Обява

Свий
Няма добавени обяви.

КАМАЗ - ДАКАР 2005

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: КАМАЗ - ДАКАР 2005

    Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
    Не вярвам да е с барабани при тия скорости и в тая жега в пустинята с барабаните на второто натискане си без спирачки барабаните много бързо загряват и трудно се охлаждат.
    Барабаните се охлаждат по-бавно но си имат своите предимства.В някои части на света ги предпочитат и до ден днешен.
    Площта на накладките е в пъти по-голяма от тази на дисковата спирачка.
    Има и други предимства....А за дисковете в товарните автомобили има доста противоречиви мнения....
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #32
      До: КАМАЗ - ДАКАР 2005

      определено в текста става дума за джанти - колесние диски...

      а вязкость - гъстота - вискозитет - виско-муфа - виско съединител...

      Коментар


      • #33
        До: КАМАЗ-ДАКАР- Започва да се изяснява

        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        Да,за тези най-разпространените ми е ясно но при Камазовия мотор са различни.Перката се включва буквално от турбосъединител(с масло от двигателя).
        На двигателя (говоря за обикновенния ЯМЗ 740) има едно лостче в предната част с което може да се избира режима на вентилатора:"изключен","автоматичен" и "постоянно зацепен".В положение "автоматичен" подаването на масло се управлява от термостат.Режим "изключено" се ползвал за преминаване на водни препятствия,а постоянното включване при тежки терени и високи околни температури(демек ако грее).Системата е добра ако работи читаво(обикновенно е така).Не съм я виждал на други мотори но съм чувал че я има(май при стари модели на Мерцедес).
        Аз,що си мисля,че перката се включва,не с масло,а с ток.
        Даже съм и сигурен.
        0осем9осем7шест0осем7едно
        Миро

        Коментар


        • #34
          До: КАМАЗ-ДАКАР- Започва да се изяснява

          Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
          Аз,що си мисля,че перката се включва,не с масло,а с ток.
          Даже съм и сигурен.
          Ами аз пък съм сигурен в твърдението си...и то напълно.
          Карал съм такъв камион известно време,използвал съм и лостчето за принудително включване на перката(то е близо до термостатите и има три положения и три букви "О","П", и "А",ако не бъркам) кьорава жица там не съм виждАл.
          Освен това докато учех(преди няколко години),съм виждал многократно разрязани макети на такъв двигател,както и на въпросното устройство.
          Па и в книги ми се е налагало да го изучавам...Абе не можеш да ме убедиш,освен да е някакъв нов модел,за който незнам
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #35
            До: КАМАЗ - ДАКАР 2005

            Темата е старичка,но новите имат желание да четат и пишат...
            Ще помогна в разсъжденията,като припомня ,че двигателя е разработка върху ямз-238. Диаметъра на цилиндрите е увеличен на 140мм, два турбокомпресора на Гарет ,раздатка на щаер,кутията на zf и т.н. ...

            Коментар


            • #36
              До: КАМАЗ-ДАКАР- Започва да се изяснява

              Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
              Аз,що си мисля,че перката се включва,не с масло,а с ток.
              Даже съм и сигурен.
              На масло си е. Все пак КамАЗа е камион на който както си го караш, вадиш ключа от контакта слагаш го в джоба и камиона си върви и нямаш грижи. Единствено ако имаш заключване на волана може да стане проблем
              Танки грязи не боятся!

              Коментар


              • #37
                До: КАМАЗ-ДАКАР- Започва да се изяснява

                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                Ами аз пък съм сигурен в твърдението си...и то напълно.
                Карал съм такъв камион известно време,използвал съм и лостчето за принудително включване на перката(то е близо до термостатите и има три положения и три букви "О","П", и "А",ако не бъркам) кьорава жица там не съм виждАл.
                Освен това докато учех(преди няколко години),съм виждал многократно разрязани макети на такъв двигател,както и на въпросното устройство.
                Па и в книги ми се е налагало да го изучавам...Абе не можеш да ме убедиш,освен да е някакъв нов модел,за който незнам
                Двигател-740.10.162.кw-220.к.с.
                Макс.върт.момент-667nm при.1600-1800 об.м
                Д-р на цилиндъра-120.мм
                Ход на бутало-120.мм.
                Перката му е електрическа
                В момента е на 470000-хил.км и до момента са му правени 3.о-ни р-та
                Половината от тези км съм го карал аз.
                0осем9осем7шест0осем7едно
                Миро

                Коментар


                • #38
                  До: КАМАЗ-ДАКАР- Започва да се изяснява

                  Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
                  Двигател-740.10.162.кw-220.к.с.
                  Макс.върт.момент-667nm при.1600-1800 об.м
                  Д-р на цилиндъра-120.мм
                  Ход на бутало-120.мм.
                  Перката му е електрическа
                  В момента е на 470000-хил.км и до момента са му правени 3.о-ни р-та
                  Половината от тези км съм го карал аз.
                  Който ги е правил тези основни ремонти със сигурност знае истината

                  Електрическа-нищо не ми говори.С ел.мотор или само включване с електромагнитен съединител?!
                  А може ли и снимки?
                  Коя година е?
                  Електическа перка при товарен автомобил,за мен лично,е нещо ново(освен на отоплението).Казвам го абсолютно сериозно.
                  За ремонтите,вярвам.За тоя модел си е нормално.

