Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Да представим камионите с които работим.
Свий
X
-
Последно редактирано от Валентин Исаев; 12-08-13, 19:53.Чувствам се силен-защото съм БЪЛГАРИН... Дан Колов
Ноевия ковчег е направен от любители.Професионалистите,са построили "Титаник".
0885 660 613
-
От: Да представим камионите с които работим.
Първоначално публикуван от deko les 1 Преглед на мнениеВ кой закон пише автомобили до 7.5 т несе изисква такограф които не осьществяват стопанска дейност много ме интересува тоя вьпрос
Глава шеста. ВРЕМЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРЕВОЗНОТО СРЕДСТВО, ПРЕКЪСВАНЕ И ВРЕМЕ ЗА ПОЧИВКА. ОГРАНИЧАВАНЕ НА СКОРОСТТА (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 99 ОТ 2003 Г., В СИЛА ОТ 12.12.2003 Г.)
Чл. 78. (Изм. - ДВ, бр. 11 от 2002 г., изм. - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.) (1) При извършване на превози на пътници с автобуси и превози на товари с автомобили, които самостоятелно или в състав от пътни превозни средства имат допустима максимална маса над 3,5 тона, лицата, осъществяващи превози за собствена сметка, превозвачите и водачите спазват изискванията на:
1. Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт, за изменение на регламенти (ЕИО) № 3821/85 и (ЕО) № 2135/98 на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3820/85 на Съвета, наричан по-нататък "Регламент 561/2006".
2. Регламент (ЕИО) № 3821/85 на Съвета относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт, наричан по-нататък "Регламент 3821/85".
(2) Не е задължително оборудването с тахографи на превозните средства, посочени в чл. 13, параграф 1, букви "б", "в", "г", из[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR]речение първо, букви "й", "м" и "о" от Регламент 561/2006, при извършване на превози на територията на Република България.
(3) При извършване на превози с превозните средства по ал. 2 водачите спазват изискванията за времето за управление, прекъсване и почивка по чл. 5 - 9 от Регламент 561/2006.
(4) Изискванията за времето за управление, прекъсване и почивка при извършване на превози с превозни средства по чл. 3, буква "а" от Регламент 561/2006 се определят от министъра на транспорта с наредбата по чл. 89, ал. 1.
Чл. 79. (Изм. - ДВ, бр. 11 от 2002 г., отм. - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.)
Чл. 80. (Отм. - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.)
Чл. 81. (Отм. - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.)
Чл. 82. (Отм. - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.)
Чл. 83. (Отм. - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.)
Чл. 83а. (Нов - ДВ, бр. 11 от 2002 г., отм. - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.)
Чл. 84. (Отм. - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.)
Чл. 85. (Отм. - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.)
Чл. 86. (Отм. - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.)
Чл. 87. (1) (Доп. - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г., предишен текст на чл. 87 - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.) Минималната възраст на водачите, осъществяващи превози на пътници и превози на товари с максимално допустимо тегло на превозното средство над 7,5 тона и на водачите, осъществяващи таксиметрови превози на пътници, е 21 години, а за всички останали - 18 години.
(2) (Нова - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.) Водач, гражданин на държава - членка на Европейския съюз, който притежава удостоверение за професионална компетентност, признато от една от държавите членки, удостоверяващо, че той е завършил курс на обучение за водачи на превозни средства за превоз на товари и е навършил 18 години, се допуска да управлява превозно средство при превоз на товари с допустима максимална маса над 7,5 тона.
Чл. 88. (1) (Изм. - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.) При извършване на автомобилни превози на пътници и товари превозвачите и лицата, извършващи превози за собствена сметка трябва да изготвят график за работата на водачите и работен дневник.
(2) Дневникът трябва да бъде подписан от ръководителя на предприятието или от упълномощено от него длъжностно лице.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 11 от 2002 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г., изм. - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.) Сведенията, които трябва да съдържат работният дневник и графикът за работата на водачите, както и сроковете за тяхното съхранение, се определят с наредбата по чл. 89, ал. 1.
Чл. 88а. (Нов - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.) (1) Общата продължителност на периода на ежедневно управление при извършване на таксиметрови превози на пътници не трябва да надхвърля 12 часа. Почивката между два периода на ежедневно управление трябва да е не по-малко от 11 часа.
(2) След период от 4 часа управление водачът на лек таксиметров автомобил трябва да направи прекъсване най-малко 30 минути, освен ако започва период за почивка.
(3) Прекъсването по ал. 2 може да бъде заменено от прекъсвания с продължителност най-малко 15 минути всяко, вместени в периода за управление на превозното средство.
(4) Седмичната почивка на водачите, извършващи таксиметрови превози на пътници, е не по-малко от 36 последователни часа.
