Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Оригиналните" части

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: "Оригиналните" части

    Трябва да се прави разлика между понятията "фирмено", "оригинално" и "откровено менте"! В България малко фирмените политики относно ценообразуването са сбъркани, което кара хората да подминават официалния представител! Защо? Защото примерно, ако вземеш да речем съединител комплект за Мазда от официалното представителство, вътре ще е Айсин, на кутията ще пише Мазда и цената ще е 600лв. Същия този Айсин, купен от другаде ще е около 300...същия! В Субару продават моторно масло , на което пише Subaro by Motul..и е 40 лв/л, а същия Мотул от представителя на Мотул е 25 ...Или да вземем съединителите по принцип..Закс, Айсин, Валео, и т.н са все "маркови" железа...въпрос на избор е предпочитанието, като разбира се не е лошо да се съобразим с това, с което колата излиза от завода като марка! Откровени ментета, като китайски и т.н боклуци е безумие да се купуват и монтират!
    0899 шест5313нула
    За всекиго по нещо

    Коментар


    • #17
      От: "Оригиналните" части

      Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
      Колеги, думата "оригинален" в контекста на темата има само едно единствено значение!
      Най-малко 2 са значенията. Защото "оригинален за първоначално вграждане" и "оригинална резервна част" са си две различни неща.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #18
        От: "Оригиналните" части

        Първоначално публикуван от Георги Крумов Преглед на мнение
        А работната температура на маслото в двигателя е около 120-150 градуса,а в натоварени режими и повече.
        Верно ли?! Значи ако спра внезапно насред магистралата, изскоча от колата, извадя щеката и си капна капка масло на ръката трябва да стане мехурче на кожата ми , а? Или успява да изстине докато вдигна капака?
        За да стигне температурата на маслото 150 градуса по целзий, колко трябва да е температурата на охладителната течност?
        Иначе за качествените масла съм съгласен - да имат си цена, макар че не е точно тази на която се продават в България!
        "Do not correct a fool, for he will hate you;
        Correct a wise man, for he will appreciate you."

        Коментар


        • #19
          От: "Оригиналните" части

          Качествени май е по-правилната дума.


          Масло Нерцедес не прави,но го има пакетирано,вътре Фукс титан.
          Накладки не произвежда,не прави и филтри,нито пък ремъци,няма рафинерия за масла и хидравлика и антифриза,свещи не друса на конвеир,маркучи също,гумите и те така...........


          Оригинално какво?

          Едната е на 20 години,оригинално с минерал 20/50 излиза от завода и гаранция със по-скапани свещи от това което е под капака в момента.Гумите и те не са били до 300 или с нам си какво натоварване,спирачни дискове не са били дупчен Зимерман или Аксиса керамични накладки,течността е била Дот 3 да речем,а сега е Ате рейсинг блу или една идея по-добра.Сьщия номер с филтрите,хидравличната течност,тая на скоростите и каквото още има да се смени с по-добро.

          Всяка кола си има спецификации,какво минимум може да му слагаш,максимума не му го знаят,че няма как да гледат в бъдещето,много са знаели преди 25 години какво масло ще измислят тия сега и с какво мога да го карам.Е има си бюлетини,има си спецификации с подобренията и гледаш и караш по тях.

          Ако това е оригинално ДА,ако трябва да е слагам Бош свещи дето едно време са правени в Германия,а сега в Бразилия........ми не,слагам и Иридиум НГК мъдете им в Япония и забравям.


          Ако говорим за откровенно менте.........там нямам голям опит,толкова смелост нямам.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #20
            От: "Оригиналните" части

            Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
            Верно ли?! Значи ако спра внезапно насред магистралата, изскоча от колата, извадя щеката и си капна капка масло на ръката трябва да стане мехурче на кожата ми , а? Или успява да изстине докато вдигна капака?
            За да стигне температурата на маслото 150 градуса по целзий, колко трябва да е температурата на охладителната течност?
            Иначе за качествените масла съм съгласен - да имат си цена, макар че не е точно тази на която се продават в България!

            Верно около 130 и то спокойно,минерал говорим без да го напъваш и с нормална температура на мотора.Вьздухарите и до 150 го докарват ма те искат едни по-такива масла,15/50 или 5/50 или виж там какво карат от Порше.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #21
              От: "Оригиналните" части

              Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
              Ако говорим за откровенно менте.........там нямам голям опит,толкова смелост нямам.
              Ама "откровенни ментета" никой не продава/ше... даже и на руския пазар бяха "оригинални"...
              напечатани и обозначени, даже и гравирани с номера, баркодове, типшайни...
              ...е те тука "влачат кучето" преди да го заровят...
              да оставим тези дето нито номер, нито размер, нито изписан код или производител имат...
              оттук нататък започват май, видовете качество и при едните и при другите...

              P.S. то и за това май се "наложи" и кражбата на автомобили за части -
              заради търсенето на истински/оригинални части на по-ниски цени...
              Не знам дали това е някакъв нашенски феномен, но е факт.
              Последно редактирано от ivied; 14-08-13, 00:56. Причина: кражбата на автомобили за части

              Коментар


              • #22
                От: "Оригиналните" части

                Има си изпитани магазини с нормални оригинални резервни части,че и сравнително лесно се познават.
                Винаги го има варианта и да се внасят такива.

                Има го и за 5 лева ма колко карат друг да казва.
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #23
                  От: "Оригиналните" части

                  Първоначално публикуван от ivied Преглед на мнение
                  Ама "откровенни ментета" никой не продава/ше... даже и на руския пазар бяха "оригинални"...
                  напечатани и обозначени, даже и гравирани с номера, баркодове, типшайни...
                  Да ти кажа честно - човек който си купува оригинални части на руския пазар не заслужава нищо по-добро от оригинални части, ама от руския пазар.

                  Тук вече си идва нагласата за "всички са мошеници", "има заговор за поддържане на високи цени", "по девет кожи ни дерат", и прочее нагласа спрямо официални вносители и подобни. Човек който по една или друга причина възпитава и с любов отглежда и подхранва нихилизъм на общо основание не може да не се почувства по-добър, по-умен, по-хитър когато "прецака" вносителите купувайки си "оригинално и евтино". Отделно си остава честата липса на минимални познания и съответното кълване на градски легенди в стил "...Производителят печели десеткратно, значи да намериш оригинални части на 1/10 от официалната цена е нещо възможно и нормално..."

                  И тук във форума сме летяли на трета космическа да заключваме теми и да предупреждаваме ентусиасти които вярват че примерно японски кросов мотор който в Щатите струва 8000$ а в България - 11000$, може да струва 2997$ в китайски сайт. Просто защото нямат ни най-малката идея колко точно може да струва дадена техника (за протокола - големите щатски дилъри продават кросовите мотори с някъде 12-15% горница спрямо това което плащат на производителя, а и самият производител не прави много повече продавайки на дилъра, тъй че на самия производител машината се връзва към пет бона). Но не. Всички са бандити, има заговор, балъците да купуват на нормалните цени, аз ще си го взема от китайците, те са пичове

                  Съществуват си различни категории резервни части, и човек просто трябва да умее да ги различава и да им знае приложенията. Едно такси което кисне вечно в задръстванията в голям равнинен град не се нуждае от дискове с които да може да спре три пъти последователно от 200км/ч. Управителя на флота подобни таксита трябва да е пълен идиот за да ги оборудва всичките с оригинални дискове като дойде време за смяна. Въпросът е засегнатите лица да са в течение какво е монтирано, а не днес да се монтират и утре колата да се шитне на някой младок който три пъти на ден трябва да пресича някой планински проход с колата.
                  Последно редактирано от Goblin; 14-08-13, 01:43.
                  Издъних се на Тюринг теста

