Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ГИ Стефанели - интересен проблем

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: ГИ Стефанели - интересен проблем

    Да кажа един метод за определяне откъде идва неплътността в цилиндъра.
    Значи, измерили сме примерно 7 бара в дадения цилиндър. И се чудим откъде изпуска. Вариантите са два(най-вероятните, че има и други): Или от сегментите, или от клапаните. Проверка-развиваме свещта, и наливаме около 20 гр. масло през отвора. Маслото се стича надолу, и ако повредата е в сегментите-при следващото мерене на налягането ще имаме подобрение на стойността-примерно 10 бара. Това защото маслото освен, че маже, и уплътнява. И още куп други неща, но те са за друга тема. Ако налягането остане същото-значи повредата е в клапаните, маслото няма как да се изкачи нагоре, и да уплътни клапаните. Елементарно, но работи.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #32
      До: ГИ Стефанели - интересен проблем

      Благодаря на всички за отговорите. Твърдо газовото не пипа запалването. Ще се сваля първо главата. То ако проблема е в цилиндрите пак трябва да се свали. Лошото е, че ако са прегорели клапани, то може да са прегорели и леглата - или греша?
      Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

      Коментар


      • #33
        До: ГИ Стефанели - интересен проблем

        Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
        Благодаря на всички за отговорите. Твърдо газовото не пипа запалването. Ще се сваля първо главата. То ако проблема е в цилиндрите пак трябва да се свали. Лошото е, че ако са прегорели клапани, то може да са прегорели и леглата - или греша?
        И леглата са на главата. Те също се и шлайфат. На някои глави се и сменят. И все пак е много по-трудно да прегорят.

        Коментар


        • #34
          До: ГИ Стефанели - интересен проблем

          Хм, накрая да не стане като при мен - да се окаже, че газовата е невинна, а шибаното ECU, заради халтава връзка на дебитомера, пердаши искрата на някакъв невъзможен ъгъл ... ще го пиша в отделна тема тия дни, да ми мине яда малко...
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #35
            До: ГИ Стефанели - интересен проблем

            Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
            Хм, накрая да не стане като при мен - да се окаже, че газовата е невинна, а шибаното ECU, заради халтава връзка на дебитомера, пердаши искрата на някакъв невъзможен ъгъл ... ще го пиша в отделна тема тия дни, да ми мине яда малко...
            При измерена ниска компресия на 2 цилиндъра - надали.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #36
              До: ГИ Стефанели - интересен проблем

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              При измерена ниска компресия на 2 цилиндъра - надали.
              Ниската компресия е евентуално следствие от неудачния ъгъл на запалване, който компютърът е подбирал. Не причина.

              Коментар


              • #37
                До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                В началото на темата споменах, че точно на най-проблемния цилиндър свеща беше най-малко износена. Не знам има ли връзка?

                Ако пък се окаже само гарнитура, ще е добре! Ще се види.

                А компа не би ли трябвало да има критерии за дебитомера? Т.е като го хване в грешка да го игнорира и да работи в сервизен режим, достатъчно безопасен за ДВГ. Но да продължи да си работи докато скапе ДВГ без дори да сигнализира на таблото................
                Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                Коментар


                • #38
                  До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                  Ако е сработил критерия, ще свети "CHECK ENGINE". За съжаление това че не свети не винаги е гаранция че всичко е наред.

                  Пък и дебитомера е общ за всички цилиндри.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #39
                    До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Ако е сработил критерия, ще свети "CHECK ENGINE". За съжаление това че не свети не винаги е гаранция че всичко е наред.

                    Пък и дебитомера е общ за всички цилиндри.
                    Добре де, но какъв е този ДВГ, при който що годе работещ дебитомер ще го скапе? Просто не разбирам! Това е важен възел и би трябвало да се следи стриктно дали е изправен. Всъщност неговите показания за момента на подаване на искра, кога се взимат под внимание? Имам в предвид не се ли следят и оборотите? Те са тясно свързани с дебита на въздуха. Все си мисля, че ECU не може лесно да сбърка неработещ с работещ дебитомер.
                    Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                    Коментар


                    • #40
                      До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                      Вие май не си представяте колко тъпи са тези компютри. Част от тъпотата им е продиктувана от нуждата да работят в реално време, но изобщо ги правят зле. Даже и по съвременните доста либерални критерии за софтуер.

                      В по-старите неща ъгълът на запалване се определя от обороти и МАП, от дебитомера определено е по-трудно.

                      Коментар


                      • #41
                        До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                        Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                        Добре де, но какъв е този ДВГ, при който що годе работещ дебитомер ще го скапе? Просто не разбирам! Това е важен възел и би трябвало да се следи стриктно дали е изправен. Всъщност неговите показания за момента на подаване на искра, кога се взимат под внимание? Имам в предвид не се ли следят и оборотите? Те са тясно свързани с дебита на въздуха. Все си мисля, че ECU не може лесно да сбърка неработещ с работещ дебитомер.
                        Не си си играл с дебитомери, за това.

                        Всичко може да се обърка. Все пак за статичните режими предполагам ламбда сондата, ако е в ред, поне ще коригира сместа.

                        Дебита на влизащия въздух е свързан с оборотите само до някъде. Свързан е и с температурата на входящия въздух, с положението на дроселовата клапа, както и други нещица. Предверението на искрата също е свързано с няколко неща, но главно оборотите и вакуума във входащия колектор. Ако и двете неща се управляват от компютъра - ок, обаче ако има разпределител с отделен центробежен и вакуумен регулатор, запалването си е напълно независима от компютъра система.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #42
                          До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                          Е в случая става въпрос за ДВГ чието ЕКУ управлява всичко. Т.е. да изключим дебитомера, като евентуален източник на проблема?
                          Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                          Коментар


                          • #43
                            До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            ...ако има разпределител с отделен центробежен и вакуумен регулатор, запалването си е напълно независима от компютъра система.
                            Това са гнусни японски извращения. В Европа не ги правят, тук първо възникна процесорното запалване и чак после - подаването на гориво.

                            Коментар


                            • #44
                              До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                              Първо един въпрос. Карал ли си колата дълго време с неработещ цилиндър, било поради повредена свещ или бобина, защото тогава се получава един ефект, по-скоро Дефект наричан някъде "измито бутало". Получава се силно износване на сегменти от това, че горивото само минава през цилиндъра без да се запалва. А знаем с какво най-добре се обезмаслява.
                              А някъде по газовата ти уредба да пише "FOBOS"?
                              И още нещо. Сменял ли си горивния филтър за газта?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X