Чл. 89. (Изм. - ДВ, бр. 11 от 2002 г., изм. - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.) (1) Министърът на транспорта изпълнява функциите на компетентен орган, свързани с издаването на картите за дигитални тахографи, и определя с наредба необходимите мерки за изпълнението и прилагането на Регламент 3821/85 и Регламент 561/2006 съобразно своите компетенции.
(2) Председателят на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор изпълнява функциите на компетентен орган, свързани с изискванията, условията и реда за регистрация на лицата, извършващи проверки, монтаж или ремонт на тахографи.
(3) Председателят на Българския институт по метрология изпълнява функциите на компетентен орган по одобряването на типа на тахографите, тахографските листове и картите за дигиталните тахографи.
(4) Министърът на икономиката и енергетиката определя с наредба необходимите мерки за изпълнението и прилагането на Регламент 3821/85, свързани с одобряването на типа на тахографите, тахографските листове и картите за дигиталните тахографи и с изискванията, условията и реда за регистрация на лицата, извършващи проверки, монтаж или ремонт на тахографи.
Чл. 89а. (Нов - ДВ, бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г., изм. - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.) (1) Дейностите по монтаж, активиране, калибриране, контролни проверки и ремонт на тахографи, наричани по-нататък "монтаж или монтаж и ремонт на тахографи", се извършват от лица, които са вписани в регистъра на лицата, извършващи такава дейност, и са получили удостоверение за това от председателя на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор или от оправомощени от него длъжностни лица.
(2) Удостоверението по ал. 1 се издава на лица, които:
Член 12
При условие че пътната безопасност не е застрашена и за да се
позволи превозното средство да достигне подходящо място за
престой, водачът може да се отклони от разпоредбите на
членове 6—9, доколкото това е необходимо, за да се осигури
безопасността на лицата, на превозното средство или на неговия
товар. Водачът посочва причината за такова отклонение в
регистрационния лист на записващото устройство или на
разпечатката от записващото устройство или в графика на неговите
дежурства най-късно при пристигането в подходящото място за
престой.
Член 13
1. При условие че не се засягат целите, изложени в член 1, всяка
държава-членка може да предостави изключения от членове 5—9
и да подложи такива изключения на индивидуални условия на
своята територия или със съгласието на заинтересованите държави,
на територията на друга държава-членка, приложими за превоз със
следните видове превозни средства:
а) превозни средства, които са собственост на или са наети без
водач от публични органи за автомобилен превоз, който не
конкурира частни транспортни предприятия;
б) превозни средства, използвани или наети без водач от земедел-
ски, градинарски, горски или рибарски предприятия за превоз
на стоки в радиус от 100 километра от базата на предприя-
тието;
в) земеделски трактори или горски трактори, използвани за земе-
делски или горски дейности в радиус от 100 километра от
базата на предприятието, което притежава, е наело или е взело
на лизинг превозното средство;
г) превозни средства или комбинации от превозни средства с
максимално допустима маса, ненадвишаваща 7,5 тона, изпол-
звани:
— от доставчици на универсални услуги съгласно определе-
нието в член 2, параграф 13 от Директива 97/67/ЕО на
ЕвропейскияпарламентинаСъветаот15декември1997г.
относно общите правила за развитието на вътрешния пазар
на пощенските услуги в Общността и за подобряването на
качеството на услугата (
1
) за доставка на пратки като част
от универсална услуга, или
— за превоз на материали, оборудване или машини за полз-
ване от водача по време на неговата работа.
Тези превозни средства се използват само в радиус от 50 кило-
метра от базата на предприятието и при условие че управле-
нието на превозните средства не представлява основна дейност
за водача;
д) превозни средства, използвани изключително на острови с
площ, ненадвишаваща 2300 квадратни километра, които не са
свързани с останалата част на националната територия с мост,
брод или тунел, открит за използване от моторни превозни
средства;
е) превозни средства, използвани за превоз на стоки в радиус от
50 километра от базата на предприятието и задвижвани с при-
роден или втечнен газ или електричество, с максимално допус-
тима маса, включително масата на ремаркето или
полуремаркето, ненадвишаваща 7,5 тона;
ж) превозни средства, използвани за обучение и изпит по управ-
ление на превозно средство с цел получаване на свидетелство
за управление или удостоверение за професионална компетент-
ност, при условие че те не се използват за превоз на стоки или
пътници с търговска цел;
з) превозни средства, използвани във връзка с канализация,
защита от наводнения, услуги по поддръжка на
водоснабдяването, снабдяването с газ и електроснабдяването,
поддръжка на пътищата и контрол по пътищата, събиране на
битови отпадъци от врата до врата, телеграфни и телефонни
услуги, радио- и телевизионно излъчване и откриване на
радио- и телевизионни предавателни или приемници;
и) превозни средства с 10—17 места, използвани изключително
за превоз на пътници с нетърговска цел;
й) специализирани превозни средства, превозващи цирково и
панаирно оборудване;
к) специално оборудвани превозни средства по транспортен про-
ект, които служат основно като образователно средство в
неподвижно състояние;
л) превозни средства, използвани за събиране на мляко от
фермите и за връщане във фермите на млечни контейнери или
млечни продукти, предназначени за храна за животни;
м) специализирани превозни средства за превоз на пари и/или
скъпоценности;
н) превозни средства, използвани за превоз на животински отпа-
дъци и животински трупове, които не са предназначени за
консумация от човека;
о) превозни средства, използвани изключително на пътища вътре
в транспортни възли, като пристанища, интермодални и желе-
зопътни терминали;
п) превозни средства, използвани за превоз на живи животни от
фермите до местните пазари и обратно или от пазарите до
местните кланици в радиус от 50 километра.
