Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кой какъв плавателен съд има?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • новия12
    отговори
    От: Кой какъв плавателен съд има?

    Да съживим малко темата...
    Ето ме и мен с моята БЪНГИЯ... С хладилник и барбекю на борда + 100 литра газ + 120 литра бензин...Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1380.jpg
Прегледи:1
Размер:151.1 КБ
ID:5694982Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1387.jpg
Прегледи:1
Размер:163.5 КБ
ID:5694983Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1395.jpg
Прегледи:1
Размер:133.6 КБ
ID:5694984

    Остави коментар:


  • iai-bg
    отговори
    От: Кой какъв плавателен съд има?

    Аз съм с безмоторна лодка - справя се отлично в плитки води - при нужда лесно се носи. С нея преминахме 7 км по Вита един следобед. От Ъглен до моста на Бежаново.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9424.jpg
Прегледи:1
Размер:195.8 КБ
ID:5665326

    Остави коментар:


  • D.Dimitrov
    отговори
    От: Кой какъв плавателен съд има?

    Честито! С кеф да те вози.
    И да знаеш, двигателчето бързо ще ти омалее. До месец ще се оглеждаш за по-голям.
    Ама така е. Почне ли се веднъж то ходове, амове, диференциали....

    Остави коментар:


  • gliganeze
    отговори
    От: Кой какъв плавателен съд има?

    Здравейте колеги!
    Нека и аз да се запиша в групата.
    Онзи ден го купих Звяра и още не съм му се нарадвал. Чакам да го регистрирам тази седмица и газ до ламаринатааа Марката е beekman холандска, 50 коня двутактов мАтор, махагоновия волан е много важен... Диска с Барбаянито е заредено в плеъра и мастика на кристали. .. Поздрави на всички от Холандия , наздраве и само хубави моменти през лятото...
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • bejanski
    отговори
    От: Кой какъв плавателен съд има?

    Това е моя параход. 9.9 кончета, 4.25 дълга.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20141218_100313.jpg
Прегледи:1
Размер:26.8 КБ
ID:5629633Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20141218_100337.jpg
Прегледи:1
Размер:31.0 КБ
ID:5629634Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20141218_100350.jpg
Прегледи:1
Размер:28.9 КБ
ID:5629635Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20141218_100407.jpg
Прегледи:1
Размер:25.9 КБ
ID:5629636Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20141218_100416.jpg
Прегледи:1
Размер:28.2 КБ
ID:5629637

    Остави коментар:


  • Zeehond
    отговори
    От: Кой какъв плавателен съд има?

    Хайде и аз да се похваля:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1214.jpg
Прегледи:1
Размер:122.8 КБ
ID:5625646

    Лодчицата е подобна на Лазер, но не е Лазер. Моделът е Бонито, малко по-стар е от Лазера и не е успяла да си спечели подобна популярност и да се превърне в монотип и в най-популярната ветроходна лодка в световен мащаб, каквато е Лазерът. Но какво от това, удоволствието с тази лодка е пълно:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1220.jpg
Прегледи:1
Размер:117.2 КБ
ID:5625647

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1228.jpg
Прегледи:1
Размер:157.3 КБ
ID:5625648

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1235.jpg
Прегледи:1
Размер:154.2 КБ
ID:5625649

    А мога да си я возя и на покрива на колата, защото тежи около 60кг - горе-долу, колкото Лазера:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1334.jpg
Прегледи:1
Размер:185.9 КБ
ID:5625650

    Остави коментар:


  • D.Dimitrov
    отговори
    От: Кой какъв плавателен съд има?

    Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
    За да излезеше нашата лодка на глисаж преди,...........
    Интересно! Този вариант ми беше напълно непознат.
    Явно напролет ако не ми дойде друг акъл ще има проби. Загледал съм нещо с каюти и ако се реша на него извънбордовите ще са само аварийни ама.... знаели се!
    Благодаря за споделената информация!

    Остави коментар:


  • Веско
    отговори
    От: Кой какъв плавателен съд има?

    Първоначално публикуван от D.Dimitrov Преглед на мнение
    Така и предполагах, ама това с глисажа на какво се дължи?

    Тук пак се омотах при тълкуването на ефективност спрямо обороти! А дори се чудя, защо не ги произвеждат с такива неща двигателите!
    Предлагат ми нещо такова, за моя двигател, и се опитвам да получа инфо от реални ползватели, че в магазина ми обещават да "литна".

    Май само това ми стана ясно. Поздрави за отговорната позиция!
    Иначе, лодката явно е пригодена за водолазна дейност. При висока скорост и малко вълнение не му завиждам на този дето управлява.
    За да излезеше нашата лодка на глисаж преди, трябваше да вдигне поне към 3000 оборота, литва, после може да свалиш до 1500, все си лети.
    С хидрофойла (цилиндричния) водната струя се насочва в постоянен конус, който, подобно на водомета е винаги постоянен вектор. Така излизането на глисаж става при всякакви обороти, без промяна триминга (наклона на колоната) и разхода при целия използваем диапазон на обороти остава практически еднакъв.
    Като недостатък може да се посочи голямата чувствителност на руля, заради водометния тип задвижване. Без хидравлика не може да се управлява.

    Не ги произвеждат с хидрофойли, защото са различни видове спрямо корпуса, винта и приложението. А са и скъпи.

