Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Надуваеми,разглобяеми и преносими ветроходни лодки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • vatikana
    отговори
    До: Надуваеми,разглобяеми и преносими ветроходни лодки

    Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
    За да се кара на един попавък,ще са необходими два шверта и два руля... и разбира се, по-голяма ветрилна площ.
    На времето, когаято обучавах ветроходци на Ял-6, им свалях руля, за да се научат да управляват само с платна. Вероятно и катамаран може да се управлява без рул, но ще е доста по-трудно.
    Двата руля са на лице, шверта е достатъчно дълъг, за да е във водата дори и да се излезе на един поплавък (около 1 м е и макар и в средата ) , а за ветрилна площ е достатъчна: 2 м2 стаксел, 8м2 грот и 11 м2 генакер (който сме ползвали успешно до пълен бейдевинд)- трябват само луди глави . Тъй като повечето неща съм учил сам (и то като ученик), ще ми е много интересно да обменя опит с някого. Това с управлението само на платна бих го пробвал, за единия поплавък чакаме само вятър и ентусиасти.

    Остави коментар:


  • giorgio
    отговори
    До: Надуваеми,разглобяеми и преносими ветроходни лодки

    За да се кара на един попавък,ще са необходими два шверта и два руля... и разбира се, по-голяма ветрилна площ.
    На времето, когаято обучавах ветроходци на Ял-6, им свалях руля, за да се научат да управляват само с платна. Вероятно и катамаран може да се управлява без рул, но ще е доста по-трудно.

    Остави коментар:


  • vatikana
    отговори
    До: Надуваеми,разглобяеми и преносими ветроходни лодки

    ......Този катамаран има ли някакви швертове, или се разчита само на триенето на корпуса?
    Възможно ли е да се кара само на един корпус, като класическите и ако да, то липсата на втори рул, не създава ли трудности?[/QUOTE]


    Има централен шверт около 1 м дълъг, класически швертбот .
    Все още не сме успели да го вдигнем на един поплавък, но управлението с един рул е без проблем, защото при счупването на руля карахме така и то на двата халса с нормален крен (здравия рул е бил и от надветрения и от подветрения борд ) и при приличен вятър. Разлика в управлението почти нямаше и лодката беше много "послушна".
    Предстои да направим учебен капак, да натрупаме още малко опит и след това вече по- екстремно каране. С трима човека май ще трябва генакер за да го изправим на един поплавък, защото лодката е много стабилна.

    Остави коментар:


  • Scrapheap
    отговори
    До: Надуваеми,разглобяеми и преносими ветроходни лодки

    Първоначално публикуван от vatikana Преглед на мнение
    .... само счуване на едното перо на руля при едно от излизанията на брега малко помрачи радостта, и то не защото е счупено, а защото няма резервно. Опитите да пригодим стар (ама доста стар) шверт от сърф се оказаха неуспешни...
    Нали се разбрахме да излекуваме руля Давай го

    Остави коментар:


  • giorgio
    отговори
    До: Надуваеми,разглобяеми и преносими ветроходни лодки

    Едва сега видях темата...
    На Въча, така и не успях да го разгледам, на Събора също...

    Този катамаран има ли някакви швертове, или се разчита само на триенето на корпуса?
    Възможно ли е да се кара само на един корпус, като класическите и ако да, то липсата на втори рул, не създава ли трудности?

    Остави коментар:


  • vatikana
    отговори
    До: Надуваеми,разглобяеми и преносими ветроходни лодки

    Happy Cat са австрийско производство. Повечето от снимките са на именно на този катамаран. Аз обаче се спрях на Ducky 17, която е малко по- голяма и с по- добри мореходни качества (според мен). Тя е украйнско производство и е един от многото модели надуваеми лодки от "второ" поколение произвеждани в Русия и Украйна.
    Скоростта на море не успях да я измеря, защото още не съм си взел GPS, но на язовир Въча стигнахме до около 8,5-9 възела, а в морето въпреки вълните според мен бяхме с по- голяма скорост.
    Казаха, че 13-14 възела е постижимо при спокойна вода, остава само да го докажем и "преизпълним"
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от vatikana; 09-09-09, 20:26.

