О, ефимерност! О, най-безсилно и позорно време в живота на моя народ — времето от разсъмване до отварянето на магазините за спиртни напитки! Колко излишни бели косми е вплело то във всички нас, в бездомните и страдащи шатени!
Едно време като бачках у ДАПа по Тошово време имаше много малко жени шофьори.В нашия гараж имаше една на ГАЗ 53 фургон две три на ЖУКове и две на Мултикари от няколкостотин камиона.Но пък в ДАП -3 имаше една която караше автовлак това е Шкода Мадара с две ремаркета
С две думи може и жени да карат камиони но Господ не ги е създал за такава груба и хамалска работаговориме за нормална жена и нормален мъж.
То едно време и трактористки са ги правили докато са разбрали че друсането ги поврежда безвъзвратно и после няма деца
Дробчето ме е изпреварил и е дал снимката докато пишех......
К мирной жизни не пригоден.
Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157
Ходил съм на изложение на Волво по тяхна покана и разноски преди 3 години на същото място и определено си беше забавно нищо че с езиците съм само на "ръкопашен" а и камионите съм им доста леки за управление и вече почти няма значение дали мъж или жена ще ги кара за разлика от некои "грузавици" от епохата на Соца, сигурно там % е още по отчайващ за жените.
Значи една машина колкото е по-голяма толкова е по-лесна за управление.
А преди години като бях в пощите, в София на стаж знам за няколко жени шофьорки работили от комунистическо време още там.
Vorsprung durch technik - Напредък, чрез техника
MAN, Mercedes-Benz & AUDI uber alles
Вервайте ми хора,единственият проблем при камиона е да се свикне с габаритите(при съвременните камиони)
По нищо не се различава от лекия автомобил.Даже имате по-голяма видимост и сигурност
Жените също могат да шофират камиони,за разлика от някой мъже
А като спука гума какво правиме ? Тука вече си трябва чиста физическа сила на тръбата .
Да не се налага да сменя гума, че мъжете едвам се справят, камо ли жените. На някои камиони като клеясат механизмите, на които се държат резервните гуми... абе пада си гърч голям.
Vorsprung durch technik - Напредък, чрез техника
MAN, Mercedes-Benz & AUDI uber alles
Да не се налага да сменя гума, че мъжете едвам се справят, камо ли жените. На някои камиони като клеясат механизмите, на които се държат резервните гуми... абе пада си гърч голям.
И да не е клеясал механизма, даже и гумата да стои до теб, зависи какъв е камиона , пак без помощ от приятел човек не може да се оправи. Иначе няма нищо лошо жена да кара камион.
Последно редактирано от RODJER009; 20-06-11, 17:57.
Това е, че сега вече не сменяват гуми непременно шофьорите. Има си големи фирми, плащат си абонаменти, има си мобилни екипи, които дежурят денонощно и така... Обаждаш се–"СпукАх гума" и чакаш.
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Нашите говедовъди (работодатели) не плащат много лесно абонамент за такива неща, може да карарт луксозни коли за по 200 000лв, ама камионите са примерно на по 15г., което не означава непременно, че са лоши, но ги държат предимно в лошо техническо състояние - не им се дават пари за глупости. За което ставаме свидетели на катастрофи с много жертви...
Vorsprung durch technik - Напредък, чрез техника
MAN, Mercedes-Benz & AUDI uber alles
Има дни когато е по добре да не ставаш от кревата и се помнят цял живот . Аз помня 20.07.1993 година с цистерната София - Русе през Белене 4 гуми една след друга първата я набодох на една свещ още преди витиня на отиване. Беше страшна жега . Старите шофьори знаят къкво е "удоволствието" с 10 кила чук и винкелни клинове или кирка да разлепваш гума на път. Нямаше такива глезотии като алуминиеви джанти и безкамерни гуми . Ако си имал късмета една гума да не я пукаш през лятото като и дойде времето не можеш да и отлепиш пояса вулканизира се за вътрешната и ако нямаш резервен си го закъсал. Ами зимата ? Има дни когато качваш и сваляш веригите по 10 и повече пъти . Определено карането и поддръжката на тежък камион не е за жена особено камион с характер като Шкода или Камаз . На времето съм виждал жена шофьор на Икарус в градския транспорт в София тук нещата са по поносими защото поне гуми не правиш но пък трябват бая нерви за товара . Пак на времето моя инструктор имаше два постулата истрадани в дългогодишната му практика " Негър скиор и жена шофьор няма" и "Няма кола и жена нечукнати"
Има една варненска транспортна фирма с женско име. Въпросната жена е доста опитен професионален шофьор (и управител) и от нея знам, че в България тогава (някъде 2004-2005) са били всичко на всичко 2 тираджийки.
От списание АТТ правиха интервю с нея някъде в тоя период, ама нямам старите броеве под ръка за да го издиря.
Това че някой има категорий С+Е и Д+Е не го прави автоматично професионален шофьор . Трябва бая прах и нафта да изгълташ по пътищата за да станеш такъв. Убеден съм че ако погледнем в регистъра на КАТ има много жени с въпросните категорий друг е въпроса как и защо са ги искарали . И майка ми има С категория искарана преди повече от 40 години организирали им курс някога в работата и се записала като началник цех имали камион вътрешно заводски транспорт та можело да се наложи да го подкара
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар