Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Течен ли е метанът (в метанова ГУ)

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Течен ли е метанът (в метанова ГУ)

    8 коментари

    #110.1
    Bogoljub Gagic коментира
    Днес, 11:13
    Никакъв шанс - за "адиабатно охлаждане" не си ли чувАл? Ще запали на метан при минус 10 гр., ама друг път
    Уведоми

    #110.2
    ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
    Днес, 11:43
    Пали и на -20 .

    #110.3
    Bogoljub Gagic коментира
    Днес, 11:47
    На бензин - пали, да Кат позагрее изпарителя, минава на метан.

    #110.4
    cecoa1 коментира
    Днес, 12:21
    На метан не е изпарител...

    #110.5
    Bogoljub Gagic коментира
    Днес, 12:36
    То и на LPG-уредбите му викат "редуктор" (изпарител е "народен термин"). Но принципът пак е същият - подгрява се от антифриза на колата. Всички автомобили на метан имат и резервоар за течно гориво и първо палят на такова.

    #110.6
    ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
    Днес, 12:56
    На метан паля директно на метан. Ако не бях бракувал колата , щях да те поканя да видиш.

    #110.7
    Juiced коментира
    Днес, 13:47
    Гагич метана е в газообразно състояние и не замръзва както пропан-бутана. Точно това му е предимството.


    #110.8
    Bogoljub Gagic коментира
    Днес, 16:03
    Уффф... защо тогава има редуктор и същият "се подключва" с маркучи към охладителната система?
    Налага се да окна за помощ Тука явно има хора, дето не са виждали метанова уредба и не знаят, че и тя има "изпарител" (т.е. редуктор, подгряван от антифриза на МПС-то).
    Понеже не откривам тема в раздела за газови и метанови уредби, а и едва ли някой ще помогне на омразния Гагич, ето им малко четиво: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95...81%D1%8A%D0%BD
    Вкратце: като нахлуе компресираният газ от бутилките в редуктора, при разширяването си отнема топлина, ама толкова много топлина, че редукторът замръзва. На същия принцип са компресорните хладилници - вкарват компресиран "агент" в тръбите на охладителя и при разширяването си, газът отнема толкова много топлина, че прави мраз.
    Просто е. Като от "Максо БГ"
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

  • #2
    А и много хора си мислят че в бутилките има газ а то всъщност е течност.

    Коментар


    • #3

      #127.1
      raico коментира
      Днес, 16:48
      А и много хора си мислят че в бутилките има газ а то всъщност е течност.

      Мммм да. Сигурно са същите, които си мислят, че като отворят кутията ще изскочи катеричка.
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1214436752_runtavelka.jpg
Прегледи:448
Размер:21.9 КБ
ID:6710063

      Коментар


      • #4
        Тука хич не позна:

        При втечняване "......температурата на охлаждане е приблизително -162 °С"

        от тука:

        https://www.energy-review.bg/bg/pren...po-voda/2/532/

        или тука:

        https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F...B3%D0%B0%D0%B7

        Ти сфанА ли че иде реч за природен газ / по народному метан?
        Land Rover Discovery II, V8 4.0
        VW Golf VI variant
        Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

        Коментар


        • #5
          rosen_offroad явно също не е виждАл метанова уредба
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение

            Налага се да окна за помощ Тука явно има хора, дето не са виждали метанова уредба и не знаят, че и тя има "изпарител" (т.е. редуктор, подгряван от антифриза на МПС-то).
            Гагич явно не си карАл на метан.

            На метан може да се пали директно при по ниски температури и то доста по добре отколкото на пропан бутан.

            На -20 не съм пробвал но съм чувАл че може.

            Че има редуктор има то иначе как ще стане от 200 бара на 1 бар

            Ноооооо не се сменя агрегатно състояние и съответно има нужда от по малко топлина (по малко изстудява)

            Land Rover Discovery II, V8 4.0
            VW Golf VI variant
            Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

            Коментар


            • Bogoljub Gagic
              Bogoljub Gagic коментира
              Редактиране на коментар
              Не съм, но едно време се опитаха да ми пробутат една от първите коли с метанови уредби. Лъжеха, че в "Кремиковци" имало метан-станция и там съм можел да зареждам Познавам и доста таксиджии и съм им разглеждал колите. Всички имат ИЗПАРИТЕЛ (!) а като се кандилкат по убавите сокаци на Фъндъкшехир, отзад се чува как кламбучка ТЕЧНОСТТА в бутилките Щото, мили деца, CNG / LNG е заради начина на транспортиране, като го наблъскат в бутилките, ама яко го наблъскат, си се втечнява. Вот так вот!