2. Държавите-членки съобщават на Комисията изключенията,
предоставени съгласно параграф 1, а Комисията съобщава тази
информация на другите държав
Коментар
-
От: Да представим камионите с които работим.
Я колега млекарАз на времето бях в първи клон автобаза Добротич и обслужвах Сердика София на суровото мляко после си взехме за малко и камионите под аренда . Хубави времена бяха .
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Да представим камионите с които работим.
Да бяха,сега вече е много напред техниката,подвижни лаборатории джипиеси и тн.А аз почнах млекар през 1999г с една гаска и поссле с една шкода,тогава беше добре,можеше и заплата да не взимаме.А сега луда работа минаваме по 700-800 км на ден за мляко.Е не съм бил през цялото време млекар,бях до 2001 и после от 2010 та до сега.SUZUKI VITARA V6
HONDA CBR 919RR
MERCEDES ML
MAN TGA D2O COMANREIL 18-430
Коментар
-
От: Да представим камионите с които работим.
Първоначално публикуван от tisho-samokov Преглед на мнениеДа бяха,сега вече е много напред техниката,подвижни лаборатории джипиеси и тн.А аз почнах млекар през 1999г с една гаска и поссле с една шкода,тогава беше добре,можеше и заплата да не взимаме.А сега луда работа минаваме по 700-800 км на ден за мляко.Е не съм бил през цялото време млекар,бях до 2001 и после от 2010 та до сега.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Да представим камионите с които работим.
Първоначално публикуван от tisho-samokov Преглед на мнениеЯсно ми е и на мен как става всичко.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Да представим камионите с които работим.
Първоначално публикуван от mirodo Преглед на мнениеЩе разкажеш ли повече за лабораторията (на Декстър)?SUZUKI VITARA V6
HONDA CBR 919RR
MERCEDES ML
MAN TGA D2O COMANREIL 18-430
Коментар
-
От: Да представим камионите с които работим.
Първоначално публикуван от Purple Elephant Преглед на мнениеС това се подвизавам през лятото--камионът е International, превърнат в лаборатория от затворници:
[ATTACH=CONFIG]649616[/ATTACH]
Мъча се да хвана интернет сигнал.
Коментар
-
От: Да представим камионите с които работим.
Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнениеКарах в София-Запад, последния от регионалните кръгове на състезанието.Toyota Land Cruiser 80, 1FZ-FE
BMW F650CS
Радо о885 5о 59 5о
Коментар
-
От: Да представим камионите с които работим.
Първоначално публикуван от rraadd00 Преглед на мнениеИзвинявам се че спамя темата, но какви са тези състезания?
Международно е, тази година обаче, са включени страни само от източна Европа. Нарича се "The drivers' fuel challenge", можеш да потърсиш в нета, че тука минава за реклама(то и самото състезание, вероятно има и маркетингови цели). Другото състезание е организирано от Скания, също е международно и също се организира на всеки две години. Там обаче условията са по-различни, има и изискване за максимална възраст на участниците(то и така се нарича Най-добър млад шофьор на камион). Шофьорите се оценяват по много критерии, от познаване на техниката и нормативната база, през практически изпитания за сръчност при укрепване на товара, икономично и правилно шофиране, до най-вълнуващите изпитания за прецизни маневри за най-кратко време.
Има доста клипове из нета и в youtube, можеш да потърсиш по YETD(Young European Truck Driver), излизат главно финалите през съответните години.
Наградата на Скания е чисто нов влекач, а на Волво, лек автомобил. Разбира се има и много "утешителни" награди, в това число и за работодателите на участниците. В общи линии е едно голямо забавление отворено към широк кръг хора, и като цяло е доста полезно за стимулиране на правилното професионално мислене(професионализма) на шофьорите.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар