Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

    И така, купих кемпера от тази тема:http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=203264

    За разлика от Параграфа, аз мисля да поставя нещата на строга научна основа.
    Проблеми към момента:

    По "джипово-камионската" част:
    1. Отдолу капе нафта, масло, антифриз и спирачна течност. Всяко от тези вещества капе от повече от едно място.
    2. Двигателят - неустойчив празен ход, теч на нафта от ГНП, зловещо дрънчене от помощните агрегати. Неадекватен диаметър на изпускателната уредба и на шнорхела. Безумно разположена ръчка за моторна спирачка - явно ТНТМ. Пали подозрително лесно. Температурата му се колебае в широки граници, без да прегрява истински.
    3. Трансмисията - неудобно разположение на скоростния лост, направо безумно разположение на лостовете за управление на РК. Обаче всичко е оригинално и в изправност, така че отива в графа "капризи".
    4. Мостовете - предният е счупен и не задвижва колелата, вероятно е полуос. Задният е ремонтиран преди мене и преди Параграфа, вероятно с диференциал от Авия и вероятно е с по-ниско предавателно число. Това вероятно обяснява и проблемите с предния мост. Пак оттам - скоростомерът показва с около 20% по-ниска от реалната скорост.
    5. Спирачките - системата е с два сервоусилвателя, един за предния и един за задния мост. Сервоусилвателите са пневматични, но работят не с вакуум, а със сгъстен въздух. Има три отделни хидравлични кръга - един команден (от педала до усилвателите) и два изпълнителни (заден и преден мост). При силно натискане на спирачка блокира предния мост (вероятно сервото му). Оправя се с отваряне на обезвъздушителния клапан на колесния спирачен цилиндър и изпускане на малко спирачна течност. Ръчната спирачка не работи.
    6. Гумите - диагонални, размер 9х16. Това се превежда като 225х100R16 или 34х9х16. Наличните са регенерат, безобразно криви и много напукани. Едната е с различна шарка. За баланс не може да се говори, кормилото доста се люлее. Отвратителна курсова устойчивост. На първо време ще му нашия едни 245х75R16 които имам, после ще видим. Диагонални не искам.
    7. Ел. инсталация - работи почти всичко (то не че има много - светлини, чистачки, вентилатор на парното и няколко индикатора на таблото). Обаче всичко е на 24 волта. Няма клаксон (повреден), няма и сигурно никога не е имало светлина за заден ход, което ме дразни. Не работи оборотомерът (welcome to the diesel world).
    8. Силен общ шум при движение, главно от двигателя. Правени са решителни, но неориентирани опити за обезшумяване, които вероятно са почнали още от завода.
    9. Ще видим как е с нормални гуми, но ми се оформя мнение, че усилвател на кормилото си трябва. Много е по-зле от УАЗ.

    По "кемперната" част:
    1. Тясно - в кемперния свят това е малка машина, а голяма част от полезната височина е заета от клирънс, трансмисия и други офроудърщини. Защо (като на УАЗ-фургон) са сложили двигателя и всичко друго толкова назад - нямам обяснение. Градушка разгледа обстановката и веднага уволни фурната. Леглото е 185х120 но има варианти по въпроса, особено ако фурната наистина си тръгне. Едни грешни 20см по цялата ширина са загубени зад седалките, заради разположението на въздушния филтър над двигателя и шнорхела, но те не са поставен Свише и може да се озоват на по-добро място.
    2. Няма ток. Това което Параграфа беше направил не ме устройваше и той го махна, но все още нямам добър план. Кемперно оборудване на 24 волта (хладилник, помпи за вода, печки) няма или поне аз не съм виждал. Трябва да огледам при камионите за далечно плаване. Двете различни напрежения ме дразнят. Да се приведе камионът към 12 сигурно може, но всъщност 24 е Правилното. Ще го мисля още. Има някакви неведоми розетки-контакти, сигурно някаква типично кемперна хитрина, но откъде се вкарват 220 не познах.
    3. ВиК - първо ще огледам. Имало е топлообменник за греене на вода, той е пострадал от студове. Има и резервоар за мръсна вода, който май е пробит.
    4. Отопление - има умряло Вебасто. Има воден конвектор, който работи (ако двигателят грее водата). Според мен пропанът е правилното гориво за тази цел но ще го мисля. Отоплението на кабината не разгадах как се пуска, но и утре е ден. Студено си духа.
    5. Градушка иска климатик. Аз съм леко скептичен към енергийната страна на задачата.
    6. Седалките в кабината - стъписващо неудобни за френски автомобил, въпреки сложното им окачване. Освен това са тесни и не могат да се обръщат.
    7. Има няколко дребни, но досадни теча на вода в салона. Водих го на автомивка и течовете се обявиха, има и следи от по-рано.

    Следва.

