Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разширяване на централния отвор на джанти?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Разширяване на централния отвор на джанти?

    Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
    Колега, къде си ги учил тези сглобки от по 0.5мм?
    Та да не пращаме там внуците?
    Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
    Това за харабийско-халтавата зглобка го оценявам . Няма такъв лаф.
    Eййй, Пенчо, изяде ме...

    Виж сега от една лакардия как ще се окаже, че с Тарга-та ще пием по две бири..

    Ами с тебе ?
    Пак по две

    Коментар


    • #32
      До: Разширяване на централния отвор на джанти?

      Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
      Eййй, Пенчо, изяде ме...

      Виж сега от една лакардия как ще се окаже, че с Тарга-та ще пием по две бири..

      Ами с тебе ?
      Пак по две
      Става! Ама колегата иска да си обуе колицата!

      Коментар


      • #33
        До: Разширяване на централния отвор на джанти?

        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
        Става! Ама колегата иска да си обуе колицата!
        Колегата да си слага правилните джанти, и да идва да се хвали...
        че му омазахме темата...

        Коментар


        • #34
          До: Разширяване на централния отвор на джанти?

          Това е начина ! Никъкви флексове и пили ! В случая джантата е 16 цола. На тоя струг като му сваля Н моста мога да корегирам и централния отвор на джанти на Краз.
          Прикачени файлове
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • #35
            До: Разширяване на централния отвор на джанти?

            Колега, след като свършиш работа, сподели моля те опит, къде са престъргали джантите, че и аз имам едни джанти Foundmetal с вътрешно Ф108,5 , а за Nissan Patrol Y60 , трябва вътрешно Ф110.
            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

            Коментар


            • #36
              До: Разширяване на централния отвор на джанти?

              Ситуацията е следната.
              Гледайки чертежа който бях пуснал стругаря разшири отвора който съм отбелязал с 2 с 1.5мм(което прави 0.75мм от радиуса). С което отворите от 63.5мм станаха 65мм колкото трябва да бъдат за да се монтират. Конуса на централния отвор от вътрешна страна на не е пипан.



              Но излезна друг проблем заради който джантите и гумите все още не са на колата - има разлика в болтовете. Преди малко купих подходящи за целта болтове и най късно утре колата ще е с новите джанти и гуми.


              Надявам се да са добре.

              Коментар


              • #37
                До: Разширяване на централния отвор на джанти?

                Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                Хвърлям ти ръкавицата

                Базирането е по централния отвор!

                В противен случай размерът му ще е съвършено излишен параметър, и освен това болтовете, с които се притяга джантата към главината, ще се товарят конзолно, а не само осово, и оттам саморазвиването им е въпрос на време..
                Ръкавицата ти я приемам заедно с каса бира .
                Имам Мерцедес с алуминиеви джанти от ауди . На координатен струг разстъргахме не само централния отвор , но и петте конусни отвора , за да могат да паснат на шпилките на Бенца .
                Последваха още 4 алуминиеви джанти за другия Бенц от незнам- си- какво возило , на което въпросните отвори съвпадат , а централния го разстъргах на Ц11 с обратни челюсти . Джантите са 15 цола и не опряха в паралелите , така че номера стана . Иначе иска малко по-голям струг .
                Един жокер за центрирането : Гайките за затягане са конусни . Ако им обереш предварително луфта преди стягане , централния отвор каква роля ще играе ?

                ПС . С такива джанти съм от 2000-та година , общо над 200 000 км. и скорости до "пълен километраж. Скъсана шпилка нямам . Е , ако иде реч за руско возило , на което шпилките ( болтовете ) са правени от незнаен "таен" материал , тогава е друга бира .
                Последно редактирано от Vlado_Ts; 13-04-10, 16:11.
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • #38
                  До: Разширяване на централния отвор на джанти?

                  хммм...

                  Това, че е станало, не значи, че е станало правилно.
                  Аз също имам Мерседес, обаче той е с джанти ЗА Мерседес, че и AMG дори..
                  Твоя защо е със шпилки, а не с болтове?

                  Нека касите с бира станат две, и към тях два пакета хартия А4, и по една връзка калеми за дращене...

