Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Изработка на камиона - МАК!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Изработка на камиона - МАК!

    Първоначално публикуван от Валентин Исаев Преглед на мнение
    Колега нищо лично,ама не мисли,че както работи представителя на Рено за България,така работят и в другите страни-търговската политика е различна навсякъде. Щом си плащам ще ми сложат каквото си поръчам,като двигател кутия и т.н.
    Ще ти сложат - грънци.
    Има огромна разлика между търговска политика на производителя и търговска политика на дилъра.
    Затова казах, че е важно не какво си поръчваш, а на кого си го поръчваш.
    Такъв камион от фабриката няма да излезе.
    Може да излезе от гаража на Бернар Тракс, който е срещу фабиката, може да излезе и от гаража на Рено Тракс ЮК, където също правят това и онова...но не и директно от завода.

    Не знам колко години са ти минали зад волана и колко от тях си се борил с Рено, ама на мен ми минаха почти точно 9 години (от Март 2000 до Март 2008 ) от живота да се боря с търговската им политика, и то точно на Рено, така че имам някаква идея какво се прави и къде и как точно се поръчва специална машина...

    Един любопитен детайл от производството на камиони например, е че има случаи кабината за конкретен автомобил да закъснее, или да има нужда от няккаква модификация, а останалите компоненти да са пристигнали и вече да им е планирано място на конвейера.
    В този случай камиона минава по конвейера - стига до местото където слагат кабините, пропускат го нататък и го изкарват на буксир до една гаражна клетка зад фабриката, където после му монтират кабината, когато тя дойде.
    И това се случва дори в Бург-он-Брес където в едното хале правят кабините а в другото е поточната линия за сглобяване на камионите...
    На поточната линия работят 19 годишни момчета и момичета които основно завиват гайки, при това абсолютно едни и същи, и като объркат някоя - идва баткото да помага. Как виждаш точно да му турят да завива гайки на друг двигател и скоростна кутия без да спрат конвейера?
    Последно редактирано от vlageo; 12-07-12, 13:36.

    Коментар


    • #17
      От: Изработка на камиона - МАК!

      и тая тема отиде.
      Кабината е много важна! Дори и за Регионал или distribution. Все пак шофьора живее в нея, не просто работи. Тука американците са непобедими.... Гледам, че все повече собственици на фирми разбират това. Дано го оценят и все повече шофери, та да стане по лека играта шофери vs шефове. Но и в Европа, даже в България - получаваш каквото поръчаш.
      Иначе излитането на калниците проблем при всички - задкормилното устройство. При Рено и Волво, които не били еднакви, проблема е, че гредата гние - мисля дясната беше, изпада барбар със стопа. Така и не разбрах какъв е проблема с резервоарите? Освен, че някои собственици и ръководители така и не се научиха да смятат. Волво /Че съм по запознат / смуче само от единия /Десния беше май/. Има помпа която постоянно се стреми да ги изравнява. А, като поръчваш камион за дълги дистанций при всички положения е най-добре да вземаш най-големите възможни резервоари. Да сте имали проблеми с датчик ниво? Или със съединители, в частност долната помпа.
      Колега Исаев, не само в твойта класация е назад реното... Ако ше си говориме за рентабилност може да развием едни 10 страници тема...

      Коментар


      • #18
        От: Изработка на камиона - МАК!

        За завода е точно така, без значение от марката. Особено за кабините... Всеки поръчва някаква комплектация, еле па ако има и надписи.. Питах за моделите след 2008, ама едва ли имаш наблюдения....

        Коментар


        • #19
          От: Изработка на камиона - МАК!

          Но ще го имам-което е по важно.Няма да ме интересува кой го е сглобил-дали от фабриката в Бург-ен-Брес или от Бернар или от някой друг,важното е,че ще го имам-АМА ГО НЕ ИСКАМ И ДА ВИДЯ.А и за 19 годишните не съм съгласен-случайно от 8 години превозвам само авточасти между Испания,Франция и Белгия е те такова нещо нема,като станат 20 годишни ги уволняват и вземат други 19.Колега стига,че ме разсмя.
          Както и да е,да не спорим за тая марка,че темата си е за МАК все пак.
          Последно редактирано от Валентин Исаев; 12-07-12, 12:40.
          Чувствам се силен-защото съм БЪЛГАРИН... Дан Колов
          Ноевия ковчег е направен от любители.Професионалистите,са построили "Титаник".
          0885 660 613

          Коментар


          • #20
            От: Изработка на камиона - МАК!

            Първоначално публикуван от Валентин Исаев Преглед на мнение
            Но ще го имам-което е по важно.Няма да ме интересува кой го е сглобил-дали от фабриката в Бург-ен-Брес или от Бернар или от някой друг,важното е,че ще го имам
            Да. Това казах и аз. Важно е не какво, а на кого го поръчваш!

            Първоначално публикуван от Ц. Кръстев Преглед на мнение
            Иначе излитането на калниците проблем при всички - задкормилното устройство.
            При Рено и Волво, които не били еднакви, проблема е, че гредата гние - мисля дясната беше, изпада барбар със стопа.

            Така и не разбрах какъв е проблема с резервоарите?
            Волво /Че съм по запознат / смуче само от единия /Десния беше май/. Има помпа която постоянно се стреми да ги изравнява.
            Дясна, лява - гредата на калниците при Рено е заварена конзолна конструкция. Тръба - заварена към планка. Заварката им към планката куца - щото тръбата е тънка, и кръгла, а планката пресована на нещо като като конус.
            Конструкцията на Волво е много по-яка.
            Нямам с какво да илюстрирам - просто се загледайте като минете покрай автомобил от този модел.

            Проблема с резервоарте е точно, че няма изравнителна помпа. Очаква се да се изравнят на принципа на скачените съдове, ама те се изравняват по-бавно отколкото се празни по-малкия. Мъдриха го две - три години тоя проблем и идваха с какви ли не решения - та жигльори, та клапанчета, за да изравнят налягането в двете смукателни тръби белким почен да смуче и от двата едновременно, ча пустия му камион - все не можеш да го караш винаги хоризонтално и без да плиска нафтата, та да им излязат на франсетата сметките за наляганията. И всичкото това за да избегнат монтажа баш на тая помпа, която сигурно им струва макс 30 евро. След това излязоха с брилянтното решение да поръчваш еднакви по обем резервоари, та вместо 700+500 за да ти е мирна главата поръчваш 500 + 500 и готово...
            Не знам дали остана продадено Рено дето да няма монтирани направи си сам кранчета за точене или от тоя или от оня резервоар (по-избор)

            Поглед върху тях след 2008 нямам, но годините бяха тежки за камионските производители и едва ли много от това се е променило...

            Да, темата беше за Мак.

            Между другото - Мак е най-разпознаваемата американска марка при нас, но съвсем не е най-уважаваната марка в САЩ.
            Третират го като черноработник - нещо като ЗИЛ при нас.
            Най-уважаваната марка при тях май са Петербилт (собственост на Мерцедес) и Кенуърт (част от Пакар - собственика на ДАФ).
            Именно американския пазар прави концерна Мерцедес №1 производител в света (без да се броят китайците разбира се), а Волво АБ с всичките си марки е № 1 в Европа, но № 2 в света...

            Между другото - монтажния завод на филмчето е години по-назад от монтажните заводи, в които съм бил...Конкретно в Рено - отдела който прави кабините има точно 4 служителя на смяна - всичко друго е роботизирано. И тази част която е отворена за публиката е супер впечатляваща. Другата част е изцяло без достъп защото антикорозионната им обработка на кабините е една от тайните им първо, и после процеса иска контрол върху параметрите на въздуха.

            А една от основните разлики е именно монтажа на шасито - в Рено се започва от монтажа на мостовете и кардана - в началото шасито е обърнато по гръб - така върху него се работи по-лесно и има достъп до всичко. След това превъртат шасито на 180о и вкарват куплирания двигател и скорости отгоре.

            Първоначално публикуван от Валентин Исаев Преглед на мнение
            ...ама се оказва че не е единствен щом го има при Чакала...
            Току що говорих с тях - става дума за табелка 500 която един от шофьорите си е сложил на Премиум 450 кс.
            Такъв точно съм сигурен, че дажи и аз мога да ти доставя...
            Последно редактирано от vlageo; 12-07-12, 13:03.

            Коментар


            • #21
              От: Изработка на камиона - МАК!

