Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Течен ли е метанът (в метанова ГУ)

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Кольо коментира
    Днес, 19:21
    Нужда от изпарител(по-скоро топлообменник) има при всяко разширяване на обема.
    Независимо дали е от течна или от газова фаза. Има ли разширяване-има и охлаждане.
    А щом има охлаждане-трябва студа да се компенсира за да не замръзва редуктора.

    А при LPG му казваме изпарител(всъщност правилното му име е "редуктор-изпарител") защото там става изпаряване на течната фаза на газта.
    Ако няма изпарение-става обикновен редуктор, без изпарител. Ама пак замръзва, и иска отопление.
    Освен и тебе да те попитам: "А къщичка за пильенца, пЪрдон, запалка за цигари с LPG виждàл ли си? От ония по 20-40 ст. прозрачните? Какво има вътре? Течност? А като я счупиш (пр.- праснеш с чукО) какво става с течността?" Не си ли виждàл такава запалка празна - нема течноС, па като щраккнеш - я?! Палииииии!!! Щото още има газ в нея. Ма се не види - не е течен вече, налягането е спаднало. "Изпарител" трябва заради ефекта на Джаул-Томсън, горе съм дал линкове. Когато се разширява ГАЗ (не течност, че да я "изпаряваме") отнема топлина. Така яко отнема, че ако праснеш запалката с чук - газът ще изфиряса и ще остане скреж.
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Месю ле Гаг, искаш ли да започна да ти обяснявам разни юридически неща?
      Тогава ти ще се смееш, а аз ще говоря празни приказки.

    • Пенчо
      Пенчо коментира
      Редактиране на коментар
      Наистина почвам да вярвам, че трябва да се върнеш и припомниш ученото в 6ти или 7ми клас.
      Ама не само по физика и химия. Ама май забравям, че ти беше някъде по Корея или СССР тези години.....

      Закъсваш го нещо ми се види. Май ти липсва сръбската крушовица.

    • Джоу (x3mrjoe)
      Джоу (x3mrjoe) коментира
      Редактиране на коментар
      Пенчо, дори и в Северна Корея флуидите са флуиди.

  • #17
    Вземи малко се образовай в тази насока и не пиши неверни неща. Тоя газ не е онзи газ. Приеми го аксиоматично.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Прав си, на един цял континент дебилите на течността бензин и викат газ ти за двама трима колеги се вързваш

  • #18
    Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
    Освен и тебе да те попитам: "А къщичка за пильенца, пЪрдон, запалка за цигари с LPG виждàл ли си? ....
    - а къщичка ... пардон ! , запалка за цигари със CNG виждал ли си ?
    Като под "CNG" конкретно имам предвид оня газ , природния , дето е добил граждАнственост под името "метан".

    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

    Коментар


    • #19
      Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение

      - а къщичка ... пардон ! , запалка за цигари със CNG виждал ли си ?
      Като под "CNG" конкретно имам предвид оня газ , природния , дето е добил граждАнственост под името "метан".
      Требе аналогия да се приложи, домнуле таварашуль.

      ИзпРъвом за LPG-то малько:

      - LPG-то никой не го е охлаждАл за да го нАвре у запалката. Можеш сам да си зарЕдиш LPG у запалка - продават едни балончета. Ни ти требе некъв фризер, ни течен азот, ни нищо. Седи вътре в прозрачната запалка като течност, но като натиснеш да палиш - излиза газ. Без "изпарител", щото количеството е малко. Като я праснеш с чукО - също излиза газ (ама повече и затова оставя скреж - замразява водните пари от въздухо).
      - LPG-то като тръгнеш да го зареждаш у газстаниЦата, какво ти слагат - течност? Да, ама не. Виж мРъкучите, виж как се поставят, виж съчмата на "пълначката" на кольата. Газ пълнят, разбираш ли? Г.А.З. Не течност, която да требе да се подгрева у "изпаритело", за да се изпарела и да станела газообразна - както по-горе кур-и-фей на термодинамиката ми обясняват.

      Ся - CNG-то какво е? Пак Г.А.З. Но с по-ниска точка на кипене от LPG-то, требват му по-дебели съдове за съхранение, щото налягането в тях е по-високо. Затуй запалки не правят със CNG, щото ще са много тежки и ще късат джебѝте. Затуй и бутилките на метановите уредби са дебелостенни и тежки. Ако можеха да ги правят прозрачни, познай какво щеше да видиш вътре? Ами, течност. Ама що било CNG, а не LNG ? Ами щото се претака в газообразно състояние по тЪрби - Турски пАток, Северен пАток, затуй. Щото има танкери, дето го возят пак компресиран, но не и втечнен. Но-о-о-о-о в метановите ОреТби (съгласно утвърдената терминология на форумЪт) това нещо се държи като в прозрачната запалка - ако имаше как да надникнеш в бутилката, щеше да видиш било течност (при добре напълнена бутилка), било нищо (щото газът е прозрачен), но докато има налягане - изтича и движи автомобила.

      "Като от "Максо БГ""
      "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

      Коментар


      • DBRS
        DBRS коментира
        Редактиране на коментар
        PG - Petrolium Gas
        NG - Natural Gas
        Открий двайсетте разлики за начало - У химическиОт състав (буквоядно подвеждащо - все са въглеводороди (мамка им)

        пп
        LPG кат ти зареждат, е баш течност (затова и по-бързо зареждаш километри пробег!), при CNG не е течност....(оно у името му си го пише )
        Последно редактирано от DBRS; 16-02-21, 20:25.

      • Bogoljub Gagic
        Bogoljub Gagic коментира
        Редактиране на коментар
        В бутилката, DBRS, в бутилката какво става - това е важно. То ясно, че щом е CNG, се транспортира по пАток и гЪзопровод - първите метанстанциЙ у Фъндъкшехир сите беа до ТЕЦ-ове или действащи / бивши заводи. Напоследък, гледам май се е появил алтернативен доставчик и едни камиони с много-много бутилки шетат покрай метанстанциите.

      • DBRS
        DBRS коментира
        Редактиране на коментар
        нищо в бутилките с метан не става преди -90градусЯ целзий.... Ако е по-разреден... ъъъ подобрен от бъртушките -11 целзий ти тряяат за някви фазови промени... де ги фантазирваш.

    • #20
      Откъде това самочувствие да пишеш откровени глупости...
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • Bogoljub Gagic
        Bogoljub Gagic коментира
        Редактиране на коментар
        Нимой нивга тА стигнà по самочуФствие без покритие. Наумѝл си неква аксиома (спр. по-горе) и вече се има за връхта на сладоледата. Сички моем да четем съкращения CNG и LNG, да пушим цигари "Кент" и да смучем бонбонки "Тик-так".

      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Оттам, че знаещите и можещите във форума се отказаха да пишат.Понеже другарят юрист ги определя или като специалистори или като здрави сили и автоматично тяхното мнение губи стойност.

    • #21
      Зареждал съм кола през прозрачен армиран пвц маркуч и се вижда, че ЛПГ е течност. Не че не се знае, но изглежда е темата на разговора и може би малко личен опит ще изясни нещата.

      Коментар


      • Bogoljub Gagic
        Bogoljub Gagic коментира
        Редактиране на коментар
        Всеки "флуид" може да бъде течност. Дали му викаме "газ" - зависи от агрегатното му състояние при летни атмосферни условия.

      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        По-горе пишеше, че ЛПГ при зареждане от газостанция вървяло по маркуча като газ, не като течност.
        Проверено, течност е.
        п.п.: вие на село може и с лопати да ринете газта, преливането с кофи даже няма да се забележи..

      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        В случай на нужда - можеш да отвориш LPG бутилка, както е пълна и да смениш "смукателя" нивомера... с незначителни загуби. Е силно взривоопасно е!

    • #22
      Метана мериканците го карат в корабите втечнен.

      В бутилките вероятно е в състояние на свръхкритична течност.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • Bogoljub Gagic
        Bogoljub Gagic коментира
        Редактиране на коментар
        свръхкритична течност - https://www.youtube.com/watch?v=pxrq...stantinZvarich

      • turtey
        turtey коментира
        Редактиране на коментар
        Което не е точно същото като с пропан бутана, ама разликата е за напреднали.

      • Bogoljub Gagic
        Bogoljub Gagic коментира
        Редактиране на коментар
        Естествено, че не е същото - пропан-бутанът кипи при много по-високи температури, течен е при много по-ниско налягане. Затова може да се слага в прозрачни запалки

    • #23
      Метана хамериканците го карат силно охладен и втечнен. В бутилките на колите е откровен газ. Имам една свалена пълна с метан бутилка. Който иска да дойде да види дали климбуца
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        И май се самоохлажда със собственото си изпарение, като фирата отива за дизела на кораба...на метан. Корабите са като бакшишите, просто ламарините са по-дебели.

      • Bogoljub Gagic
        Bogoljub Gagic коментира
        Редактиране на коментар
        Не е пълна докрай. И аз имам няколко празни запалки с LPG,течност вътре не се вижда, ама "Който иска да дойде да види" дали палят.

    • #24
      https://www.sofiatraffic.bg/media/up...%B8%202018.jpg

      Коментар


      • rosen_offroad
        rosen_offroad коментира
        Редактиране на коментар
        Ама ний ся за метана говориме а не за билетчетата

      • Bogoljub Gagic
        Bogoljub Gagic коментира
        Редактиране на коментар
        Бльаво, Пьенчо, ти откри Хамерика бре?! Или проверяваш нещото, дето го пуснах преди 5 страници? Дали е истина. "Довеуриай ноууу проувериаайй" (с) Рейгън.

    • #25
      Имам чувството че Гагича взима кеш от Форумът да генерира мнения
      Land Rover Discovery II, V8 4.0
      VW Golf VI variant
      Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

      Коментар


      • Bogoljub Gagic
        Bogoljub Gagic коментира
        Редактиране на коментар
        Ма стига си ме заливал с линкове от уйкипедята, разбрахме, че метанова уредба не си виждàл и само си минавал покрай метанстанция.

