Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разлики между климатик и климатроник

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Разлики между климатик и климатроник

    Както написах по-горе една от колите е Сузики Гранд Витара с 2,5л бензин. При него, когато включа климатика се чувства доста осезаемо намаляване на мощността. Другата е Пежо дизел с 110к.с. При него почти няма разлика, когато е включен климатроника и когато е изключен. Именно и за това написах тази тема. Причината сигурно е или в съединител или в клапан, но разликата между работата на двете коли е голяма. При това едната е доста по-маломощна от другата.
    Благодаря на колегите
    LZ1AID

    Коментар


    • #17
      До: Разлики между климатик и климатроник

      Причината е, че едното е дизел, а другото бензин. Дизела (вероятно HDI) има по - голям въртящ момент ход и затова не усещаш осезаемо включването на компресора.
      Не бързай ако искаш да стигнеш
      __________________________________
      Discovery II TD5 10P

      Коментар


      • #18
        До: Разлики между климатик и климатроник

        Добре де имам и Тойота дизел с 2,4л. По твойта логика и при нея не трябва да се усеща, а не е така. Напротив, при нея е най-осезаемо.
        Няма логика
        LZ1AID

        Коментар


        • #19
          До: Разлики между климатик и климатроник

          Компресора на климатика отнема 2-5 кс от мощността на двигателя.Затова го усещаш повече на бензиновия и на по маломощните дизели.

          Коментар


          • #20
            До: Разлики между климатик и климатроник

            При мен на Шкода Фабия 1,4 TDI-PD не се усеща, а при Дискавърито 2,5 TDI се усеща.
            VW моторчето е 80 к.с и 195 Nm/2200 об.м. въртящ момент, Диското е 111 к.с. и 265Nm/1800 об.мин. въртящ момент.
            На старото ми Ауди 1,6 вензин пълна инжекция 100 к.с. при включване на климатика двигателя автоматично вдигаше оборотите на празен ход до 1000 об./мин.
            На мерса на баща ми 2000 куб.см. бензин пълен инжекцион 129 к.с. не вдига обороти на празен ход и климатика не се усеща.

            Според мен е въпрос на двигател.
            Не бързай ако искаш да стигнеш
            __________________________________
            Discovery II TD5 10P

            Коментар


            • #21
              До: Разлики между климатик и климатроник

              Първоначално публикуван от начинаещ Преглед на мнение
              При мен на Шкода Фабия 1,4 TDI-PD не се усеща, а при Дискавърито 2,5 TDI се усеща...
              Дискавърито е по-големичко, има по-голям обем за охлаждане и може да се допусне, че компресорът е по-мощен.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #22
                До: Разлики между климатик и климатроник

                Да, наистина може да се приеме,че колите с по-голям обем на купето са и с по-мощни компресори и от там да идва тази разлика.
                LZ1AID

                Коментар


                • #23
                  До: Разлики между климатик и климатроник

                  освен разликата в мощността на климатиците което е вярно има и втори фактор-съотношение между конска сила на килограм..Фабията бие с това малко купе..което означава че "мудността" на джипката е породено и от теглото и.
                  Последно редактирано от tiramisu; 23-07-09, 22:01.
                  „Дори водата придобива лош вкус, щом се взема по рецепта.“

                  Коментар


                  • #24
                    До: Разлики между климатик и климатроник

                    Може да имат разтоварващ вентил

                    Коментар


                    • #25
                      До: Разлики между климатик и климатроник

                      А ако се монтира механичен термостат скрит някъде дискретно по купето с удължени кабели и се закачи за бутона он/офф на обикновен климатик.В последствие проба/грешка за да се намери подходящата температура?Мисля че ще се избегне досадното включване и изключване и простудата естественоМисля че всеки магазин за хл.техника предлага такива на разумни цени(да кажем Danfos)
                      Sent from my Nokia s fenerche

                      Коментар


                      • #26
                        До: Разлики между климатик и климатроник

                        Колега доста пьти на допьлнително монтираните.Особенно в Италия срещам поставени направо такива модели дето ги има и по хладилниците.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Разлики между климатик и климатроник

                          Първоначално публикуван от radolino1 Преглед на мнение
                          ... Мисля че ще се избегне досадното включване и изключване и простудата естествено ...
                          Българина какво ли не е способен да измисли...
                          И все пак колеги, за себе си съм открил подходящ вариант за температурата в купето. Когато пусна климатика, не го слагам на наи-студено да духа, а го смесвам в въздух от парното. Така температурата не пада твърде ниско, което може да доведе до разболяване, а и особено в градски условия, когато докато се качиш в колата(охлаждаш се вътре) и след 15 минути слезнеш(загряваш се) и същия цикъл няколко пъти и си болен. А за този термостат мисля, че ще отчита температурата много относително, а и ще има доляма амплитуда в температурата в интервала при вкл. и изкл., което също ще доведе до дискомфорт на пасажерите.
                          Toyota Hilux '07 120 hp Double Cab
                          Mercedes w212 E350 4matic
                          Ducati Monster 600
                          O888795575

                          Коментар


                          • #28
                            До: Разлики между климатик и климатроник

                            При мен на буса /Вито 110Д/ си е климатик.Но имам бутон,с който избирам дали да върти само въздуха в купето или да вкарва външен и да го охлажда.Компресорът явно е доста мощен,защото особено когато върти вътрешен въздух,той става леден за не повече от минута.
                            Дали се усеща при каране ? При мен - определено да.Има чувствителна загуба на мощност при каране,най-осезаема при изкачване на наклон.
                            Все пак бусът е и много по-тежък от кола.
                            Аз винаги го смесвам с парното,иначе се настива жестоко.И бързо.
                            Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                            имат право да гласуват на избори.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Разлики между климатик и климатроник

                              Както един колега вече каза разликата между климатика и климатроника е само командната автоматика.При климатика студопроизводството се регулира от елемент,който изменя обема на цилиндрите на буталата.В този елемент има осезатал пълен с газ,който при определени температури на изпарение на течната фаза на фреона движи една ос и съответно отваря или затваря отвори между ниската и високата страна на компресора-принципа е като при ТРВ-то,но тук идеята е не да се дроселира газа,а излишната газ от високата страна да се върне в ниската за да измести буталата в една равнина и да работят на празен ход.При климатроника се контролира водящия и изходящия въздух-така се избягва действието с врътката за топло-студено,тук вече електрониката спира компресора при постигане на зададената температура.При по-новите модели коли компресорите са постоянно зацепени и нямат съединител,а включването и изключването на компресора става от този елемент,който обаче вече не е механичен,а електрически.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Разлики между климатик и климатроник

                                Имам климатроник. Пак Пежо HDi, но 90 к.с. Съединителят на компресора е електромагнитен. В жегите, колата на слънце, като изчатка и забива нос. По-късно, като достигне зададеното, не се усеща кога включва и изключва. Като настъпя моментно до мокета, компютърът изключва компресора и забавя вентилатора - това се усеща само в първите минути след старта, после - не. Отделно има датчик за влажност на въздуха. При еднаква външна и зададена температура, свежестта на въздуха е несравнима при включен климатроник. През зимата, както и в дъжд също е много полезен против запотяване на стъклата. Има и специална програма за предното стъкло, която се базира само на действията на климатроника - няма нагреватели в стъклото.
                                Умната!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X