  • #2
    От: Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

    По т. 4 - ако моста с по-ниско предавателно число, то скоростомера трябва да показва по-висока от реаалната скорост
    По т. 6 235/85 R16 ще са по-добре май!?!
    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

    Коментар


    • #3
      От: Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

      Първо,честито и тук!
      По т.5 може и от спирачните маркучи,да блокират предните колела,при Ладите беше често явление и се оправяше по същия начин.
      След като спреш теча на нафта от всички места,празния ход може да се оправи.
      Оборотомера при старите дизели,взима сигнал от алтернатора.

      Поздрави!!!
      Последно редактирано от piars; 29-05-16, 00:18. Причина: Допълнение
      Pajero 2.5.TDI GLS Super Selekt
      лодка RIGIFLEX CAP370+YAMAHA 15hp. four stroke

      Коментар


      • #4
        От: Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

        Мостовете имат поне два вида предавателни числа оригинално. Има ги в онзи форум от линка.

        За спирачките - това е пневмохидравлична система. Значи имаш и компресор(клаксона може и да е на въздух, има добри). Задържането може да е и от разложен маркуч - не пуска течността в обратна посока.

        Тоците - има неща и на 24волта, но може да почетеш, има камиони с двете напрежения - ИФА W50. От нейното ръководство също може да видиш спирачките, които са на същия принцип.
        Има хубави истински камионски клаксони на 24 волта, само на ток.
        Оборотомера сигурно му трябва сигнал от алтернатора. Ако нещо не става, може да търсиш алтернативни оборотомер и алтернатор от камион - примерно КамАЗ(шайба с два ремъка, а уреда е с размерите на УАЗ-ов скоростомер, и подходящо разграфен за твоите обороти).

        Усилвател също все ще се намери. В онзи форум, гледах насаден двигател с турбо и хидравлика от доста по-съвременна Авия.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #5
          От: Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

          А честита ти придобивка ! Ясене да почнем едно по едно . Пали лесно защото двигателя не е предкамерен дизел а класиката в жанра с директно впръскване и горивни камери в буталата . Има ли компресия тоя мотор не го интересува дали е -20 или +40 . Трябва да го видим кой тип мотор е и може ли да му се сложи една турбина . Като нищо при Рено може да го има като вариант с турбо и без . Моторната спирачка ако работи правилно е много хубаво и необходимо нещо . При камионите с изцяло барабанни спирачки без нея си умрял на първото по сериозно спускане барабаните прегряват много бързо защото все пак е камион и тежи повече от разтоварения от всичко излишно УАЗ . 24 волтовата инсталация е само плюс на тебе дето цял живот се бориш за повече ток в УАЗа няма смисъл да ти обяснявам . Савием беше военното производство на Рено и предполагам че някъде отзад по фургона има кабел или вход за захранване от 220 волта които през трансформатор захранват оборудването в кемпера . Клаксона въобще не го мисли щом имаш въздух само си намери един електрически клапан и ти подарявам едни тромби от ЗиЛ с които и умрял можеш да събудиш Две напрежения при камион са най проклетото нещо което могат да измислят конструкторите особено на ИФА . Там военните ифи са с изцяло 24 волтова инсталация и за късмет моите и двете на времето бяха такива . При цивилната на 24 волта е само стартера и един шалтер който се намира зад дясната седалка превключва като завъртиш контактния ключ в положение палене . Алтернатора обаче е 12 волтов и се зарежда само единя акумолатор . По инструкция трябва да въртиш акумолаторите през известно време . Колко е това време никъде не пише и колегите на нощното зареждане в Сердика които бяха с ИФА с падащ борд въобще не ги гасеха през цялата нощ докато обикалят и разтоварват из София . Как въобще немец е измислил тая дивотия не знам . Климатик нещо ако решиш ортака е намъкнал поне десетина в работилницата и най вероятно ще ги разглобява за скрап .
          Последно редактирано от sek.1; 29-05-16, 06:20.
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • #6
            От: Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

            Честито за придобивката, нека ви носи радост и много малко грижи!

            Търси разни неща в нета, ако са на острова мога да помагам с логистиката или да търся по битаците за почти нез пари.

            Направи ако обичаш повече снимки за да се ориентираме тия дето не са го виждали това нещо на живо.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #7
              От: Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

              За седалките може да търсиш и подходящи на въздушно окачване от камион. Има ги по моргите и често са с доста опции, стига да работят.
              Отделно въздуха може да го изведеш за включване на маркуч за помпане на гуми, както и други приложения.
              Моторната спирачка не мисля че е толкова важна, но нея също може да задействаш с въздух, чрез ел.клапан или директно.

