Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ГИ Стефанели - интересен проблем

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ГИ Стефанели - интересен проблем

    Здравейте колеги!

    Касае се за Фиат браво 1.6 16V 103h. Пуснах тема и във форума на Фиат, но искам да попитам и вас. Проблема е "засукан", поне според мен.

    1. На бензин работи добре, добре ускорява, вообще изглежда нормално.
    2. Минавайки на газ, веднага се чувства неравномерната работа на мотора. Не ускорява добре. Чрез вадене на лулите на свещите установих, че 3-ти цилиндър не работи. Искри обаче има - проверено.
    3. Размених газовите разпръсквачи на 3 и 4 цилиндър като запазих управлението. Т.е размених и кабелите им. Промяна няма. Това говори, че разпръсквача е здрав защото 4-ти си работи.
    4. Размених само управлението на двата разпръсквача и пак няма промяна. Това пък означава, че и газовия комп. е наред.
    5. Усъмних се в маркуча и го извадих на работещ ДВГ, но си засмуква добре. Пробвах с пръст.

    Аз поне не знам какво да пробвам, защото очевидно газовото е наред. Освен това, сменихме свещите и точно на 3-ти само, свеща е доста по-малко износена. Разликата е очевидна, но нямам снимка да покажа.

    Моля дайте някакви предложения как да преборим проблема. Във фиат форума се съмняват за слаб цилиндър или че смуче въздух от гарнитурата на колектора.

    Благодаря!
    Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

  • #2
    До: ГИ Стефанели - интересен проблем

    Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
    ... че смуче въздух от гарнитурата на колектора.

    Благодаря!
    Или от щуцера на маркучето на въпросната дюза.Малко е и затова се усеща само на газ.Пробвай да намацаш с пяна.Другият вариянт е да напръскаш с етер,продават се разни спрейове,МАЛКО И МНОГО ВНИМАТЕЛНО,да не се подпалиш.Ако смуче въздух ще "разиграе" оборотите...
    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

    Коментар


    • #3
      До: ГИ Стефанели - интересен проблем

      Щуцерите изглеждат като заварени. Затова не съм пробвал да ги отвия да проверя.

      Като остане време ще пробваме с пяна, но всъщност как? Да намажем около щуцера и гарнитурата? Всъщност каква е и пяната. Съжалявам за въпросите но досега не ползвал подобно нещо.
      Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

      Коментар


      • #4
        До: ГИ Стефанели - интересен проблем

        Пяна за газаджийски цели се прави от препарат за миене на чинии и вода, най-лесно се нанася с бояджийска четка. Тя е категоричен тест за неплътности по детайлите с налягане.

        Коментар


        • #5
          До: ГИ Стефанели - интересен проблем

          Благодаря, ще пробваме.

          А какво мислите за различно износените свещи? Случвало ли ви се е?
          Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

          Коментар


          • #6
            До: ГИ Стефанели - интересен проблем

            да. Ако едният цилиндър не работи, нормално е.

            Ако при по-високи режими цилиндърът "заработва", диагнозата е влошена компресия - има си и прибор за това. Този случай налага ремонт на клапан или цилиндро-бутална група.

            А как сме с кабелите за свещите? Каква запалителна система има този двигател - 4 бобини, две двойни бобини или една + разпределител?

            Коментар


            • #7
              До: ГИ Стефанели - интересен проблем

              Ами бобината е една цяла отливка, от която излизат директно четирите високоволтови кабели. Интересното, е че искра има винаги. Аз си мислех, че искрата е нещото, което изяжда свеща а не самото горене. Ако съм прав, то може пък там да има проблем.
              Кабелите обаче ги размествах и все тая. Но бобина не сме сменяли, защото на бензин колата е добре.
              Дали дава искри в два цилиндъра едновременно не знам. По-скоро не.

              Да разбирам ли, че трябва да замерим компресията? И каква приблизително разлика трябва да има, че да не работи на газ дадения цилиндър?
              Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

              Коментар


              • #8
                До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                Я размени кабелите към 2 и 3 цилиндър - искрата им е обща. Ако почне да не работи втори - бобина!

                Да не те заблуждава това, че на бензин е по-добре - при отслабване на искрата едното гориво страда преди другото и не винаги е ясно кое.

                Коментар


                • #9
                  До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Я размени кабелите към 2 и 3 цилиндър - искрата им е обща. Ако почне да не работи втори - бобина!

                  Да не те заблуждава това, че на бензин е по-добре - при отслабване на искрата едното гориво страда преди другото и не винаги е ясно кое.
                  Точно на 2 и 3 разменях кабелите, но ги размених и на бобината. Т.е. само физически бяха различни а не като схема.А опита, който трябва да направя е да разменя само лулите на цилиндрите?