    Остави коментар:


  • Максим...
    отговори
    До: Надуваеми,разглобяеми и преносими ветроходни лодки

    Браво Браво! Следя с интерес темата страхотна лодка ,ако не се лъжа Happy cat са френско производство нали ?
    Кажи какви максимални възли си развивал като скорост ,че мие е много интересно?

    Остави коментар:


  • sandyk
    отговори
    До: Надуваеми,разглобяеми и преносими ветроходни лодки

    Ето малко снимки, но са от следобеда когато вятъра беше слаб. На следващия ден при силния вятър и по-голямо вълнение изживяването беше страхотно.

    Остави коментар:


  • vatikana
    отговори
    До: Надуваеми,разглобяеми и преносими ветроходни лодки

    Може да се каже, че и аз взех някакво макар и нетрадиционно участие на втория оф роуд събор.
    Страхотно мероприятие, за което е написано вече толкова много, че само ще ме обявят за преписвач, ако започна и аз да го описвам. Искам само да благодаря за готиното място, което ми позволи освен да се нагледам на готини състезания и да се видя с много интересни хора, да изкарам страхотна почивка.
    Срам не срам, събора ме накара да отида да покарам катамарана на море, за което въобще не съжалявам. Бях там цяла седмица и се оказа, че съм улучил времето с най- хубав вятър ........за kite surf. Всеки следобяд вятъра се усилваше, като достигаше от 7 до 9 м/s. Съответно вятър без вълни не може и те стигаха сигурно до 3 бала по- навътре в морето.
    Изобщо време приказка за ветроходство. И ние се възползвахме максимално, въпреки че в указанията пише:до 8 м/s и до 50 sm вълна.
    Лодката се оказа много устойчива на вълни, някои от които достигаха до 1,5-2 м., като самата конструкция се се усукваше и намаляваше много силните удари при падането от вълната, каквато имат твърдите корпуси. Малкото тегло на лодката и помагаше да глисира(полуглисира сигурно е по- правилно) лесно и даваше невероятно чуство за скорост. При остро качване и тази скорост на вятъра с трима човека на борда не се е налагало да се излиза на трапец, за което производителите са били прави. Вярно, че вода пръскаше от всякъде, защото освен през борда водата идваше и от долу (всичко е с мрежи), но усещането е неописуемо. Водата беше по- топла от въздуха и соления душ се оказа перфектно лекарство срещу "сутрешен" главобол.
    На пълните курсове по вълните се получаваше истинско сърфиране. По 20-30 метра се "спускахме" по вълните и се чуваше само едно "Еееееее", когато вълната ни изпревареше.
    Лодката премина много успешно "изпитанията" с млади екипажи в тези условия и само счуване на едното перо на руля при едно от излизанията на брега малко помрачи радостта, и то не защото е счупено, а защото няма резервно. Опитите да пригодим стар (ама доста стар) шверт от сърф се оказаха неуспешни, на висока скорост не издържаше натоварването и при малко вдигане от основното си положение се чупеше. Лодката въпреки моите притеснения, обаче беше все така добре управляема и с един рул
    При много силен вятър върху тръгването и спирането на брега ще трябва да се работи доста, защото прибоя може да си направи много лоша шега.

    Най- лошото е, че нямаме водоустойчив фотоапарат, но след като удавих един GSM в началото на сезона не посмях да рискувам. Общо взето всичко излизаше много мокро от водата.

    Ако някой все пак ни е хванал от брега нека да сложи снимките тук. Обещавам возене...... а и не само на него

    Остави коментар:


  • vatikana
    отговори
    До: Надуваеми,разглобяеми и преносими ветроходни лодки

    На този адрес има линкове към повечето производители на надуваеми катамарани:
    http://www.inflatable-catamarans.com...in_topic=links

    Надявам се,че няма да се сметне за реклама, тъй като са изнесени сайтовете на повечето известни производители

    Остави коментар:


  • BENZBOSS
    отговори
    До: Надуваеми,разглобяеми и преносими ветроходни лодки

    Аз имам лек опит сьс старите руски катамарани които се шмиткаха из Златни Пясьци едно време.

    Тук сьм карал Макгрегор 26 което си е моторница с платна,както и Каталина 22 което си е една малка ветроходна лодка,но леко тежи за влачене с нормална кола.

    Нямам много опит с тия надувните,но с малки лодки сьм дзвер от мальк

    Остави коментар:


  • vatikana
    отговори
    До: Надуваеми,разглобяеми и преносими ветроходни лодки

    Със започването на тази тема искам да предизвикам всички, които имат някъкъв опит с по достъпното вертоходство за weekenda да го споделят. Тов, което видях че е направено в Русия и Украйна може да се получи в някаква степен и при нас. Там има организирани клубове, правят се регати.
    Имаме достатъчно големи язовори и желаещи, както се уверявам сам това лято.

    Остави коментар:


  • Надуваеми,разглобяеми и преносими ветроходни лодки

    На много места в този форум се говори за лодки, но не успях да намеря нищо за малките ветроходни лодки, които могат да се пренасят до всяка точка на вода, да се съхраняват лесно и да може да получиш удоволствие от ветроходството.
    Моя опит с лодките и ветроходството е нищожен, защото като ученик съм карал във Варна швертботи в Залива и след това около 20 години се бях откъснал от морето и водата.
    На миналогодишното Яхт шоу в задния двор видях един надуваем ветроходен катамаран Happy cat на Grabner. Бях запален от идеята да имам такова нещо, което да държа в килера, да го возя с Голфа и да си чеша крастата.
    С риск да направя реклама, ще благодаря на собствениците на SE- Yachting, които предлагаха лодката и с които цялото лято плавахме.

    Успях да тествам достатъчно катамарана и лодката с ветрилно стъкмяване Ranger.

    И за двете лодки мога да кажа много добри неща:
    Катамарана се сглобява много лесно, устоичив на вятър, може да се поръча основна модификация и да се добави само това, което е необходимо, стаксела е на рол риф и е много удобен.











    Ranger- а съм го карал във време с вятър през април. Въпреки, че е по неустоичива от катамарана пръскаше доста по- малко и дето се вика си е добра надуваема лодка. За съжаление нямам мои снимки от него, но на сайта на Grabner има достатъчно.

    В началото си мислех, че ще успея да си сглобя сам лодката. Започнах да разглеждам кой предлага такъв тип лодки и да събирам снимки с грозна цел- интелектуално присвояване. Оказа се, че няма толкова производители. В Европа намерих само Grabner и един модел на Vario Cat
    Не така стоеше въпроса в бившия СССР, там имаше поне 4-5 производителя, които работеха основно това.
    Оказа се, че не е толкова лесно да измислиш такова нещо, а и нямаше да е толкова по-евтино, че да си заслужава риска в пари и време. Или както каза един приятел, купи си и се забавлявай, недей да го намразваш.

    През това време стигнах до извода, че искам нещо по- голямо от Happy Cat с възможност за повече хора на борда, спинакер, трапци.

    Happy cat- а е за не повече от трима "нормални" човека, иначе започва да гази дълбоко и става тромав при поворотите, руля в средата също не допринася за пъргавината. След като взех Ducky 17 обаче оцених простотата на конструкцията на Happy cat и какво значи лесно сглобяване. За еднодневни разходки и 2-3 човека това е перфектно. Модела Racing, който е модифициран с 2 м2 повече ветрила и трапци сигурно ще е още по- добър.

    Насочих проучванията си към източните производителите. Цените за подобни модели бяха почти еднакви и след като четох 2 месеца форума на Ducky се спрях на тях. Това, че лодките им са се доказали в многодневни плавания в океана, сред ледове, както и отзивите от регатите на независими наблюдатели ми помогнаха.

    По- големите модели имат достатъчно голяма товароносимост и големи палуби за хора и багаж. Освен стандартното оборудване, което включва всичко необходимо,като екстри има генакер комплект и транец, като екстра.

    Единственото, което няма е трапец, но и досега не ми се е налагало да ползвам

    След дълго смятане и преговори получих Ducky 17, една много добра лодка, за която все още търся дефекти(досега само един незначителен)

    Лодката е с много по- стабилна конструкция, по- пъргава (с два руля е). Пръска много по- малко при силен вятър,генакера е перфектен за язовири, защото е използваем при много по- малък ъгъл на вятъра.

    Тестван е със 7 човека и при правилно разпределение на борда (много е чуствителен на баланс) се държи перфектно, без да гази видимо много по- дълбоко.

    Лодката е много лека и най- малкия вятър се усеща в хода.



Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X