Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разлики между климатик и климатроник

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Разлики между климатик и климатроник

    Мерси колега за хубавото обяснение
    Аз на моето Корандо като му пусна климатика и то спира горкото
    Добре , че не обичам климатици по-принцип..

    Коментар


    • #32
      От: До: Разлики между климатик и климатроник

      Първоначално публикуван от radolino1 Преглед на мнение
      А ако се монтира механичен термостат скрит някъде дискретно по купето с удължени кабели и се закачи за бутона он/офф на обикновен климатик.В последствие проба/грешка за да се намери подходящата температура?Мисля че ще се избегне досадното включване и изключване и простудата естественоМисля че всеки магазин за хл.техника предлага такива на разумни цени(да кажем Danfos)
      На рено 19 монтирах електронен ключ за терморегулация от най-евтиния на Добрикит. В резултат на това компресора включваше и изключваше с хистерезис 3С. Малко трудно намерих подходящото място на осезатела /датчика/, но се получи добре.
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • #33
        От: До: Разлики между климатик и климатроник

        Здравейте,
        А нужно ли е въобще монтирането на каквито и да е други датчици в ел системата на климатика ? Мога да говоря на базата на Мазда 323 и Терано. И при двата автомобила (струва ми се че на всички е така) има монтиран един термо датчик, който е "залепен" на кондензатора (вътрешното радиаторче). Работата на този датчик е да спира климатика когато температурата на кондезатора падне до окло 0 градуса. Това предотвратява обледеняването на кондензатора.
        Сега интересната част . Когато се пусне климатика кондензатора започва да изстива. Това колко бързо ще достигне той до тези 0 градуса зависи от струята на въздуха, която го обдухва. Ако тя е по - слаба той ще изстине по - бързо и климатика ще спре по - рано. От тук следва, че може да регулираме температурата в някакви граници от степените на вентилатора. Естествено когато се затопли този датчик той пак пуска климатика.
        Това го открих съвсем случайно на маздата и после видях, че тераното работи по същият начин.
        Така че ако искате просто да е хладно пускате на 1, а ако е голяма жега на 4.

        Коментар


        • #34
          От: До: Разлики между климатик и климатроник

          Само лека поправка .Вътрешното радиаторче се нарича изпарител.А външния кондензатор.
          П.С. Не всички коли имат датчици на изпарителя.
          Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

          Коментар


          • #35
            От: До: Разлики между климатик и климатроник

            Първоначално публикуван от joe007 Преглед на мнение
            ...
            Мерси за поправката. Малко става извън темата ама ...

            Явно колегата отгоре разбира а аз имам въпросче.
            Ако няма датчик какво става с изпрарителя? Нищо не му пречи да стане на буца лед. Струва ми се малко вероятно да не са превидили това.

            Коментар


            • #36
              От: До: Разлики между климатик и климатроник

              Измислили са компресори с променлив обем.
              FORD MAVERIK 2.7TD
              Тел.0898662817
              LZ1IID

              Коментар


              • #37
                От: До: Разлики между климатик и климатроник

                Ами чак на буца лед едва ли ще стане .По скоро се получава така. Когато се намали преминаването на въздух през изпарителя и неговата температура падне прекалено много се намалява изпаряването(преминаването на фреона от течна в газообразна фаза),вдига се налягането в системата и след като достигне някакво гранично налягане примерно 30 атм.,пресостата изключва компресора.Малко след това се стопля изпарителя ,налягането спада и пресостата включва наново компресора.Това може да се случи (повишеното налягане) и при нарушено охлаждане на кондензатора.
                П.С. Май нещо такова беше.Поне от това което знам,не гарантирам за 100% истина.
                Последно редактирано от joe007; 03-08-10, 22:57.
                Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

                Коментар


                • #38
                  От: Разлики между климатик и климатроник

                  прав си до съвсем в началото. Като се намали изпарението, намалява и налягането и натам всичко наопаки. И не малко климатици успяват да станат на топка лед, поне домашните. В колата не знам дали може без датчик за обледяване.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Разлики между климатик и климатроник

                    Та в реда мисли с моето разсъждение което както казах не твърдя че е точно си мисля:
                    Като се намали изпарението не намаля ли образуването на лед.Като също си мисля че съм виждал много климатици натрупали лед по външното тяло зимата,но не съм виждал климатик през лятото който да е станал вътре на буца лед.
                    А че не всички коли имат датчик на изпарителя съм сигурен.
                    Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Разлики между климатик и климатроник

                      Безгрижно можеш да направиш лед както отвътре така и отвън - с тази разлика, че ако вътрешният вентилатор запецне, вероятно по някое време ще се усетиш, че нещо не е точно в ред.

                      За контрол на температурата в изпарителя има и други начини - например по налягане на изхода му. Или с подбиране на такъв режим на системата, че фреонът да кипи при по-висока от 0 температура (такива инсталации имат и топлообменник за доизпаряване на фреона преди компресора)

                      Коментар


                      • #41
                        От: Разлики между климатик и климатроник

                        Аз верно забравих за ТРВ-то.
                        Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Разлики между климатик и климатроник

