Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

    (направете справка за същността на "степен на сгъстяване" и "компресия")
    Благодаря за поправката грешката е моя.
    Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

    Коментар


    • #17
      От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

      Здравейте колеги вече съм на газ но с Вектра А 1.6 моно,газовата е обикновенна ловато Благодаря за мненията на всички.
      Едно бързо въпросче до сега не съм се занимавал с газови никога,повечето дизели на който си караш без да пипаш нищо и са вървяли безпроблемно,Астричката и тя нямаше никакви проблеми работи като часовник не мени обороти и тн. Та сега Вектрата държеше малко високи обороти на газ и комшията ми врътна някой винт (не успях да видя кой точно) и ги намали,после покарах и на загрял двигател леко тресе на празен ход.
      Въпроса ми е кой точно винт те са 2 единия е пласмасов другия е месингов (пласмасовия като го въртя и няма никаква промяна) а третото е за източване на масло (нямам идея как се сабира там и през колко време се източва)
      Има ли някакви специфики при ползването на газова уредба?
      И за ключа да попитам когато е на положение 2 колата пали на бензин и когато и подадеш по рязко газ обръща на газ,в положение 1 е на бензин а има едно междинно то за какво е?
      Поздрави!
      Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

      Коментар


      • #18
        От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

        Честито. Регулиране има на самия изпарител, от там настройваш колко газ да ти пуска и колко да е обогатена горивната смес. Другото регулиране е от кран на маркуча след изпарителя - може да е единичен или двоен, там регулираш само дебита, който отива към двигателя. Сложно го обясних, но дано си ме разбрал. Настройка си правиш според вървенето и горенето - докато ти хареса. Ключа има 3 позиции - газ, бензин и неутрално, ако колата е карбуратор при прехвърляне от бензин на газ минаваш през неутралното, докато изгори бензина в карбуратора и след това обръщаш на газ.
        Ford Maverick II 2.3 XLT
        Ford Mondeo MK5

        Коментар


        • #19
          От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

          Благодаря ''намалих'' и газ-та с половин оборот и не намерих разлика във вървежа.Ще продължа да намалям периодично докато хвана точното съотношение вървеж-разход,-това регулиране го направих от маркуча след изпарителя който се разделя на две.А месинговия винт на изпарителя ли беше за празех ход?
          Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

          Коментар


          • #20
            От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

            Той е за обогатяване на сместа и влияе и на оборотите, пробвай да го развиеш половин или четвърт оборот и трябва да се вдигнат, навий малко от крана на маркуча за да компенсираш по-богатата смес. Играчка му е чалъма
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • #21
              От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

              Здравей, колега! Честита придобивка! Сега за притрисането на малки обороти - регулира се от пластмасовия винт на изпарителя. Оставяш колата да загрее хубаво. Започваш да завиваш пластмасовия винт на дясно, докато двигателя започне да тресе по-осезаемо. От това положение почваш да развиваш на ляво. Оборотите ще се повишат до едно ниво и след това отново ще паднат като ще дойде момента на ново притрисане. От това положение завиваш винта отново на дясно на половин оборот и ако имаш достатъчно добър слух, вече си с добреработещ на празен ход двигател. След това може да си поиграеш с винта, който е на маркуча между изпарителя и моноинжекцията. Отново при загрял двигател развиваш този винт на 2 оборота на ляво. Пробваш колата на някоя спокойна отсечка как ускорява до ~ 60км/ч. Ако ускорява като хала, спираш и завиваш 1/2 оборот на дясно. Пак пробваш и завиваш след всяка проба по 1/2 оборот, докато колата почне да не ускорява като хората. От това положение развиваш на ляво 1/2 оборот и ускоряването трябва да се подобри достатъчно. Ако все пак много не ти харесва, развий още 1/2 оборот на ляво. При добре свършена работа ще имаш приемливо вървене и приемлив разход. Ако не ти е много ясно кое как става, драсни едно ЛС и ще го преслушаме заедно. Успех в регулирането!
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • #22
                От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                Благодаря ще пробвам и ще пиша за резултата.Направи ми впечетление,че вектрата на газ е много по-тиха,Астричката е по шумна,а е пълна инжекция с едно гърне повече и предпазните ламарини на колектора.Харесва ми и леко глухия басовит звук от вектрата.А също така сега покарах Астрата и ми се струва,че вектрата върви повече а на теория трябва да е обратното
                C14SE го дават 82к.с и 113 NM ,а C16NZ 75к.с и 125NM предполагам,че от там идва разликата Астрата е с доста екстри климатик,хидравлика ел пакет който също сигурно оказва влияние.
                Поздрави!
                Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

                Коментар


                • #23
                  От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                  Честито! И аз се сдобих с колица ба газ преди известно време и ходих на разни газаджии дето само я разцентроваха пивече.
                  Та ако може колегата Коко да даде максимално ясни инструкции по настроиването на газовата. Знам че има специалисти, но от такива сега колата ми има нечоносим разход и никакъв вървеж.
                  От наблюденията ми, досега никои не е въртял болчетата след изпарителя (2 на брой) дето влизат в газовата.
                  Проблема беше,че колата гаснеше от самосебе си на празен хид, при това не винаги.Примерно от 10 паления 2 притриса на празен ход, понякога и в движение. Не е голям приблем, но примерно чакам на светофар и тамън да тръгна тя изгасне ...
                  Та МОЛЯ, ако някой може да ми даде оростичко опътване как да отстраня гадното гаснене /тресене.
                  - само за информация -тръбата на възд. Филтър е с коляно да бе духа право в него!
                  -газовата е Ловато, изпаритекя има 2 черни врътки - една на дъното и една отстрани + 2-те врътки след изпарителя след които ина маркучета влизащи в плочката. Да отбележа - по едната от двете дупки с отвоите на плочката има нагар! Извинявам се за неточнуя език ма и аз дисега съм бил все дизелджия.

                  Поздрави!
                  п.п. на бензин работи безупречно!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                    Работата на един изпарител се регулира с 3 врътки:
                    1. Вентил за празен ход - при мен месингов
                    2. Вентил за минимална газ - при мен пластмасов
                    3. Вентил за максимална газ - врътка на тройника на маркучите след изпарителя

                    Наскоро си купих нов турски изпарител и (о чудо!) той се продава с инструкция за настройване. Прочетох я и я приложих - доволен съм от резултата. След първоначалното настройване ми се наложи да донастройвам съвсем мъничко.

                    Ето какво гласи инструкцията:
                    Прави се на загрял двигател
                    Запалете колата и минете на газ
                    Отворете до край вентил (3)
                    Затворете до край вентил (2)
                    Регулирайте вентил (1) докато докарате оборотите до същите както на бензин - примерно 800 об/мин
                    Започнете да отваряте вентил (2) - около 8 пълни оборота - докато оборотите на двигателя започнат да се вдигат. Върнете леко назад докато станат отново нормални (800)
                    Форсирайте двигателя до 3000 об/мин и задръжте
                    Започнете да затваряте вентил (3) докато оборотите спаднат под 3000. След това върнете до 3000
                    С това настройката е готова.

                    На мен след това ми се наложи да регулирам само оборотите на празен ход с 1/2-1/4 оборот напред-назад.
                    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                      А също едно въпросче защо всмукателя преди филтъра (който трябва да дърпа свеж въздух) ми е насочен точно към изпускателния колектор (от където идва жега)?Предполагам,че е направено с цел подобряване на сместа?На други коли на газ пък съм виждал с тиксо да е запушен наполовина?
                      И още един лайшки въпрос изпарителя ми е вързан паралелно на парното при положение,че при вектра няма клапан на парното и водата винаги минава от там?Какво ще се промени ако примерно го вържа последователно?Ще се отрази ли по-някакав начин на настройката и работата на газ?
                      Извинявам се за глупавите въпроси но не намирам обоснован отговор в нета.
                      Поздрави
                      Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

                      Коментар


                      • #26
                        От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                        Ако питате мене чалъма му е да дадете 25 лв за газ анализатор и да ви настроят колицата. Ще си избиете парите, повярвайте!
                        Кольо Динев

                        Коментар


                        • #27
                          От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                          Ето малко пояснения от разбиращ човек:


                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:006120631_big_191.jpg
Прегледи:1
Размер:68.1 КБ
ID:5519140

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:img100.jpg
Прегледи:1
Размер:116.5 КБ
ID:5519148
                          Последно редактирано от коко келеша; 17-09-13, 09:20.
                          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                          Из "Златния телец"

                          Коментар


                          • #28
                            От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                            Първоначално публикуван от racer92 Преглед на мнение
                            Ако питате мене чалъма му е да дадете 25 лв за газ анализатор и да ви настроят колицата. Ще си избиете парите, повярвайте!
                            Нямам нищо против хората да дават пари на газ анализатор. Всеки има право сам да реши какво да прави с парите и времето си. Интересно е, че разни газаджии правят настройките само с 2 от 3-те врътки: (2) и (3), а врътка (1) не се пипа изобщо - все едно не съществува. Казано с други думи: Настройват празния ход с врътка (2). Красотата на това уникално решение е, че струва примерно едни 25 лева, които човек дава и си мисли, че го е обслужил професионалист.

                            Едно време имах един Опел Кадет - с карбуратор. Смукателя на филтъра имаше клапа с две положения: зима/лято. На положение "лято" смучеше от една тръба, която свършваше зад радиатора. Не много студен, но не и много топъл въздух. На положение "зима" смучеше от друга тръба, която завършваше точно върху изпускателния колектор. Така да се каже според Опел зимата свежият въздух има нужда от допълнително подгряване. Студен въздух = по-плътен, съответно повече кислород на единица обем. Топъл въздух = по-рядък, съответно по-малко кислород на единица обем.
                            За запушена всмукателна тръба на половина запушена с тиксо или друго подобно мога да кажа само едно: Няма как това да върви добре на бензин. Който взима такова решение скопява колата. Аз бих седял далече от газаджии, които прилагат подобно решение, за да регулират пропорцията газ/въздух.
                            Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                              Именно!
                              - нали ходих на такъв "професионалист ", само ми разстрои колата. И той ползваше само 1 врърка. А иначе опътването ще го пробвам още сега. Само да прегледам изпарителя колко врътки има

                              Поздрави!
                              п.п. дано автора на темата да не се сърди, че я ползвам

                              Коментар


                              • #30
                                От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                                Лош късмет явно. Там където ходих аз хората бяха коректни, направиха ми комп. диагностика, провериха свещите и кабелите, след това настроиха и газовата. Колата ми дава разход Стара Загора-Китен 8/100 газ, по магистралата съм карал 120 макс 130 но на малко места, а извън нея съм спазвал ограниченията. Бяхме 4ма човека. Колата е Вектра Б 1,6 инжекцион с обикновена АГУ. На бензин ме съмнява да даде по-малък разход. Дори съм забелязал че на газ ми върви по-добре (може би имам запушени инжектори, но и изправните вектри не вървят много по добре от моята на газ). Иначе редовно пътувам Стара Загора-София там си ми дава 9-10/100 ама с много по душманско каране.
                                Има и друго нещо. Вижте последният пост от снимката: Регулирането на минималният разход може да отнеме месеци- при хората с оборудването става веднага! Съжелявам че не сте намерили коректни майстори.
                                А и честито на колегата и само безаварийни километри. Не искам да насаждам мнението си, затова и в първият пост съм написал "ако питате мене"...
                                Кольо Динев

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X