Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Авиационно гориво

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Авиационно гориво

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Едно от ключовите неща за авиационния бензин поне доскоро беше оловното съдържание.
    Този проблем е реален, но се решава сравнително лесно с присадки. Има и няколко други важни параметъра, които са ключови за буталната авиация и много-много не се контролират в автомобилните бензини:
    - Способността на бензина да не кипи и да не образува газови пробки при висока температура и ниско налягане (голяма височина);
    - Енергията на изпарение, която е важна за предотвратяване обледеняването на карбураторите;
    - Наличието на етанол във все повече автомобилни бензини. Етанола е хигроскопичен и дори малко количество разтворена вода при -50'С ...

    Дори при авиационни двигатели сертифицирани за работа с автомобилен бензин винаги се предупреждава, че това не означава бензин от бензиностанция. В авиацията нещо не им вярват много на бензиностанциите

    Коментар


    • #17
      От: Авиационно гориво

      Благодаря на всички!Интересно ми е да ви чета.То и затова питах!
      Сега ако кажете така интересно и за реактивното гориво....
      Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
      0887/осемпет 66 4осем

      Коментар


      • #18
        От: Авиационно гориво

        Бензин е общо наименование на група смеси от въглеводороди използвани в бензиновите двигатели.
        Важните характеристики са доста, но основните са т.н. "октаново число", скорост на горене и енергия на изгаряне.
        Октановото число определя до колко е устойчива гориво-въздушната смес под налягане ( в смисъл ако повишим налягането - тя да не детонира - за 100 октана е приет като еталон въглеводорода изооктан ), при дизеловите двигатели се търси обратният ефект ( т.е да детонира лесно)има си друго "цетаново" число.
        Мощността на двигателя силно зависи от специфичната енергия на изгаряне на горивото и степента на сгъстяване (т.е разликата в обемите когато буталото е в горна и долна мъртва точка - около 1:10 при съвременните атмосферни бензинови двигатели).
        Бензините ( трудно могат да се нарекат такива ) за състезателни автомобили имат и високо октаново число и висока специфична енергия на изгаряне.Това важи особено за турбо двигателите където имаме принудително вкарване на въздух и се получава по-висока мощност на единица обем.
        Вярно е че авиационните бензини са високооктанови - около 100, но това няма връзка със специфичната енергия на изгаряне.
        Оловните бензини са обикновен нискооктанов бензин с добавка от тетраетилолово(или тетраметилолово), която повишава октановото число.
        При безоловните това се постига с друга добавка или със специфичен процес на преработка и получаване.
        Всъщност основния проблем за оловните бензини е че отряват катализатора на съвременните автомобили, ако нямате такъв може спокойно да пердашите с оловен.
        Ако искате - може да повишите октановото число на нормален бензин със добавяне на тетраетилолово ( с колко не знам, и колко да се добави също - това сигурно някой химик по горивата може да каже). Има и други модификатори за повишаване на октановото число.
        Двигателя ще работи със бензин с по-ниска специфична енергия на изгаряне, без проблеми само ще има по-ниска мощност/въртящ момент. Ако обаче карате със бензин с по-ниско от предписаното октаново число може да съсипете двигателя, защото ще има много детонации (т.н чукане на аванса), много от модерните инжекционни двигатели имат т.н. "knok-senzor"(датчик за детонации) и променят ъгъла на изпреварване на запалването и гориво-въздушната смес така че да няма детонации ... в известни граници разбира се.

        Авиационният бензин си е нормален бензин за бутални бензинови двигатели и с него може спокойно да си карате автомобила, като внимавате за оловното съдъжание. Ако е 100 октана няма да има проблем и в двигател предвиден за 86 октана.

        Керосина е друго гориво , с други характеристики и се използва основно за газотурбинните (JET) двигатели (те са няколко вида - турбовитлови - турбината движи "нормално" витло, турбовентилаторни - турбината движи не витло а вентилатор/турбина и турбореактивни ), може да налеете и на нормален бензинов двигател, но ще го съсипете много бързо.
        Керосина е фракция на нефта някъде между бензина и дизела ( ако добре си спомням от едно време). По-известен сред населението като Газ/с за горене. Имаше едни газови лампи едно време.

        Турбореактивният двигател може да работи със всичко което гори , друг въпрос е дали това е предвидено в автоматиката за управление и каква мощност ще получите от него с различните горива, а и дали резервоарите, горивопроводите и помпите ще работят добре.
        Има различни видове керосин освен стандартния А1, особено при военните самолети и тези които летят на големи височини, като МИГ-25 и SR-71 Blackbird.
        Последно редактирано от Anyuser; 18-09-14, 22:59.
        Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.

        Коментар


        • #19
          От: Авиационно гориво

          Реактивното... дайте го насам! Мога да напише от гледна точка на нестандартен ползвател. Колата е пристрастена към него. Има отлично цетаново число - по избледнели спомени надминаваше 55, при 45 - 49 в бензиностанциите и 48 уж задължително минимално. Не замръзва до много ниска температура. Ако се ползва за кола, иска омасляване при някои двигатели, защото е с по-нисък вискозитет.

