Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Много трудно палене на газ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Много трудно палене на газ

    Да така е, и аз това се опитвам да обясня.
    Само че ще му предложа нещо друго , за да си спести време и стартер.
    Започни да развиваш месинговия винт, при изваден маркуч, за да усетиш кога ще започне да излиза газ. След това вкарай маркуча и си настрой оборотите.
    Но преди това се убеди, че ти работи електрическия клапан на изпарителя. Махни му едната жица, подай контакт, допирай и махай жицата до обувката за да се убедиш че щракането което се чува е от този клапан, а не от главния. И гледай да си на проветриво, за да не се взривиш от някоя искра
    Ако клапана щрака, винта се развива, но газ не излиза, търси някакви запушвания.

    Коментар


    • #62
      От: Много трудно палене на газ

      Прав си. Точно тоя модел изпарители имат един досаден проблем с клапана. А той се изразява в това, че гумичката е надяната върху котвата и понякога изпада от нея и може да остави клапана блокирал. Но най-често винаги остава полуотворен и при продължителен престой осезаемо около колата си мирише на газ а разхода се увеличава значително (щото постоянно си изтича газ). Аз го лекувам със силиконово лепило на Локтайт (може и друга марка, ма да е читаво). И не бих си играл с кабелните обувки при положение, че има изтичане на газ. Пускането и спирането може да си го прави от контактния ключ, да не стане някой фойерверк.
      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
      Неизвестен мъдрец

      Коментар


      • #63
        От: Много трудно палене на газ

        Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
        Може и така да е.
        Но тогава този винт защо въобще трябва да го има конструктивно, а и електрическия клапан на изпарителя?
        От къде ще мине газ за първоначалното пускане? Винта на мембаранат ще бъде регулиран толкова хлабаво, че газ ще се пропуска едва ли не и при загасен двигател. Нали точно от това бягаме, с цел безопасност.
        Ами не занам, тези работи не съм си ги измислил аз. Пише ги в инструкцията на всеки, дори и Турски изпарител. Първо винтчето за празен ход, след това винтчето с пружинката докато се усети лека промяна на оборотите на празен, и евентуално четвърт назад. Само че сега не помня точно посоките...
        А какво прави месинговия винт? Байпас на мембраната. Много безопасно?! Електрическия е ясно защо присъства-замества вакуумния. Правилно регулирания изпарител трябва да пропуска съвсем малко ,или изобщо да не пропуска когато няма подналягане по маркуча. Сега ми обясни защо този винт го няма конструктивно на вакуумните изпарители?
        А пък сравнението на лека кола с джип като разход е...no comment
        Калин Владов,09РСПБЗН

        Коментар


        • #64
          От: Много трудно палене на газ

          А не пропускаш ли факта, че ключа автоматично прекъсва подаването на ток към ел. клапана ако липсва искра от бобината в продължение на няколко секунди? Това, че някой е решил да го модифицира е съвсем друга тема. И именно защото тоя винт го няма на старите изпарители, затова като напълниш бутилката колата работи по един начин, като понамалее газта - по друг. Щото тоя редуктор, дето е с дебелата мембрана и пружина отзад, не е най-прецизния регулатор ...
          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
          Неизвестен мъдрец

          Коментар


          • #65
            От: Много трудно палене на газ

            Така, и понеже репликата е отправена към мене да допълня, това което пише Куздов, към колегата.

            "Правилно регулирания изпарител трябва да пропуска съвсем малко ,или изобщо да не пропуска когато няма подналягане по маркуча. Сега ми обясни защо този винт го няма конструктивно на вакуумните изпарители?"


            Да, този винт действително го няма на вакумните изпарители, и там се играе с натягането на пружинката.
            НО, пак имаме едно голямо НО!
            Вакумната мембранка за която говорим при този тип изпарители, когато няма вакум в колектора, притиска клапата на вторичната степен и НЕ ДОПУСКА изтичането на гориво при неработещ двигател.