              Снимай ГНП и раздатка, когато имаш случай. Въобще раздатката отделна ли е от скоростите?! Може в някакъв момент да се окаже оправдано да смениш двигател със скорости, получавайки едновременно повече мощност, повече предавки в кутията(примерно шест) с по-удобно и човешко превключване, плюс по-читави и разпространени периферни агрегати, включително и помпа за хидравлика на волана, както и силоотводен вал от скоростната кутия или направо хидравлична помпа на него, примерно за хидравлична лебедка или други нужди.
              Последните неща, твърде рано ги споменавам, но е добре да се имат предвид, ако състоянието на наличните не оправдава ремонта им.

              За климатика, имам приятел който работи в официален сервиз на вносител на хладилни агрегати и изработка на хладилни надстройки. Като стигнеш до там мога да те свържа с него, да помага с акъл и опит.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #8
                От: Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

                Оборотомер не ти трябва )) Иначе 99% взима сигнал от алтернатора, освен ако не са нашибали датчик някъде.
                Клаксон на 12в работи на 24 и обратно, само трябва да се регулира, ма ти това го знаеш. Имаш и вариант тромби на въздух.
                Френския дизел е идиотоустойчив, но неадекватен за 21 век - аз бих мислил за нещо кардинално.
                Хидравликата е лесна, даже имам една дето събира прах
                Шнорхели филтри и ауспух са лесни, течовете и те.
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #9
                  От: Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

                  Нямала си баба беличка
                  купила си козичка.

                  Честито за придобивката. Ще си имаш интересни занимавки доста време. Успех с проекта.
                  Глупости вършат умните хора, за останалите това е ежедневие.

                  Пияният е винаги по-щедър от трезвеният... питайте катаджиите...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

                    Честита придобивка!
                    С удоволствие четох темата на Параграфа и много му се кефя на кемпера. Сега пък разбрах, че има много, много работа.
                    Желая успех в начинанието и ми се иска много скоро да видя машината в действие.
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • #11
                      От: Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

                      Предлагам безвъзмездна помощ за това вълнуващо начинание, дори нямам идея каква
                      Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                      „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                      LZ1EMS

                      Коментар


                      • #12
                        От: Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

                        Здравейте и от мен.
                        Първо-честито на Ясен.
                        От все сърце му желая да направи това което иска и да има една здрава, функционална и уникална машина.
                        За разлика от мен, явно е че Ясен много бързо навлиза в техническите подробности по машината.
                        Тук е момента да изразя специални благодарности на davc, който освен че оказваше логистична подкрепа при покупко-продажбата и огледа, реално беше причината да реша да продам кемпера, защото в едно мнение от другата тема ми каза съвсем простичко и ясно: "...хубава е машината, но си иска някой който и разбира и може да я прави. Ти трябва да караш нещо по съвременно" (не е точен цитат, но такъв беше смисъла). от което се замислих, че си е точно така...
                        Оказва се че е прав, защото само като чета какво изрежда Ясен, почва да ме боли главата, пък камо ли да търся кой да го прави и т.н. Машината беше обречена на седене в двора на фабриката и бавно умиране...

                        Сега едно по едно за нещата които се сещам.
                        Ясене,
                        220 се включва от вън, като щепсела се намира под едно малко пластмасово капаче, закопчано с един винт (от шофьорската страна, горе долу по средата на кемпера). Под седящата група, се намират и двата токоизправителя, но ги разкачих защото им трябва ревизия.

                        Клаксона сдаде багажа, още като го сложих, защото е 12 волта (или защото е 7 лева ), но ако помните на огледа издаде звук, което чак ме изненада
                        Кемпера има два алтернатора, като единия храни караванната част (или по скоро акумулаторите на караванната част), но понеже беше много тъпо да ги захранва само в движение, слагах допълнително солара. Има там един диоден нещо си, който свързва тоците, което обсъждах в другата тема.

                        Под седящата група се намира и камионското парно, което явно работи отделно от вебастото, защото помня че функционираше и духаше топло (когато го тествах при покупката).

                        За мен да продам кемпера, определено е най-правилното нещо.
                        Надявам се и за Ясен, това да е хубава стъпка, която ще му донесе позитиви, въпреки многото работа по него(подозирам, че това му носи кеф, също).

                        Поздрави,

                        Коментар


                        • #13
                          От: Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

                          Честито !
                          Това второ действие ще се окаже бая дълго, даже ми отива на филм.
                          Сядам на първия ред, а и с квото мога ще помагам.
                          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                          Коментар


                          • #14
                            От: Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

                            Честито, Ясене.
                            Отивам да си купя пуканки и сядам да чета новата тема с вероятно заглавие "Рено Савием трансформер на живо"
                            Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”

                            Коментар


                            • #15
                              От: Рено-Савием офроуд кемпер, второ действие

                              С мерак, труд и средства ще стане, не може да не стане. Я виж един адаш италианец в Римини колко му иска, неговия е 24 волта камиона, 12 волта кемпера:

                              http://www.kijiji.it/annunci/caravan...otale/96240806
                              0899 шест5313нула
                              За всекиго по нещо

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X