От: Авиационно гориво
Този проблем е реален, но се решава сравнително лесно с присадки. Има и няколко други важни параметъра, които са ключови за буталната авиация и много-много не се контролират в автомобилните бензини:
- Способността на бензина да не кипи и да не образува газови пробки при висока температура и ниско налягане (голяма височина);
- Енергията на изпарение, която е важна за предотвратяване обледеняването на карбураторите;
- Наличието на етанол във все повече автомобилни бензини. Етанола е хигроскопичен и дори малко количество разтворена вода при -50'С ...
Дори при авиационни двигатели сертифицирани за работа с автомобилен бензин винаги се предупреждава, че това не означава бензин от бензиностанция. В авиацията нещо не им вярват много на бензиностанциите
Първоначално публикуван от Ясен
Преглед на мнение
- Способността на бензина да не кипи и да не образува газови пробки при висока температура и ниско налягане (голяма височина);
- Енергията на изпарение, която е важна за предотвратяване обледеняването на карбураторите;
- Наличието на етанол във все повече автомобилни бензини. Етанола е хигроскопичен и дори малко количество разтворена вода при -50'С ...
Дори при авиационни двигатели сертифицирани за работа с автомобилен бензин винаги се предупреждава, че това не означава бензин от бензиностанция. В авиацията нещо не им вярват много на бензиностанциите

Коментар