Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нещо наистина голямо (AirBus A380)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Нещо наистина голямо (AirBus A380)

    Today 15 October 2007 was the first A380 delivery to Singapore Airlines! Somewhat overdue, but still making history!

    More, here!

    Коментар


    • #32
      До: Нещо наистина голямо (AirBus A380)

      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
      Оопс! В крайна сметка пак американския слон се оказа най-голям! И то от доста отдавна...
      Виж полезния товар и ще ти стане тъжно...
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #33
        До: Нещо наистина голямо (AirBus A380)

        Хора защо сравнявате несравними неща.
        това са самолети с различно предназначение, проектирани през различно време с различни технологии.
        Технологически 747 може да побере до 800 пътника но основният проблем не са самолетите а наземното овслужване.Хората които са летели знаят какво стълпотворение от хора става при 400 те пътника от 747 а представете си двойно повече пътници. И това само по две- три дестинации дали е оправдано всичко това.никой не говори за авиационно произшествие дори и всичкте 300 пътници да загинат то авиацията е най сигурният транспорт.Вероятността да възникне АП е едно на един милион полети.С А 380 се цели намаляване себестойността на превозите най малкото защото харчи два пъти по малко от 767-400 и 1.5 пъти от 747-800 .А се управлва с джоистик защото всяка команда минава през компютър който я подава на изпълнителния орган и това практически свежда грешките на екипажа до минимум.

        Коментар


        • #34
          До: Нещо наистина голямо (AirBus A380)

          Пропуснах за Мрията. Това е целево съзаден самолет.На Руслана са прибавили по една секция на крилата и една на фюзелажа.Добавили са по един двигател и е станала Мрия.Той е херметизиран като вички останали.Въпросът е че когато се вози техника не се херметизира както за хора и се поддъжа по ниско налягане в товарното отделение.
          91 година си возихме хеликоптерите с Руслана от Африка.Екипажа на Руслана е от 16 човека и се управлява със щурвал но пак минава през компютър.

          Коментар


          • #35
            До: Нещо наистина голямо (AirBus A380)

            А натоварването на едно военно летище не е от теглото на машината.Талбухинското се е напукало от голямата мощност на двигателите на излитане в режим форсаж.и то не точно напукало а горният слой на полосата се рони което съсдава предпоставки за влизане на чужди тела независимо от защитите.

            Коментар


            • #36
              До: Нещо наистина голямо (AirBus A380)

              Дори от сателит изглежда внушително на фона на другите самолети на летището. Огромната площ и размах на крилото показва, че при търговски успех на концепцията за големи самолети, спокойно се добавят още по една секция към фюзелажа преди и след крилото и ще може да вози и по1000 души

              Коментар


              • #37
                До: Нещо наистина голямо (AirBus A380)

                Аз имам питане, какви са тия двете "цици" от двете страни на РУД-овете?
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #38
                  До: Нещо наистина голямо (AirBus A380)

                  Ти го каза Там пилотът си подпира ръката, докато цъка по клавишите. Иначе е неудобно. А от предната им страна трябва да има тракбол, но никъде не съм го виждал, сигурно никой още не се е наврял още чак до там за да снима.
                  Сега прочетох, че огромните му размери и внушителната цена на този самолет(над 300 000 000$) не са спрели някакъв саудитски принц да си поръча един след 15-минутен пазарлък Значи имаме и първата частна поръчка вече...

                  Коментар


                  • #39
                    До: Нещо наистина голямо (AirBus A380)

                    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                    Ти го каза Там пилотът си подпира ръката, докато цъка по клавишите. Иначе е неудобно.
                    Извратеняци... Никва ергономия. Трябваше да са с телесен цвят и нужните атрибути по средата. Много по-успокояващо ще действат в стресови ситуации...
                    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Нещо наистина голямо (AirBus A380)

                      В този самолет няма хидравлична връзка м/у пилотската кабина и изпълнителната част. Всичко се осъществява посредством компютърни сигнали, като цялата компютърна система е триплирана. Ако един от компютрите показва различни данни или има смущение/ отклонение в сигнала, то той бива автоматично изключван.

                      Човекът, който ми разказа тази информация зададе един доста интетресен въпрос: "Ако и трите компютъра показват различни данни кой от трите бива изключван"?
                      Последно редактирано от Георги-trimata; 07-03-08, 23:33.
                      Георги Гатев

                      Коментар


                      • #41
                        До: Нещо наистина голямо (AirBus A380)

                        Първоначално публикуван от trimata Преглед на мнение
                        В този самолет няма хидравлична връзка м/у пилотската кабина и изпълнителната част.
                        Да не остане някой с погрешното впечатление, че това е първият такъв самолет - тази система се изпитва и вгражда във военните самолети от 70-те години на миналия век. Fly by wire или ЕДСУ е утвърдена система.
                        Първоначално публикуван от trimata Преглед на мнение
                        Всичко се осъществява посредством компютърни сигнали, като цялата компютърна система е триплирана. Ако един от компютрите показва различни данни или има смущение/ отклонение в сигнала, то той бива автоматично изключван.

                        Човекът, който ми разказа тази информация зададе един доста интетресен въпрос: "Ако и трите компютъра показват различни данни кой от трите бива изключван"?
                        Триплирана не значи, че и трите системи работят паралелно, а че системата е тройно подсигурена с резервни. Има сериозни системи за самодиагностика, но стигне ли се до критично решение, то се взима от човека (ако има време). И въпреки това един А-320 и екипажът му са загубени при изпитания точно поради фактора време. Видео

                        Коментар


                        • #42
                          До: Нещо наистина голямо (AirBus A380)

                          Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                          Да не остане някой с погрешното впечатление, че това е първият такъв самолет - тази система се изпитва и вгражда във военните самолети от 70-те години на миналия век. Fly by wire или ЕДСУ е утвърдена система.

                          Триплирана не значи, че и трите системи работят паралелно, а че системата е тройно подсигурена с резервни. Има сериозни системи за самодиагностика, но стигне ли се до критично решение, то се взима от човека (ако има време). И въпреки това един А-320 и екипажът му са загубени при изпитания точно поради фактора време. Видео
                          Да, просто късно вечер езикът ми се преплита, да не говорим за пръстите. Естествено, че не е първия.

                          Системата е че ти компютъра обработват данните паралелно (би трябвало всеки сигнал да идва от три различни датчика?).
                          Георги Гатев

                          Коментар


                          • #43
                            До: Нещо наистина голямо (AirBus A380)

                            Не знам, не съм толкова навътре в нещата!
                            Но тук може да се огледа внимателно

                            Коментар


                            • #44
                              До: Нещо наистина голямо (AirBus A380)

                              Ето една снимка на гиганта от авиоизложението във Фарнбъроу, Англия преди дни. От този ракурс даже е красив. И от техническа гледна точка интересна снимка.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Нещо наистина голямо (AirBus A380)

                                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                                )) Избраният номер е непълен или неправилен!
                                За малките и за големите са несравними условията на експлоатация, подготовката на екипажите, зоните на полетите, и в крайна сметка условията на сигурността. Това също е просто статистически факт.
                                Вероятността за техническа издънка е като за всички сигурни работи - примерно 5%, по-ниска оценка е извън достоверния интервал. За 100% сигурност могат да говорят само блондинки. На тия самолети им е допълнителен проблем че вече със сигурност са цел за някви с бради и трескави погледи. Те освен трамвай са и статусен символ. Така че пак статистически е въпрос само на време някой да катастрофира. И всъщност важен е не факта а последствията. Особено политическите. 300 000 загинали в земетресение са новина три дни. 30 изгорели в смачканите ламарини са международна истерия месеци.
                                А последствията са наистина непредвидими. От къв зор например приземиха Конкорда, когато той се разби не щото е калпав или несигурен, а щото някъв изгнил Боинг се разпадал в движение докато рулирал пред него? И кви ли не още чудни примери основно от международните отношения. За развързването на ръцете на мързеливите но иначе бесни спецслужби и не говорим.
                                Коя фирма е безопасна и кой самолет е мит тая седмица със сапун изобщо няма значение.

                                За Конкорда - има много причини да се спре... Нерентабилен е (около 10-20 хиляди $ в едната посока), бърз е само над "голямата вода" - над земята не се движи на пълна скорост и е адски стар - на почти 40 години му е технологията... Простичкият факт, че никой не е направил нова версия или въобще подобен пътнически самолет показва, че той очевидно е излишен на широката гражданска авиация (въпреки че ми е най-любимият самолет) и би полсужил единствено на някой шейх

                                А за "разбиването с джойстика", за което Паджеровод спомена, не е възможно... Тъпият еърбъс 320 (около 20-годишен като концепция, а не нов като 380-ката) е оборудван със сумати системи предпазващи пътниците (вуйчо ми, пилот в БХЕър, ми е разказвал, че ако го наклониш прекалено на долу самолета, той започва сам да се "изправя"+ че не можеш да го разбиеш в земята - игнорира командите от "клечката на радостта")

                                А за 380-ката: ми не съм много впечатлен... Това си е просто по-голям самолет и нищо повече, не дава някакви умопомрачителни нововъведения, а е като еволюция на Джъмбо-то: малко по-икономичен, малко по-сигурен, малко по-бърз...

                                п.с. Авиотранспорта е най-сигурния заради контрола - машините се преглеждат след всеки полет, има огромен апарат от хора, които контролират и напътстват трафика, а и не стават случайни хора пилоти (не може Пешо-Келешо от Горно Нанадолнище с 2 промила да се качи на самолета да го кара)...

                                п.п.с. живот и здраве след години ще стана пилот
                                "That is not dead which can eternal lie,
                                And with strange aeons even death may die."
                                ~H. P. Lovecraft

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X