                  Относно слабата искра: Немога да кажа каква и е силата. Пробвахме със свещ опряна в мотора дали има вообще. Направи ми впечатление, че когато е тъмно и всички лули са върху свещите, кабелите не "светят". Като извадя някоя лула и почва да прехвърля от произволно място на кабела към корпус. Едно и също за всички цилиндри. Това не значи ли, добра искра, т.е. има енергия.

                  Сега ми се обади приятеля на когото е колата. Газаджии са измерили компресията и са казали слаб цилиндър, но колко са го отсвирили, та не знам дали да се вярва.
                  Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                  Коментар


                  • #10
                    До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                    Това "слаб цилиндър" ми е интересно понятие, но да речем, че може да е надран цилиндър (лоша работа), може да са спекли сегменти (иска разглобяване, но определено е по-евтино), може да е пренатегнат клапан (на тоя фиат с подложки ли е, че не ми се рови? Ако не е прецакан вече клапана, ремонта е за минути), може и въпросния клапан или гнездото му да са заминали, тогава според случая, ако е гнездо, работата става дебела.

                    Интересното е, че всичко изброено се отразява и на бензин, а за друго, което се вързва на "слаб цилиндър" не се сещам.
                    Какво точно са измерили газаджийте като резултат?
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • #11
                      До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                      Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                      Точно на 2 и 3 разменях кабелите, но ги размених и на бобината. Т.е. само физически бяха различни а не като схема.А опита, който трябва да направя е да разменя само лулите на цилиндрите?

                      Относно слабата искра: Немога да кажа каква и е силата. Пробвахме със свещ опряна в мотора дали има вообще. Направи ми впечатление, че когато е тъмно и всички лули са върху свещите, кабелите не "светят". Като извадя някоя лула и почва да прехвърля от произволно място на кабела към корпус. Едно и също за всички цилиндри. Това не значи ли, добра искра, т.е. има енергия.
                      Правилно си ме разбрал за опита. Целта е да вземеш искра от друг изход на бобината.

                      Силата на искрата не можеш да видиш в свещта на открито. Прави се в камера под налягане или на открито със специален искров промеждутък, примерно 12 милиметра.

                      Като извадиш някоя лула е нормално да прехвърля нанякъде, макар че много хубавите кабели не го правят. Както се разбра, не ти е в кабелите проблемът.

                      Компресията - разлика от повече от 1 бар е озадачаваща, а за да спре да работи някой цилиндър, трябва да е с примерно 3 бара под останалите.

                      Коментар


                      • #12
                        До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                        Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                        Това "слаб цилиндър" ми е интересно понятие, но да речем, че може да е надран цилиндър (лоша работа), може да са спекли сегменти (иска разглобяване, но определено е по-евтино), може да е пренатегнат клапан (на тоя фиат с подложки ли е, че не ми се рови? Ако не е прецакан вече клапана, ремонта е за минути), може и въпросния клапан или гнездото му да са заминали, тогава според случая, ако е гнездо, работата става дебела.

                        Интересното е, че всичко изброено се отразява и на бензин, а за друго, което се вързва на "слаб цилиндър" не се сещам.
                        Какво точно са измерили газаджийте като резултат?
                        Е това не са казали................ А моя човек много не отбира. Попитал, ама имали работа и айде. Според мен са мерили компресия и са измерили по-малко от колкото на другите.

                        И аз не знам дали е с пулове, но най-вероятно да. Колата се е движила безпроблемно на газ ~15 000км. Мотора не издава никакви гадни звуци. Няма чукане, тропане, свирене и т.н. Това което долавям на ухо е, че като че ли наистина смуче въздух, каквото и да значи.

                        Помагайте колеги, твърдо сме решили сами да се оправяме, поне ще се постараем. Ще направим и пробите с пяната тия дни.
                        Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                        Коментар


                        • #13
                          До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                          Сега се опитваме да се свържем с газаджиите да кажат точните числа и ще пиша - дано помнят.
                          Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                          Коментар


                          • #14
                            До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                            Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                            ...Това което долавям на ухо е, че като че ли наистина смуче въздух, каквото и да значи.
                            Да няма някое изнизано маркуче от някой щутцер в колекторите? Това ще направи точно този фокус, само на газ.

                            Пяната не може да покаже неплътности по колектора, защото там е вакуум. Огледайте го много добре. Ако е пластмасов, може да е леко кихнал и оттам да смуче въздух.

                            Коментар


                            • #15
                              До: ГИ Стефанели - интересен проблем

                              Така цифри не казват, че не помнят. Освет това уреда им е неточен и го ползвали само за сравнение. Но твърдят, че спрямо останалите въпросния цилиндър има наполовина по-малко компресия.
                              Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X