                  ЕСКД-то ми е на скрито и забутано място, ама на тебе трябва да ти е подръка.
                  Джантата в описания случай се центрира, ама къде е базирана?

                  Всъщност, ще пием бира, със сигурност

                  Коментар


                  • #39
                    До: Разширяване на централния отвор на джанти?

                    Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                    хммм...

                    Това, че е станало, не значи, че е станало правилно.
                    Аз също имам Мерседес, обаче той е с джанти ЗА Мерседес, че и AMG дори..
                    Твоя защо е със шпилки, а не с болтове?

                    Нека касите с бира станат две, и към тях два пакета хартия А4, и по една връзка калеми за дращене...

                    ЕСКД-то ми е на скрито и забутано място, ама на тебе трябва да ти е подръка.
                    Джантата в описания случай се центрира, ама къде е базирана?

                    Всъщност, ще пием бира, със сигурност
                    Грешка на езика ! Sorry ! Болтове имах предвид за Бенца , а шпилките са за тези главини , на които ги има . Но конуса е характерен и за двата типа на стягане .

                    ПС . И ЕСКД-то и учебника на Балевски са ми под ръка. . А за бирата - с удоволствие !
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Разширяване на централния отвор на джанти?

                      Първо, за какъв автомобил става дума?
                      Второ, ако на въпросния, джантата се центрова по централния отвор, разстъргването се прави на фреза!
                      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Разширяване на централния отвор на джанти?

                        Джентълмени...
                        Надявам се да ме разберете правилно.

                        С идеята да довърша креативно заформилия се спор, тая вечер разтурих половината гардероб на жената и си намерих кашоните с учебниците, които не съм отварял десетки години..

                        Намерих си ЕСКД - то.....

                        и защо направих това?

                        Видях, че на трета страница съм написал датата, на която се обзаведох с това безценно пособие..
                        01,06,1987 година..

                        туй книжле, в обем 910 страници го използвах ежедневно и ежечасно, и се бе оказало, че ако не го знаех наизуст, то поне необходимата ми информация беше намирана по-бързо от гугъла в наши дни..

                        та поразрових тук-таме из книжката..

                        Първото, което открих, беше, че това, дето го пише вътре, някога съм го знаел

                        Сега - не..

                        после открих един-два косъма - мои - с дължина 4-5 см..
                        тъжно..
                        плешив съм сега като яйце, уви.

                        После леко осъзнах, че навремето бях добър , или много добър инженер.. ( или поне така разправяха тия, дето разбираха )
                        Сега, след това изтекло време - не е сериозно да се величая като такъв..

                        Единственото позитивно нещо, което забелязах, е, че тези добре забравени неща - система основен вал, основен отвор, допуските им, грапавините, твърдостите, и много други, са добре забравени, но не и безинтересни..

                        След като се скарах с жената, и турихме децата да спят, с невероятно удоволствие се зачитам в прашната книга..

                        Може би не е безнадеждно късно да я попия отново, а?

                        Съжалявам за самонадеяността си, че съм помнел нещо от тези години, long time ago...

                        от 1990 година съм се отдалечавал все повече и повече от това познание...

                        Собственик, управител...

                        срамота...

                        все повече знам за осигуровки, трудови договори, минимални заплати, ддс-а, пенсионни фондове, лихвени проценти, депозити, и още какви ли не дивотии, и все по-малко за това, което учех с невероятно удоволствие..
                        и го знаех, и го можех, и го правех..

                        срамота...

                        Извинявам се на тези, с пресните познания и със свежите мозъци, че нещо се опитах да съм компетентен, ама..

                        Старило, това е положението

                        Владо, брат ми, бирата не се губи, ще я изпием..

                        и въпреки това, нещо ми щрака в главата остатъчно, че не бива да се стърже така смело точно тая дупка на джантата..

                        Може би ми е останало нещичко от интуиция ли, знам ли...

                        това е...

                        Коментар


                        • #42
                          До: Разширяване на централния отвор на джанти?

                          Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                          Джентълмени...
                          Надявам се да ме разберете правилно.

                          С идеята да довърша креативно заформилия се спор, тая вечер разтурих половината гардероб на жената и си намерих кашоните с учебниците, които не съм отварял десетки години..