                  Това е камион,правен за руските сурови условия.Само това е достатъчно да ме убеди че няма как да се използва перка на ток(даже и само за включването и).
                  Наистина съжалявам,че в момента не разполагам с литература за този камион(двигател).
                  Наистина,аз съм доста млад,и съм карал такъв камион само година.Имам колеги,които са карали по два-три чисто нови камази през живота си,както и такива занимаващи се с ремонта им,от мноого дълго време.Никой от тях не е и чувал за перка на ток,а имам достатъчно основания да им вярвам.
                  Както казах аз лично съм ги виждал и изучавал(не много усърдно,за съжаление)точно тези устройства в тези автомобили.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #39
                    До: КАМАЗ-ДАКАР- Започва да се изяснява

                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                    Който ги е правил тези основни ремонти със сигурност знае истината

                    Електрическа-нищо не ми говори.С ел.мотор или само включване с електромагнитен съединител?!
                    А може ли и снимки?
                    Коя година е?
                    Електическа перка при товарен автомобил,за мен лично,е нещо ново(освен на отоплението).Казвам го абсолютно сериозно.
                    За ремонтите,вярвам.За тоя модел си е нормално.

                    Това е камион,правен за руските сурови условия.Само това е достатъчно да ме убеди че няма как да се използва перка на ток(даже и само за включването и).
                    Наистина съжалявам,че в момента не разполагам с литература за този камион(двигател).
                    Наистина,аз съм доста млад,и съм карал такъв камион само година.Имам колеги,които са карали по два-три чисто нови камази през живота си,както и такива занимаващи се с ремонта им,от мноого дълго време.Никой от тях не е и чувал за перка на ток,а имам достатъчно основания да им вярвам.
                    Както казах аз лично съм ги виждал и изучавал(не много усърдно,за съжаление)точно тези устройства в тези автомобили.
                    Перката е с,електромагнитен съеденител,по принцип се включва автоматично на 92.градуса а на 87.градуса изключва.
                    На таблото има копче което сочи на долу,като го щракнеш на горе перката е постоянно включена.
                    0осем9осем7шест0осем7едно
                    Миро

                    Коментар


                    • #40
                      До: КАМАЗ-ДАКАР- Започва да се изяснява

                      Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
                      Перката е с,електромагнитен съеденител,по принцип се включва автоматично на 92.градуса а на 87.градуса изключва.
                      На таблото има копче което сочи на долу,като го щракнеш на горе перката е постоянно включена.
                      Признавам,че това е нещо ново за мен,иначе вярвам напълно.
                      Възможно ли е, да е някаква модификация,например за двигатели работещи в стационарни условия(автокранове и др.подобни)?
                      Стандартният двигател е с хидросъединител с масло от ДВГ.
                      Не помня на колко градуса включваше и изключваше(то понякога не се и усеща/чува).В нормални условия на равен път държеше около и под 80 градуса,в баирите си загряваше доста(ако не се държи в обороти),та съм го включвал принудително лятото.
                      КамАЗ с ел.съединител за перката,според мен,е по-скоро изключение и изключителна рядкост,ако въобще го има,като заводско изпълнение.
                      Ще взема да си набавя литература за КамАЗ,че в нета не откривам много,а пък книги все още се намират,та да мога да приложа и факти с цифри.
                      P.S.Карал съм и влекач и самосвал,такова копче по таблото на КамАЗ не съм виждал.Нито пък съм чувал,а съм се интересувал доста,както и попрочел.
                      Не държа да убеждавам никого в правотата си,просто знам че има млади,любознателни читатели,без никакъв опит и не искам да бъдат заблудени по някакъв начин.
                      Факт е че съм виждал много преработки по темата вентилатор за охлаждане но основно при леки автомобили.Но това са частни случаи(както вероятно и този),и не бива да се обобщава за конкретни марки и модели,изхождайки от тях.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #41
                        До: КАМАЗ-ДАКАР- Започва да се изяснява

                        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                        Признавам,че това е нещо ново за мен,иначе вярвам напълно.
                        Възможно ли е, да е някаква модификация,например за двигатели работещи в стационарни условия(автокранове и др.подобни)?
                        Стандартният двигател е с хидросъединител с масло от ДВГ.
                        Не помня на колко градуса включваше и изключваше(то понякога не се и усеща/чува).В нормални условия на равен път държеше около и под 80 градуса,в баирите си загряваше доста(ако не се държи в обороти),та съм го включвал принудително лятото.
                        КамАЗ с ел.съединител за перката,според мен,е по-скоро изключение и изключителна рядкост,ако въобще го има,като заводско изпълнение.
                        Ще взема да си набавя литература за КамАЗ,че в нета не откривам много,а пък книги все още се намират,та да мога да приложа и факти с цифри.
                        P.S.Карал съм и влекач и самосвал,такова копче по таблото на КамАЗ не съм виждал.Нито пък съм чувал,а съм се интересувал доста,както и попрочел.
                        Не държа да убеждавам никого в правотата си,просто знам че има млади,любознателни читатели,без никакъв опит и не искам да бъдат заблудени по някакъв начин.
                        Факт е че съм виждал много преработки по темата вентилатор за охлаждане но основно при леки автомобили.Но това са частни случаи(както вероятно и този),и не бива да се обобщава за конкретни марки и модели,изхождайки от тях.
                        Колега,извинявам се,че не съм доуточнил.Двигатела е монтиран на
                        автобус,но не самоделно изпълнение.Тези автобуси са правени
                        серийно в,завод Чавдар-Ботевград.Автобусът се води Чавдар-420.
                        Когато имам време ще му направя снимки,и ще ги кача тук.Поздрави.
                        0осем9осем7шест0осем7едно
                        Миро

                        Коментар


                        • #42
                          До: КАМАЗ - ДАКАР 2005

                          Ясно.С това трябваше да започнеш.
                          Сега ще потърся инфо за такъв автобус,че ми стана интересно.

                          Ее,той много хубав бре,прилича на западен(намерих трудно само няколко снимки)
                          Последно редактирано от cecoa1; 09-12-09, 21:11.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #43
                            До: КАМАЗ - ДАКАР 2005

                            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                            Ясно.С това трябваше да започнеш.
                            Сега ще потърся инфо за такъв автобус,че ми стана интересно.

                            Ее,той много хубав бре,прилича на западен(намерих трудно само няколко снимки)
                            Това са си направо купета на Сетра модел 215Н и по високия 215HD правени в Ботевград тия които съм виждал в движение си бяха с осем цилиндров двигател и скоростна кутия на Мерцедес. Камазовия мотор го качваха основно на стария Чавдар 11 М 4 и по думите на колеги шофьори по онова време бил по зле от рабата. На 11 М 4 качваха и мадаров мотор без турбото но и от него много се оплакваха.
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • #44
                              До: КАМАЗ - ДАКАР 2005

                              Чувал съм,че камазовия мотор(ЯМЗ740) е някакво лошо копие на мерцедес,както и някои други части от целия камион.
                              За верността на това твърдение не отговарям.
                              Да кажем,че чисто визуално и като архитектура ЯМЗ740 има известни прилики с ОМ 402(V8 от модулната серия 400) но и доста(наистина много) разлики.
                              И аз сравних въпросния Чавдар със Сетра,но не знаех кой модел точно.
                              За камазови на 11М4 съм чувал но съм виждал само с RABA MAN.
                              За мадаров мотор,може ама нещо не са му достатъчно оборотите,според мен.И рабата и камазовия с лекота подминават 2000 оборота,а шкодовия не може въобще.Камазовия е доста слаб (все пак е няма и 11 литра),а унгарския мотор е малко по-як.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • #45
                                До: КАМАЗ - ДАКАР 2005

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                Чувал съм,че камазовия мотор(ЯМЗ740) е някакво лошо копие на мерцедес,както и някои други части от целия камион.
                                За верността на това твърдение не отговарям.
                                Да кажем,че чисто визуално и като архитектура ЯМЗ740 има известни прилики с ОМ 402(V8 от модулната серия 400) но и доста(наистина много) разлики.
                                И аз сравних въпросния Чавдар със Сетра,но не знаех кой модел точно.
                                За камазови на 11М4 съм чувал но съм виждал само с RABA MAN.
                                За мадаров мотор,може ама нещо не са му достатъчно оборотите,според мен.И рабата и камазовия с лекота подминават 2000 оборота,а шкодовия не може въобще.Камазовия е доста слаб (все пак е няма и 11 литра),а унгарския мотор е малко по-як.
                                Раба-Ман,158.kw-215.к.с. макс.въртящ момент-736.N.M при-1400.об
                                Д-р на цилиндъра-121.мм. ход на буталото-150.мм.
                                макс.обороти-2200 кубатура-10350.
                                0осем9осем7шест0осем7едно
                                Миро

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X