Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Купих си яхта

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
    Това докато му намери някой железата за стойката и да съм го закарал по вода бандитската.

    Всяко нещо струва пари - като я извадиш и ти трябва стойка на която да я сложиш освен ако не я вадиш някъде където има с какво да я укрепят,после стойка,товарене на стойката,махане на мачта,кабеляци,товарене на лодката,товарене на мачта,укрепване……..двама кияци са я закарали за нула време ако малко върви
    Все повече се ориентирам към тоя вариант - да я закарам по вода.
    Но за да не е съвсем "бандитската", тъй като единият от тия "двама кияци" ще съм аз , мисля да запиша двата курса и живот и здраве да взема двете капитански, за море и за Дунав. Така или иначе тия пари ще ги давам и не са някакъв непредвиден и неоправдан разход.

    Същото важи и за регистрацията на лодката. Ще пусна документите за регистрация под полски флаг.

    И регистрацията и курсовете ще отнемат около месец. Може и по-малко. На стоянката във яхт клуба във Варна където е лодката никой не ме юрка да я махам. Мога да стоя колкото си искам. Наема е около стотина лева на месец и за февруари съм го платил. Не ме бърка да го платя и за март, ако се наложи.
    Тук искам да изкажа голямата си благодарност на Светли, председателя на клуба, за изключително доброто отношение и съпричастност които прояви!

    Като пари - хиляда и малко за регистрацията и още толкова за двете капитански. Както казах тия разходи така или иначе ще ги правя някъде във времето, така че нищо не губя.

    Регистрацията под полски флаг е life time, така че не ме бърка и това, че най-вероятно следващите година-две, докато ремонтирам лодката, реално няма да я ползвам и ще ѝ тече срока. Не съм проверявал колко е срока на тапията за капитанско право и как се подновява. Така че тука може и да ида на варианта да не ги карам сега, а да си намеря човек или двама души (единият до Дунав, другият до Лом) със тапии и срещу заплащане да дойдат с мен. То така или иначе дори и да имам аз тапиите, ще търся някой с повече опит да дойде с мен.

    Иначе лодката върви. Няма течове никъде, освен малко, при продължителна работа на двигателя, от вала. Но не е драма. Има си и отводнителна помпа в машинното. Мисля, че няма проблем да издържи това плаване.

    Не на последно място е и изкушението да поплавам една седмица, преди да извадя лодката за времето за ремонт, който както каха няколко пъти вече, въобще не знам колко ще се проточи.

    Коментар


    • skitnik
      skitnik коментира
      Редактиране на коментар
      До Констанца на ветрила. После на "стоп" закачен зад някой руснак или украинец. Правено е няколко пъти. Цената е евро/км. Пред вид, че плаваш срещу течението си е супер. Ако решиш на самоход, има доста фактори които трябва да вземеш под внимание.

    • Tramp
      Tramp коментира
      Редактиране на коментар
      Морското "капитанско" 40БТ се издава за срок от 10 години. После се подновява само с медицинско от Транспортна болница и малко висене в Морска администрация плюс плащане на неизбежните такси.
      Аз бих оставил лодката във Варна. Отивам, ремонтирам каквото съм планирал, вземам си "домашна работа" за Монтана и така докато я докарам до сносно състояние. Тъкмо ще имаш "основателна причина" да си на море. Живееш си на лодката и си свиркаш.
      Гледам, че вантите са с Norseman fitting- това е добре. мериш, сменяш и си готов. По-лошия и скъп вариант е пресованата сглобка (swage fitting).
      https://www.jordanyachts.com/1668
      Платна също шият близо до Варна (трябват ти поне грот и геноа, плюс ремонт на старата ако си струва), а и двигателя май е правен във Варна.
      Лебедки и друга "карантия" може да си ги ремонтираш в Монтана. Мернаха ми се чифт Lewmar self tailing- имам тех ръководство за тях. Нищо сложно. другите лебедки (изглеждат като копираните/произведени в Полша. Още по-прости като устройство.
      Котлона май е закрепен на окачване от репитер на жирокомпас. Чуден трофей!
      Около лодките се въртят много хора, които са направили почти всички възможни грешки. Няма нужда да откриваш колелото отново.
      Сглобявай стойка, вади лодката, изчисти корпуса много добре и ще си покаже дали има осмоза (не е фатална) и какви ремонти трябва да се направят. Боядисването е съвсем накрая. сега изобщо не го мисли.
      Не изпускай Морето от очи или рискуваш да станеш пустиняк с лодка в Монтана.
      Йебаньеее,,,и седем фута под кила!

