Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Совалката и управлението и в космоса?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Совалката и управлението и в космоса?

    Което и правят за малко. Те летят примерно на 300 километра отгоре, и остатъците от атмосферата не са пренебрежими. Аеродинамичното забавяне причинява падане със стотици метри на денонощие, при мощни слънчеви изригвания, когато атмосферата се нагрее и разшири, тая беля може да стигне до примерно 30 километра за една седмица. За оправяне на работата, за смяна на орбитата с по-висока и за да е безкраен полетът, се използват маршовите двигатели. Тия на опашката, които духат право назад по оста на кораба. За забавяне, то и снижаване на орбитата и за кацане, корабът обикновенно се обръща с опашката напред по курса и се използват пак маршовите двигатели. Или двигателите за ориентация. Те обикновенно са на носа и могат да духат напред по курса или перпендикулярно на него. Така пък може да се мени наклона на плоскостта на орбитата спрямо екватора. Или коръбът да се върти около осите си, като новите Мигове и Су-та. Макар че обикновенно това се прави с жироскопите, в които има запасена достатъчно енергия. Те и осигуряват корабът да се държи като слънчоглед, и слънчевите му батерии винаги да са насочени към Слънцето.

    Коментар


    • #17
      До: Совалката и управлението и в космоса?

      Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
      Ако пушката е лазерна нищо... въпреки че може и да не съм прав и фотоните имаха някаква маса . За да илюстрира по-просто примера с реактивния двигател, защото май продължава да има недоразбрали нека заменим пушката с арбалет . Значи обръщаш се и стреляш с арбалета. Стрелата полита към нещото си, което вече от гледна точка на нашия експеримент е безинтересно. В същото време сила равна на тази изстреляла стрелата те запраща в противоположна посока. И тъй като няма гравитация и въздушно съпротивление ще продължиш да се носиш така докато не се блъснеш в нещо (а дано да е кораба). Ако искаш да ускориш още малко можеш да изстреляш още една стрела в същата посока. Ако искаш да си промениш курса в друга посока, като трябва да смяташ векторите на предишните изстрели и новия, за да определиш точната посока. Та от там и тайната как им стига на совалките горивото. Налага се да го ползват само при маневра. В една посока могат да се движат и с изключени двигатели.
      В тая задачка ако участвате само ти и пушката, единственото движение е м/у теб и куршума (стрелата), та отговора е верен като за база се има 3-ти неподвижен спрямо теб обект.

      ПП тея задачки ми напомнят "Файмановите лекции по физика".
      О899 2б2 1З2

      Коментар


      • #18
        До: Совалката и управлението и в космоса?

        Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
        Браво!!!Отличен 6.
        С други думи там,горе,в космоса НЯМА ГРАВИТАЦИЯ.Значи няма и тежест.Важи за всичко.И часовника си да хвърлиш-ще се "отблъснеш" от него...
        Има, Има Гравитационните сили крепят всичко което виждаме, Земята се върти около Слънцето, а не отлита от него защото е "захваната" от неговото гравитационно поле, така и то милото се върти около центъра на галактиката или поне така си мислим, просто гравитационните сили намаляват на квадрат от разстоянието от обекта (в случая Земята) и за някой експерименти могат да се пренебрегат, за повечето обаче не могата (иначе и нашата ракета лесно щеше да отпраши от орбита, а не е толкова просто).
        За да разберем гравитацията, чувал съм , че помагат Ябълки, е хубаво е и да си Нютон, но не е задължително
        Последно редактирано от alex_markov; 23-08-07, 09:16.

        Коментар


        • #19
          До: Совалката и управлението и в космоса?

          С квадрата на разстоянието. Изобщо, възпитаните полеви взаимодействия зависят от квадрата на разстоянието. Но изглежда има хулиганстващи, например между кварките. Силовите линии между тях не се изкривяват кало в опита с магнита и стружките в училище, и силата не зависи от разстоянието, или зависи по друг закон.
          Ако пушката е лазерна ще се получи фотонен двигател. С него миже да се достигнат вече проценти от скоростта на светлината ако работи достатъчно дълго. С малка тяга е. Но в сравнение с него барутният не е нищо, детска играчка за най-малките.

          Коментар


          • #20
            До: Совалката и управлението и в космоса?

            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
            С квадрата на разстоянието....
            Вярно

            Коментар


            • #21
              До: Совалката и управлението и в космоса?

              Първоначално публикуван от iiiopo Преглед на мнение
              В тая задачка ако участвате само ти и пушката, единственото движение е м/у теб и куршума (стрелата), та отговора е верен като за база се има 3-ти неподвижен спрямо теб обект.

              ПП тея задачки ми напомнят "Файмановите лекции по физика".
              Има трети дефиниран обект в условието - кораба, който е някъде там .
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • #22
                До: Совалката и управлението и в космоса?

                А ето и как се изчислява тягата на течногоривен РД

                http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/air...es/lrockth.gif
                0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                Суперскан България www.decbg.com
                Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                Коментар


                • #23
                  До: Совалката и управлението и в космоса?

