Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблемни клапани в жегите (?)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблемни клапани в жегите (?)

    Здравейте.
    Колата е фронтера б, 2.2, обикновена газова.
    Миналата година на път в жегите ми се появи следния проблем - гася на бензиностанцията ( стигнал съм на газ до там ), пълня, паля на бензин, превключвам на газ - йок! Релето на бутилката щрака, но газ не влиза в колекторите... както и да е, нямах време да се занимавам тогава и стигнах дестинацията на бензин. На следващия ден колата без проблеми превключи на газ и повече този проблем не се появи... до тези дни.
    При студен двигател без грижи превключва на газ, но като загрее не иска - цъка клапана на бутилката, но газ не пуска... Първо си мислех, че е електрически проблем, но днес при замерване видях, че като мина на газ, на клемите на клапаните ( този на тръбата и този на изпарителя ) идват 12 волта ( клапаните са вързани успоредно ).
    Дайте идеи как да процедирам - бъг или фийчър е това, подлежат ли тези клапани на някаква поправка или директно смяна, може ли някаква интервенция по тях да се извършва на паркинга пред блока или директно на газаджия ( от гледна точка на изтичане на газ и пипкавост на работата )...?

    Сега като се замислих.. има ли вероятност дертът да идва от клапана на бутилката... той всеки път си цъка, но това дали означава, че работи коректно?
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:brc 01.jpg
Прегледи:1
Размер:68.3 КБ
ID:6094594Натиснете снимката за да я уголемите

Име:brc02.jpg
Прегледи:1
Размер:57.6 КБ
ID:6094595
    Последно редактирано от _kalata_; 19-07-15, 00:02.

  • #2
    От: Проблемни клапани в жегите (?)

    Отколешен проблем,оставяш на контакт и чукаш клапана отпред с гаечен ключ или подобно и палиш
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • #3
      От: Проблемни клапани в жегите (?)

      Я, не съм бил само аз.

      Най-пострадал е клапанът на бутилката защото жиците до него са най-дълги и съответно не стигат 12 волта ами 9 примерно. Жегата вдига налягането в бутилката, а клапанът има такова устройство че магнитното поле трябва да преодолее налягането за да задвижи котвата.

      Коментар


      • #4
        От: Проблемни клапани в жегите (?)

        И става електромеханичен бъг.
        Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

        Коментар


        • #5
          От: Проблемни клапани в жегите (?)

          Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
          Отколешен проблем,оставяш на контакт и чукаш клапана отпред с гаечен ключ или подобно и палиш
          Газ-превключвателят не отваря предните клапани преди да е "усетил" че двигателят върти. Задният не минава през такава проверка.
          Ще си сглобя двойка крокодилчета за директен "+", ще се запася с нещо тежко, евтино и държавно и ще дебна в засада


          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Я, не съм бил само аз.

          Най-пострадал е клапанът на бутилката защото жиците до него са най-дълги и съответно не стигат 12 волта ами 9 примерно. Жегата вдига налягането в бутилката, а клапанът има такова устройство че магнитното поле трябва да преодолее налягането за да задвижи котвата.
          Хм.. задният клапан не съм го замервал, но ясно и отчетливо го чувам да щрака... викаш ел.магнита си щрака, но пружината не може да отвори?
          А каква е логиката от жегата жиците да вдигат съпротивлението? А между другото, не съм сигурен дали жиците до отзад са най-дълги.... имам леки подозрения, че кабелите до предните клапани вървят с тръбата до бутилката и от там обратно до таблото ( никога не ходете в софгаз на горубляне! ).


          Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
          И става електромеханичен бъг.
          Ако още някой се оплаче от същото, директно го категоризираме като неописан фийчър... скрита екстра "разбираш ли начи"
          Последно редактирано от _kalata_; 19-07-15, 13:05.

          Коментар


          • #6
            От: Проблемни клапани в жегите (?)

            По евтините клaпaни нa бутилките знaм ,че го прaвят товa,но гaрaнция нямa!Осигурявaне нa стaбилизирaне нa нaпрежението?Успех в решaвaнето нa проблемa!
            Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

            Коментар


            • #7
              От: Проблемни клапани в жегите (?)

              Кво нещо е днешната техника. Жиците същите, газта уж и тя пак толкова се надува, моторът и той, а клапан пусти... .
              А тези простотии се правят от името на всички ни.
              Даника
              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

              Коментар


              • #8
                От: Проблемни клапани в жегите (?)

                Ако не ти се чука по клапана си вземи един или два магнита, от говорители например. Когато ти направи пак проблема слагаш магнита върху клапана и той остава в отворено положение.
                Баща ми си кара Еспейса, от няколко години вече, с перманентно поставен магнит върху клапана при испарителя - за сега няма проблем.
                Keep the shiny side up, all four on the floor and with any luck I will see you on the trail!
                Daihatsu Feroza F300 1.6 16V

                Коментар


                • #9
                  От: Проблемни клапани в жегите (?)

                  А добре де, тия клапани подлежат ли на някакво сервизиране - отваряне, почистване, смазване... или всеки път нов и колкото изкара?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблемни клапани в жегите (?)

                    Преработена бобина или клапан.
                    А тези простотии се правят от името на всички ни.
                    Даника
                    Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблемни клапани в жегите (?)

                      Най-вероятно клапаните са задръстени с графит и стружки. Тая гад минава покрай филтъра и се набива по стеблото и пружината.
                      На открито, затваряш крановете на бутилката и внимателно разглабяш и чистиш.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблемни клапани в жегите (?)

                        Първоначално публикуван от _kalata_ Преглед на мнение
                        Газ-превключвателят не отваря предните клапани преди да е "усетил" че двигателят върти. Задният не минава през такава проверка...
                        А каква е логиката от жегата жиците да вдигат съпротивлението?
                        На повечето АГУ и предния с филтъра, и на изпарителя, и на бутилката клапана се задействат веднага щом включиш контакт и след 1-3 секунди се изключват ако двигателят не се завърти. Твоето ако прави нещо различно е някаква екзотика.

                        Ако чуваш че клапанът на бутилката трака значи вероятно се задейства и не ти е той врагът. В него има само един подвижен детайл и ако той се е поместил така че и звук да издаде, работата е свършена.

                        От жегата съпротивлението на жиците нараства ама малко и не това е същественото. Нараства обаче (с много) налягането в бутилката и силата с която електромагнитът дърпа запушалката става недостатъчна. Всичките тези клапани са направени така че налягането от бутилката да натиска запушалката в посока затваряне.

                        Моят Еспас от 2-3 дни не вървеше на газ и днес можах да го погледна. 19 волта дадох клапана на бутилката (от захранване на лаптоп) и нещата потръгнаха. Нататък вървеше, сигурно защото се напълни и тръбата след него с газ и налягането от двете му страни се поизравни. Явно гадният фокус се случва като свършиш горивото и сипеш после. Тръбата празна, бутилката пълна и разликата в налягането е голяма. Мернах напрежението - нормално до него стигат 10.4 волта. Явно му стигат при нормална обстановка.

                        Първоначално публикуван от _kalata_ Преглед на мнение
                        А добре де, тия клапани подлежат ли на някакво сервизиране - отваряне, почистване, смазване... или всеки път нов и колкото изкара?
                        Не съм виждал да се продават гумички за тях. Няма и какво да му смазваш - единственият подвижен детайл се мие непрекъснато от горивото и каквато смазка сложиш там ще иде веднага всичката в изпарителя.
                        Първоначално публикуван от ak101 Преглед на мнение
                        Най-вероятно клапаните са задръстени с графит и стружки. Тая гад минава покрай филтъра и се набива по стеблото и пружината.
                        На открито, затваряш крановете на бутилката и внимателно разглабяш и чистиш.
                        Боклуци (железни стружки) теоретично може да посъбере ама единствения който съм разглобявал (от бутилка) след около 40000км пробег не беше събрал. Тоя на филтъра съвсем няма откъде да събере защото е след филтъра. На изпарителя клапана обикновено си има нова гумичка в ремонтния комплект ама боклуци в него също не съм намирал. Максимум - фин слой графит който теоретично даже представлява смазка. И това като газ изобщо не подбирам и филтъра често ми се набива с какво ли не.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблемни клапани в жегите (?)

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          На повечето АГУ и предния с филтъра, и на изпарителя, и на бутилката клапана се задействат веднага щом включиш контакт и след 1-3 секунди се изключват ако двигателят не се завърти. Твоето ако прави нещо различно е някаква екзотика.
                          Това не го знаех... стигнах до този извод след като ми изгоря бензиновата помпа и ми се налагаше да паля на газ - контакт директно с позиция за на газ, отчетливо щракане откъм бутилката и после въртя.. по някое време се чува/усеща едно глухо щракане откъм двигателния отсек и веднага след него припалваше.
                          Така и така в момента си развозвам мултицета, та ще хвана да видя какво точно се случва.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблемни клапани в жегите (?)

                            От жегата налягането отзад в тръбопровода се вдига,бутилката има обем и компенсира,тръбопровода няма накъде.В събота един с ибиза пред мен неможа пистолета да вкара газ,с отверка удари съчмата на 4 път и изпусна леко ,та зареди.При директен удар върху нея не отлепи,чак на четвъртия път,смятай какво е налягането в зареждачката.След и преди клапаните не е такова,но пък и котвата не е толкова силна,вариянта е да свалиш няколко витки от бобината,така тока ще стане по голям,колко витки,мери с ампермер.
                            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                            Анатолий Пейчинов o8875о9815
                            https://dvrbg.com/

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблемни клапани в жегите (?)

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

                              Боклуци (железни стружки) теоретично може да посъбере ама единствения който съм разглобявал (от бутилка) след около 40000км пробег не беше събрал. Тоя на филтъра съвсем няма откъде да събере защото е след филтъра. На изпарителя клапана обикновено си има нова гумичка в ремонтния комплект ама боклуци в него също не съм намирал. Максимум - фин слой графит който теоретично даже представлява смазка. И това като газ изобщо не подбирам и филтъра често ми се набива с какво ли не.
                              Личен опит с клапан и евросонда Романо на 15 000. Толкова бяха задръстени, че не можеше да мръдне стеблото. През филтъра си минават всякакви гадости и се отлагат на най-неприятните места.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X