      P.S.
      Хич не го слушай Benzboss! Дай му на него да върти мили, постлани с одраните кожи на собствениците на лодки :-)))
      Последно редактирано от Tramp; 28-01-22, 16:26.

    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Е и ти сега,мили въртя,30 000 на година мили ли са, някои ги имат на резюме за цял живот плавания,аз не смятам за плаване под 500 мили,това там Констанца…..няма и каса водка да вземе

      И аз съм ЗА вариант Варна,хората са там,идеите и акьла е там,че и море имаш за бакшиш

  • #32
    Аз лично смятам, че да я закараш в Монтана ще е голяма грешка.
    Почти сигурно е, че тази лодка стигне ли Монтана, вода няма да види повече.

    Отделно, колко човека в околията могат да ти дадат акъл за специфични ремонти като осмоза, морски дизели и т.н.
    Не забравяй. че тази лодка е самоделна. Не може да поръчваш части по каталог.

    А колко морски магазина имате там ? Вярно, че има доставки. Но рискуваш да пращаш части напред назад по куриерите.

    Вътре не бързай с ремонтите и разхвърлянето. Първо изчисти хубаво и подреди. Качи се на няколко други лодки, разгледай различни марки и модели. Така или иначе, ще трябва да направиш няколко плавания
    на други лодки (курсове и трупане на опит) и тогава ще видиш какво ти харесва и какво не.
    Някои неща в пристанището са много удобни, ама в морето ги псуваш.

    Коментар


    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Ей написах го горе преди да те прочета тебе ма виж пък как сме на един акъл а

    • trav
      trav коментира
      Редактиране на коментар
      мммммДа някой ще се мести във Варна

  • #33
    Първоначално публикуван от Венци- малкия Преглед на мнение
    Аз лично смятам, че да я закараш в Монтана ще е голяма грешка.
    Почти сигурно е, че тази лодка стигне ли Монтана, вода няма да види повече.

    Отделно, колко човека в околията могат да ти дадат акъл за специфични ремонти като осмоза, морски дизели и т.н.
    Не забравяй. че тази лодка е самоделна. Не може да поръчваш части по каталог.

    А колко морски магазина имате там ? Вярно, че има доставки. Но рискуваш да пращаш части напред назад по куриерите.

    Вътре не бързай с ремонтите и разхвърлянето. Първо изчисти хубаво и подреди. Качи се на няколко други лодки, разгледай различни марки и модели. Така или иначе, ще трябва да направиш няколко плавания
    на други лодки (курсове и трупане на опит) и тогава ще видиш какво ти харесва и какво не.
    Някои неща в пристанището са много удобни, ама в морето ги псуваш.
    Монтана - Варна аз с джипа ги правя за под 5 часа, всеки уикенд може да си до Варна ако нямаш семейство или не ги вземаш с теб, аз съм пътувал с влака така с години София Добрич и после до Каварна да гмуркам, всяка седмица, а зимата гмурках в ракия и вино
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #34
      Баси пича! Честита да ти е! Нищо не разбирам от лодки, но интуицията ми подсказва да слушаш Венци
      Technical Rescue Direct - life lies in courage
      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

      Коментар


      • icerunner
        icerunner коментира
        Редактиране на коментар
        Еми... това е, а можеше човек да станеш

      • Венци- малкия
        Венци- малкия коментира
        Редактиране на коментар
        Никакъв шанс !

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Нали,щом сме на едно мнение наистина шанс нямаш.
        Хвани закарай на човека лодката,стига клика с тия мишки там.

    • #35
      Честито Ради!
      Само не ми казвай, че НЕМА мотори вече!

      Отделно, ако аз си купя някой ден яхта ... ще си я сложа до спалнята .. ако може.
      И когато имам 2 часа свободно време ... да си разглобя лебедката.
      В Събота без да пътувам 5 часа ..... с двама приятели и некоя бира ще сваля валолинията.

      За "Съветите" .. да, няма да си на море, но какво от това?
      Ако има общност, приятели и "стари кучета" .... не мисля, че е проблем.

      Пиша ти това като собственик на "корито" 4,50 метра с ДВГ 50 магарета с което съм ходил до Самотраки, нашето Черноморие от Дуранкулак до Резово, където се сетиш не го броя.
      Капитанско за море имам от повече от 15 години.
      "Возил" съм се на разни лодки на приятели и познати сумарно поне 6 месеца.

      За това време имам и пътуване от Франция до Созопол по ..... река! с яхтата на един приятел.
      Само накрая море, Констанца - Созопол.
      Отделно сам с горното корито съм ходил до Бурса .. няма платна. Само бръмчане.
      Моторна яхта ... тик ...с два Перкинса по около 160 или 180 к.с.

      Моето мнение .... не е ли до теб .... нЕма да стане скоро.

      И ако ти е останало некое Зумо .... мисля, че се е утепало за коритото....
      Последно редактирано от CarTest™; 28-01-22, 21:32.
      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

      Коментар


      • #36
        Първоначално публикуван от Tramp
        Морското "капитанско" 40БТ се издава за срок от 10 години. После се подновява само с медицинско от Транспортна болница и малко висене в Морска администрация плюс плащане на неизбежните такси.
        Аз бих оставил лодката във Варна. Отивам, ремонтирам каквото съм планирал, вземам си "домашна работа" за Монтана и така докато я докарам до сносно състояние. Тъкмо ще имаш "основателна причина" да си на море. Живееш си на лодката и си свиркаш.
        Гледам, че вантите са с Norseman fitting- това е добре. мериш, сменяш и си готов. По-лошия и скъп вариант е пресованата сглобка (swage fitting).
        https://www.jordanyachts.com/1668
        Платна също шият близо до Варна (трябват ти поне грот и геноа, плюс ремонт на старата ако си струва), а и двигателя май е правен във Варна.
        Лебедки и друга "карантия" може да си ги ремонтираш в Монтана. Мернаха ми се чифт Lewmar self tailing- имам тех ръководство за тях. Нищо сложно. другите лебедки (изглеждат като копираните/произведени в Полша. Още по-прости като устройство.
        Котлона май е закрепен на окачване от репитер на жирокомпас. Чуден трофей!
        Около лодките се въртят много хора, които са направили почти всички възможни грешки. Няма нужда да откриваш колелото отново.
        Сглобявай стойка, вади лодката, изчисти корпуса много добре и ще си покаже дали има осмоза (не е фатална) и какви ремонти трябва да се направят. Боядисването е съвсем накрая. сега изобщо не го мисли.
        Не изпускай Морето от очи или рискуваш да станеш пустиняк с лодка в Монтана.
        Йебаньеее,,,и седем фута под кила!

        P.S.
        Хич не го слушай Benzboss! Дай му на него да върти мили, постлани с одраните кожи на собствениците на лодки :-)))

        Първоначално публикуван от Венци- малкия
        Аз лично смятам, че да я закараш в Монтана ще е голяма грешка.
        Почти сигурно е, че тази лодка стигне ли Монтана, вода няма да види повече.

        Отделно, колко човека в околията могат да ти дадат акъл за специфични ремонти като осмоза, морски дизели и т.н.
        Не забравяй. че тази лодка е самоделна. Не може да поръчваш части по каталог.

        А колко морски магазина имате там ? Вярно, че има доставки. Но рискуваш да пращаш части напред назад по куриерите.

        Вътре не бързай с ремонтите и разхвърлянето. Първо изчисти хубаво и подреди. Качи се на няколко други лодки, разгледай различни марки и модели. Така или иначе, ще трябва да направиш няколко плавания
        на други лодки (курсове и трупане на опит) и тогава ще видиш какво ти харесва и какво не.
        Някои неща в пристанището са много удобни, ама в морето ги псуваш.
        Така, първо искам да благодаря на всички, за мненията, съветите и информацията, които споделиха с мен и в темата, и по телефона, до момента, а и за напред.
        Всичко това е изключително ценно за мен, защото в тази област аз буквално започвам от нулата.

        Варианта лодката да се ремонтира във Варна не съм го изключил въобще, както и всяка от останалите възможности. Той определено има много плюсове, както и минуси. Което важи за всеки един от вариантите.

        Въпросът е, че все още нямам конкретна информация за хора или фирма, за които да съм спокоен че ще свършат съвестно и качествено работата, като се има предвид, че докато работят, те ще са напълно наясно с факта, че аз съм на 500 километра от тях .
        Затова бих помолил всеки който познава такива хора и има контакти да ми ги изпрати, за да мога да се свържа с тях и да ги питам биха ли се наели да свършат работата и съответно на каква цена. То е ясно, че така ще ми е по-скъпо, отколкото да си ги правя сам нещата, но пък ще се спестят пари от транспорт.

        Плюсовете на този вариант са, че всичко ще е близо до лодката, най-големия минус е че аз ще съм далече.

        Тука има нещо, което е важно да уточня и повечето хора не знаят. Работата ми е такава, че трябва да съм на разположение в Монтана 24/7. Свързана е с много пътуване, но когато нямам конкретна задача за вършене, времето ми е свободно. Понякога имам дни наред, дори цяла седмица, в които съм свободен, НО това никога не го знам предварително, т.е. аз трябва да съм на разположение през това време. Това означава, че ако лодката ми е наблизо ще мога почти ежедневно да си "чопля" нещо по нея, като в същото време ще съм спокоен, че ще мога да реагирам на появил се ангажимент и да си свърша работата. Обикновено времето за реакция, което имам е от десетина минути до половин час.
        Освен това не съм на заплата и не мога да си взема платен отпуск 2-3, 5 дни, за да отскоча до Варна да свърша нещо. Работя за себе си и всеки ден отсъствие, в който се случи да имам ангажимент и го изпусна, за мен е чиста загуба.

        Мисля, че тези обстоятелства ще натежат най-много при взимането на решение как да действам.

        Освен това, имам щастието да имам истински приятели около мен, за които повечето нещо по ремонта няма да са никаква тайна. Изключително технически грамотни хора, с които сме заедно от деца и биха зарязали дори собствената си работа, ако имам нужда от помощта им.
        И не на последно място, както много пъти се е случвало от както членувам в този форум, помощта която мога да получа тук от вас, макар и от дистанция ми дава пълната увереност, че всичко ще се получи, дори и действието на представлението да не се развива във Варна .

        С две думи - етапът за мен е "събиране на информация". Следва анализ и... действие.

        Така че давайте - всяка идея, съвет или критика са добре дошли, защото е твърда вероятно да изпускам нещо важно сега и като тръгна да действам да установя, че съм се набутал в задънена улица.

        Коментар


        • #37
          Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
          Честито Ради!
          Само не ми казвай, че НЕМА мотори вече!

          Отделно, ако аз си купя някой ден яхта ... ще си я сложа до спалнята .. ако може.
          И когато имам 2 часа свободно време ... да си разглобя лебедката.
          В Събота без да пътувам 5 часа ..... с двама приятели и некоя бира ще сваля валолинията.

          За "Съветите" .. да, няма да си на море, но какво от това?
          Ако има общност, приятели и "стари кучета" .... не мисля, че е проблем.

          Пиша ти това като собственик на "корито" 4,50 метра с ДВГ 50 магарета с което съм ходил до Самотраки, нашето Черноморие от Дуранкулак до Резово, където се сетиш не го броя.
          Капитанско за море имам от повече от 15 години.
          "Возил" съм се на разни лодки на приятели и познати сумарно поне 6 месеца.

          За това време имам и пътуване от Франция до Созопол по ..... река! с яхтата на един приятел.
          Само накрая море, Констанца - Созопол.
          Отделно сам с горното корито съм ходил до Бурса .. няма платна. Само бръмчане.
          Моторна яхта ... тик ...с два Перкинса по около 160 или 180 к.с.

          Моето мнение .... не е ли до теб .... нЕма да стане скоро.

          И ако ти е останало некое Зумо .... мисля, че се е утепало за коритото....
          Аааа, не. Моторът си е тука - ако перефразирам един доскорошен подпис във форума - "...кротко потропва в яхъра"
          Чака да пукне пролет.

          Знаеш ли, странно е, че споменаваш мотора.
          Преди да ми бръмне мухата за тая лодка, без да съм мислил преди по този въпрос, достигнах до някакво мое си вътрешно прозрение, че пътешествията (айде за мен може "пътешествия" да е силно казано, но почивките), които си правим с жена ми последните 8 години само на мотор, по някакъв начин перфектно се допълват единствено с такива на лодка в морето.

          Трябваше ми известно време, около половин година (от миналото лято), за да стигна до убеждението, че всъщност двете неща толкова перфектно си пасват и така хармонично се допълват, че почти граничат със съвършенство.

          Иначе за "Съветите" - така ги мисля и аз нещата, но ми липсва доста опит в тая свера. Затова търся съвети, за да си спестя до колкото е възможно "грубите" грешки.
          Последно редактирано от radikyokushin; 28-01-22, 23:37.

          Коментар


          • #38
            Щом работата ти позволява да се бърникаш полодката я карай близо до работата и почвай - по-бързо може да не стане нито пък по-евтино ма ще научиш кое защо скърца.
            Съветите са си много добри ма от наша камбанария,ти си знаеш най-добре,аз познавам един който си купува 42 фута моторна в Калифорния,влачи я до Колорадо в един хамбар,9 години я оправя и сега е пак тук…….та няма си първия луд да бяга от морето.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • Dilyan Zagorchev
              Dilyan Zagorchev коментира
              Редактиране на коментар
              Колко струва полския флаг? Само за сравнение с една друга държава питам

            • radikyokushin
              radikyokushin коментира
              Редактиране на коментар
              https://www.polish-yacht-registration.com/bg/
              Ей тука можеш да видиш, че има различни опции.
              Между другото днес подадох документите за регистрация. Още не съм платил. Ще чакам отговор, да ми кажат наред ли е всичко с документите и тогава ще плащам.
              Моята поръчка излезе 594 евро, защото поръчах и флаг.
              Хубавото е, че два-три дни след плащането ти издават временна регистрация, с която можеш да ползваш лодката. До четири седмици пристига и постоянната заедно с флага.
              Оправна работа

            • Dilyan Zagorchev
              Dilyan Zagorchev коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря за инфото

          • #39
            Ми пак да се върнем на екшъна и защо той е по-лесен във Варна - там да речем има хора които се занимават с дизайн,поправки,ремонти и изработване на много неща,от корпуси до платна,има хора които карат цял живот под платна,трошили и ремонтирали оше преди аз да проходя.
            Има с кой да пиеш по бира и да крадеш идеи от него - кой къде и какво може да ти оправи,достави или монтира.Като не става във Варна е го Бургас къде е,един такова / гик / място.

            Минусите си ги знаеш,вместо да кършиш пръсти 2 дни на 400 километра от лодката можеш да си ровичкаш по нея ако ти е под ръка пък и в твоето село и керемидите помагат / леко перефразирано /.

            Вземи си тапиите,после може да си я разхождаш къде искаш,България е никаква дистанция
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • radikyokushin
              radikyokushin коментира
              Редактиране на коментар
              Всичко е точно така, както го описваш.
              Въобще...засега патова ситуация.

              Ама аз не съм се разбързал за никъде. Ще посъбера още инфо и ще действам.

          • #40
            Ради, честито и от мен! Ако пуснеш яхтата в язовира имаш от мен едно каре "Романтична разходка по язовир "Огоста"

            Коментар


            • Tramp
              Tramp коментира
              Редактиране на коментар
              Така и така си на тема "купуване на лодка", нищо не ти пречи да си купиш една Фин-ка за язовира.
              Много хубава лодка за карачи и сериозна школа. Класика!

            • radikyokushin
              radikyokushin коментира
              Редактиране на коментар
              Еее не, стига ми толко.

              А и вече си имам една з метрова гуменка, с две магарета и половина на гъзЪ. Перфектното динги за тази.
              Последно редактирано от radikyokushin; 29-01-22, 21:37.

            • Tramp
              Tramp коментира
              Редактиране на коментар
              Ясно. Купил си яхта за дингито.
              Морския вариант на копчето и балтона. Зачот!

          • #41
            Първоначално публикуван от Tramp
            Ясно. Купил си яхта за дингито.
            Морския вариант на копчето и балтона. Зачот!
            АбсАлютно . Нещо такова се получи.
            Ей го, дингито

            Коментар


            • #42
              АбсЕлютно...
              Прикачени файлове

              Коментар


              • radikyokushin
                radikyokushin коментира
                Редактиране на коментар
                Вземам си бележка

            • #43
              Нещо се е случило с последните мнения в темата и не излизат

              Ако може някой модератор да ги възстанови ще съм благодарен!

              Коментар


              • #44
                И така, малко ъпдейт.

                От няколко дни си имам регистрация. Яхтата се казва Лайла (Lila). Регистрирана е в Гданск.

                Бях си избрал Хел за хоум порт, но посредникът нещо е объркал при подаването на документите и са я регистрирали в Гданск.
                Като ги попитах защо и видяха какво са направили, пет пъти ми се извиняваха.
                Казаха, че може да се промени, но като излязат постоянните документи (до 3-4 седмици). Подава се искане за промяна и се чака отново горе-долу още толкова, властите да издадат нови.
                Най-вероятно всичко това се плаща и щеше да е за тяхна сметка, затова сигурно, след като великодушно им написах, че не е проблем да си остане Гданск, пет пъти ми благодариха .

                Като дойде време да им плащам за лиценз за радиото, смятам да им припомня, колко снизходителен съм бил към грешката, която са допуснали .
                Можех и сега да платя за такъв лиценз и щеше да ми излезе със стотина лева по-евтин (иначе е 200 евро), но той освен радиото, включва и останалото навигационно оборудване (радар, AIS, EPIRB), а аз все нямам такова, а и не знам какво ще слагам на лодката.

                Между другото временния документ за регистрация, с който може да се плава без никакви ограничения, дойде на електронната ми поща 3 дни след като приключихме кратката кореспонденция с посредника и направих плащането. Точно както е написано в сайта им.
                Цялата процедура, за съдове до 24 м.!!!! , е изключително опростена и става само онлайн.

                Въобще, изключително съм впечатлен от елегантния начин, по който ме накараха да се чувствам доволен, като ми взеха 1160 лева (това е цената с включен полски флаг 60х40 за 25 евро), вместо тези пари да останат в българската държава.

                Нещо, което в никакъв случай не може да се каже в това отношение за нашите власти.
                Както ми каза предишният собственик на лодката, от когото я купих - тук само оборудването, което ти искат за регистрация с неограничен район на плаване е толкова, че не можеш да го събереш на тая лодка ... абе да са живи и здрави, то само това да ни е проблема!

                Коментар


                • #45
                  Какво стана? В Монтана ли е вече лодката или още е във Варна? Как върви ремонта?
                  "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
                  Gabriel Garcia Mаrquez

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X