Обява

Свий
Няма добавени обяви.

един наистина голям камион

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: един наистина голям камион

    ...много остро влизане...нямаше нужда...

    Взех данните за самосвала от Уики на немски...това не ми е силния език, затова се извинявам.
    След по обстойно търсене, намерих това: http://www.worsleyschool.net/science.../machines.html
    Прав си - тарата е 200 и кусур тона. Полезния товар е 400 тона.
    Цената на машината е около 3 милиона долара без гумите...
    И това е най големия камион в света наистина...

    Сега за шосейните самосвали:
    Общото тегло е както следва:
    Технически допустимо: от 7 до 8т на управляема ос и от 12 до 13 тона на двигателна
    Съответно 4х2 => 19/21 тона технически ; 6х4 => 31/34 тона технически ; 8 х 4 => 40/42 технически
    Истинското ограничение в техническата товароносимост на автомобила са гумите, и те позволяват до 20-30% претоварване преди да почнат да гърмят от самосебе си. Освен това, при претоварване с повече от 10 - 15 % автомобила рязко повишава разхода на гориво...износва по-бързо спирачки, съединител, шенкели, втулки на ресорите, изобщо - като теглиш калема - не си струва да претоварваш...
    Що се отнася до теглата: 4х2 шаси кабина по спомен е около 8-9 тона, малка самосвална надстройка е около 3 тона с междинната рама, т.е. общата тара е около 11-12 тона, т.е. полезния товар е около 7-9 тона. т.е. за 4х2, какъвто е този на снимката съм прав във сметките.
    6х4 шаси кабина е около 10-11 тона, самосвална надстройка е от 3 до 4 тона, т.е. общата тара е от 13 до 15 тона, а полезния товар е от 16 до 21 тона - тук си прав естествено, и при 8х4 също си прав, както и за 8х8, 10х4 и нагоре също си прав...

    ...няма страшно да се бърка - затова господ е дал общуването..
    ...а аз не продавам камиони от вече 3 години, така че е нормално да позабравям нещата вече...
    Последно редактирано от vlageo; 11-06-10, 19:13.

    Коментар


    • #17
      От: един наистина голям камион

      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      Виждал съм редовно определен модел триосни самосвали(Ford Cargo) да се товарят до общо тегло над 40тона.(кой ли въобще ги регистрира при внос–тара 14,5 тона и 18-20 кубика надстройка от специална стомана–ясно е,че на са за жито,а какво търсят по пътищата не знам)
      РДП...
      обикновено толкова големи стоманени надстройки са за скрап...
      те обаче ги ползват за всичко...

      Коментар


      • #18
        От: един наистина голям камион

        Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
        ...много остро влизане...нямаше нужда...
        Прав си–извинявай,прекалил съм с тона.
        Просто съм останал с впечатлението,че обикновенно си "в час" повече от мен,и си се занимавал по-професионално с тези неща,та ми направиха впечатление неточносттите в изказването ти.Но както каза,човешко е да се забравя–и аз съм ги позабравил,защото спрях да се занимавам с такава работа.(невероятно е какви незначителни подробности си спомня понякога човек и какви значими неща му убягват на моменти...).

        Но,без да искам да споря,да бъда остър или да налагам мнение,искам да отбележа,че цифрите които си цитирал в примера за 4х2 шосеен камион/самосвал отново са неточни(наистина,само уточнявам–без лоши чувства).11-12 до 13 тона е тара,типична за триосни самосвали–точно такъв карах няколко години и имам преки наблюдения и за много други по различните кариери.Двуосните самосвали от типа на Шкода Европа/Мадара,по някой Мерцедес или МАН имаха тара около 8 тона(до 9т и нещо за моделите с 4х4 и V8,и под 8,за по-леките надстройки) и то напълно окомплектовани и заредени.За сравнение тарата на КамАЗ самосвал също е между 8 и 9 тона,въпреки тежкия кош и двата задвижващи моста(но пък с по-малки гуми,и 10,8 литров мотор).Допустимата маса и на КамАЗ-а е колкото на двуосните камиони 18-19 тона,което прави товар около 10-11тона.Толкова е и при двуосните западни камиони,за Шкодата е малко по-ниска–до 16 тона бруто(ако не бъркам).

        В предишната фирма имахме МАН 26.422,6х4, с над 10 кубика(към 12) надстройка(стоманена,с тристранно разтоварване),двойната кабина с легло,голям резервоар(400 или 600литра беше),съндък с инструменти пълен с дървен материал и щанги,още един куп инструменти(крик,ключове за гуми,тръби и т.н.) и резервна гума...Тарата му беше,колкото и на карания от мен тогава Ивеко 6х4 (без нищо от изброеното,10 кубика надстройка с алуминиеви капаци,дневна кабина и 300л резервоар)–12т без 100-200кг.

        От голямото претоварване над технически допустимото наистина няма големи ползи,а и рядко се прави(с повече от посочените от теб 10-15%),и не винаги е възможно.Но за претоварването над законово допустимите норми сметката е съвсем друга–ползата е много голяма,и ефективността се увеличава рязко.Но пък вреди на пътната инфраструктура(доколко-не се знае).Отделно в уравнението се включват и разни допълнителни законови вратички,които предвиждат заплащането на допълнителни пътни такси(спрямо пробега) за извън габаритен товар(в случая с по-голямо тегло).А още по-сложни стават нещата ако в уравнението се включат и корупционните схеми и/или определените протекций над част от фирмите в този бранш.

        Голямата стоманена надстройка на Форд Карго си е типично кариерна и е предназначена за превоз на пръст и инертни материали.Скрап или желязо,в никакъв случай не са по-леки от повечето инертни материали,надстройките с голям обем се ползват за насипни товари с малка плътност като зърно,въглища....Но на конкретния камион,дори самото окачване е предвидено за претоварване до към 40+тона бруто–защо и как се използва по нормалните пътища не коментирам.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #19
          От: един наистина голям камион

          Няма проблем - не се връзвам. Поста го пуснах набързо преди да изляза - грешката си е моя...лошото е, че окипазихме темата...

          За теглото на шосейните самосвали има много и различни версии - не всички двуосни самосвали са от един клас и когато правиш наблюдения върху употребявани машини - нещата са по-различни, отколкот когато конфигурираш камион по поръчка...

          Обикновен влекач (тежка кабина, но леко окачване) е около 7 - 7,5 тона. Шаси кабина (същия модел) с тежко ресорно окачване е около 8 тона поне - при голям мотор разбира се...
          Честно казано обаче - двуосен самосвал от тежък клас - почти не се продава - голяма рядкост е...
          Най често се карат двуосни шасита от по-малки модели с тара 6,5 тона, които всъщност са "пораснали" 16 тонни модели. (праскат гуми 22,5, бавен диференциал, още един лист на ресорите, и са готови...)
          За версия 4х4 - например Волво ФМ е поне 9 тона на шаси, ако не и 10, но те не се котират доста - основният теглови клас за 4х4 който се продава е 14 тона, или 16 тона, но по рядко ... (лекото 16 тонно шаси има почти същата законна товароносимост като 18 тонното! а за 8-9 тона товар не ти трябва и особено голям двигател...)

          Както и да е ... до 270 тона тара има доста... Дъмперите са просто друга бира...

          За скрап се използват големи каросерии защото при товаренето не улегва добре. Повечето от тези надстройки са мултилифт, разбира се - но има и нормални самосвали - зависи с какво товарят и кога и къде са правени. За зърно се използват основно алуминиеви кошове - там теглото на пътя се контролира и всеки спестен килограм е от значение. За пясък и въглища - ок - можеш да ползваш голям обем, но поради естеството на местата където се вози тази стока - да гониш максимален обем, с висок център на тежестта и нестабилен при разтоварване си е вид хазарт... Освен това - твърде високите бордове често създават проблем при товаренето с челен товарач...
          Но всичкото това важи за първия ползвател, при това: ако разбира, или ако е попаднал на търговец сато мен. Когато самосвала си смени собственика - често си сменя и предназначението и не винаги e най-удачен, но квото има - това се кара ... и работа - каквато излезе...

          Отделно - ако е т...шак марка и модел - направен в Турция, не по нормите на ЕС - можеш да видиш всякакви изцепки - в повечето случаи са недоразумения... Но това си е мое мнение... На мен просто ми е писнало от машини които си остават вечно твои и които не държат цена като употребявани...