            • rosen_offroad
              rosen_offroad коментира
              Редактиране на коментар
              Oф Гагич, колко си имАл по физика и химия?

            • Джоу (x3mrjoe)
              Джоу (x3mrjoe) коментира
              Редактиране на коментар
              По литература е имàл поне 5 !

          • #7
            Bogoljub Gagic коментира
            Днес, 16:03
            Уффф... защо тогава има редуктор и същият "се подключва" с маркучи към охладителната система?
            Нужно е при по-големите двигатели, при по-голям дебит поради разликата в налягането, замръзва влагата там където е падът. Някъде 1,6-1,8л атмосф. двигател е границата.

            1,3 Жигулка на метан ще пали и при -30 и при -50 вероятно.
            байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
            Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
            Суперспам - спама на суперите

            Коментар


            • Bogoljub Gagic
              Bogoljub Gagic коментира
              Редактиране на коментар
              Оф, то и на LPG много хора "за икономиЙ" палят с ръчно принудително включване само на газ. После ривЪт, че "мембрана скъсАли", че не знам си какво си...

            • Пенчо
              Пенчо коментира
              Редактиране на коментар
              Гадич, чак сега ли разбра, че икономията е майка на мизерията?
              А аз си мислех, че с това се изхранваш.

              п.с. абе толкоз ли намаля/ покрай короната/ работата на ЧСИтата, че по цял ден висите по форумите?

            • Джоу (x3mrjoe)
              Джоу (x3mrjoe) коментира
              Редактиране на коментар
              ... и си слагат метанови уредби. lol:

              Ако Гагич си вземе дизел и почне да налива отработено олио и масло, значи обикновените хора които са се наиграли с "бързи кредити" може и да глътнат въздух.

          • #8
            Също така на специалистите - метанАджии препоръчвам да се замислят как се продава метан на килограм ? Да прочетат (Гугльо знае всичко) колко кубически метра правят 1 килограм метан и как тези куб. метри влизат в трите бутилки на примерно "Елантрата" на бакшишо?
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • DBRS
              DBRS коментира
              Редактиране на коментар
              Непълен е вАпроса тиЙ (демек неточен) - за точен отговор е нужна и температура и надморска височина и чистота на метанЯ (толко ли е трудно да се досетиш, че се мерят и смятат в реално време)
              пп
              моите метанки винаги са били с единична бутилка

          • #9
            Метанът е газообрзен, пропанът е втечнен.
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • Bogoljub Gagic
              Bogoljub Gagic коментира
              Редактиране на коментар
              Само с оглед транспортирането му, преди продажбата, е това разделение. Като го наблъскат в бутилките на метановата уредба, метанът се втечнява. Един човек горе го написа: https://offroad-bulgaria.com/forum/%...42#post6710042 , ама видни теоретици веднага го оплюха.

            • DBRS
              DBRS коментира
              Редактиране на коментар
              Гагич, метанЯ само с компресия мноооого трудно се втечнява - гугли за "критична температурЯ"

            • p-pleven
              p-pleven коментира
              Редактиране на коментар
              компресиЙ?

          • #10
            DBRS коментира
            Днес, 18:06
            Непълен е вАпроса тиЙ (демек неточен) - за точен отговор е нужна и температура и надморска височина (толко ли е трудно да се досетиш, че се мерят и смятат)
            Така смяташ ти, дето не си виждАл метанова ОреТба (туй по форумному) и не си стъпвАл в метанстанция.
            Ще те улесня - от кубик и половина до два кубични метра (според температурата, нали така искаш) правят 1 килограм метан. На едно зареждане бакшишите сипват поне 10 килограма. Та навАпросът е как аджеба влизат 20 (двадесет) КУБИЧНИ МЕТРА метан в три бутилки по метър дължина и 30 см. в диаметър ?
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • Juiced
              Juiced коментира
              Редактиране на коментар
              Влизат като се компресират до 200 бара, по същият начин както водолазите си компресират въздуха в аналогични бутилки. Те дали го втечняват?