            Ако се приеме, че завинтим този винт до край, и на електрически изпарител регулираме празния ход само с натягане на пружинката, ние по никакъв начин не можем да ГАРАНТИРАМЕ, че няма да изтича гориво при загаснал и забравен да се изключи двигател.

            На мойта си кола, бих правил каквито си искам експерименти, на моя отговорност.
            Но да давам съвети които биха застрашили живота на хората, няма да го направя.
            Питащия е поел достатъчен риск с това, че кара електрически изпарител без предпазната електроника.
            Толкова по въпроса.
            Дано се оправи!

            Коментар


            • #66
              От: Много трудно палене на газ

              Не,не е толкова по въпроса.
              Ако винта е развит(месинговия) изпарителя ти гарантира теч на газ,щом има напрежение! Няма значение в какво положение е мембраната,той я байпасира!
              В този ред на мисли,при завит винт имаме по-голяма сигурност. Но не това е идеята. При завит винт се постига правилния реглаж.
              Пример-развит винт(месингов)-за да се докара празния ход навиват пластмасовия. Ама във високите не стига газта. Тогава умниците мушкат чашката във въздуховода. В ниските работи,нагоре само тъпче и смуче яко газ. Е те тогава ме търсят.
              Няма спор за разликата м/у вакуумен и електрически,поне в реализирането на безопастността.
              А пък за разликата малко газ/пълна бутилка отново no comment...
              Редуцир-вентил нали знаеш какво е?
              Спирам по темата,който разбрал нещо разбрал...
              Калин Владов,09РСПБЗН

              Коментар


              • #67
                От: Много трудно палене на газ

                Аз разбрах, че нещо се опасяваш от изтичане на газ заради жигльора за ПХ. Ми теоретично е възможно, както е възможно да изпусне някоя леща или да се пробие тръба. Затова е измислен и автоматичния ключ и инерционния клапан на сондата. При правилно монтирана и поддържана уредба, вероятността да гръмнеш не е по-голяма от тая само на бензин. А това, че някой не умее да регулира тоя тип изпарители и му е по-лесно само с вакуума, като едно време на Москвето и навива жигльора докрай, ми негов си проблем. Има и грамотни газаджии, дето знаят какво правят.
                "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                Неизвестен мъдрец

                Коментар


                • #68
                  От: Много трудно палене на газ

                  Само ще вметна, че съм със стар изпарител Виали с електрически клапан, и реглаж с подобен месингов винт.
                  И няма никаква възможност за реглаж на натегнатост на пружинката, освен ако не се започне с побългаряванията.
                  Сега вече разбирам защо не са му оставили вузможност за реглаж...
                  И пак ще кажа, тези изпарители са създаени да се използват с електронна защита, а не да им се затваря винта за по-сигурно.
                  М-у другото за каква чашка във въздуховода става дума?

                  Коментар


                  • #69
                    От: Много трудно палене на газ

                    За кафе , дупчена (калиброван отвор ) с фаса на газаджията.
                    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Много трудно палене на газ

                      Е, човек винаги може да научи нещо...

                      Коментар


                      • #71
                        От: Много трудно палене на газ

                        Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                        ...Има и грамотни газаджии, дето знаят какво правят.
                        Малко са.

                        Байпасният клапан осигурява приток на газ независимо от разхода на въздух и съответства на автономната система за празен ход при карбураторите, която се намира под нивото на поплавъка. Като такъв е смислен само когато се прилага в подобна конструкция в автомобил който НЯМА автоматично регулиране на празния ход - стъпкови мотори, вакуумни механизми за обратна връзка и подобни. Приложен в двигател с автоматично регулиране на празния ход осигурява голямо колебание на качеството на сместа на празен ход в зависимост от работата на регулатора (поради ел. консуматори, климатик или повишен празен ход на студен двигател). На практика това се изразява в понижени обороти на празен ход при натоварване и/или миризма на неизгоряла газ при разтоварване.