              А ето и отговора на въпроса за двигателя на Mack-нито Volvo,нито Renault а-Cummins,MP7,MP8 и MP10 с мощност от 325 до 605к.с.!!!


              Чувствам се силен-защото съм БЪЛГАРИН... Дан Колов
              Ноевия ковчег е направен от любители.Професионалистите,са построили "Титаник".
              0885 660 613

              Коментар


              • #22
                От: Изработка на камиона - МАК!

                Първоначално публикуван от Валентин Исаев Преглед на мнение
                А ето и отговора на въпроса за двигателя на Mack-нито Volvo,нито Renault а-Cummins,MP7,MP8 и MP10 с мощност от 325 до 605к.с.!!!
                MP7 и МП8 са Къминс
                МР10 - не, той трябва да е Волво Д16

                В Уики пише, че Мак слага големи Къминс мотори ISX & Signature на версията за австралийския пазар.
                За щатите от 2009та насам май си слагат Волво мотор...

                Коментар


                • #23
                  От: Изработка на камиона - МАК!

                  Виж и тук http://www.macktrucks.com/default.aspx?pageid=5331
                  Чувствам се силен-защото съм БЪЛГАРИН... Дан Колов
                  Ноевия ковчег е направен от любители.Професионалистите,са построили "Титаник".
                  0885 660 613

                  Коментар


                  • #24
                    От: Изработка на камиона - МАК!

                    Първоначално публикуван от Валентин Исаев Преглед на мнение
                    Точно оттам:
                    Mack MP10.pdf
                    Това жълтото отзад да не е сложено там случайно?

                    Коментар


                    • #25
                      От: Изработка на камиона - МАК!

                      Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение

                      За щатите от 2009та насам май си слагат Волво мотор...
                      За тая реплика ти дадох линка.С какво да го снимат с Caterpillar ли?
                      Чувствам се силен-защото съм БЪЛГАРИН... Дан Колов
                      Ноевия ковчег е направен от любители.Професионалистите,са построили "Титаник".
                      0885 660 613

                      Коментар


                      • #26
                        От: Изработка на камиона - МАК!

                        ПП. Преди да ме е подхванал Цецо да си призная без бой за малка грешка по-горе относно Петербилт:

                        №1 в САЩ при големите камиони са Фрейтлайнер (собственост на Даймлер Крайслер) 32,7% пазарен дял
                        № 2 са International (Навистар) с 19,4%
                        Кенуърт са 3ти с 14,6%
                        Петербилт са 4ти с 13,7% (и двете марки са част от Пакар - производителя на ДАФ и имат общо 28% и малко)
                        № 5 е Волво с 10,7% (това е старата и вече несъществуваща марка Уайт)
                        и № 6 е Мак със 7,7 %

                        Обаче Мак определено е № 1 при боклукчийските камиони, които обаче като количество не са нещо много сериозно.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Изработка на камиона - МАК!

                          Първоначално публикуван от Валентин Исаев Преглед на мнение
                          За тая реплика ти дадох линка.С какво да го снимат с Caterpillar ли?
                          На снимките с МР7 и МР8 не е сниман с нищо.

                          Не ми се търсят пак прес рилийсите на волво относно пускането на МР10 и желанието им да си запазят 13литровия двигател само за Волво Норт Америка.
                          Приеми го като факт.
                          Просто количествата които Мак произвежда са поне два пъти по-малки от тези на Волво, при това само в Северна Америка и те нямат нищо против 13 литровите мотори да се купуват от Къминс. Даже допускам, че нямат капацитет да произвеждат толкова от него...
                          За големия мотор обаче - на самите тях им трябват количества, защото той по принцип се прави в по-малко бройки...

                          А що се отнася до моторите по-малки от 13 литра - както казах - те са си на Дойц така или иначе...

                          Коментар


                          • #28
                            От: Изработка на камиона - МАК!

