Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Авиационно гориво

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Авиационно гориво

    Пак смешно питане...
    Много видове стандартно авиационно гориво ли съществуват?
    Основната разлика от реактивни, бутални (и други?!) ли идва?
    Бързо ли старее авиационното гориво?Спрямо бензин, примерно.
    Има ли разлика в горивото за лайнери, бомбардировачи, изтрбители и т.н.?
    Съществуват ли "добавки" за различните типове самолети?За височина, икономия, мощност.
    Произвеждат ли се нови модели "многогоривни" самолети?Само за Су-25 съм чувал, че лети (някак) с всичко без вода...ЕЖК...
    Ако отговотите и изчерпателно, както преди...Отличен!
    Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
    0887/осемпет 66 4осем

  • #2
    От: Авиационно гориво

    До колкото знам има авио-бензин с някъде около 100-те октана - за бутални двигатели.Чувал съм,че се внася от Гърция към момента.Могат да летят и с 98,но със запас от по-малко мощност. Керосина е за реактивни двигатели.Има и ракетно гориво,ако го причислим към авиационното,което ако не се лъжа по-често е твърдо такова.Да кажат колегите - има специалисти тук.
    Поздрави!

    Коментар


    • #3
      От: Авиационно гориво

      Мерси, Пич!
      Не питам за ракетите.Вероятно малко сред нас са наясно с горивата им, особено с подробности за качества и съхранение.
      Между другото е интересно простичко да се обясни какво представлява твърдото ракетно гориво.
      За авиационен бензин съм чувал.Затова изрично не пиша "керосин", а "авиационно гориво".
      Поздрави!
      Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
      0887/осемпет 66 4осем

      Коментар


      • #4
        От: Авиационно гориво

        Буталните авио двигатели си работят на бензин. Керосина е по-тежка от бензина фракция на петрола и е позната също като газ за горене. Твърдото ракетно гориво е друга бира и е съвсем различно нещо и също доста дълга тема. Какво точно те интересува?
        В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

        Коментар


        • #5
          От: Авиационно гориво

          Абсолютен факт, че е друго.Дори не съм си и помислял да ги сравнявам.Просто малко пояснения.
          Когато съм учил фракционна дестилация на нефта, точно такъв спомен имам.Керосина по качества е по-близък до дизеловото гориво, отколкото до бензина.Обаче дори не съм виждал и помирисвал на живо такова.
          Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
          0887/осемпет 66 4осем

          Коментар


          • #6
            От: Авиационно гориво

            Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
            Абсолютен факт, че е друго.Дори не съм си и помислял да ги сравнявам.Просто малко пояснения.
            Когато съм учил фракционна дестилация на нефта, точно такъв спомен имам.Керосина по качества е по-близък до дизеловото гориво, отколкото до бензина.Обаче дори не съм виждал и помирисвал на живо такова.
            Не си помирисвал газ за горене???
            Кола без турбо е като жена без цици, върши работа но не доставя удоволствие.
            Витара 1.6 16V TURBO POWER!!!
            "Mud Angels" Stara Zagora

            Коментар


            • #7
              От: Авиационно гориво

              гаС за горене, не гаЗ

              P.S. Поне така едно време учеха в училище... ама гледам и в Уикито са писали гаЗ, ама било от женски род...
              "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

              Коментар


              • #8
                От: Авиационно гориво

                Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                гаС за горене, не гаЗ

                P.S. Поне така едно време учеха в училище... ама гледам и в Уикито са писали гаЗ, ама било от женски род...
                Водили сме я дискусията, не успях да убедя никого. Консенсуса беше че съм сънувал и гас никога не се е пишело гас а газ за горене. А я помня в едни зелени шишета...
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #9
                  От: Авиационно гориво

                  Имаше и лек "гас-мас-оцет" против въшки, с които империалистите заразяваха българските училища. Учеха ни бъдем бдителни и да следим за съмнителни чичковци, носещи шишенца, които разсипвали по детски площадки и в дворовете на училищата
                  "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                  Коментар


                  • #10
                    От: Авиационно гориво

                    Доколкото съм чел:
                    В момента бензините са 100LL (баш авиационния), като доста от по-малките и съвременни двигатели са сертифицирани и за нормален автомобилен 95... Но за някои чисто авиационни двигатели (като например АШ на АН-2) този бензин е вредно да се използва (съсипва двигателя, и може да ти направи поразии в полет - случаи много особено в Русия)..
                    Керосина масово е А1, но има и други типове специален керосин/гориво предимно за разузнавачите, работещи при други условия...
                    Присадки също има - като на дизела Против замръзване/гелообразуване, и против бактерии...
                    И разбира се - източването на утайката преди полет
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Авиационно гориво

                      Авиационния бензин (100 октановия) мисля сме го обсъждали преди години тук.

                      Около него се носят доста легенди, и често се бърка със състезателен високооктанов бензин. Преди години се наложи да поразпитам за него, понеже внесохме наточен в Про Циркюит двутактов кросак който си искаше състезателен бензин, мисля поне 104 октана, и ви-пауъри и подобни не бяха достатъчни.

