Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Авиационно гориво

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Авиационно гориво

    Няколко пъти са ми искали по литър два чист керосин за лекарство ...
    Не знам какъв е ефекта, но нуждата какво ли не прави

    Във военната авиация, за да опазят техническия спирт, началниците редовно капваха по малко керосин във варела със спирта. Не че не ставаше пак водката, но с особен вкус

    Иначе цената му напоследък май падна и е около 2.40 лв/л на едро, но зависи кой и за какво го купува. За международни полети например не се начислява ДДС, за акциза имаше някакви правила ако е за селскостопански или учебни нужди и т.н.

    Коментар


    • #32
      От: Авиационно гориво

      Приятел ми е разправял за служебен дизелов автомобил (осикновен атмосферен дизел с роторна помпа), ползван само в рамките на голямо наше летище. Последните няколко години друго освен керосин не са му наливали и до последно си е вървял. Умишлено не споменавам повече подробности, но е факт Иначе сегашната газ за горене повече прилича на спири за горене, но не и на керосин. Изобщо ако ми попадне цистерна с 1 тон керосин отново бих си купил дизелова бракма
      Yamaha XT​M600E '98
      Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

      Коментар


      • #33
        От: Авиационно гориво

        Първоначално публикуван от stav Преглед на мнение
        ....Иначе цената му напоследък май падна и е около 2.40 лв/л на едро, но зависи кой и за какво го купува. За международни полети например не се начислява ДДС, за акциза имаше някакви правила ако е за селскостопански или учебни нужди и т.н.
        Съмнява ме това да е цената на едро - средната цена за покупка на едро за Европа е около 900$/МТ ако се вярва на сайта на IATA...
        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

        Коментар


        • #34
          От: Авиационно гориво

          Имахме тема,за танковете ни,тука във Форума,и там се споменаваше,а и аз лично съм чувал от бивш офицер-танкист,че могат при нужда с авиационно гориво да се движат.Настройвало се нещо в двигателя им. ....
          Nissan Terrano II TDI 2700 2002g. avtomat - три вратичко.... )
          ".....ама сега пазара е пълен с джипове де, на тях даже JEEP пише ....."

          Коментар


          • #35
            От: Авиационно гориво

            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
            Съмнява ме това да е цената на едро - средната цена за покупка на едро за Европа е около 900$/МТ ако се вярва на сайта на IATA...
            Именно де. Плюс раликата MT/L + акциз + ДДС + транспорт + печалба
            За дизеловите самолети на дребно върви май по 2.50/л

            Тук май са актуални:
            http://www.saksa-bg.com/bg/wholesale/wholesale-fuels

            Коментар


            • #36
              От: Авиационно гориво

              Съмнявам се да има реално платен акциз /ДДС за А1 - едва ли има някой с реактивен самолет, който да го ползва само на територията на България...
              А разликата МТ/Л смъква цената на литъра
              За дизеловите самолети (абе те с арктическа нафта ли хвъркат?) - там по е вероятно да се плаща и акциз и ДДС...
              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

              Коментар


              • #37
                От: Авиационно гориво

                Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
                Много видове стандартно авиационно гориво ли съществуват?
                Намаляват все повече.

                Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
                Основната разлика от реактивни, бутални (и други?!) ли идва?
                Най-общо да, дели се на две категории - керосиново, за газово-турбинни двигатели (рективни и др.), и бензиново, за двигатели с вътрешно горене (с бутала). Авиационния бензин се ползва най-вече за малки самолети с бутален двигател.

                От там нататък всяка категория си има подразделения. Авиобензинът си е останал същия от втората световна насам, с изключение тенденцията да се търсят заместители на токсичното олово, и все по-намаляващи разлики в октановото число. Останали са най-вече октан 85 за суперлеки самолети, доста разпространеният 91 ,и най-масово ползвания октан 100. Има и малки разлики между съставките при военно и цивилно гориво, цивилното е с по-екологично.

                От 2011г в авиацията вече са разрешени и биогорива, но проблемът при тях е че трудно се съхраняват. В момента Шел разработва и безоловен 100, базиран на алкилати и ароматни вещества.

