От: Купуваме стари F-16 без конкурс
Здравей , Боголюб Гадик.
Преди около 15-на години румънците свалиха МиГ-29 от въоръжение и останаха с МиГ-21. Най-общо казано в авиационните среди това се прие като голяма крачка назад и с доста насмешка. Но с годините и виждайки резултата към днешна дата се разбира, че те доста добре са си направили сметката за да предприемат това изглеждащо тогава некомпетентно деяние. Те бяха разбрали, че 29 е добър, но при тази обстановка вече много скъп за поддръжка самолет.Това им позволи да направят добра и по-важното истинска модернизация на 21-то / Lancer/ и също така през годините да държат в летателна/експлоатационна годност доста летала, повече от нашите. Като със сваляне от въоръжение на нашите МиГ-23 МЛА/МЛД румънските МиГ-21 Lancer останаха /може да се каже с достатъчна за практиката точност/ и най-добрите прехващачи на Балканите. Имайки достатъчно бройки ЛА румънците не поставиха под въпрос приемствеността в изтребителната си авиация. Именно поради тези и др. причини те сега могат да си позволят закупуването на нови или втора употреба МЦИ-ли 4-то поколение , с които да продължат прилично напред имайки и съхранявайки основата.
По повод статията, към която си дал линк имам следния по-скоро негативен коментар. В нея както и в последно време все по-често се прокламира факта, че една ескадрила е от 9, 10 или 12 ЛА. Абсолютно невярно. Една съвременна истребителна/МЦИ/ ескадрила съдържа 16-20 ЛА ако искаш да върши работа.
Ще дадем едни пари на Полша за модернизация или за ремонт-не е ясно. А има доста разлика м/у двете и дано да е и за модернизация. От тук произтича и следващия въпрос: като е по-малко пари бъдещата сделка с Полша в сравнение с руската такава дали е за същия размер услуги/ремонти/мероприятия/междуремонтен ресурс и т.н.? 2 или 4 броя отремонтирани ТРД са за 1 или в най-добрия случай 2 ЛА. А след това с възлагането на отремонтиране на вероятно 10 или 12 броя ТРД са за 5 в най-добрия случай 6 ЛА и колко е това вероятно?! Или пак ще кретаме.....
Приятен ден.
Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic
Преглед на мнение
Преди около 15-на години румънците свалиха МиГ-29 от въоръжение и останаха с МиГ-21. Най-общо казано в авиационните среди това се прие като голяма крачка назад и с доста насмешка. Но с годините и виждайки резултата към днешна дата се разбира, че те доста добре са си направили сметката за да предприемат това изглеждащо тогава некомпетентно деяние. Те бяха разбрали, че 29 е добър, но при тази обстановка вече много скъп за поддръжка самолет.Това им позволи да направят добра и по-важното истинска модернизация на 21-то / Lancer/ и също така през годините да държат в летателна/експлоатационна годност доста летала, повече от нашите. Като със сваляне от въоръжение на нашите МиГ-23 МЛА/МЛД румънските МиГ-21 Lancer останаха /може да се каже с достатъчна за практиката точност/ и най-добрите прехващачи на Балканите. Имайки достатъчно бройки ЛА румънците не поставиха под въпрос приемствеността в изтребителната си авиация. Именно поради тези и др. причини те сега могат да си позволят закупуването на нови или втора употреба МЦИ-ли 4-то поколение , с които да продължат прилично напред имайки и съхранявайки основата.
По повод статията, към която си дал линк имам следния по-скоро негативен коментар. В нея както и в последно време все по-често се прокламира факта, че една ескадрила е от 9, 10 или 12 ЛА. Абсолютно невярно. Една съвременна истребителна/МЦИ/ ескадрила съдържа 16-20 ЛА ако искаш да върши работа.
Ще дадем едни пари на Полша за модернизация или за ремонт-не е ясно. А има доста разлика м/у двете и дано да е и за модернизация. От тук произтича и следващия въпрос: като е по-малко пари бъдещата сделка с Полша в сравнение с руската такава дали е за същия размер услуги/ремонти/мероприятия/междуремонтен ресурс и т.н.? 2 или 4 броя отремонтирани ТРД са за 1 или в най-добрия случай 2 ЛА. А след това с възлагането на отремонтиране на вероятно 10 или 12 броя ТРД са за 5 в най-добрия случай 6 ЛА и колко е това вероятно?! Или пак ще кретаме.....
Приятен ден.
Коментар