          Между другото - Технотест нямат методика за узаконяване на каросериите в България - общо взето може да се регистрира всичко, за което вносителя е казал, че отговаря на стандартите на производителя. Удобно - нали?

          А за претоварването - няма да забравя един случай с триосен самосвал. Доставихме го с кош 16 м3. и хидравлика за 21 тона. Взима го клиента - и се обажда, че не вдига. Тръгнах на там веднага, но ги помолих да го премерят преди това, за да знаем какво да кажем на производителя на каросерията. 49 тона общо тегло на триосен камион при тара 13 - тъпаците бяха сложили 36 тона вътре - е как да вдига! Беше скъсал заварките на кантара, където го мерили...
          После почнахме да продаваме самосвали само с 40 тонни хидравлични уредби... Тоя камион излизаше от изкопа само на задни гуми - когато средата на междуосието преминеше билото - цялата предница думваше на земята от почти 1,5 метра... Направо невероятно е, че излизаше изобщо... И после - много се чупели... Тая фирма я няма вече ...
          Така че е въпрос на грамотност и уважение към техниката...

          Коментар


          • #20
            От: един наистина голям камион

            Ако наистина е с мотор-колела - дизел-електрическо задвижване, почти сигурно е 4 по 4. Така е по-лесно.

            Коментар


            • #21
              От: един наистина голям камион

              http://www.wma-minelife.com/coal/TRUCK/truck001.htm
              ...променливотокови тягови елекромотори с интегрирани три планетарни редуктора...
              Предполагам, че е само задно - отпред със завиващи колела и мотор колело ще е терсене. А и 4х4 реално не му трябва - за да го издържи пътя трябва да е така утъпкан, че кал там едва ли някога ще се образува...
              Обаче има опция да ползва тролейна линия с пантограф...! А сега ти кажи колко волта ще да е!

              Коментар


              • #22
                От: един наистина голям камион

                какво му е терсенето на моторколелото, окачено на шарнири? То е точно толкова тежко, колкото пасивното колело, 4 малки мотора (и редуктора) се правят по-лесно от два двойно по-мощни, а тролейната линия вероятно е родствена на локомотивните, ако се съди по мощността.

                Коментар


                • #23
                  От: един наистина голям камион

                  За разликите в теглото на влекач и обикновен 4х2 камион не съм съвсем съгласен.Разликата в тежестта на окачването се компенсира(дори предостатъчно) от разликите в теглата на кабините,но след това идва другата разлика,че влекача има големи резервоаори,докато в соло камиона,рядко се слагат над 200-250 литрови резервоари....В крайна сметка,въпреки наличието на самосвална надстройка(или примерно бордова) разликата с влекача не е повече от един тон при идентична моторизация и силово предаване.Ако влекача тежи между 7 и 8 тона,то самосвала ще тежи между 8 и 9.Но тъй като тези мотори са излишни в този теглови клас,често се прилагат по-малки и по-леки такива и затова разликата с теглото на влекача е още по-малка.
                  Както и да е,не е по темата–да не спорим....

                  (Не слагай пясък и въглища под общ знаменател–имат голяма разлика в плътността)

                  Но да се придържам към темата за кариерните дъмпери....
                  В същия висок теглови клас има и с хидромеханична трансмисия–http://xml.catmms.com/servlet/ImageS...mageId=C582273

                  Кал се образува и в мините,но пък наклоните,по които се движи този гигант не са значителни,а и калта е само в повърхностния слой на пътя.На местата където се експлоатират тези камиони,почвата е с доста различен състав,та и калта не е като тази с която ние се срещаме най-често.
                  С две думи,4х4 не му трябва и затова го няма.Хората работят рационално,а не по шопския пример–"Защо да е просто,когато може да е сложно"
                  Ако е било по-лесно и целесъобразно да се направи по схемата на Ясен,то щеше да го има–щом го няма,значи не е по-практично.
                  Или имаш друга теория,Ясене?
                  Последно редактирано от cecoa1; 12-06-10, 08:45.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #24
                    От: един наистина голям камион

