Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Изработка на камиона - МАК!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Изработка на камиона - МАК!

    Първоначално публикуван от Ц. Кръстев Преглед на мнение
    ...
    Бе да те кажа - доста си позагубих интереса към бизнеса с товарни автомобили - затова и спрях да циркулирам...
    Основната причина да го загубя е, че това е силно цикличен бизнес, с финасово опостушителни характеристик за дилърите на пазар с размера на българския...

    А клиентите рядко разкриват финансовите детайли на бизнеса си - особено пък пред търговци на камиони, които общуват с други клиенти.
    И естествено че печелят и докато работят, ама общо взето май сметката е между това да изкарват пари с камиона между 3/4тата и 5/6тата година, или да инкасират печалбата от разликата между продажбата на 3/4 годишен камион и нуждата от оборотни (за да се метнат на следващия).
    Казвам го като човек анализиращ финансови потоци, и уверен че трябва да се инвестира в камиони с идеята да се изкарват пари, а не за да се карат и да показват името на собственика на платнището.

    Ма дето казваш - ако го почнем - ще отпрашим 10тина страници тема поне...

    Коментар


    • #32
      От: Изработка на камиона - МАК!

      Така е.
      Това незнам дали трябва да го пиша ама айде като съм почнал да нахраня малко търговците. Нищо лично де.
      За последните 5 год. и особено последните 2, се нагледах на всякакви екземпляри продаващи товарни и лекотоварни. Почти всичките си мислят, че продават вафли. Пристигат, пеят си наизустеното и до там. На петия въпрос от наша страна, /Четири от които са прилежно записани - отговор "ще попитам"/ вече почваме да се е....аваме. Хем е смешно, Ем е тъжно. Мноого рядко някой знае какво работи клиента... Аз ли на такива съм попаднал, незнам. Финансовите детайли не са толко интересни - стига да си в час и да ти работи главата.
      Не можах да намеря информация за щатите / Канада:
      Колко струва тоя камион, колко кюмур харчи, колко минават средно за месец и какво влиза като приход, на км/миля или ден. /Както там си ги смятат/ Съответно с едно, две или три 15 метрови отзад. Гуми размер / цена също и колко карат.

      Коментар


      • #33
        От: Изработка на камиона - МАК!

        Първоначално публикуван от Ц. Кръстев Преглед на мнение
        За последните 5 год. и особено последните 2, се нагледах на всякакви екземпляри продаващи товарни и лекотоварни. Почти всичките си мислят, че продават вафли. Пристигат, пеят си наизустеното и до там. На петия въпрос от наша страна, /Четири от които са прилежно записани - отговор "ще попитам"/ вече почваме да се е....аваме. Хем е смешно, Ем е тъжно. Мноого рядко някой знае какво работи клиента... Аз ли на такива съм попаднал, незнам.
        Почти всичките са такива за съжаление.
        И основната причина е, че ако разбират - ставата малко по-скъпи и сметката на дилъра съвсем отива в реката..
        Не знам колко от старите кучета са останали в тоя бизнес - мисля, че напоследък са доста малко вече...то и бизнеса е баси бизнеса, първо губиш малко докато си разработиш пазара, после почваш да губиш повече когато ти кажат че сервиза ти трябва да изглежда така и така, и накрая идва кризата и си такова таковата...много мъка има там...
        Ако пък си търговец - разработваш си пазара, после ти назначават юнга и му дават клиентите ти, а тебе те пращат на 150 км, после и там ти назначават юнга и той почва да работи по твойте клиенти, накрая остават юнгите щото ти си най-скъпия пък продаваш вече най-малко...
        (това последното го пиша понеже явно си по на ти с Волво и ще се сетиш за какво става дума...)

        За Щатите, Канада и Австралия - сметката е мого по-сложна и факторите са много повече.
        Основното е, че там наистина трябва да живееш в камиона. После - маршрута е - караш 3 000 км и завиваш на втората пряка вдясно...
        Забрави за двойна езда, забрави да оставиш ремаркето и да закачиш друго.
        Като удариш кенгуру или карибу - не спираш...
        Работното време си го пишеш на тефтер...

        Коментар


        • #34
          От: Изработка на камиона - МАК!

          Ъхъ, разбрах те .
          За северна америка питах някой запознат, ако чете.... Че съм слушал какви ли не глупости, с участието на ФедЕкс, МАК, Волво и всички останали. За тахографите знам, наще юнаци, които също живеят в камионите и само преглъщат замислено, като чуят "Само пътен лист, няма тахограф".

          Коментар


          • #35
            От: Изработка на камиона - МАК!

            Първоначално публикуван от Ц. Кръстев Преглед на мнение
            ..."Само пътен лист, няма тахограф"...
            И ограничител на скоростта няма

            Честна пионерска, есента на 2004та малко след канадската граница на път към големиО град в едни доста горски магистрали ме задмина някакъв юнак с две ремаркета (колкото две нормални европейски, не знам колко точно метра са тировите ремаркета в Европа) със 150км/ч. Вярно, беше по нанадолнище.

            А иначе - тахограф нямат, но ги мерят на кантар на всеки Х мили. Кантарите може да са статични, преносими, някои позволяват измерване в движение. Често в измервателната станция може да направят и пълна проверка на камиона и товара.

            При по-натоварените магистрали може да се мине с транспондер - ако са те измерили в "надеждна" станция при тръгването, като наближиш измервателна станция - намаляваш, минаваш, под станция с четец и информацията заминава към диспечера на измервателната станция по-надолу. Той решава дали да те пусне или да те провери. Някъде около километър след четеца е самата станция, там те чака зелен "семафор" ако диспечера те пуска, червен - ако реши че все пак трябва да те отбие към кантара за да те провери.

            Данните за изрядността по камион / фирма се завеждат в системата която е достъпна за диспечерите в различните станции. Камиони / фирми с "добро поведение" статистически по-често получават зелен сигнал в такива случаи, докато за тези с неизрядности е гърч до дупка.
            Последно редактирано от Goblin; 12-07-12, 19:55.
            Издъних се на Тюринг теста

            Коментар


            • #36
              От: Изработка на камиона - МАК!

              В Европа полуремарке 13.6м в северна Америка е 15 метра мисля. За това и не влизат в тукашните стандарти, еле па и с дългите влекачи...
              Като каза кантар ме заболя корема .... Направо ми изплуват батални сцени с австрийци и унгарци и стотици хиляди форинти ... Вече сме опасани от секъде с кантари. Преди време работех в голяма сериозна фирма, ама един клиент от и във Византия, беше натоварил към 30 тона в горкия шмиц... Шофера нищо не каза, мислел си, че камиона нещо се е запушил..... Хванаха ни на Инсбрук, на същия такъв кантар в движение със светофар. Тотала на композицията беше около 45т. Май това ми е рекорда. иначе тука и наще си дайаджи си носят кантари.
              За скоростта - Тука са ограничени на 90. Става само по стръмното... Последно видях с очите си по ЖепеЕс а 180 на 13 Инсбрук - Тренто /Да добиете представа/, и шофера го видя за последно - произведох един безработен . Иначе Витиня посока София дава към 120 . Най лаконичен беше един бай Кольо, "Защо го пускаш, Що караш толко бързо бе? - Ми шефе аз съм стар човек, тия четристин и четиресе коня не моа ги удържЪ"....
              Иначе, най-лесно май се пипа сканията, почва да върви с 140, примерно. Ама ги мраза тия неща. това са работни волове, все пак. И най-важното, не е целта да трепеме хора по пътищата!
              Последно редактирано от Ц. Кръстев; 12-07-12, 21:29. Причина: Допълнение

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X