Повод за темата ми даде, един репортаж, който гледах преди малко
по немска ТВ за оригиналните части и ментетата.
Накратко, немски екип купува части от магазини от няколко страни,
после ги тестват в немска лаборатория
заедно с оригинални части на различни марки автомобили.
2 примера:
1. Спирачен диск - купен от Турция за 40 Е - оригиналния бил Х2
слагат го на стенд за 1 млн. евра - който пресъздава условия близки до реалните
след 20 проби и спирания от 200 км. в час, което за Германия си е нещо нормално
тестват и оригиналния...
- ментето вече е спукано освен по-видими изменения по повърхноста...
- в реални условия неизбежна катастрофа...
2. Маслен филтър - да, едно наглед и за мен досега "просто" нещо...
- наливат в 2-та филтъра масло и го загряват до 160`C
- материала - като специална хартия - от който е направен филтъра
при оригинала е без промяна
- при ментето е като скашкано велпапе - разпада се дори...
не ми се мисли какво би станало с мотора...
Ще кажете: "Добро утро - сега ли откриваме топлата вода", ама...
или "просто ни промиват мозъците"...
или просто сме имали късмет, ако сме допускали компромиси...
...и отсега никакви компромиси с частите, или "нема кинти"...
и е друг въпрос, дали не ни продават ментета за оригинални уж...
и трябва като детективи да изследваме и проследяваме произхода им...
или доверения ни майстор ще ни гарантира това...
P.S. Разграничиха и нивото на ментетата, от най-издялкани до почти перфектни,
ама резултатите не бяха много по различни...
по немска ТВ за оригиналните части и ментетата.
Накратко, немски екип купува части от магазини от няколко страни,
после ги тестват в немска лаборатория
заедно с оригинални части на различни марки автомобили.
2 примера:
1. Спирачен диск - купен от Турция за 40 Е - оригиналния бил Х2
слагат го на стенд за 1 млн. евра - който пресъздава условия близки до реалните
след 20 проби и спирания от 200 км. в час, което за Германия си е нещо нормално
тестват и оригиналния...
- ментето вече е спукано освен по-видими изменения по повърхноста...
- в реални условия неизбежна катастрофа...
2. Маслен филтър - да, едно наглед и за мен досега "просто" нещо...
- наливат в 2-та филтъра масло и го загряват до 160`C
- материала - като специална хартия - от който е направен филтъра
при оригинала е без промяна
- при ментето е като скашкано велпапе - разпада се дори...
не ми се мисли какво би станало с мотора...
Ще кажете: "Добро утро - сега ли откриваме топлата вода", ама...
или "просто ни промиват мозъците"...
или просто сме имали късмет, ако сме допускали компромиси...
...и отсега никакви компромиси с частите, или "нема кинти"...
и е друг въпрос, дали не ни продават ментета за оригинални уж...
и трябва като детективи да изследваме и проследяваме произхода им...
или доверения ни майстор ще ни гарантира това...
P.S. Разграничиха и нивото на ментетата, от най-издялкани до почти перфектни,
ама резултатите не бяха много по различни...
Коментар