители.
                        Въпрос на технически разчети. Особено при дизелите, където запалването е безискрово.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                          Брей, колко сложно разсъждение за една газова уредба, работеща с газ в течна фаза. Защо да се охлажда въздухът с някаква сложна система, след която все пак да греем газта, за да се доизпари и за да може да се дозира, да ги смесваме и тн...
                          когато можем да ги оставим да си уреждат отношенията и температурите в момента на смесването и със сигурност ще получим малко по-добър ефект. Всъщност, бензинът по принцип се използва именно така, само че той е удобен с това, че е течен при нормално налягане.

                          Да, течен ГИ е скъп, но вариантът с топлообменника е кошмарен за вкарване в режим.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Да, течен ГИ е скъп.
                            За това съм чел само, но тук има уловка. Обясняват как правел турбо ефекта и т.н. а всъщност едва тук таме са отчели незнайно как 5% увеличение в мощността на ДВГ. Уж е скъп, действа като турбо и дава добри икономии, защо повечето не да карат с такива уредби.


                            А и не смятам, че е кошмар да вкараш топлобменника в режим. Все пак в атмосферата нямаме константна температура.
                            Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
                            Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
                            ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

                            Коментар


                            • #15
                              От: Охлаждане на въздуха от газовата уредба

                              Аа, чакай, за икономия никой не говори. Или ако говори, лъже. Чак като турбо не действа, просто при смесването на газ с въздух се получава една смес, доста по-студена от другия вариант, в който газта първо се подгрява. А като е по-студена, в цилиндрите влиза по-голяма маса. Принос - около 5% мощност на цената на капризно управление, трудна настройка и няколко хиляди пари. Които пари са причината повечето хора да си карат с изпарител и смесител, които струват 200лв или с ГИ с газова фаза, който струва примерно 1200лв.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X