                            Сега момчето дето пусна темата ше се озъби от написаното тука... МАК си е нещо превъзнасяно у нас. Холивуд, ко да правиш. Не ми се търсят клипове, ама сигур завода на петербилд не е много по различен. Виж европеиските изглеждат маалко различно. Желая на всеки който не е бил при възможност да разгледа на живо! То какъв мотор слагат е и решение, явно силно вързано с производствени мощности, пазар /Производители на двигатели/ и разни други. След това големите производители имат планове за производство години напред. И това го има с разликите на политиките на търговци и производители. Свидетел съм /в позиция на нещо като клиент/ на моменти с недостиг на нови автомобили и след това на такива с нови в излишък...
                            Последно като се заглеждах по едно премиум с дигната кабина, щото съм расал в сервиз и си се вра постоянно, забелязах, че на двигателя пише "VOLVO renault" точно така с големите и малките букви, е малко не така директно едно до друго. Американския пазар на камиони не го знам какво иска. За мен, по цял свят номер едно е този който задоволява нуждите на бизнеса... Всичко останало е реклама и дрън дрън. А, бизнеса иска едни и същи неща, от там нататък всеки прави своите компромиси - вързани с цената... Определено Ивеко, Волво и Мерцедес не се продават на една и съща цена. Аз за себе си съм се убедил в разликите.
                            Не вярвам, че в щатите някой ще си купи камион само от любов към марката.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Изработка на камиона - МАК!

                              Първоначално публикуван от Ц. Кръстев Преглед на мнение
                              Определено Ивеко, Волво и Мерцедес не се продават на една и съща цена. Аз за себе си съм се убедил в разликите.
                              Хм, аз като търговец - също.
                              Основното предимство на Рено - ниската цена, всъщност е и негов основен недостатък.
                              Транспортния бизнес е такъв, че печалбата на превозвача е в остатъчната стойност на камиона. Т.е. изплащаш 3 години или 4 и после продаваш.
                              А през тези 3 години - по-евтиния камион ти създава повече проблеми основно заради дребните тъпотии, които му се случват защото е произведен по-евтино. А неговата остатъчан стойност е ниска, освен тоав се продава бавно - щото никой не го иска като втора употреба, или го иска много евтино...

                              Сега относно двигателите - клипчето което колегата е пуснал на Къминс - всъщност е малко старо (на 3 години е поне) и после - май е малко подвеждащо, защото в него се казва ме Къминс и МР8 на Мак използват една и съща технология.
                              Ето брошура на волво Пауър Трейн Хагерстаун - хората твърдят, че произвеждат МР7 и МР8.
                              Volvo-Hagerstown-50th.pdf
                              До скоро - тежките мотори на Мак - със сигурност са били от Къминс, но вече не са...
                              МР10 се доставя от средата на тази година...

                              От друга страна пък - попадна ми една брошура на Интернешънъл която сравняваше разните му там двигатели и къминсите изглеждаха подозрително близки по обем на МР7 и МР8, които пък от своя страна бяха доста различни от тези на волво.
                              Явно са се поомешали доста нещата...

                              Първоначално публикуван от Ц. Кръстев Преглед на мнение
                              Сега момчето дето пусна темата ше се озъби от написаното тука... МАК си е нещо превъзнасяно у нас.

                              Ако е гледал "Колите" обаче - написаното по-горе ще му обясни репликата на един обиден камион:
                              "Ма-а-ак? Аз не съм някакъв прост Мак! Аз съм марка Петербилд! Запали си фаровете, нахалник такъв!"

                              За надписите по Рено Премиум - отгоре пише с големи бели букви върху червената лента RENAULT, а отсрани с малки букви пише Volvo Power Train.
                              И межуд другото - напъна да пишат Волво по продукта където може е на французите, не на шведите...

                              Мак е най-сериозно представен в Австралия - страната на големите пътни влаци, която обаче - независимо от голямата си територия, е с население, колкото Румъния, и сигурно с подобен по размери пазар на автомобили.
                              Последно редактирано от vlageo; 12-07-12, 15:43.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Изработка на камиона - МАК!

                                Ти като търговец не трябва да спираш да циркулираш между клиентите си. И да си говориш повече с тях за търговска и техническа експлоатация. след като си им продал нещото...
                                Хората купуват камиони за да работят с тях. Всяко едно принудително спиране е загуба в най - чист вид! Купуват ги и за да изкарват пари, бавно и трудно и сега, но не чак като се продаде... Печалбата от продажбата не е движещия мотив! А, ако успееш да продадеш нещо на 5 - 6 години и примерно 800000км. тамън щи стигнат парите за хубава първоначална вноска за нов камион... Оборотни един вид. Бе всеки си го смята за себе си така както го разбира....

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X