                Някои от малките спортни самолети ползват смеска бензин и до 10% етанол, като е необходимо етанолът да е изрично описан като допустим от производителя. Етанолът леко вдига октановото число, и повишава компресията заради по-голямото съдържание на кислород.

                Стандартите за реактивното гориво също се оформят около втората световна, но за разлика от авиобензинът, то се подобрява през няколко десетилетия. Има разлики между гражданската и военната авиация, както и между стандартите на различните държави. Разликите са минимални, свързани с качества като температура на замръзване, и наличието на някои добавки като антистатици и др.

                При гражданската авиация има два вида, тип А, безоловен керосин и тип Б, за студен климат. Основната разлика в керосинът за авиацията и за други употреби, примерно за жп индустрията, е чистотата откъм примеси, авиокеросинът трябва да е съвсем чист. Безоловния керосин, който ползва граждаската авиация се смесва с антифриз. Вторият, тип Б, е смес от 30% керосин + 70% бензин, замръзва при -60С (безоловния керосин мръзне при -47С), ползва се за някои военни самолети, както и в Канада заради климата.

                За добавките към реактивното гориво съществуват международни стандарти. Слагат се примерно антиоксиданти предотвратяващи образуването на наслагвания, антистатици предотвратяващи формиране на искра, корозионни инхибитори, биоциди срещу бактерии и гъбички, метални деактиватори намаляващи които подобряват температурната устойчивост на горивото и някои други подобрители. По принцип химическите съставки на реактивното гориво са стотици вещества и има варияции в производството, в зависимост от какъв начален източник се тръгва, дали е нефт, други естествени продукти като въглищни смоли или синтетика.

                Военните имат свои обозначения за типовете реактивно гориво. Някои типове са много сходни с цивилните и разликата е само в някои нови добавки - и тук има безоловен керосин и смеска за студен климат. Безоловния керосин съдържа инхибитори на замръзването и корозията, лубриканти, антистатици, и намалено количество карциногени и токсини.

                Разработва се и синтетично реактивно гориво, което би осигурило енергийна независимост, както и употребата на биогорива.

                Други типове са съвсем специализирани и се ползват за специфични цели. Специална смеска ползват самолетите качени на самолетоносачи, където има по-голям риск от пожар. Този тип е с по-висока температура на запалване, 60С (вместо 38С при стандартното гориво) и не съдържа антистатици например.

                Понякога за специфичен модел двигател се прави специфична горивна смеска, която не се ползва при друг вид самолет. Свръхзвуковите изстребители ползват гориво с по-ниска температура на замръзване, подобрена стабилност, по-висока температура на запалване, понеже се ползват за мисии с повече високоскоростни маневри, по-малко налягане на парите. За целта се добавят и повече лубриканти, оксиданти за по-добро горене, както и съставка предназначена да маскира изхвърлените изгорели газове, за да не се виждат на радарите. Свръхзвуковите горива са продукт на Шел и се произвеждат и по различна технология, чрез смесване на химикали, а не като директен дестилат, с цел да се избягнат запалимите вещества, серни примеси и др.
                Отделно ракетите изискват различен тип гориво отново поради спецификата на полета си.

                Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
                Произвеждат ли се нови модели "многогоривни" самолети?
                Някои дизелови двигатели на малки самолети (Чесна и др. ) са правени да могат да работят с реактивно гориво, с цел да се улесни зареждането, понеже реактивното гориво е по-разпространено по летищата.

                Първоначално публикуван от c_chanev Преглед на мнение
                Приятел ми е разправял за служебен дизелов автомобил ... Последните няколко години друго освен керосин не са му наливали и до последно си е вървял.
                Става, стига да има добавка която да компенсира липсата на смазващи качества. На американските държавни автомобили с дизел е разрешено да ползват реактивно гориво при необходимост. Танковете в НАТО също, както и всякакви тактически наземни возила и електрогенератори. Може да се ползва и като охладителна течност в двигатели. Това улеснява логистиката и преносът на различните течности. Сервизните дизелови автомобили по летищата също могат да ползват реактивно гориво.