                          Моя опит с климатрониците сочи, че все още и в автомобилната индустрия, където всичко се знае много често лявата ръка не знае какво прави дясната. Ще дам за пример 2 автомобила, които имах последователно - Ауди 100 2.5 TDI и Волво V70, също 2.5 TDI - 5 цилиндровия двигател на VW. За да натъртя, колко идентични са 2-та автомобила по отношение на двигателя обръщам внимание, че всъщност (още в Италия) двигателя на Аудито е бил сменен с такъв от Волво (това е 100% сигурно и доказано).
                          И така - имаме 2 автомобила с еднакви двигатели. И 2-та са с климатроник. Хронологически първо имах Аудито. карах го 2 години и единственото нещо, което ми правеше впечатление беше, че повечко пуши отзад. Ходих на безброй диагностики, сменях катализатори - абе пуши си. Особенно през лятото. В същото време трябва да отбележа, че още като я купих тая кола нагласих климатроника на 23 градуса, на автоматично и забравих за него. Работата на климатроника се усещаше върху мощността на двигателя единствено по магистралата, когато карам с постоянна газ на 6-та. Усещането беше нещо като леко придърпване, осезаемо само за мен. Без загуба на мощност и т.н.
                          Когато жената взе да се кани да ражда 2-рото дете си казах - край. Стига с тези бегачки. Аз съм си за семейна кола. И без това ми бяха свършили точките в книжката - Аудито много бързо ги яде... И викам - тоя двигател е безсмъртен. Ще си взема с него. Още тогава знаех, че тези Волва са такива за това и си купих Волво V70 2.5 TDI - много широко, дълго и т.н. - наистина много удобна семейна кола (и да не забравим - доста грозна отвън).
                          Работата на климатроника, обаче тук беше съвсем различна. Аз бях забравил какво е да угасиш кола на светофар - е след като взех Волвото си припомних. Също така бях забравил какво е като натиснеш педала на газта (дори и на 5-та) колата да не скочи като ужилена. Е - с Волвото си припомних...
                          И пак напомням - това са 2 абсолютно еднакви двигателя, 2-та в отлично състояние.
                          Единственото обяснение, което мога да си дам е, че Аудито е имало някакво директно "компенсиране" на мощността на двигателя (или помпата) при включен климатик. Може би и за това през лятото повече пушеше, като изпреварвах разни колици из Петрохан. Честно казано - понякога си мисля, че това "обяснение" е много наивно, но ако аз бях инжинера, който се занимава с тези работи вероятно бих предвидил нещо такова.
                          Може и да съм си внушавал, но разликата при 2-та автомобила беше не "осезаема", а повече от ясна.
                          Та така, де - да се върна към първото си изречение - и Ауди и Волво вземат един и същи двигател с една и съща помпа. Не знам дали компресора на климатика си върви към двигателя, ама и да не е - вероятно и компресорите вземат от едно и също място. Германците, обаче са го направили да не се усеща, пък Шведите го направили да ти къса нервичките по светофарите и да трябва да го изключваш като изпреварваш из Петрохан. Че остави това, ами сложили и различни копчета за On и Off..., че да се чудиш кое кога да натиснеш
                          Suzuki GSXR
                          VW Touareg
                          Mitsubishi Pajero II

                          Коментар


                          • #43
                            От: Разлики между климатик и климатроник

                            Изкушавам се да споделя и моето мнение по въпроса. Според мен климатичните инсталации в автомобилите се делят на три вида.
                            1. Обикновен климатик. Включването и изключването става ръчно с бутон. Не позволява настройване на градуси. Регулирането на температурата в купето става с включване и изключване на системата и смесване ръчно на различен по температура въздух с помоща на бутоните за вентилация и отопление.
                            2. Климатик с електронно управление. Обикновенно е с дисплей електронен или аналогов. Настроените градуси се следят от системата със съответните датчици и пневматично или ел. управление на клапите за вентилация и отопление. Характерно при него е, че в първия момент в режим "Ауто" започва интензивно постъпване на студен или топъл въздух при високи обороти на вентилатора и в последствие температурата на въздуха се променя доближавайки се до зададената и интензитета на вентилатора спада. При достигане на настроената температура системата почти спира да духа. Ако е в ръчен режим на вентилатора той си работи но температурата на въздуха която вече е изравнена създава субективното усещане, че лятото духа топло, а зимата студено, тъй като в първоначалния момент температурната разлика е голяма. Повечето имат функция за
                            изчистване на предното стъкло и освежаване на въздуха. Разполагат с филтър на постъпващия въздух който периодично трябва да се сменя.
                            Тази система в разговорния език на дилърите и автоджамбазите се титулува като климатроник.
                            3. Климатроник. Това е инсталация която позволява обособяване на зони в автомобила с различен климат и индивидуално отопление/охлаждане. Двузоновия климатроник е разделен на предни-задни седалки, а четиризоновия позволява всяко място в автомобила да бъде с индивидуално отопление/охлаждане.
                            Виждал съм коли с двузонов климатроник, а за четиризонов само съм чел.
                            Относно загубата на мощност при включване на климатика моя опит е показал, че добре регулираната система не трябва да усеща "загуба на мощност". Освен компресора се въртят и вентилаторите /един или два/ което товари генератора и съответно двигателя. На служебни коли се е усещало включването, на моите Митсубишита не се усеща. Има системи при карбураторните и съответен софтуер на ЕКУ-то които компенсират натоварването да не се усеща субективно.
                            Извинявам се ако съм прекалил.
                            сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                            dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                            Коментар


                            • #44
                              От: До: Разлики между климатик и климатроник

                              Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                              На рено 19 монтирах електронен ключ за терморегулация от най-евтиния на Добрикит. В резултат на това компресора включваше и изключваше с хистерезис 3С. Малко трудно намерих подходящото място на осезатела /датчика/, но се получи добре.
                              Кои точно кит си ползвал от Добри ако може би ли споделил линк.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X