                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                    За разликите в теглото на влекач и обикновен 4х2 камион не съм съвсем съгласен.Разликата в тежестта на окачването се компенсира(дори предостатъчно) от разликите в теглата на кабините,но след това идва другата разлика,че влекача има големи резервоаори,докато в соло камиона,рядко се слагат над 200-250 литрови резервоари....В крайна сметка,въпреки наличието на самосвална надстройка(или примерно бордова) разликата с влекача не е повече от един тон при идентична моторизация и силово предаване.Ако влекача тежи между 7 и 8 тона,то самосвала ще тежи между 8 и 9.Но тъй като тези мотори са излишни в този теглови клас,често се прилагат по-малки и по-леки такива и затова разликата с теглото на влекача е още по-малка.
                    Ти си голям инат... Сигурно за някои марки си прав , но е досадно
                    (досега проверих само данните за стралис актив спейс и тракер 4х2 там си прав, шаси 4х2 тракер е колкото влекача)
                    Забравяш усилването на профилите на шасито на самосвала...(верно че при 4х2 не е много...)
                    Металната броня, барабанните спирачки (където ги има) - повече метал от профила на шасито в междуосието (около 3м (2х1,5м) повече). Разликата в теглото на кабините не е толкова голяма - ефекта от голямата кабина се усеща само върху окачването и, но не заради теглото и, а заради рамото на лостта който образува...

                    Коментар


                    • #25
                      От: един наистина голям камион

                      Не съм инат,а съм упоритЗнаеш,срещу железни аргументи не споря никога и ги приемам веднага.
                      Пък и спора ни тук е безпредметен–в днешно време рядко се ползва комплектация на лек самосвал 4х2,с голям(примерно 12 литров) мотор.
                      Такава комплектация е характерна за по-стари машини,и аз съм виждал резултатите като тегло–тара,с очите си,а не в брошурите и каталозите.Затова и си позволих да те апострофирам.
                      Разликите в теглата на кабините,могат да се сверят и от каталозите–често се предлагат различни по размер,но с почти идентично шаси.
                      Не твърдя нищо сензационно или принципно ново.Казвам само(т.е. повтарям),че по принцип,не се правят камиони с товароносимост,по-малка от тарата им.Изключенията са преди всичко изключения,и са свързани с превоза на специфични товари,със специфични надстройки(примерно хладилници,цистерни,циментовози,бетоновози и др.),като дори и при тях нещата не винаги са еднозначни.
                      Ти кажи сега така ли е,приемаш ли го, или дали аз съм инат или...?
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #26
                        От: един наистина голям камион

                        Ще си взема един да ги премествам, като ми спират пред гаража.

                        Коментар


                        • #27
                          От: един наистина голям камион

                          Първоначално публикуван от kimba1 Преглед на мнение
                          Ще си взема един да ги премествам, като ми спират пред гаража.
                          Що ше ги местиш - миневаш отгоре веднъж и стават на постелка...

                          ...апропо - а гараж за него имаш ли?

                          Коментар


                          • #28
                            От: един наистина голям камион

                            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                            Казвам само(т.е. повтарям),че по принцип,не се правят камиони с товароносимост,по-малка от тарата им.Изключенията са преди всичко изключения,и са свързани с превоза на специфични товари,със специфични надстройки(примерно хладилници,цистерни,циментовози,бетоновози и др.),като дори и при тях нещата не винаги са еднозначни.
                            Ти кажи сега така ли е,приемаш ли го, или дали аз съм инат или...?
                            ...или със специфичен регламент... (напр. 3,5 т общо тегло, или 7,5 т общо тегло)
                            Да - прав си ако говорищ за техническа товароносимост (при законовата - не е така, там почти винаги си на 50% +/- 1/2 тона) - ОК? Допълнителна особеност на законовата товароносимост, е че често пъти поради разпределението на товара - даже не можеш да я изпълниш, иначе претоварваш някоя ос (и даже може да я претовариш технически), но това са детайли...

                            Коментар


                            • #29
                              От: един наистина голям камион

                              Има и по-големи самосвали. Даже белоруският Белаз 756 товари 320 тона!

                              Коментар


                              • #30
                                От: един наистина голям камион

                                Либхера го намирам с товароносимост от 363-5 тона. Става дума за Liebherr T 282 B. Така че бие Белаза с някакви си 40-45 тона.

                                Някои от най-големите в света + видео:

                                http://www.lubopiten.com/199-kamioni...-golemite.html

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X