                      Понеже в България липсваше такъв, се наложи да разучим алтернативите. По спомен:

                      - Авиационния бензин просто е високооктанов. В смисъл че не детонира. Във всяко останало отношение е "по-зле" от "обикновения автомобилен" високооктанов бензин, когато се употребява в "сухопътни" приложения.

                      Мислен е за друго (употреба при относително постоянни обороти при други атмосферни условия), и като цяло отдава по-малко енергия (не знам дали това е правилния термин в случая, но ще го ползвам нататък по липса на друго) при изгаряне от "нормалния" бензин. Демек - с него състезателна машина няма да стане по-мощна, напротив.

                      Общоприета заблуда е че колкото по-висок е октана, толкова по-мощна ще е машината (зер бензина отдава повече енергия при изгаряне и ала бала). Всъщност двете не са особено свързани. Много често при "обикновените" бензини високооктановия освен всичко друго ще отдава и повече енергия, зер е създаден за приложения които я изискват наред с високия октан. Но двете не са свързани, и авиационния бензин е добър пример.

                      Понеже обаче това е (или поне тогава - беше) единствения наистина много високооктанов бензин в България (а и не само, и в чужбина състезателен бензин не се продава на всяка керемидка, докато авиационен има на всеки аеродрум), авиационния бензин е поносим заместител в двигатели изискващи високооктаново гориво над октана наличен в бензиностанциите.

                      В такива случаи се препоръчва да се ползва в смес с "обикновен" високооктанов бензин от бензиностанцията, по липса на друго.

                      Иначе всичко друго е по-добро.

                      - В идеален вариант - истински състезателен високооктанов бензин (в Щатите лидера са VP, имат всякакви видове извратени горива за различни състезателни приложения като най-високия им октан е 112 октана по щатски стандарт / 118 по европейски, предполагам и в Европа подобни горива не липсват).

                      - По липса на такъв - най-високооктановия бензин от бензиностанцията, плюс повишител на октановото число (octane booster).

                      - И вече най-накрая, ако липсват горните - смес от авиационен бензин с "обикновен".
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар


                      • #12
                        От: Авиационно гориво

                        Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
                        Мерси, Пич!
                        Между другото е интересно простичко да се обясни какво представлява твърдото ракетно гориво.
                        Представлява механична смес от горива, окислители и помощни материали. Помощните материали могат да бъдат катализатори, инхибитори или пластификатори.
                        Обикновенно състава е пресован до много висока плътност, с цел да се постигне равномерна скорост на горене, а не взривно горене или детонация.
                        Примерите за твърди ракетно горива има много. Дори обикновенния черен барут е широко използван за реактивни двигатели при фойерверките. За военното дело - не знам, най вероятно не. Иначе за големи двигатели обикновенно се ползва смес от калиев перхлорат и алуминий.
                        Иначе от любителска гледна точка има най различни екзотики като например смес от сяра и цинк или пък калиев нитрат и захар : )

                        Коментар


                        • #13
                          От: Авиационно гориво

                          Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                          Авиационния бензин (100 октановия) мисля сме го обсъждали преди години тук.

                          Около него се носят доста легенди, и често се бърка със състезателен високооктанов бензин. Преди години се наложи да поразпитам за него, понеже внесохме наточен в Про Циркюит двутактов кросак който си искаше състезателен бензин, мисля поне 104 октана, и ви-пауъри и подобни не бяха достатъчни.

                          Понеже обаче това е (или поне тогава - беше) единствения наистина много високооктанов бензин в България..
                          В едни по-стари времена проблемът с липсата на подходящи горива за цвайките го решавахме с етер и рициново масло, а малко по-късно с какъвто бензин ти падне + тулол или бензол в съотношение от 1/1 до 1/3 в полза на подобрителят. Само не питай за смрадта през ауспуха.
                          Последно редактирано от derhunter; 18-09-14, 16:49.
                          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                          Коментар


                          • #14
                            От: Авиационно гориво

                            Имаме си начинаещ бин-ладеновец тука.

                            Едно от ключовите неща за авиационния бензин поне доскоро беше оловното съдържание. За разлика от автомобилните бензини, които преди доста време спряха оловните антидетонатори, в авиацията процесът е по-бавен поради по-дългия живот на машините, а по-старите машини страдат от безоловния бензин съвсем истински.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Авиационно гориво

                              Първоначално публикуван от Селски пич Преглед на мнение
                              До колкото знам има авио-бензин с някъде около 100-те октана - за бутални двигатели.Чувал съм,че се внася от Гърция към момента.Могат да летят и с 98,но със запас от по-малко мощност. Керосина е за реактивни двигатели.Има и ракетно гориво,ако го причислим към авиационното,което ако не се лъжа по-често е твърдо такова.Да кажат колегите - има специалисти тук.
                              Поздрави!
                              Има и течно ракетно гориво. Състои се от гориво и окислител, при смесването им се получава горивен процес който задвижва ракетата. Използва се при космическите ракети и при по-големите военни ракети(например оперативно-тактическите, междуконтинентално-балистичните и при някои по-стари зенитни)

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X