От: Кой какъв плавателен съд има?
Да съживим малко темата...
Ето ме и мен с моята БЪНГИЯ... С хладилник и барбекю на борда + 100 литра газ + 120 литра бензин...
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Кой какъв плавателен съд има?
Свий
X
-
-
От: Кой какъв плавателен съд има?
Честито! С кеф да те вози.
И да знаеш, двигателчето бързо ще ти омалее. До месец ще се оглеждаш за по-голям.
Ама така е. Почне ли се веднъж то ходове, амове, диференциали....
Остави коментар:
-
От: Кой какъв плавателен съд има?
Здравейте колеги!
Нека и аз да се запиша в групата.
Онзи ден го купих Звяра и още не съм му се нарадвал. Чакам да го регистрирам тази седмица и газ до ламаринатааа Марката е beekman холандска, 50 коня двутактов мАтор, махагоновия волан е много важен... Диска с Барбаянито е заредено в плеъра и мастика на кристали. .. Поздрави на всички от Холандия , наздраве и само хубави моменти през лятото...
Остави коментар:
-
-
От: Кой какъв плавателен съд има?
Хайде и аз да се похваля:
Лодчицата е подобна на Лазер, но не е Лазер. Моделът е Бонито, малко по-стар е от Лазера и не е успяла да си спечели подобна популярност и да се превърне в монотип и в най-популярната ветроходна лодка в световен мащаб, каквато е Лазерът. Но какво от това, удоволствието с тази лодка е пълно:
А мога да си я возя и на покрива на колата, защото тежи около 60кг - горе-долу, колкото Лазера:
Остави коментар:
-
От: Кой какъв плавателен съд има?
Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнениеЗа да излезеше нашата лодка на глисаж преди,...........
Явно напролет ако не ми дойде друг акъл ще има проби. Загледал съм нещо с каюти и ако се реша на него извънбордовите ще са само аварийни ама.... знаели се!
Благодаря за споделената информация!
Остави коментар:
-
От: Кой какъв плавателен съд има?
Първоначално публикуван от D.Dimitrov Преглед на мнениеТака и предполагах, ама това с глисажа на какво се дължи?
Тук пак се омотах при тълкуването на ефективност спрямо обороти! А дори се чудя, защо не ги произвеждат с такива неща двигателите!
Предлагат ми нещо такова, за моя двигател, и се опитвам да получа инфо от реални ползватели, че в магазина ми обещават да "литна".
Май само това ми стана ясно. Поздрави за отговорната позиция!
Иначе, лодката явно е пригодена за водолазна дейност. При висока скорост и малко вълнение не му завиждам на този дето управлява.
С хидрофойла (цилиндричния) водната струя се насочва в постоянен конус, който, подобно на водомета е винаги постоянен вектор. Така излизането на глисаж става при всякакви обороти, без промяна триминга (наклона на колоната) и разхода при целия използваем диапазон на обороти остава практически еднакъв.
Като недостатък може да се посочи голямата чувствителност на руля, заради водометния тип задвижване. Без хидравлика не може да се управлява.
Не ги произвеждат с хидрофойли, защото са различни видове спрямо корпуса, винта и приложението. А са и скъпи.
Точно за водолазната ни работа ни беше важно, защото лодката винаги е максимално натоварена, кара се с висока скорост заради големите разстояния до позициите а и горивото е ограничено. А имаме често начинаещи водолази, които трябва да излизат при неочаквано вълнение и силен вятър, и няма как да се избегне рабоата на двигателя. Тази лодка развива спокойно 30 възела, и се ползва на големи вълни, над 5 бала. Ако не те е страх от вода, няма проблеми с управлението.Последно редактирано от Веско; 25-11-14, 13:49.
Остави коментар:
-
От: Кой какъв плавателен съд има?
Ще го обясня простичко.
Стандартен хидрофойл изглежда като снимката на Коко:
При потегляне колоната или мотора се прибират максимално към транеца. Винта е наведен леко към дъното. "Крилата"-също. Това помага да се "повдига" кърмата по-рано и води до излизане на "глисаж" на по-ниска скорост. След преминаване на критичната за глисиране скорост наведения надолу винт и плоскостта над него започват да пречат повдигайки кърмата безсмислено. Налага се изравняване на ъгъла до постигане на максимална скорост. При мен само с корекция на ъгула получавам почти 20км/ч разлика.
Преди да сложа хидрофолите имах стабилен глисаж след 30-35км/ч. след като ги сложих, на 20-25км/ч. Зависи от броя на пасажерите и тяхното разпределение в коритото.
Остави коментар:
-
От: Кой какъв плавателен съд има?
При мен крилете вдигнаха скоростта от 24 на 29 км/ч. Това по ЖПС. Лодката е гумена, маторя е двутактов Меркюри 8кс.
И глисажа идва по-бързо.
Остави коментар:
-
От: Кой какъв плавателен съд има?
Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнениеНе е сигурно дали на круизна и висока скорост тия неща са по-добри от фабрично сложеното на двигателя. .....................но САМО ако колоната или мотора имат променлив ъгъл на атака. (трим контрол)
Ако няма, максималната скорост може дори да падне ако регулираш наклона за бързо излизане на глисаж.
Нямам трим контрол и това неколкократно го споделих в магазина ама....
Остави коментар:
-
От: Кой какъв плавателен съд има?
Първоначално публикуван от D.Dimitrov Преглед на мнение..... А дори се чудя, защо не ги произвеждат с такива неща двигателите!...... в магазина ми обещават да "литна".........
Твърдо и сигурно помагат при излизане на глисаж, но САМО ако колоната или мотора имат променлив ъгъл на атака. (трим контрол)
Ако няма, максималната скорост може дори да падне ако регулираш наклона за бързо излизане на глисаж.
Остави коментар:
-
От: Кой какъв плавателен съд има?
Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнениеСкорост не се вдига, но помага сериозно за излизане на глисаж.
Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнениеЕфективността става еднаква при различните обороти, така разхода на гориво пада значително.
Предлагат ми нещо такова, за моя двигател, и се опитвам да получа инфо от реални ползватели, че в магазина ми обещават да "литна".
Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнениеПричината обаче да ги сложим беше безопасността. След като детето на приятел пострада сериозно от винта на такава лодка, решихме да инвестираме в предпазна хидрофойл система.
Иначе, лодката явно е пригодена за водолазна дейност. При висока скорост и малко вълнение не му завиждам на този дето управлява.
Остави коментар:
-
-
От: Кой какъв плавателен съд има?
Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнениеСкорост не се вдига, но помага сериозно за излизане на глисаж. Ефективността става еднаква при различните обороти, така разхода на гориво пада значително..........
Макар, че вашето е доста различно от стандартен хидрофойл, предполагам по ефект се доближава. Мойте ги сложих заради уейка и фигурните ски. На 30км/ч лодката не знаеше дали да глисира или да рови.
Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение.....Причината обаче да ги сложим беше безопасността. След като детето на приятел пострада сериозно от винта на такава лодка, решихме да инвестираме в предпазна хидрофойл система......
Остави коментар:
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Остави коментар: