Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

    Голямо хвъркане пак вчера с Глобъл-хоука Около 13-15 часа - България, ЛНР, ДНР, там 'ши' около 6-7 часа, след което 3-4 'вътрележки' по границата на Крима по маршрута Херсон/Одеса - Сочи, накрая - Ямбол и от там надолу...
    Заедно с Посейдона разбира се, ама той хвърка малко... София-Плевен - Одеса/Херсон, Севастопол, и обратно - Варна-Плевен-София, Благоевград...
    Разликата в маршрута между 'ръчния' и автоматичния пилот е голяма... То не че Посейдона не е бил на автопилот, но Глобъл хоука върти на абсолютно същите места и с абсолютно същия темк както при предната 'врътка'....
    Стана ми интересно защо избират по-неудобния маршрут през България вместо през Турция... Но е факт - и двата самолета правят доста голяма чупка през България...
    Глобъл хоука си върти на 53х.фута и не му пука - може да си 'виси' над 24 часа...
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • От: Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

      Интересно, че немците така и не са успели да сертифицират Глобъл-хоук-а за летене в 'европейското' небе...
      Явно затова и са 'чупките' на безпилотника над България - САЩ вероятно са получили разрешение за прелитане и са сключили двустранни договори само с конкретни държави по маршрута (т.е. Италия, Гърция и България)...
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • От: Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

        Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
        Интересно, че немците така и не са успели да сертифицират Глобъл-хоук-а за летене в 'европейското' небе...
        Явно затова и са 'чупките' на безпилотника над България - САЩ вероятно са получили разрешение за прелитане и са сключили двустранни договори само с конкретни държави по маршрута (т.е. Италия, Гърция и България)...
        Всъщност, въпросните БЛА не са ли позиционирани точно в Италия?

        Коментар


        • От: Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

          Първоначално и аз гледах с пренебрежение възможността малък дрон да бутне самолет но като се замислиш както се вижда и на видеото, акумулаторния пакет си е опасен със своята висока плътност и маса.
          Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

          Коментар


          • От: Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
            Не може да ме убедят, че такъв тип дрон може да събори нормален пасажерски/карго самолет....
            Двигателя ще го глътне и може да откаже, но самолетите са сертифицирани да продължават полет и с отказал двигател...
            Мооже и да са сертифицирани за полет с отказал двигател ама се съмнявам да са сертифицирани да им откаже двигателят на 20 метра от земята при скорост за кацане. А даже и да са- рискът е неприемливо голям. Щото може да уцели и пилотския джам, примерно. Оня ден на летище Франкфурт гледах окачен един голям постер с процентното увеличение на екстрени ситуации заради дронове, но ми се губят цифрите от акъла.
            And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

            Коментар


            • От: Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

              Първи снимки на "Охотник"



              https://bmpd.livejournal.com/3506178.html

              На места се спори, че е фотоманипулация.
              За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
              0878 79 20 61 Борис

              Коментар


              • От: Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

                А тези снимки знаете ли ги?
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:САМОЛЕТ1.jpg
Прегледи:1
Размер:271.7 КБ
ID:5807821Натиснете снимката за да я уголемите

Име:153570673310010.jpg
Прегледи:1
Размер:194.1 КБ
ID:5807822

                Коментар


                • От: Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

                  Интересна машина, съвременен щурмови дрон (според мен):

                  В интернет форума "Стелс машины" се появиха снимки на един от най-значимите военни самолети в съвременната руска авиоиндустрия. Конструкторското бюро "Сухой" работи над безпилотния С-70 "Охотник-Б" от 2012-ра, а първият му полет трябва да се състои тази година, съобщава "Интерфакс", цитирана от факти.бг.

                  По неофициална информация в разработката на тежкия ударен "стелт" са инвестирани над 1.5 млрд. рубли (€201 млн.), а някои експерти определят самия апарат като изтребител от шесто поколение.
                  С-70 "Охотник-Б" е построен е по схемата "летящо крило" (без опашно оперение) и тежи 20-22 тона. Дълъг е около 13 метра и има размах на крилете 18 метра. Цялото му въоръжение - ракети Х-35У (противокорабна, 260 км) и Х-59МК2 (въздух-земя, 285 км) , както и управляеми боеприпаси с тегло до 500 кг - е скрито във вътрешните отсеци.

                  Дронът има един двигател (най-вероятно АЛ-31Ф или негова по-съвременна версия) и според различни източници има обсег между 3 000 и 6 000 км. Говори се, че "Охотник-Б" може да работи във връзка с изтребителя от пето поколение Су-57 (ПАК ФА, Т-50).

                  Тук има повече информация за съществуващите руски дронове - "Альтаир", "Корсар", "Орион" и др.

                  Show must go on!
                  LZ1VES

                  Коментар


                  • От: Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

                    Изтребител едва ли, ударен самолет си е вероятното, каквото и да се крие зад това понятие.
                    Всеки трети е шести

                    Коментар


                    • От: Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

                      Понеже пето поколение ги затрудни, решиха директно на шесто ли да отидат?
                      Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

                      Коментар


                      • От: Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

                        Това си е чиста демагогия, защото няма как да знаеш кое ги е затруднило и кое - не...
                        Все едно да кажеш, че вертикалното излитане ги е затруднило, при условие, че те първи направиха такъв самолет и го демонстрираха, докато западняците зяпаха със зяпнала уста
                        Просто тестват техники, технологии, и накрая се събират умните глави и решават да продължат ли по тази 'насока' или не... Ф117 е ярък пример. Да, там усилията бяха малко повече, щото все пак нали стои зад тях частна компания - трябва да се осигурят поръчки и да се харчат пари...
                        Дали ще наблегнат на безпилотниците - възможно е да го направят, но навярно са само за определена сфера - например бомбардировач и разузнаване... Може и ударен, ама там се иска повече динамика, която е трудно изпълнима за безпилотник, и е по уязвима...... Ама накрая се видя, че от 'този клон плод няма да падне'...
                        За останалите хвърчила - вероятно ще си останат пилотируеми доста време - все още има нужда пилот да взема решения в динамично променящи се условия...

                        А иначе - някой поставя някакви виртуални рамки и започва да се бие по гърдите 'ние направихме Х поколение с еди-какви си параметри'... Но това не значи, че противникът няма други идеи и други цели...
                        Аналогично - 'руснаците направиха ракети Н-ско поколение, а американците не могат да ги направят, и затова си правят Н-2 поколение'.... Което чисто формално си е така
                        Но дали американците са имали въобще намерение да правят Н-ско поколение (изделие с такива параметри) - никой не знае
                        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                        Коментар


                        • От: Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

                          Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                          Все едно да кажеш, че вертикалното излитане ги е затруднило, при условие, че те първи направиха такъв самолет и го демонстрираха, докато западняците зяпаха със зяпнала уста...
                          Я пак...
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • От: Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

                            Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                            Я пак...
                            "данные, собранные из старого советского проекта самолета, наиболее вероятно использовались при разработке варианта F-35. И это означает, что F-35 обязан хотя бы частью своего существования программе вооружений советской эпохи [Як-141]"


                            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                            все още има нужда пилот да взема решения в динамично променящи се условия...
                            Е сега ако кажеш и че бате Тома може да изчисли най-добрия маршрут по хартиена карта по-бързо от ТомТом... Един компютър може да запамети много повече ситуации, и да изчисли много по-бързо кое действие ще е най-ефективно, от един жив пилот. Технологията си съществува и дори навлиза в цивилния живот - автономните автомобили, роботизираните доставки на Амазон - все машини които ще действат в "динамично променящи се условия". И за разлика от цивилните фирми, военните не са ограничени откъм бюджет.


                            Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
                            Конструкторското бюро "Сухой" работи над безпилотния С-70 "Охотник-Б" от 2012-ра, а първият му полет трябва да се състои тази година, съобщава "Интерфакс", цитирана от факти.бг.
                            Като свърши студената война изненадващо се оказа че руските силози са пълни с картонени ракети. Та докато не се появи информация от по-технически източник, оставам с "едно на ум" по отношение на всякаква руска (и китайска) супертехника.

                            Коментар


                            • От: Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

                              Първоначално публикуван от icos Преглед на мнение
                              Мооже и да са сертифицирани за полет с отказал двигател ама се съмнявам да са сертифицирани да им откаже двигателят на 20 метра от земята при скорост за кацане. А даже и да са- рискът е неприемливо голям. Щото може да уцели и пилотския джам, примерно. Оня ден на летище Франкфурт гледах окачен един голям постер с процентното увеличение на екстрени ситуации заради дронове, но ми се губят цифрите от акъла.
                              Питай го само дали би искал пред следващия самолет с който лети да се мотка дрон, пък бил и той малък, нищо че самолета е яко сертифициран!
                              Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

                              Коментар


                              • От: Дронове: по света и у нас, за граждански и военни цели

                                Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
                                ....Един компютър може да запамети много повече ситуации, и да изчисли много по-бързо кое действие ще е най-ефективно, от един жив пилот. Технологията си съществува и дори навлиза в цивилния живот - автономните автомобили, роботизираните доставки на Амазон - все машини които ще действат в "динамично променящи се условия". ...

                                Като свърши студената война изненадващо се оказа че руските силози са пълни с картонени ракети. Та докато не се появи информация от по-технически източник, оставам с "едно на ум" по отношение на всякаква руска (и китайска) супертехника.
                                Точно това е проблема - да запамети - да, ама като се появи 'незапаметена' ситуация, и нещата увяхват... Виж точно автономните автомобили...
                                За 'картонените ракети в силозите' - оставам с едно наум, щото едва ли американците реваха като приклещени, че руснаците ги мамят и не унищожават ракетите си...
                                А докато не хвъркна и 'дрона' Калибър (ами все пак си е крилата автономна система), американците се блъскаха по гърдите, че само те можели да произвеждат 'супертехника', а процеждащата се информация за Калибър била силно преувеличена Дефакто се оказа, че е доста намалена
                                Та общо взето - е глупост да се подценява който и да е от участниците в голямата игра...
                                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X