                  Коментар


                  • #24
                    От: "Оригиналните" части

                    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                    ... Тук вече си идва нагласата за "всички са мошеници", "има заговор за поддържане на високи цени", "по девет кожи ни дерат", и прочее нагласа спрямо официални вносители и подобни. Човек който по една или друга причина възпитава и с любов отглежда и подхранва нихилизъм на общо основание не може да не се почувства по-добър, по-умен, по-хитър когато "прецака" вносителите купувайки си "оригинално и евтино". Отделно си остава честата липса на минимални познания и съответното кълване на градски легенди в стил "...Производителят печели десеткратно, значи да намериш оригинални части на 1/10 от официалната цена е нещо възможно и нормално..."
                    ...
                    Колко печелят производителят и търговците един Господ знае. Че си е заложено да печелят немалко от продажба на резервни части, също трудно може да се отрича.

                    Малко примерчета:

                    Разбиват се сайлент втулките на предните носачи на Хюндай Галопер. Отива потребителят Иванчо във фирмения сервиз и там му казват, че по каталога на производителя втулките ги няма като отделна резервна част и трябва да смени целите носачи на цена по 600 парици единия (цени отпреди 7 години). Иванчо си няма хабер от понятие от резервни части и с болка на сърце брои 1200 левчета + труд.
                    Драганчо имал същия проблем, ама Драганчо е чел, че Хюндай правят копие на Мицубиши Паджеро и бързо установява, че по каталозите на Мицубиши втулките си ги има отделно и струват многократно по-малко, отколкото целия чарк. Та, вместо да кихне 4-цифрена сума като Иванчо, Драганчо си купува 4 втулки по 50-на лв едната от алтернативен източник, с което разходите му стават с пъти по-ниски.
                    Дали производителят не е съдрал кожата на Иванчо, като го е принудил да смени цялата част, вместо само втулките, които могат да бъдат сменени лесно във всеки що-годе прилично оборудван сервиз?


                    Друго примерче: Ламбда сондите, използвани за Jeep, са Denso или NTK. Такъв чарк, закупен тук по официалния канал е към 250 лв. Оригинална Denso или NTK, закупена на дребно от САЩ и внесена официално (с транспорт, мито, ДДС и т.н.) излизаше с около 100-тарка отдолу. 100 парички заради това на кутийката да пише Мопар?!?


                    Ще се самоцитирам за трето примерче (помпа на хидравликата), касаещо по-скоро търговците извън официалните канали:

                    ... Фабрично рециклирана от 2 места предлагаха срещу по-скромните 468 лв (с поне 2 седмици за доставка). ... същата такава рециклирана помпа сам мога да си я доставя от САЩ за 1 седмица и на цена не повече от 280 лв (с включени доставка, ДДС и мито). ...
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #25
                      От: "Оригиналните" части

                      Хи хи, Който не е пазарувал от български магазин за авточасти, той не знае за какви надценки става въпрос.
                      За който не знае-всички сервизи си имат "собствени" цени в определени магазини, при условие, че пазаруват само от тях.
                      Които отстъпки достигат и до над 20% понякога. А не вярвам магазина да не си слага никаква печалба в тези случаи. Значи надценката отива нещо към 25-30%.

                      Толкова за надценките.
                      За качеството-в повечето магазини ти предлагат накладки(примерно) от 30, 55 и 83 лева. Със съответстващото качество. Това за твоя модел кола. Сам си решаваш кое да вземеш. Като почти винаги, ако си непознат клиент ти се обяснява каква е разликата, питат те за начина ти на каране, и т.н. Т.е.-стараят се да ти предложат това което реално ще ти върши работа. Много добре знаят, че от имидж се печели повече отколкото от измама.
                      Това за сериозните магазини, за гаражчетата с два филтъра и пет свещи на рафта не говоря.
                      Аз например никога не съм купувал от най-скъпите части, но и никога от най-евтините. Досега проблеми с частите не съм имал.
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #26
                        От: "Оригиналните" части

                        90 та г в Турция влизам в магазин и си харесах дънки но не бяха Левис/ливайс и комшулара веднага вика -ЙОК проблем комшулар -отваря една врата и се шашнах ,вътре имаше около20 жени и шиеха дънки .Човека намери табели ,етикети капсули на Ливаис и след 10 мин имах ОРИГИНАЛНИ дънки както ги исках аз за 10 доларс!
                        На въпрос към Ердоган преди около2г -,,Защо в Турция няма много китайска стока ? отговора е -,,Ние сме Китайците на Европа!!!!!!!!!
                        Grand Vitra ddis 2008
                        SEAT Althea XL tsi 2010
                        Mitsubishi Canter

                        Коментар


                        • #27
                          От: "Оригиналните" части

                          В цената на оригиналните части от вносителя има някой компоненти за които някой трябва да плати. Едното е гаранцията, има провизии за гаранция, повечето дават една година гаранция на часта или определени километри. Второто е подържане на качеството. Неведнъж се скрапват части кото са така наречен качествен скрап. Производителя открива, че тоя вал например не покрива качеството, на база на повече от допустимите гаранционни претенции и го скрапва. Което значи че се скрапва във всички складове. Обаче производителя на боклука в повечето случай го продава на голям изкупчик на такива части и тоя вал идва в магазина и след месец клиента гордо идва да му го монтирам и се плюнчи че го бил взел с 40% по ефтино. Аз лично съм подписвал протоколи за скрап и пред мен са се трошали с чук части за хиляди левове.

                          Вярно е че повечето производители на кочини нямат собствено производство, но имат много високи изисквания за части които купуват и цените на които ги купуват са по високи и от клинтските такива на същите производител. Последния ми личен пример е за едни ролки на много реномиран производител който ги прави за един друг производител и си продава същите и на свободния пазар. Ами едните са двойни по скъпи, но карат двойно километри, вече доказано от клиенти. Аз много подскачах заради тая цена, но като разбрах покупната от тоя производител си подвих опашката. Отделно за маслата е същото. Понеже се налага често да пращам за тестове масла в лаборатории в Германия, и те незнаят какво тестват защото са в неутрални контейнери за проба, по анализите излиза, че има голяма разлика от "маслото Х" и "маслото Х произведено и с логото на У". Защото У си има лаборатория, тества си всяка партида, рецептата е негова и ако има отклонение има ресто на фактурата с неустойка с много болезнен за Х размер. Имам примери много, и за свеюи и за ремъци и за какво ли не. Аз лично съм рязал за анализ два уж еднакви филтъра. Кутията е еднаква, но вътре количеството и качеството на хартията е различно, на едното краищата са залепени, на другото подгънати.Знам какво пиша от собствен опит, не от чута информация. Аз за себе си ако мога винаги избирам оригинала, не е задължително да е от представителя в БГ, има много варианти. Някой представители найстина не познават парите.
                          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                          Коментар


                          • #28
                            От: "Оригиналните" части

                            Преди около месец попаднах на едно място гледам освен всичко друго продават и немски масла . Без въобще да ме познават ми дадоха отстъпка 40% на варелите и 35% на бутилираното та смятайте с какви надценки се работи .
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • #29
                              От: "Оригиналните" части

                              Това е другото типично нашенско. Тук масово гледат отстъпката а не цената. Хората предпочитат да си купят нещо което е 100 единици с 60% отстъпка вместо нещо което струва 45 единици с 11% отстъпка. До манталитет и зрялост на масата е. Затова и надценките са такива и отстъпката се дава на всеки влязал в магазина. Има едни много интересни формули и модели за определяне на отсъъпка на база на количество за период. Питай някой търговец дали си ги смята така, щото е по лесно да ск осигуряваш хората на минимална, и да си на загуба всяка година счетоводно...
                              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                              Коментар


                              • #30
                                От: "Оригиналните" части

                                Относно надценката и % печалба!

                                По лично моя информация от първо лице от търговците на части в София, що се отнася до нови части, надценката е около 50%, но интересното е при частите втора употреба...там е над 200%.
                                0899 шест5313нула
                                За всекиго по нещо

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X