    Точно за водолазната ни работа ни беше важно, защото лодката винаги е максимално натоварена, кара се с висока скорост заради големите разстояния до позициите а и горивото е ограничено. А имаме често начинаещи водолази, които трябва да излизат при неочаквано вълнение и силен вятър, и няма как да се избегне рабоата на двигателя. Тази лодка развива спокойно 30 възела, и се ползва на големи вълни, над 5 бала. Ако не те е страх от вода, няма проблеми с управлението.
    Последно редактирано от Веско; 25-11-14, 13:49.

    Остави коментар:


  • drukman
    отговори
    От: Кой какъв плавателен съд има?

    Ще го обясня простичко.
    Стандартен хидрофойл изглежда като снимката на Коко:


    При потегляне колоната или мотора се прибират максимално към транеца. Винта е наведен леко към дъното. "Крилата"-също. Това помага да се "повдига" кърмата по-рано и води до излизане на "глисаж" на по-ниска скорост. След преминаване на критичната за глисиране скорост наведения надолу винт и плоскостта над него започват да пречат повдигайки кърмата безсмислено. Налага се изравняване на ъгъла до постигане на максимална скорост. При мен само с корекция на ъгула получавам почти 20км/ч разлика.

    Преди да сложа хидрофолите имах стабилен глисаж след 30-35км/ч. след като ги сложих, на 20-25км/ч. Зависи от броя на пасажерите и тяхното разпределение в коритото.

    Остави коментар:


  • Пенчо
    отговори
    От: Кой какъв плавателен съд има?

    При мен крилете вдигнаха скоростта от 24 на 29 км/ч. Това по ЖПС. Лодката е гумена, маторя е двутактов Меркюри 8кс.
    И глисажа идва по-бързо.

    Остави коментар:


  • D.Dimitrov
    отговори
    От: Кой какъв плавателен съд има?

    Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
    Не е сигурно дали на круизна и висока скорост тия неща са по-добри от фабрично сложеното на двигателя. .....................но САМО ако колоната или мотора имат променлив ъгъл на атака. (трим контрол)
    Ако няма, максималната скорост може дори да падне ако регулираш наклона за бързо излизане на глисаж.
    Благодаря! Точно от такава информация имах нужда!
    Нямам трим контрол и това неколкократно го споделих в магазина ама....

    Остави коментар:


  • drukman
    отговори
    От: Кой какъв плавателен съд има?

    Първоначално публикуван от D.Dimitrov Преглед на мнение
    ..... А дори се чудя, защо не ги произвеждат с такива неща двигателите!...... в магазина ми обещават да "литна".........
    Не е сигурно дали на круизна и висока скорост тия неща са по-добри от фабрично сложеното на двигателя. Определено няма да литнеш с тия "крила".
    Твърдо и сигурно помагат при излизане на глисаж, но САМО ако колоната или мотора имат променлив ъгъл на атака. (трим контрол)
    Ако няма, максималната скорост може дори да падне ако регулираш наклона за бързо излизане на глисаж.

    Остави коментар:


  • D.Dimitrov
    отговори
    От: Кой какъв плавателен съд има?

    Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
    Скорост не се вдига, но помага сериозно за излизане на глисаж.
    Така и предполагах, ама това с глисажа на какво се дължи?
    Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
    Ефективността става еднаква при различните обороти, така разхода на гориво пада значително.
    Тук пак се омотах при тълкуването на ефективност спрямо обороти! А дори се чудя, защо не ги произвеждат с такива неща двигателите!
    Предлагат ми нещо такова, за моя двигател, и се опитвам да получа инфо от реални ползватели, че в магазина ми обещават да "литна".
    Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
    Причината обаче да ги сложим беше безопасността. След като детето на приятел пострада сериозно от винта на такава лодка, решихме да инвестираме в предпазна хидрофойл система.
    Май само това ми стана ясно. Поздрави за отговорната позиция!
    Иначе, лодката явно е пригодена за водолазна дейност. При висока скорост и малко вълнение не му завиждам на този дето управлява.

    Остави коментар:


  • коко келеша
    отговори
    От: Кой какъв плавателен съд има?

    Момчета, не искам да влизам в спор, но сигурни ли сте, че това Е хидрофойл? Щото аз съм виждал само такива по разните сайтове:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:51cHpqSm2SL.jpg
Прегледи:1
Размер:38.1 КБ
ID:5625103

    Остави коментар:


  • drukman
    отговори
    От: Кой какъв плавателен съд има?

    Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
    Скорост не се вдига, но помага сериозно за излизане на глисаж. Ефективността става еднаква при различните обороти, така разхода на гориво пада значително..........
    Точно това имах предвид.
    Макар, че вашето е доста различно от стандартен хидрофойл, предполагам по ефект се доближава. Мойте ги сложих заради уейка и фигурните ски. На 30км/ч лодката не знаеше дали да глисира или да рови.


    Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
    .....Причината обаче да ги сложим беше безопасността. След като детето на приятел пострада сериозно от винта на такава лодка, решихме да инвестираме в предпазна хидрофойл система......
    Безопасност най добре се получава с изваждане на ключа преди пърия дребус да влезе във водата. То инак нищо не му пречи да си завре нЕкой крайник в дупката.... като в миксер, да не дава Господ.

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X