      • rosen_offroad
        rosen_offroad коментира
        Редактиране на коментар
        И кво пише там:

        "........При нормални условия (101,325 kPa и 0 °C) природният газ се намира само в газообразно състояние. .............
        Природният газ се втечнява при –161 °С и е по-лек от въздуха. ........"

      • Bogoljub Gagic
        Bogoljub Gagic коментира
        Редактиране на коментар
        Пише при -11 (минус единадесет граОса Целзий) в твоята любима уйкипедя.
        https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C...82%D0%B0%D0%BD

    • #26
      Агрегатното състояние на всеки флуид е функция от налягането и температурата, Иначе казано, температурата на кипене е толкова по-висока, колкото по-високо е налягането . При 200 бара метана е газ.За да е течен при в диапазона -40+60°С трябва доста по-високо налягане. Тогава бутилката ще тежи...не знам колко.Тяло в газообразно състояние заема значително по-голям обем от течноста.Ако метана кипеше в бутилките...лошо...
      Виден столичен ихтиолог

      Коментар


      • бат'Марто
        бат'Марто коментира
        Редактиране на коментар
        DBRS Просто 100° C ? 100 градуса при атмосверно налягане Седни си, слаб 2. Въпроса ми към Гагич е за метана.

      • DBRS
        DBRS коментира
        Редактиране на коментар
        Забравил си батМарто какво е кр.темп. е има линк към Викиту И не, не е "просто 100" дори съм го написал - "почти 100" в случая за пропана е нещо около 97

      • бат'Марто
        бат'Марто коментира
        Редактиране на коментар
        Прав си, забравил съм.Говоря за температура на кипене...Моя грешка.

    • #27
      Bogoljub Gagic коментира
      Днес, 21:14
      Всеки "флуид" може да бъде течност. Дали му викаме "газ" - зависи от агрегатното му състояние при летни атмосферни условия.
      Може да, ако го сгъстим достатъчно при ПОД критичната му температура.

      Та, гледаш критична температура на метанЯ и разбираш какви щуротии си писАл. После черпаваш на ПРъЦК за хойбучението

      пп
      "критична температура" - е тази над която, при никакво налягане съответния газ няма да стане течност
      има и друга критична (бре криза няква е налегнала умните старци) като я преминеш нея - течността цялата става газ (неограничено се вдига налягането) (тя всъщност е същото)
      Последно редактирано от DBRS; 16-02-21, 20:42.
      байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
      Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
      Суперспам - спама на суперите

      Коментар


      • Bogoljub Gagic
        Bogoljub Gagic коментира
        Редактиране на коментар
        Та, гледаш една метанова уредба и после философстваш. Просто е (като от ... знаете)

      • DBRS
        DBRS коментира
        Редактиране на коментар
        Философстващия не съм аз.... (преди 200год. можеше и да ти върже!)

    • #28
      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      Може да, ако го сгъстиш достатъчно при ПОД критичната му температура.

      Та, гледаш критична температура на метанЯ и разбираш какви щуротии си писАл. После черпаваш на ПРъЦК за хойбучението
      Я виШ кво съм писал аз и ме черпи мен
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #29
        Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
        Може да, ако го сгъстим достатъчно при ПОД критичната му температура.

        Та, гледаш критична температура на метанЯ и разбираш какви щуротии си писАл. После черпаваш на ПРъЦК за хойбучението

        пп
        "критична температура" - е тази над която, при никакво налягане съответния газ няма да стане течност
        има и друга критична (бре криза няква е налегнала умните старци) като я преминеш нея - течността цялата става газ (неограничено се вдига налягането) (тя всъщност е същото)
        Ми ако верваме на иСтОчника, с който тука ме замерят: При -11 °C под значително налягане се втечнява.
        "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

        Коментар


        • DBRS
          DBRS коментира
          Редактиране на коментар
          Имам спомен, че критичната на метанЯ е под -50 целзий, та ше ме караш проверки да правя
          (но и при -11 пак гориш ибо у България 5 дни имаш с такава средно дневна температура)

      • #30
        Ваше Боголюбие, това за - 11 и налягането е така, но в автобутилките се пълни и при 40 градуса, пак при значително налягане (около 360 Бара) и си е газообразен. Втечняването се използва при транспортирането с танкери, където, освен че се компресира се и охлажда доста. А пропан-бутанът се зарежда в течна фаза. И аз като Кольо съм го пресипвал в кофа, на атмосферно налягане.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • Bogoljub Gagic
          Bogoljub Gagic коментира
          Редактиране на коментар
          Що тогава газ-станциите не го сипват пропан-бутана през обикновените колонки? Па и газови уредби, глупости - я направо в резервоара да си го сипват хората?

        • Stbd
          Stbd коментира
          Редактиране на коментар
          Защото течния пропан-бутан в кофи се появява след охлаждане, но въпросът беше дали в газостанциите го зареждат течен - течен е.

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X