          В самолетите му мерят влагата, замърсявания, съдържание на примеси - понякога в микро количества, електропроводимост и какво ли не още. Като гориш по десетки тонове на ден и струята е като пожарникарски маркуч, и така десетки хиляди дни, и се появяват скрити капанчета. Имаше едни еърбъси, които падаха от следи от някакъв катализатор или нещо друго от производтсвото в горивото. Конкретна помпа, или резервоар, страдаше от корозия. В Русия бяха тези случки, но някой от бранша да каже повече.

          п.п.:
          това предното мнение го нямаше като писах.
          Керосинът не става за бензинов двигател, с няколко частни случая-изключение. Мисля, че двигател с директно впръскване в цилиндъра ще проработи, ако някой датчик не изпищи учуден. Това си е гориво за дизелите, както съм написал.
          Изпаряемостта на бензина е много важна. Съвременните автомобилни бензини са доста лоши по този показател - гони се цена. От това страдат карбураторните коли, сегашните не са толкова взискателни.
          Последно редактирано от lodkar; 18-09-14, 23:10.

          Коментар


          • #20
            От: Авиационно гориво

            Първоначално публикуван от Anyuser Преглед на мнение
            Авиационният бензин си е нормален бензин за бутални бензинови двигатели и с него може спокойно да си карате автомобила, като внимавате за оловното съдъжание. Ако е 100 октана няма да има проблем и в двигател предвиден за 86 октана.
            Че няма проблем, няма, само дето цената сега в БГ е 5.60 лв/л. Затова по-често въпросът е как да си караме самолета, който е за авиационен бензин, с автомобилен?

            Коментар


            • #21
              От: Авиационно гориво

              Лодкар-е, много интересно!Искаш да кажеш, че на дизелов автомобил, му сипваш керосин с двигателно масло, като двутактовите, и превземаш магистралите?Ако е така, току-що вкара муха в главите на всички ползватели на олио, старо двигателно и трансформаторно масло, и всякакви химии вместо нафта.
              Някой знае ли пазарната цена на масов керосин?
              Писали сме едновременно с колегата...
              Последно редактирано от Маркони; 18-09-14, 23:18. Причина: Интернетни забавяния...
              Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
              0887/осемпет 66 4осем

              Коментар


              • #22
                От: Авиационно гориво

                Първоначално публикуван от stav Преглед на мнение
                Че няма проблем, няма, само дето цената сега в БГ е 5.60 лв/л. Затова по-често въпросът е как да си караме самолета, който е за авиационен бензин, с автомобилен?
                Като летиш по-ниско и на по-топло?

                Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
                Лодкар-е, много интересно!Искаш да кажеш, че на дизелов автомобил, му сипваш керосин с двигателно масло, като двутактовите, и превземаш магистралите?Ако е така, току-що вкара муха в главите на всички ползватели на олио, старо двигателно и трансформаторно масло, и всякакви химии вместо нафта.
                Някой знае ли пазарната цена на масов керосин?
                Не, слага се двигателно. При справки с чуждоезични източници информация се намира с "paraffin" - такъв псевдоним са му сложили за граждански цели. С олио ще стане еликсир, дори за зимата ще помага с незамръзването.
                Виж, цената не знам. "Масов" за граждански цели е онзи, красиво наречен "гас за лампи", също "газ". Но цената е неизгодна. А на авиационният хубавото е че падне ли ти мъничко останало в някое крило/танк, стига за много години.
                Последно редактирано от lodkar; 18-09-14, 23:20.

                Коментар


                • #23
                  От: Авиационно гориво

                  Мдаммм.Големи криле имат птичките!
                  Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
                  0887/осемпет 66 4осем

                  Коментар


                  • #24
                    От: Авиационно гориво

                    Първоначално публикуван от Anyuser Преглед на мнение
                    Има различни видове керосин освен стандартния А1, особено при военните самолети и тези които летят на големи височини, като МИГ-25 и SR-71 Blackbird.
                    Ако не ме лъже паметта за МиГ 25 се използваше специален височинен керосин с индекс Т 6 . Поне на времето казваха че не се произвежда у нас а идва от СССР и е доста по скъп . Може и слух да е било за да се краде по малко въпреки че тогава на нас войниците въобще не ни пукаше колко е скъп и поне две лейки на ден отиваха в печката . Една зарядка на МиГ 25 е някъде към 18 000 литра . Редовна практика на ГСМчиците беше да смесват бензина А 86 с керосин . До някакъв процент предполагам около 20% двигателите на зиловете го понасяха без последствия . Обаче един път бяха объркали нещо в сместа и стана страшно . Аз бях заредил единя резервоар на зила с кръстен а другия беше нормален . Камиона рязко загуби мощност но някак си трябваше да го изгоря бензина и след около стотина километра камиона сам спря . Като отворих капака изпускателните колектори бяха ярко червени а от двете гарнитури на главите течеше вода . Като ме изтеглиха в поделението аз бях поне десетия озъбил гарнитурите . При мен минах само с един шлайф и нови гарнитури но имаше двигатели тотал щета с изгорели бутала .
                    Последно редактирано от sek.1; 19-09-14, 06:21.
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • #25
                      От: Авиационно гориво

                      lodkar е прав... При другите 'експериментатори' като нас - руснаците доста успешно се е ползвал керосина за мааалкото дизелови автомобили ...
                      Абе щом дизела гори масло, защо да не гори и керосин
                      Ако не се лъжа и тук в БГ някой ми бе разправял за едно голфче.. Ама да кажем - ЕЖК
                      А бензинката няма как да го гори керосина ...

                      Иначе има успешни експерименти с ТРД (за МИ-8 - забравих му точно индекса на двигателя), който гори всичко...
                      От нефт (или мазут - не си спомням точно - експериментираха го точно на север по нефтените и газовите полета), до леки горива като газ...

                      Условието да гори горивото бе да е течно и то с определена 'течливост' за да не кавитира горивна помпа...
                      Затова имаше и система за подгрев на горивни танкове.
                      Но какво е точно горивото - нямаше особено значение
                      Ако си спомням правилно - паленето и гасенето ставаше на леко гориво (керосин или газ) - явно за да се 'измие' горивната система от тежки фракции ако ще престоява летателното средство по-дълго време на студено...
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Авиационно гориво

                        Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                        Като летиш по-ниско и на по-топло?
                        ОФФ. За височината не те ли командват от РВД ?

                        Коментар


                        • #27
                          От: Авиационно гориво

                          Те тези бръмбазетки, които ползват бензин по принцип си хвъркат ниско
                          И май не се намесват в зоната, за която АТС изисква и командва точно следване и спазване на височините...
                          По принцип разликата е в това за какъв бензин е предназначен двигателя...
                          Тези, които са за пригодени за 95 си хвъркат в целия си диапазон. А тези, които са предназначени за 100LL, но летят с 95 незаконно, си носят риска (понякога - силно неоправдан) ..
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Авиационно гориво

                            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                            lodkar е прав... При другите 'експериментатори' като нас - руснаците доста успешно се е ползвал керосина за мааалкото дизелови автомобили ...
                            В името на точността, това гориво се позва в капиталистическите държави. Там първо има от какви самолети "да ти падне" без да се краде, опс, намира исках да кажа, второ, по принцип си имат рядка нафта с подобни качества, и "масло" или "парафин" за печки, които са силно подобни на масовото авиационно цивилно гориво.
                            Разбира се, в Русия и другаде спокойно също може да се кара дизелов автомобил с това.
                            Гугъл намира мнения на хора, които са карали единствено на авиационно гориво машини от началото до края на експлоатацията. Това е пренебрегване на известни ни технически проблеми, по-добре е да се вземат мерки.
                            И накрая се връщаме в началото - наличността на горивото.
                            Пиша това като коментар на качествата на авиационното гориво, не като подраздел на темите за каране с нобичайни горива.
                            Октановото число на керосина, гаста/газта и подобни е между 0 и 20, 15 е авиационното. Обяснява проблемите със зиловете - ненавременното ранно изгаряне е водело до неефективност, нужда от много "газ", много гориво/топлина съчетано с много топлинни загуби от неефективността.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Авиационно гориво

                              Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
                              Лодкар-е, много интересно!Искаш да кажеш, че на дизелов автомобил, му сипваш керосин с двигателно масло, като двутактовите, и превземаш магистралите?Ако е така, току-що вкара муха в главите на всички ползватели на олио, старо двигателно и трансформаторно масло, и всякакви химии вместо нафта.
                              Някой знае ли пазарната цена на масов керосин?
                              Писали сме едновременно с колегата...
                              На дизел може да се добави наааай-много 30% керосин при голям студ(под-30С), като няма нужда да се добавя 2Т масло и двигателя се избягва да се вкарва във високи обороти. Ако се кара само с керосин много бързо ще му видиш сметката. Инак керосина дава по-голяма мощност и почти не отделя сажди, което някои автоджамбази умело ползват при продажбата на някой полумъртъв дизел
                              НЕкои размисли, след като изчетох темата:
                              -Керосина е най-добрата добавка за нафта против замръзване!
                              -Газта за горене много отдавна е всичко друго, но не и това, което беше и вече няма нищо общо с керосина-смея да го твърдя, защото дълги години съм работил и с газта за горене, и с керосин. Понякога се е налагало да я опитвам и на вкус!
                              -авиационният керосин преди години беше по-евтин от дизела(който тогава беше по-евтин от бензина). Лукойл произвежда такъв, а се внася и от Химимпорт, но за толкова години така и не успях да си купя...само веднъж ми изнесоха 2 туби от едно летище...
                              -бензинов двигател изобщо няма да тръгне с керосин!
                              много автомати-слаби резултати!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Авиационно гориво

                                Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
                                ...Понякога се е налагало да я опитвам и на вкус!
                                В "Черна котка бял котарак" има такава сценка...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X