                          Намерих си ЕСКД - то.....

                          и защо направих това?

                          Видях, че на трета страница съм написал датата, на която се обзаведох с това безценно пособие..
                          01,06,1987 година..

                          туй книжле, в обем 910 страници го използвах ежедневно и ежечасно, и се бе оказало, че ако не го знаех наизуст, то поне необходимата ми информация беше намирана по-бързо от гугъла в наши дни..

                          та поразрових тук-таме из книжката..

                          Първото, което открих, беше, че това, дето го пише вътре, някога съм го знаел

                          Сега - не..

                          после открих един-два косъма - мои - с дължина 4-5 см..
                          тъжно..
                          плешив съм сега като яйце, уви.

                          После леко осъзнах, че навремето бях добър , или много добър инженер.. ( или поне така разправяха тия, дето разбираха )
                          Сега, след това изтекло време - не е сериозно да се величая като такъв..

                          Единственото позитивно нещо, което забелязах, е, че тези добре забравени неща - система основен вал, основен отвор, допуските им, грапавините, твърдостите, и много други, са добре забравени, но не и безинтересни..

                          След като се скарах с жената, и турихме децата да спят, с невероятно удоволствие се зачитам в прашната книга..

                          Може би не е безнадеждно късно да я попия отново, а?

                          Съжалявам за самонадеяността си, че съм помнел нещо от тези години, long time ago...

                          от 1990 година съм се отдалечавал все повече и повече от това познание...

                          Собственик, управител...

                          срамота...

                          все повече знам за осигуровки, трудови договори, минимални заплати, ддс-а, пенсионни фондове, лихвени проценти, депозити, и още какви ли не дивотии, и все по-малко за това, което учех с невероятно удоволствие..
                          и го знаех, и го можех, и го правех..

                          срамота...

                          Извинявам се на тези, с пресните познания и със свежите мозъци, че нещо се опитах да съм компетентен, ама..

                          Старило, това е положението

                          Владо, брат ми, бирата не се губи, ще я изпием..

                          и въпреки това, нещо ми щрака в главата остатъчно, че не бива да се стърже така смело точно тая дупка на джантата..

                          Може би ми е останало нещичко от интуиция ли, знам ли...

                          това е...
                          Туй съм го учил 81-82г.
                          Попрочети го пак.
                          Или се замисли добре, като как работят джантите.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Разширяване на централния отвор на джанти?

                            Може ли един глупав вапрос. Защо на някой по стари автомобили като Заза и някой Рена,централния отвор не е по главината ? .Какво става когато централния отвор е точнно по главината и колелата загреят,при положение че,главината и джантата са от различни метали????

                            Коментар


                            • #44
                              До: Разширяване на централния отвор на джанти?

                              Първоначално публикуван от STOISCHOM Преглед на мнение
                              Може ли един глупав вапрос. Защо на някой по стари автомобили като Заза и някой Рена,централния отвор не е по главината ? .Какво става когато централния отвор е точнно по главината и колелата загреят,при положение че,главината и джантата са от различни метали????
                              Задал си два въпроса .
                              Първия е любопитен , или пък аз нещо не разбирам Ако централния отвор на джантата не е позициониран спрямо центъра на главината , тогава къде е ?! Нали всяко несъвпадане ще доведе до ексцентрицитет , а от там при движение ( по еволвента) колата ще подскача като тази на Фред Флиндстоун !
                              С втория въпрос навлизаме в темата за топлообмен между главината и джантата , което не е предмет на темата . Но и не е от особено значение . Освен в случаите на някакво жестоко прегряване на дисковете ( респективно на спирачните барабани) . Но то е проблем на състезателните автомобили .
                              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Разширяване на централния отвор на джанти?

                                И затова главинитге им са с лагери поне трето, или като във Ф-1 - четвърто поколение, та цялата работа е един агрегат, а не куп части, а джантата има единствен отвор.
                                Изобщо не виждам тема за разговор - тая дупка не може да се пипа, и толкова. Който се интересува и защо - Вени 1 го е казал - ЕСКД, и системата "основен вал". Всичко друго са аматьорски глупости.
                                Последно редактирано от Стефан; 17-04-10, 16:35.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X