          • #11
            Да, метанът се съхранява в газообразно състояние под високо налягане в бутилките.
            HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

            Коментар


            • #12
              rosen_offroad
              #126.2
              rosen_offroad коментира
              Днес, 18:05
              Oф Гагич, колко си имАл по физика и химия?
              Бе ква физика, ква химия, бре човек? На 205 бара налягане се втечнява на стайна температура, бре? В такситата се кламбучка и бълбука при клатене.
              "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

              Коментар


              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Нужда от изпарител(по-скоро топлообменник) има при всяко разширяване на обема.
                Независимо дали е от течна или от газова фаза. Има ли разширяване-има и охлаждане.
                А щом има охлаждане-трябва студа да се компенсира за да не замръзва редуктора.

                А при LPG му казваме изпарител(всъщност правилното му име е "редуктор-изпарител") защото там става изпаряване на течната фаза на газта.
                Ако няма изпарение-става обикновен редуктор, без изпарител. Ама пак замръзва, и иска отопление.

              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                Изпарител му казват маСторите в БГ. Тъй му казват и търговците. Терминът е придобил граждáнственНост.
                А CNG и LNG се различават по начина на транспортиране, не по това в какво състояние са в бутилките на колата с такова гориво.

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Както казах-техническият термин е "редуктор-изпарител". Хау!

            • #13
              Колата която бракувах, имаше метанова уредба с 15 килограмова бутилка , която събираше от 13-14 килограма лятотто , до 16-18 зимата . (Това по колонките на станциите) При мен изкара около 17-18 смени на масла като някои бяха с лонг лайф ... абе над 200 000 километра . Не коментирам какво има и какво няма . Казвам , че когато имах проблем с инсталацията и не можеше да обръща на бензин , се караше само на метан , така 2 зими.Никакви проблеми .Бутлката беше на размер, колкото 80 литров бойлер. В един сервиз ми казаха , че 1 кило е грубо 5 литра .. малко повече .. ама грубо 5 .
              Това е моя житейски опит
              Не се ангажирам с научни титли
              Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
              За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

              A1+

              Коментар


              • #14
                Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                Също така на специалистите - метанАджии препоръчвам да се замислят как се продава метан на килограм ? Да прочетат (Гугльо знае всичко) колко кубически метра правят 1 килограм метан и как тези куб. метри влизат в трите бутилки на примерно "Елантрата" на бакшишо?
                Уффф...
                LPG (liquefied petroleum gas)
                CNG (Compressed natural gas)
                И СЪМ ВИЖДАЛ метанова уредба, даже съм я слагал на дизел...
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • Bogoljub Gagic
                  Bogoljub Gagic коментира
                  Редактиране на коментар
                  А-а-а-а, къщичка за пильенца, пЪрдон, запалка за цигари с LPG виждàл ли си? От ония по 20-40 ст. прозрачните? Какво има вътре? Течност? А като я счупиш (пр.- праснеш с чукО) какво става с течността?

                • Кольо
                  Кольо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Става каквото става в изпарителя на колата с LPG-изпарява се газта.
                  Това какво общо има с факта, че метана не е течен в бутилката на колата?

              • #15
                Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                Така смяташ ти, дето не си виждАл метанова ОреТба (туй по форумному) и не си стъпвАл в метанстанция.
                Ще те улесня - от кубик и половина до два кубични метра (според температурата, нали така искаш) правят 1 килограм метан. На едно зареждане бакшишите сипват поне 10 килограма. Та навАпросът е как аджеба влизат 20 (двадесет) КУБИЧНИ МЕТРА метан в три бутилки по метър дължина и 30 см. в диаметър ?
                Епа колико да съм не виждАл,
                мойта кочинка, беше една от първите в БГ, де минаваше с една бутилка с едно зареждане(14-15кг.) 350км, кога метанстанциите в България нямаха 10 бройки

                Ко толко те влече, грубо кръчмарски, 80л. ги умножи по 200-222 па смЕтаЙ
                байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                Суперспам - спама на суперите

                Коментар


                • Bogoljub Gagic
                  Bogoljub Gagic коментира
                  Редактиране на коментар
                  Требеше да свАлиш бутилката и да я разклатиш, зер-чунким-белким-санким чуеш вътре едно бълбук-бълбук, ако е добре напълнена. Сал едни 60-70 кила, нимой ти се опря

                • DBRS
                  DBRS коментира
                  Редактиране на коментар
                  объркА пропанЯ с метанЯ
                  Читавите метан станции изсушават метана, преди да те зареждат (както и преди да ги заредят тях!) Съответно - бълбук-бълбук на метанова бутилка - Е проблем! А не нормалност.

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X