                Нежелателна е обаче употребата му в дизелови двигатели с ниска компресия (под 14:1). Цетановото число, съдържанието на сяра и смазващите качества у реактивните горива може да е различно спрямо това което е необходимо на автомобилните двигатели. Получават проблеми при студено запалване и при работа на място, заради забавено възпламеняване, а комън-рейл дизелите бързо износват горивната помпа, инжекторите и цилиндрите (сярата води до налепи).

                Коментар


                • #38
                  От: Авиационно гориво

                  Изчерпателно!

                  Само да добавя, че използването на керосин за охлаждаща течност при двигателите с вътрешно горене има някои специфични особености, а именно:
                  - керосинът има два пъти по-малка специфична топлина и пет пъти по ниска топлопроводност в сравнение с водата
                  - има утежнени изисквания за гумените съединения между блока на двигателя и радиаторите
                  - при околна температура над 27-30 градуса по Целзий е практически невъзможно да се осигури правилно охлаждане на двигателите
                  "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

                  2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

                  Коментар


                  • #39
                    От: Авиационно гориво

                    Керосинът дава мощност точно колкото нафтата - справка специфичната енергия на изгаряне. Смесва се във всякакви съотношения с дизелово гориво и колите вървят, но си иска и добавка на нещо мазно. Някои помпи ще работят с грешки в момемнта на впръскване, заради триене в специфична част от механизма за корекция на предврението.
                    Няма керосинова смес с оловни съединения, доколкото знам, а съм запознат с горивата в известна степен. "Антифризът" за керосин не е антифризът за кола - нещо против замръзване ще е, не знам какво. Прилича ми да е някоя от добавките срещу кристализиране.
                    В керосина има повече сяра, което е идеално за двигателите с механични помпи, грубо казано, и не съвсем за по-новите.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Авиационно гориво

                      Нека уточним нещо-малко по-горе се написа, че етанола вдигал октановото число на бензина, което не ми се връзва...виж-ако иде реч за метанол по бих се съгласил, както и за нитрометан! Според мен етанола само скапва бензина.
                      много автомати-слаби резултати!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Авиационно гориво

                        Вдига, и метанолът не е по-различен, нито добър. Aтомобилните горива с добавка спирт са с етанол. Поне не е отровен, и е по-малко агресивен към полимерите.
                        Нитрометанът не повишава октановото число, а подобрява горенето. Почти обратното е.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Авиационно гориво

                          Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                          Вдига, и метанолът не е по-различен, нито добър. Aтомобилните горива с добавка спирт са с етанол. Поне не е отровен, и е по-малко агресивен към полимерите.
                          Нитрометанът не повишава октановото число, а подобрява горенето. Почти обратното е.
                          Личният ми опит от времето на соц-а, когато имаше огромни опашки пред бензиджийниците, които наливаха срещу талони е, че с около 20% етанол мощността на Лада-та падаше осезателно ( както и с коресилин), докато с метанол ставаше хала, змей, разярен крокодил!
                          Метанола се използваше и от "бегачките" на рали "Златни пясъци"-усещаше се категорично по миризмата на изгорелите газове. Миниатюрните 2Т двигателчета с вътр. горене за авиомодели( с обем от 1.5 до 12.5 куб.см.) с етанол едвам кретаха, докато с метанол не се удържаха Явно има огромна разлика при горенето на тези две разновидности на алкохола-специалистите да кажат каква? Разбира се, че метанола е много вреден, но и бензина не става за пиене...
                          Ако ми падне чист метанол зимата с удоволствие бих слагал няколко процента в бензина, за да разтвори водата в резервоара.
                          Последно редактирано от mbenz; 24-09-14, 10:24. Причина: допълнение
                          много автомати-слаби резултати!

                          Коментар


                          • #43
                            От: Авиационно гориво

                            Asteri, благодаря за обяснението.
                            Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
                            0887/осемпет 66 4осем

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X