                  Хе, че и дискретни. Да пишат с големи букви глупости могат, а да кажат че това е уравнението на Мещерски - религията не им позволява. Понеже е руснак.
                  Това не е тягата, това е законът за движение на тяло с променлива маса. Универсален е, и важи в частност за химическите ракети, това да.

                  Ако толкова искаш да улучиш кораба, трябва да решаваш друга задача - за срещата на снаряд с целта. За маневриращ снаряд по движеща се цел или от движещ се носител е неприятно сложна.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Совалката и управлението и в космоса?

                    Това тук как де е, обаче съм чувал на дипломна защита, честуята на реактивния двигател избутва кораба за сметка на реакцията на околния въздух.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Совалката и управлението и в космоса?

                      Първоначално публикуван от Obersturmbahnfuehrer Преглед на мнение
                      Това тук как де е, обаче съм чувал на дипломна защита, честуята на реактивния двигател избутва кораба за сметка на реакцията на околния въздух.
                      На дипломна защита ??Майтапиш се
                      0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                      Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                      Суперскан България www.decbg.com
                      Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                      Коментар


                      • #26
                        До: Совалката и управлението и в космоса?

                        Ти пък кво се учудваш?! Като да не знаеш какви кадри се бълват в момента от висшите ни учебни заведения. И не е страшно, че това го изръсва едни инженер, ами че става такъв, защото въпросният си взима дипломата като момченце.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Совалката и управлението и в космоса?

                          Понеже така и така стана дума за РД , ето схема на РД със затворен цикъл.За момента само руснаците имат работещ такъв двигател.Изискват се спецялни сплави и много прецизни настройки за да не се взриви при работа.
                          (при РД с отворен цикъл , червената линия , която всъщност обозначава изхвърлените продукти на горене задвижващи турбината , която пък задвижва помпите , та тая линия която всъщност представлява тръба по която се движат изключително горещи и с голямо налягане газове , тя не отива както тука в горивната камера , а е изведена отстрани)
                          Резултата-по малко КПД и мощност при същото тегло.
                          http://en.wikipedia.org/wiki/Image:S...cket_cycle.png
                          0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                          Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                          Суперскан България www.decbg.com
                          Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                          Коментар


                          • #28
                            До: Совалката и управлението и в космоса?

                            Ако някой си е купил совалка, да даде 1 кръгче. Само такова "животно" не съм карал.
                            Тука се изписаха достатъчно Умности и Глупости, та и аз (Togather Petko, with the mens) да кажа нещичко по темата. Совалката има няколко комплакта двигатели, които я въртят по 3-те координатни оси + основните двигатели за движение.
                            По повод задачката с "изгубеният" космически кораб, има вариянт, който не споменахте. Да използваш бутилката си със сгъстен въздух като елементарен Р.Д. Пушката ще ти потрябва, ако не тръгнеш към кораба, надявайки се, че скафандера не е BULETPROOF (куршумо устойчив).
                            Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
                            http://www.cardomain.com/ride/2562837

                            Коментар


                            • #29
                              До: Совалката и управлението и в космоса?

                              Не може да използваш кислородните бутилки че ще замръзнат. Външните скафандри имат реактивни раници за да подлитат около кораба. Двигателите са бутилки с особено сух азот. За да им е мирна главата обаче просто се връзват с въжета, и като обикалят ги презакачат на следващите куки с едни грамадни карабини. Щото пък всеки пръст на скафандъра е дебел около 5 сантиметра Има една специална ръчка, с която могат бързо и за кратко да намалят налягането вътре два пъти, за да свършат бързо някоя финна работа.
                              Да, по идея трябва да имаш двигатели по трите перпендикулярни оси, и те да могат да духат и по двете посоки на всяка ос. На практика стигат два, защото жироскопите могат да завъртат кораба много бързо около която и да е от осите му. При това прилично точно, така че векторът на тягата на нужния двигател да е насочен накъдето трябва. А двигателите не се включват нито често нито корабите въртят пилотажни фигури. Те се държат общо взето като пътническите самолети. Набират скорост, стоят известно време нависоко, после я намаляват и кацат. Горе понякога тромаво се поклащат насам - натам, много плавно и с много голям радиус на завоите.
                              Различните кораби са направени различно разбира се. В пилотираните е по-сложно, защото те вече всички са направени да могат да се скачват един с друг. За тая работа имат цял венец от високоимпулсни маневрени двигатели, с които от последните 200 километра до контакта го побутват насам - натам за да може захватите да съвпаднат точно. Между другото, със скорост около 28 000 км/ч, и относителна скорост от няколко стотин км/ч до 0, улучват със стиковъчната щанга с точност 2 сантиметра захвата. На малките Союзи има отделни спирачни двигатели на носа. Това е за да пестят енергия и да не въртят постоянно големи жироскопи, които да премятат кораба напред - назад. Той е малък, а трябва да осигурява трима космонавти една седмица в автономен режим. Макар че аварийно могат да използват различните за различни неща като резервни.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X