                        Този клапан е любим на газаджиите защото позволява бързо да изгониш клиента с относително проста и прощаваща грешките настройка въпреки очевидния преразход на гориво и неоптималните режими на празен ход. Също не е задължително да го връщаш за донастройка след разработване на изпарителя, защото настройките на байпаса няма как да избягат до степен колата да гасне (99% от клиентите за дреболии като миризма или преразход няма да се върнат). На някои горивни системи (моноинжекционни на Вебер с междинен смесител примерно) това е и максимумът който може да се постигне поради екзотично организираният празен ход.

                        Адекватната настройка на изпарителя в общия случай изисква спиране на байпаса и прецизно настройване от винта за чувствителност докато се постигне вярна смес във всички ниски режими. Както и донастройка след разработване.

                        Винт за чувствителност имат всички изпарители поради абсолютната невъзможност да се произведат клапани и пружини с нужната прецизност. На Ловато и клонинги той е с удобна врътка за регулиране с ръка, на други (BRC примерно) се върти с инструмент.

                        Коментар


                        • #72
                          От: Много трудно палене на газ

                          Спор няма, това е точно така, както си го описал. Ама тук важи и принципът за пълното щастие. Не можеш с изпарител за 40 лв. да искаш хем да ти е евтино, хем да върви, хем да работи като на бензин. Все пак лично по мои впечатления, евтините изпарители с байпасен жигльор работят значително по-устойчиво и много по-рядко се налага задника ти да сърчи от мотора, отколкото с обикновен вакуумен такъв. Колкото до значителни разлики в разхода при единия или другия вид не съм забелязал. Те принципно са едни и същи и няма от къде да дойдат, освен при наистина неграмотна настройка.
                          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                          Неизвестен мъдрец

                          Коментар


                          • #73
                            От: Много трудно палене на газ

                            Да, и аз не оспорвам че байпасния ще се лъже от разните системи за корекция на обороротите.
                            Но пък питам, как ще осигурим достатъчно газ за да запалим?
                            Малкия вакум при въртене на стартер едва ли ще е достатъчен за адекватно поведение на мембраната на вторичната, или поне ще става много бавно. То и ако беше достатъчен, нямаше да го има електромагнита за "почерпване" при вакумните изпарители.
                            Вече със сигурност ще се намеси и факторът твърдост на мембраната, в зависимост от ниските температури, когато се пали на студено. Ще кажете, ами пали на бензин...


                            А към питащия, какво стана? Някакви резултати? Или само чешаме клавиатурите

                            Коментар


                            • #74
                              От: Много трудно палене на газ

                              Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
                              ...Малкия вакум при въртене на стартер едва ли ще е достатъчен за адекватно поведение на мембраната на вторичната, или поне ще става много бавно.
                              Ела го кажи на Ужаската след втория-третия оборот на стартер. Дъртите инжекционни Рено дето ги имам на бензин палят по-бавно отколкото на газ. Ама аз на бензин не паля защото износва двигателя

                              п.п. газ категорично не изтича при спрян двигател и на трите коли, а на вакуумния изпарител на Фатмака почерпката не е свързана. Полза от нея съм усетил един единствен път ама температурите тогава бяха под -20 (тогава си беше свързана).

                              Използването на байпасния клапан за пусково обогатяване е доста встрани от основната му функция. Единственото му легитимно приложение го написах по-горе, а ако някоя кола няма сила да си засмуче газ от изпарителя докато се върти стартерът, значи не е подбран правилният изпарител (или двигателят идва малък).

                              Коментар


                              • #75
                                От: Много трудно палене на газ

                                Днес направих 'ревизия' на изпарителя. Разглобих го почистих го и го сглобих както си беше. Свалих задния и предния капак. Сега обача като дам на контакт се чува изтичане на газ но не от маркучите към двихателя а от някъде другаде. Не мога да разбера точно от къде...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X